ماندگاری تزریق بوتاکس | کلینیک پوست و کاشت موی ارکیده در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در شهرکرد / ماندگاری تزریق بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد؟

ماندگاری تزریق بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد؟

بوتاکس یک روش ایمن است که سبب استراحت ماهیچه ها و جلوگیری از نمایان شدن چروک پوستی می شود . در واقع با جلوگیری از حرکات اضافی ماهیچه ها ، بوتاکس مانع ایجاد چین و چروک های جدید نیز می شود.

تزریق چربی و تزریق ژل به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

عوامل و فاکتور های تاثیرگذار بر دوام تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

علت این که بوتاکس در افراد مختلف میانگین ماندگاری مختلفی را نشان می دهد به علت فاکتورهای زیادی است که ماندگاری بوتاکس را تحت تاثیر قرار می دهند. این عوامل همچون سن، سلامت بدن ، قدرت ماهیچه و فعالیت آن و هم چنین میزان بوتاکسی که تزریق می شود نقش مستقیمی بر ماندگاری بوتاکس دارند.

ماندگاری بیشتر اثر بوتاکس

اگر می‌خواهید نتیجه‌ی تزریق بوتاکس حفظ شود و همواره پوستی صاف و بدون چین و چروک داشته باشید ، باید تزریق ، هر چهار تا شش ماه یکبار تکرار شود . هرچند نتیجه‌ی تزریق بوتاکس موقتی است اما آیا همه می‌توانند دست‌کم شش ماه از داشتن پوستی جوان لذت ببرند؟

آیا اصلاً راهی برای افزایش ماندگاری اثر بوتاکس وجود دارد؟

اگرچه به لحاظ فنی افزایش ماندگاری اثر بوتاکس ممکن نیست اما روش‌هایی برای بیشتر کردن طول عمر و کارآمدی بوتاکس وجود دارد . نتیجه‌ی نهایی تزریق بوتاکس هفت روز بعد از عمل مشخص می‌شود و بوتاکس از این زمان به بعد به تدریج اثر خود را طی یک بازه‌ی چهار تا شش ماهه از دست می‌دهد . اگر می‌خواهید تزریق بوتاکس ماندگاری شش ماهه‌ی کامل را داشته باشد و فاصله‌ی بین درمان‌ها به حداکثر برسد، توصیه‌های زیر را رعایت کنید:

1. مراجعه به پزشک باتجربه

برای این که ماندگاری اثر بوتاکس به حداکثر برسد ، بوتاکس باید به میزان مناسب و در محل صحیح تزریق شود اما این دو عامل برای تمام بیماران یکسان نیست . یک پزشک باتجربه تمام موارد لازم را قبل از تزریق بوتاکس به بیماران توضیح می‌دهد ، طرح درمان منحصربه فردی برای هر بیمار تهیه می‌شود و بهترین زمان به بیمار پیشنهاد می‌ شود تا دوام اثر بوتاکس به حداکثر برسد.

2. عضلات ناحیه تزریق را بلافاصله بعد از تزریق حرکت بدهید

بعد از تزریق بوتاکس شکلک دربیاورید تا باعث حرکت عضلات تزریق شده شود. به این ترتیب بوتاکس به طور یکنواخت توزیع می‌شود و دوام اثر آن افزایش می‌یابد . از شکلک درآوردن خجالت نکشید ، پس از تزریق می‌توانید بخندید و هر شکلکی که دوست دارید با صورتتان دربیاورید . بعد از آن که بوتاکس تاثیر خود را بر عضلات صورت بگذارد ، این حالت‌ها باعث ایجاد چین و چروک روی پوستتان نخواهد شد.
به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق از مالش صورت ، فعالیت ورزشی یا استفاده از فراورده ‌های آسیب زننده خودداری شود.
تا 4 ساعت بعد از تزریق نخوابید یا دراز نکشید . همچنین بهتر است دو شب اول بعد از تزریق را به پشت بخوابید و سرتان را کمی بالاتر بگذارید.

3. از آفتاب دوری شود

دوری از نور خورشید در هر حالتی ، چه بعد از تزریق بوتاکس ، چه بدون آن ، توصیه‌ی خوبی برای حفظ سلامتی و جوانی پوست است . آسیب ناشی از نور خورشید علت اصلی ایجاد چین و چروک‌های زودرسی است که چون وجود آنها ارتباطی به عضلات زیر پوست ندارد ، بوتاکس هم نمی‌تواند آنها را از بین ببرد. قاعده‌ی کلی این است که هر روز ، حتی در روزهای سرد زمستان و روزهای تاریک و ابری ، روی پوست صورت ، گردن و دستها ضدآفتاب با SPF مناسب بزنید.

4. جلوگیری از ایجاد چین و چروک ‌ های جدید

رعایت توصیه‌های زیر برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های جدید ضروری است:

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
PRP (پی آر پی) مو چیست؟PRP (پی آر پی) مو چیست؟

تزریق پی آر پی یکی از روش‌های درمانی کم‌تهاجمی است که امروزه استفاده‌های زیادی در سرتا سر دنیا دارد.این روش درمانی که در ایران با نام پلاکت درمانی نیز شناخته می‌شود، برای درمان ریزش مو، بهبود رشد موها بعد از کاشت مو، آسیب دیدگی‌های ورزشی و بیماری‌های التهابی کاربرد دارد ... ادامه مطلب

مراحل و کاربردهای تزریق چربیمراحل و کاربردهای تزریق چربی

تزریق چربی نوعی درمان زیبایی برای پر کردن صورت و یا از بین بردن چین و چروک صورت است. در این روش، چربی از بدن خود فرد و از قسمت هایی مانند ران، پهلو و یا سینه برداشته می شود ... ادامه مطلب

علائم و روشهای درمان آکنه کدامند؟علائم و روشهای درمان آکنه کدامند؟

آکنه نوعی بیماری مزمن و التهابی پوستی است که باعث ایجاد لکه و جوش‌هایی به‌خصوص در صورت، شانه‌ها، پشت، گردن، سینه و بالای بازوها می‌شود. هرکدام از جوش‌ها درمان‌های متفاوتی را می‌طلبند. ... ادامه مطلب

مشكلات پوستی همراه با مصرف کورتونمشكلات پوستی همراه با مصرف کورتون

در زمینه پزشکی و جهت استفاده‌های متعدد داروهای استروئیدی توسط انسان و مشابه با کورتیزون بدن تحت عنوان کورتیکواستروئید ابداع شده است و به شکل‌های مختلفی مانند خوراکی، تزریقی، پماد، اسپری و قطره برای بیماران استفاده می‌شود که استفاده از هر یک از آنها بستگی به نوع و شدت بیماری دارد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465