مزوتراپی برای درمان لک صورت | متخصص پوست در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی و پی آر پی / تاثیر مزوتراپی در درمان لک پوست

تاثیر مزوتراپی در درمان لک پوست

اولین علامتی که در اوایل دوران ۳۰ سالگی به وجود می‌آید، خطوط ریز اطراف چشم و دهان، بزرگ شدن مویرگ‌ها، به وجود آمدن لکه روی صورت و سایر موارد است. این مشکلات می‌‌تواند به دلایل ژنتیکی، بالا رفتن سن، فاکتورهای خارجی، رژیم غذایی و سبک خاص زندگی به وجود بیایند. گاهی اوقات می‌‌توان به کمک برخی روش‌های درمانی روند پیر شدن صورت را کند نمود. تعداد زیادی از افراد از مزوتراپی به عنوان یکی از روش‌های درمانی ضد پیری استفاده می‌‌کنند. مزوتراپی، یک روش درمانی تخصصی است که با تزریق مقادیر کمی از مواد طبیعی، مواد معدنی، ویتامین و ترکیبات هومیوپاتیک به درون پوست ناحیه مورد نظر، همراه است. می‌‌توان به کمک برخی ترکیبات روشن‌کننده خاص به کاهش لکه‌های روی صورت پرداخت و به‌این‌ترتیب شاهد جوان‌سازی صورت بود.

هایپرپیگمنتیشن یک نوع مشکل پوستی است که در این اختلال، برخی از نقاط صورت تیره‌تر از سایر نواحی خواهند شد. این لکه‌های تیره روی صورت گردن و اطراف دهان به وجود می‌‌آیند که علت بروز آن‌ها تجمع بیش از حد ملانین یا رنگ‌دانه پوست می‌باشد. هنگامی‌که ملانوسیت‌ها یا سلول‌های تولیدکننده رنگ‌دانه، دچار آسیب‌دیدگی می‌‌شوند و به تولید مقادیر زیادی ملانین خواهند پرداخت که تجمع آن‌ها در برخی از نقاط خاص صورت باعث به وجود آمدن لک خواهد شد. این اختلال می‌‌تواند در انواع مختلف گروه‌های پوستی و گروه‌های سنی به وجود آید که معمولاً سلامت بیمار را به خطر نمی‌اندازد. شما باید قبل از امتحان کردن روش‌های درمانی مختلف برای رفع لکه‌های صورت با انواع مختلف لک آشنا شوید.

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی جدید ضد پیری است که در این روش، پزشک از برخی ترکیبات خاص استفاده می‌کنند و آن‌ها را به درون لایه میانی پوست تزریق می‌نماید تا پوست شما سالم و زیباتر باشد. اگر شما قصد دارید و روند پیر شدن پوست خود را کند نمایید باید بدانید که پوست شما به مراقبت‌های درمانی خاصی نیاز دارد و مزوتراپی به عنوان یک بخش از برنامه جوان‌سازی صورت کاملاً ضروری می‌باشد.

کاربردهای مزوتراپی

مزوتراپی لک

ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی نوین برای جوان‌سازی پوست است که در عرصه جراحی زیبایی و پوست مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. در این روش پزشک از تعدادی سوزن بسیار کوچک استفاده می‌‌کند تا مواد طبیعی و انواع ویتامین از قبیل ویتامین آ، ب، ث، ای و انواع مواد معدنی، آنتی اکسیدان، آمینو اسید، هیالورونیک اسید و فاکتورهای رشد را به درون لایه میانی پوست تزریق کند. به همین دلیل مزوتراپی باعث بهبود فرآیند تغذیه پوست، آب‌رسانی بهتر و افزایش گردش خون می‌شود.

از سوی دیگر مزوتراپی باعث تحریک فرایند تولید کلاژن جدید و کاهش چین و چروک صورت می‌شود و روند پیر شدن پوست را کند. به همین دلیل از مزوتراپی تحت عنوان یک روش برای جوان‌سازی ابدی پوست یاد می‌شود. در ابتدا از مزوتراپی به منظور تسکین درد استفاده می‌‌شد اما در چند سال گذشته با توجه به پیشرفت‌هایی به دست آمده در عرصه جوان‌سازی صورت از آن به منظور بهبود ظاهر پوست، رفع سلولیت و چربی‌های زیر سطح پوست و همچنین بهبود رشد موها استفاده شده است.

چگونگی انجام مزوتراپی

در ابتدا متخصص پوست و جراح زیبایی به ارزیابی پوست شما می‌‌پردازند. سپس به کمک پماد مخصوص به بی‌حس کردن ناحیه مورد نظر خواهند پرداخت و داروهای مورد نظر را به کمک سوزن مخصوص به درون پوست انتقال خواهند داد. به طور کلی فرآیند تزریق حدود نیم ساعت طول می‌کشد. مزوتراپی یک روش ایمن و بسیار راحت است و شما دچار هیچ مشکلی نخواهید شد. از آن جایی که پس از درمان شما نیازی به بهبودی و استراحت در منزل ندارید می‌توانید راحت به محل کار یا منزل خود برگردید و فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. در صورتی که پوست شما قرمز شده است نگران نباشید زیرا طی مدت کوتاهی برطرف می‌‌شود. بیمارانی که از سوزن و سرنگ وحشت دارند می‌توانند به کمک لیزر تحت درمان قرار بگیرند. پرتوهای لیزر فرکشنال باعث به وجود آمدن تعدادی سوراخ بسیار ریز در لایه خارجی پوست می‌شود تا به این ترتیب داروهای مورد نظر به طور یکسان در اختیار پوست قرار بگیرد.

زمان نتایج حاصل از درمان با مزوتراپی

مزوتراپی باعث می‌شود که پوست شما جوان شود و در صورتی که به طور منظم تحت درمان با این روش قرار بگیرید لطافت و شادابی پوست شما افزایش پیدا می‌‌کند. مزوتراپی روند پیر شدن پوست را به تأخیر می‌‌اندازد و معمولاً شما پس از اتمام درمان، شاهد نتایج مورد انتظار خواهد بود. هدف از انجام مزوتراپی افزایش سطح تولید کلاژن و الاستین و هیالورونیک اسید در پوست است تا به کمک مواد مغذی ضروری، شما شاهد جوان‌تر شدن و شادابی بیشتر پوست خود باشید.

جلسات موردنیاز درمان با مزوتراپی

معمولاً با توجه به سن و شرایط پوستی شما پزشک انجام ۲ تا ۴ جلسه درمان را توصیه می‌‌کند که باید این جلسات درمانی پس از یک تا دو هفته تکرار شوند. نتایج حاصل از درمان با این روش، حدود ۱۲ ماه باقی می‌ماند.

اقدامات پس از انجام مزوتراپی

تا چند روز پس از مزوتراپی باید از انجام دادن برخی کارها مانند حمام آفتاب، فعالیت ورزشی سنگین که با عرق کردن همراه است، دوش گرفتن با آب داغ و مصرف قرص آسپرین تا چند روز قبل و بعد از درمان خودداری کنید.

افراد نامناسب جهت انجام مزوتراپی

همه افراد نمی‌توانند متقاضی درمان با مزوتراپی باشند برخی از این گروه‌ها عبارت‌اند از زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی، افراد مبتلا به اختلالات مرتبط با لخته شدن خون، افرادی که دچار حساسیت دارویی و غذایی هستند و افرادی که دچار عفونت باکتریایی پوست می‌باشند. نکته‌ای که باید بدانید این است که مزوتراپی دارای اهداف پیشگیری‌کننده است و روند پیر شدن پوست را به تأخیر می‌‌اندازد یا کند می‌کند. مزوتراپی جایگزین لیزر درمانی، لیفت صورت یا تزریق ژل هیالورونیک اسید نمی‌باشد. مزوتراپی باعث افزایش درخشندگی پوست، بهبود حجم آن، ترمیم ضایعات پوستی و جوان‌سازی پوست، آب‌رسانی به آن و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. در صورتی که مزوتراپی در کنار سایر روش‌های زیبای مورد استفاده قرار بگیرد نتایج عالی به وجود خواهد آورد و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود به‌ویژه هنگامی‌که در افراد مسن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیماری ها و مشکلات پوستی از جمله مواردی هستند که برای تشخیص و درمان آنها حتما نیاز به مراجعه نزد متخصص پوست وجود دارد. زگیل و تبخال تناسلی از جمله این موارد هستند که متخصص پوست با درمان یا کنترل این بیماریها می‌تواند از عوارض وخیم آنها جلوگیری نماید. دکتر پرستو خسروانی متخصص پوست در کلینیک ارکیده شهرکرد، یکی از پزشکان مجربی است که در تشخیص و درمان بیماری های پوستی می‌تواند به شما مراجعین محترم کمک نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی یا بثورات پوستی به حالت خاصی گفته می‌ شود که مانند برآمدگی‌ های قرمز رنگ در نقاط مختلف پوست ایجاد می‌ شود و خصوصیت بارز آن ایجاد خارش شدید است. بعضی مواقع نیز حالت ملتهب یا پوسته پوسته شده را ایجاد می‌کند. راش‌ ها شامل انواع گوناگون می‌ باشند. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با تزریق مزوژل های جالپرو و پروفایلوجوانسازی پوست با تزریق مزوژل های جالپرو و پروفایلو

از جمله محصولات مورد استفاده در عرصه زیبایی، مزوژل‌های پروفایلو و جالپرو هستند که تأثیرات آنها در رفع نقص‌های ظاهری و جوانسازی افراد، غیر قابل وصف است. ... ادامه مطلب

روشهای لیفت پلک بدون جراحیروشهای لیفت پلک بدون جراحی

افتادگی پلک به حالتی گفته می شود که زمانی که چشم باز است، پلک بالا حالت شل و افتاده دارد و ممکن است جلو مردمک را گرفته و در دید فرد اختلال ایجاد کند.بلفاروپلاستی بدون جراحی گزینه مناسب برای افرادی است که مشکل افتادگی پلک را دارند. ... ادامه مطلب

سلول های بنیادی چه کاربردی در کاشت مو دارند؟سلول های بنیادی چه کاربردی در کاشت مو دارند؟

کاشت مو از طریق برداشت فولیکول‌های موی فرد و کاشت آنها بر مناطق خالی از مو انجام می‌شود که رشد طبیعی مو را به همراه دارد. بنابراین وجود فولیکول‌های مو در انجام آن ضروری می‌باشد.سلول‌های بنیادی، جایگزین سلول‌های مرده و ژنتیکی فرد می‌شوند و امکان رشد مو را در بدن شخص از طریق تکثیر سلول‌های جدید میدهند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465