تفاوت مزوتراپی و پی آرپی (PRP) مو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی و پی آر پی / تقویت مو با روشهای مزوتراپی و پی آر پی

تقویت مو با روشهای مزوتراپی و پی آر پی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش‌های مختلفی در جهت جوانسازی و بهبود پوست و مو انجام می‌گیرد که روش‌های دائمی محسوب می‌شود و می‌توان سلامت پوست و مو را به فرد بازگرداند. روش‌هایی همچون مزوتراپی و پی آر پی از این دسته از روش‌ها هستند.

مو مهم‌ترین رکن ظاهری است که کم‌پشتی، ریزش و یا طاسی آن موجب کاهش اعتمادبه‌نفس در اشخاص می‌شود و ظاهر را نازیبا می‌کند. برای رفع این مشکل، روش‌های زیادی به وجود آمده است که مهم‌ترین آنها PRP ومزوتراپی می‌باشد. این دو روش جزء روش‌های کاربردی برای ریزش مو می‌باشند که در دنیا مورد استفاده و رضایت افراد قرارگرفته است که در مطلب زیر از مقایسه PRP با مزوتراپی گفته می‌شود. مزوتراپی و پی آر پی هر دو روش‌هایی جهت از بین بردن ریزش مو و کم‌پشتی مو می‌باشند.

اگر دچار ریزش مو و افت کیفیت موهای خود هستید؛ می‌توانید از روشهای موثری مانند مزوتراپی و پی آر پی مو استفاده نمایید. لازم به ذکر است؛ این روشها توسط متخصص پوست در کلینیک ارکیده شهرکرد قابل انجام می‌باشند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

عملکرد مزوتراپی مو

ترکیبی از تقویت‌کننده‌های مغذی متشکل از ویتامین‌ها، مواد معدنی و DHT (دی‌هیدروتستوسترون) به منظور تحریک رشد مو و توقف ریزش مو در مزودرم تزریق می‌شود (DHT هورمون مردانه‌ای است که به فولیکول‌های موی پوست سر آسیب می‌زند). این ماده با استفاده از تفنگ تزریقی و با کمترین درد به درون پوست سر تزریق می‌شود.سپس گردش خون به فولیکول‌های غیرفعال و ضعیف، افزایش می یابد. متابولیسم سلولی تقویت شده، کلاژن‌سازی تحریک می‌شود و ویتامین‌ها و مواد معدنی که با افزایش سن کاهش می یابند را جایگزین می‌شود. همچنین این ماده هورمون DHT را خنثی کرده و ریزش مو را کاهش می دهد و رشد مو را تقویت می‌کند.

این روش در درمان طاسی مردانه و ریزش مو با سایر علل مانند سوءتغذیه، بیماری‌های مزمن، تغییر آب‌وهوا، استرس و غیره مؤثر است. این روش نه ‌تنها در درمان طاسی، کچلی تکه‌ای و نازک‌شدن مو کاربرد دارد، بلکه در درمان شوره سر نیز مؤثر است.افرادی که دچار التهاب پوست، اختلالات پوستی، دیابت، هموفیلی بوده و زنانی که باردار هستند نباید از مزوتراپی استفاده کنند، چرا که ممکن است وضعیت سلامتی‌شان را وخیم کند.

عملکرد PRP مو

یکی از روش و درمان‌هایی که امروزه دارای طرفداران بسیاری می‌باشد روش PRP یا پلاسمای غنی‌شده با پلاکت می‌باشد. نحوه انجام این تکنیک بدین گونه است که مقادیری خون از فردی که قصد انجام تکنیک پی آر پی را دارد گرفته می‌شود. سپس توسط دستگاهی مخصوص پلاکت‌های خون از سایر مواد جداشده و به‌وسیله فاکتورهای رشد پلاکتی فرآوری می‌شود. ماده‌ی به‌دست‌آمده را به وسیله تزریق به لایه‌ی زیرین پوست به داخل بدن انتقال می‌دهند. با توجه به این ماده از خود بدن فرد گرفته‌شده است احتمال عفونت و یا پس زدن آن توسط بدن به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.

از این روش می‌توان به صورت مکمل در سایر روش‌های جلوگیری از ریزش مو استفاده نمود. موادی که وارد بدن می‌شود سبب تحریک مو شده که این فرآیند سبب رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو خواهد شد. تمامی سنین می‌توانند از این روش درمانی استفاده نمایند. تزریق در این روش بدون درد انجام می‌شود و به دلیل اینکه ماده خارجی وارد بدن نمی‌شود احتمال عفونت در این روش به حداقل می‌رسد. تزریق بیش از حد در این روش هیچ‌گونه عوارضی با خود به همراه ندارد و به طور کلی می‌توان این تکنیک را بسیار بی‌خطر تلقی کرد.

مزوتراپی و پی آر پی

مقایسه مزوتراپی و PRP

مزایای مزوتراپی

از بین بردن ریزش مو به خودی خود یک موفقیت بزرگ است، با این حال، مزوتراپی می‌تواند چیزهایی فراتر از آن ارائه دهد. اول از همه، موهای جدیدی که بعد از جلسات مزوتراپی رشد می‌کند، بسیار براق و ضخیم‌تر از قبل هستند. علاوه بر این، زنان و مردان می‌توانند از درمان فوق‌العاده مزوتراپی بهره‌مند شوند.

هورمون آندروژن DHT (دی هیدروتستوسترون) می‌تواند به ریشه‌های مو آسیب جدی برساند و باعث ریزش مو شود. عوامل کاهش‌دهنده‌ای که پزشکان در یک روش مزوتراپی تزریق می‌کنند می‌توانند این هورمون‌ها را مهار کرده و اثرات منفی آنها را متوقف کنند.

با افزایش سن ممکن است میزان مواد معدنی و ویتامین‌های بدن ما کاهش یابد. مواد تزریقی در جلسات مزوتراپی به شما مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز برای رشد مو را می‌رساند. بعلاوه در نتیجه آن، شما می‌توانید رنگ موهای خود را حفظ کرده و از سفید شدن آن جلوگیری کنید.

مزایای PRP

آنچه پزشکان به پوست سر شما تزریق می‌کنند سلول‌های خود شما است. هیچ‌چیز مصنوعی در آن دخیل نیست. این یک امتیاز بزرگ است با توجه به این واقعیت که برخی از محصولات شیمیایی مصنوعی ممکن است عوارضی ایجاد کنند. علاوه بر این، رشد مویی که پس از انجام پی آر پی PRP درمانی تجربه خواهید کرد کاملاً طبیعی است.

عوارض جانبی پی آر پی مو

عوارض جانبی مزوتراپی مو

درصورتی‌که برای انجام مزوتراپی موی سر به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کرده و از داروهای تزریقی استاندارد استفاده کنید این روش هیچ عارضه جانبی نداشته یا دارای عوارض و خطرات بسیار اندک می‌باشد اکثر این عوارض موقتی بوده و به سرعت از بین می‌روند. برخی از عوارض جانبی گزارش‌شده عبارت‌اند از:

سردرد: سردرد نیز یکی از عوارض احتمالی مزوتراپی است که یک روز پس از عمل مزوتراپی از بین می‌رود.

حساسیت: در صورتیکه فرد به محلول تزریقی مزوتراپی حساسیت داشته باشد، علائم حساسیت پس از تزریق در فرد به وجود خواهد آمد؛ اما معمولاً در اکثر موارد پزشک فرد مراجعه‌کننده را معاینه می‌کند تا مطمئن شود به ترکیبات مزوتراپی حساسیت ندارد.

تورم و کبودی: این روش چون با تزریق یک سری ترکیبات خاص به پوست سر انجام می‌شود، بنابراین مانند تزریقات دیگر احتمال ایجاد کبودی و تورم در منطقه تزریق وجود دارد که 3 تا 4 ساعت پس از تزریق از بین می‌رود.

عفونت: یکی دیگر از عوارض جانبی مزوتراپی که به ندرت اتفاق میافتد عفونت می‌باشد که حتی برای یک تزریق ساده هم ممکن است به وجود آید.

تزریق چربی به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت ابرو و معرفی روشهای غیر جراحیلیفت ابرو و معرفی روشهای غیر جراحی

لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابروها یکی از بهترین روش های پزشکی مدرن برای برای زیباتر شدن صورت و باز شدن و درشت تر به نظر رسیدن چشم افرادی است که به دلایل مختلف دچار افتادگی ابرو شده اند. لیفت ابرو به روش غیر جراحی، انواع مختلفی دارد که در ادامه مطلب به آنها می پردازیم. ... ادامه مطلب

تاثیر تزریق بوتاکس در جوانسازی پوستتاثیر تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست

بوتاکس یا همان سم بوتولینوم ماده ای است که امروزه از تزریق آن برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست استفاده می‌شود. در این مطلب به کاربردها و مزایای تزریق بوتاکس و تاثیر آن بر روی پوست می‌پردازیم ... ادامه مطلب

آشنایی با انواع روشهای آبرسانی پوستآشنایی با انواع روشهای آبرسانی پوست

اگرچه باید در خانه از پوست خود مراقبت کنید و توصیه‌های آبرسانی پوست را رعایت نمایید، روش‌های درمانی بسیار خوبی نیز وجود دارد که در مطب پزشک ارائه می‌شود و می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی رطوبت پوست را تقویت کند ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چه مزایای دارد؟تزریق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چه مزایای دارد؟

هر دو بوتاکس دیسپورت و مصپورت از بهترین بوتاکس های موجود در بازار می‌باشند و هیچ‌یک از دیگری از لحاظ کیفی کمتر نیست؛ اما برای استفاده در محل‌های مختلف صورت می‌توان از انواع مختلف آنها استفاده کرد از دیسپورت بیشتر در خط لب و چانه استفاده می‌شود اما مصپورت برای ابرو، پیشانی و خط چشم مناسب‌تر خواهد بود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465