کاشت مو به روش DHI جدید ترین روش کاشت در دنیا | کلینک کاشت مو در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو به روش DHI (دی اچ آی) چه معایب و مزایایی دارد؟

کاشت مو به روش DHI (دی اچ آی) چه معایب و مزایایی دارد؟

کاشت مو به روش ((DHI: direct hair implantation یا کاشت موی مستقیم، یکی از روش های جدید در این حوزه است. تمامی روش های کاشت مو اعم از fut، fue، DHI و سایر روش های آن شامل برداشت فولیکول های مو از ناحیه بانک مو و کاشت آن ها در منطقه مدنظر است. در روش DHI فولیکول های مو به صورت جداگانه از ناحیه اهدا جدا می شوند. سپس شیارهایی در ناحیه کاشت ایجاد می شود و فولیکول های برداشت شده، درون شیارها قرار داده می شوند.

در کاشت موی مستقیم، این شیارها همزمان با برداشت فولیکول ها ایجاد می شوند. درواقع در کاشت مو به روش دی اچ آی‌، فولیکول ها برداشته و هم زمان در محل کاشت قرار داده می شوند.مدت زمان مورد نیاز برای کاشت مو علاوه بر روش درمانی به ویژگی های شخصی افراد نیز بستگی دارد. بسته به وسعت طاسی، مدت زمان کاشت مو متفاوت است. معمولا برای کاشت مو با روش dhi به یک جلسه ۱۰ ساعته نیاز است.
کاشت مو یا پیوند موی طبیعی یک روش درمانی دائمی برای ریزش مو است. در تمام روش های کاشت مو، حدود ۳ ماه بعد از کاشت، موها دچار ریزش می شوند. پس از طی این دوره ریزش، مجددا رشد طبیعی آن ها شروع می شود.

کاشت مو به روش DHI در واقع شکل تغییریافته fue است. در هر دو روش گرافت های مو با استفاده از دستگاه میکروپانچ از منطقه اهدا برداشت می شوند. گرافت های برداشت شده در محلول غنی از مواد غذایی قرارمی گیرند. به این ترتیب در فاصله زمانی بین برداشت و کاشت از بین نمی روند. سپس با استفاده از یک سوزن ظریف به نام قلم چوی (Choi pin) در منطقه کم مو یا بی مو شیارهایی ایجاد می شود و همزمان گرافت های برداشت شده در آن ها کاشته می شوند.

بهترین روش درمان ریزش موی شدید و طاسی کاشت مو است که در شهرکرد با نتایجی ایده آل توسط دکتر پرستو خسروانی انجام می‌شود. در کلینیک دکتر خسروانی با استفاده از جدیدترین روش کاشت مو(کاشت مو به روش DHI)، همچنین تجربه و تخصص پزشک می‌توانید شاهد بیشترین تراکم کاشت مو باشید.

مراحل کاشت مو به روش DHI

مراحل اصلی کاشت مو به روش DHI در واقع همان روش کاشت مو به روش fue است با این تفاوت که فولیکول های برداشت شده، بلافاصله بعد از استخراج از ناحیه اهدا، در محل کاشت قرار داده می شوند. مراحل اصلی کاشت مو به روش دی اچ آی به شرح زیر است:

  1. انجام معاینات و بررسی های اولیه: در این مرحله پزشک بررسی و معاینات اولیه را انجام می دهد. وضعیت پوست سر بیمار
  2. وسعت ناحیه کاشت مو، تعداد فولیکول های مورد نیاز برای ایجاد تراکم حداکثری و وضعیت پوست سر بیمار در این مرحله بررسی می شوند. علاوه بر این بیمار در رابطه با انتظارات خود از درمان با پزشک صحبت می کند
  3. بی حسی و ضدعفونی کردن سر: در این مرحله پوست سر به منظور جلوگیری از بیماری های عفونی، ضد عفونی می شود همچنین برای از بین بردن احساس درد در بیمار، سر بی حس می شود
  4. برداشت و کاشت فولیکول های مو: تفاوت اصلی dhi با سایر روش های کاشت مو در این مرحله است. در کاشت مو به روش dhi، برداشت و کاشت فولیکول ها در یک مرحله انجام می شود. در این روش نیز برداشت فولیکول ها با استفاده از دستگاه میکروپانچ انجام می شود که مشابه روش fue است؛ اما برای کاشت فولیکول ها از ابزاری تخصصی به نام قلم چوی استفاده می شود.

مزایای اصلی کاشت مو به روش DHI

مزایای کاشت مو به روش DHI عمدتا مربوط به استفاده از قلم چوی در کاشت گرافت های مو می شود. برخی از مزایای این روش در ادامه بیان شده است:
کاشت مو به روش DHI نوعی روش غیرتهاجمی، بدون جراحی، بدون خونریزی و فاقد اسکار و جای زخم است؛ به همین دلیل دوران نقاهت کوتاهی دارد

کاشت مو به روش DHI

معایب کاشت مو به روش DHI

واقعیت این است که تمام روش های کاشت مو، حتی پیشرفته ترین روش ها ممکن است دارای معایبی باشد. برخی از معایب کاشت مو به روش دی اچ آی در ادامه فهرست شده است:

نتیجه کاشت مو با روش DHI

تقریبا میتوان گفت از فردای روز عمل پوسته هایی را روی سر خود مشاهده میکنید که این مورد نشان دهنده این است که کاشت مو به درستی انجام شده و این پوسته ها نیز بعد از 1 هفته به طور کامل از بین میروند.همچنین روی پوستتان التهاب و قرمزی مشاهده میکنید که سعید کنید تا 3 روز آنها را دستکاری نکنید و اهمیت ندهید تا بعد از گذشت مدتی از بین بروند.همچنین بعد از گذشت 10 روز که تمامی عوارض جانبی بر طرف شدند میتوانید شاهد رشد موهای جدید و قبلی باشید البته این رشد ممکن است در افراد متفاوت باشد.البته رشد کامل مو ها بین 2 تا 4 ماه طول میکشد که 4 ماه در بدترین حالت است و حتی اگر بعد از 4 ماه این رشد را مشاهده نکردید حتما با پزشک خود مشورت کنید.بعد از گذشت 1 سال هم موهایی طبیعی و مثل قبل دارید و میتوانید لذت ببرید.

افراد مناسب برای کاشت مو DHI

افرادی که قصد انجام کاشت مو با روش مستقیم را دارند ابتدا باید به پزشک مراجعه کنند و دلیل ریزش موی خود را پیدا کنند و نسبت به آن ببینند کاندید مناسبی برای این روش هستند یا خیر.
افرادی که دارای ویژگی ها و شرایط زیر هستند میتوانند از این روش استفاده کنند :

  1. سن : افرادی که اقدام به کاشت مو می کنند باید سنی بالای ۲۵ سال داشته باشند. توصیه می شود که افراد قبل از این سن از کاشت مو برای درمان ریزش مو استفاده نکنند؛
  2. ضخامت موها : معمولا افرادی که موهایی ضخیم دارند، نسبت به افراد دارای موهای نازک نتایج بهتری از کاشت مو می گیرند؛
  3. تراکم موها : تراکم موهای منطقه برداشت نیز در نتیجه کاشت مو، موثر است. افرادی که تراکم موهای آن ها کمتر از ۴۰ فولیکول در هر سانتی متر مربع است، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستند.
  4. رنگ مو : افرادی که دارای موهای روشنی هستند و یا رنگ موهایشان نزدیک به رنگ پوست است، به نتایج بهتری از کاشت مو دست پیدا می‌کنند.
  5. انتظار متقاضی از کاشت مو : افرادی که انتظارات واقع‌بینانه از کاشت مو دارند، از نتیجه درمان رضایت بیشتری خواهند داشت.

وجود موارد زیر نیز باعث می‌شود فرد کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به روش DHI محسوب شود :

این روش کاشت مو برای بیمارانی که دچار طاسی شدید هستند و بانک موی مناسبی ندارند، توصیه نمی شود. برای این دوستان روش دیگری پیشنهاد می شود که می توانید در صفحه کاشت مو به روش ترکیبی و سوپر ترکیبی از نحوه انجام این روش آگاه شوید.

افراد نامناسب برای کاشت مو روش DHI

تقریبا میتوان گفت تمامی افرادی که دچار ریزش مو شده اند میتوانند از این روش استفاده کنند اما برخی افراد که شرایط زیر را دارند بهتر است از این روش استفاده نکنند.

1. افرادی با سابقه بیماری‌های مرتبط با سیستم امنیتی بدن
2. افرادی با سابقه بیماری‌های شدید پوستی
3. دیابتی‌ها و زنان باردار

دوران نقاهت و بهبودی کاشت مو با روش مستقیم DHI

این روش ، روشی کم تهاجمی است و بدون هیچ نوع جراحی ای انجام میشود و به همین دلیل بعد از عمل هم سریعا شروع به بهبودی میکند مثلا بعد از گذشت 4 تا 7 روز پس از روز عمل ، متقاضی بهبودی کامل را به دست می آورد. معمولا پس از 6 ماه علائم رشد موهای جدید ظاهر شده و پس از 10 ماه بیمار حداکثر نتیجه کاشت مو به این روش را مشاهده میکند. این علائمی است که شما مشاهده خواهید کرد؛ اما در واقع رشد فولیکول های مو حدود 3 ماه بعد از انجام عمل کاشت مو شروع میشود.

در کاشت مو به روش SUT از تکنیکی استفاده می‌شود که در دنیا به SAFER یا S.A.F.E.R معروف است. دستگاه استفاده شده در این روش، به یک مکنده یا ساکشن مجهز است که به جراح در استخراج فولیکول‌ها کمک می‌کند. به همین جهت نام این تکنیک را «استخراج فولیکولی به کمک ساکشن» یا «Suction Assisted Follicular Extraction» گذاشته‌اند.

مراحل کاشت مو به روش SUT

۱. ایجاد برش به کمک پانچ

به بخشی از دستگاه SAFER که سوراخ‌ها را ایجاد می‌کند و به پانچ مجهز است، هندپیس (Hand-piece) گفته می‌شود. در مرحله‌ی اول، به کمک هندپیس، سوراخ‌هایی به اندازه‌ی کمتر از یک میلی‌متر در بانک مو ایجاد می‌شود. عمق و زاویه‌ی وارد کردن پانچ هندپیس به درون پوست اهمیت زیادی داشته و مهارت بالای جراح را می‌طلبد. اگر عمق سوراخ کافی نباشد، فولیکول نصفه و نیمه خارج می‌گردد و اگر زاویه صحیح نباشد، موجب آسیب به گرافت می‌شود.

در کاشت مو به روش SUT از تکنیک خاصی استفاده می‌شود که «تکنیک تیز و کند» نام دارد. یعنی ابتدا به کمک یک پانچ تیز، سوراخی ایجاد شده و سپس به کمک ابزار کندتری، گرافت برداشت می‌شود. در مرحله‌ی استفاده از ابزار کند، اگر مهارت جراح کافی نباشد، فولیکول به لایه‌های عمیق‌تر پوست فرو می‌رود. به این خطا «دفن شدن فولیکول» گفته می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، فولیکول دفن شده می‌تواند موجب التهاب و کیست شود. استخراج این فولیکول کار دشواری نیست؛ اما وقت زیادی را تلف می‌کند.

۲. برداشت گرافت با مکش

همانطور که اشاره شد، دستگاه SAFER به یک مکنده یا ساکشن مجهز است. در مرحله‌ی دوم، فولیکول به کمک مکش از پوست سر خارج می‌شود. فرآیند خارج سازی فولیکول‌ها در کاشت مو روش FIT چون توسط انبرک انجام می‌شود، زمان بیشتری می‌برد. این مشکل در کاشت مو به روش SUT برطرف شده و به همین دلیل تعداد گرافت‌های کاشته شده در یک جلسه افزایش می‌یابد.

۳. آماده‌سازی گرافت‌ها

گرافت‌ها از درون لوله‌ی دستگاه SAFER به درون مخزنی هدایت می‌شوند. سپس آن‌ها را از مخزن خارج و درون محلول نگه‌داری قرار می‌دهند. تیم درمانی با استفاده از میکروسکوپ گرافت‌ها را برای کاشت آماده می‌کند. این مرحله نیز توسط ابزار دستی و نیروی انسانی انجام می‌شود؛ لذا مهارت و سرعت عمل اهمیت زیادی دارد. هرچه فولیکول‌ها برای مدت بیشتری از بدن بیرون باشند، احتمال موفقیت آمیز بودن کاشت‌شان کمتر می‌شود.

4. مشخص کردن خط رویش جدید

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، یکی از ایرادی بی‌اساسی که به روش SUT می‌گیرند، خط رویش غیرطبیعی و عروسکی است. این موضوع اصلاً ربطی به روش SUT نداشته و صرفاً متکی به مهارت و هنر جراح است. خط رویش باید به شکل دقیق مهندسی و طراحی شود.

۵. کاشت گرافت‌ها

در مرحله‌ی پایانی، به کمک پانچ استاندارد (SP90) سوراخ‌های کوچکی در ناحیه‌ی گیرنده ایجاد می‌شود. سپس گرافت‌های آماده‌سازی شده به کمک انبرک یا دستگاه SAFE به درون این سوراخ‌ها هدایت می‌شوند. ظرافت استفاده از ابزار و توجه به خواب مو از مواردی هستند که در این مرحله به میزان مهارت جراح بستگی دارند.

مزایا و معایب کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT شکلی بهینه‌سازی شده از روش FIT است. به همین جهت تمام مزیت‌های آن را داشته و برخی از معایب آن را نیز برطرف کرده است.

مزایای کاشت موی طبیعی به روش sut :

همانطور که اشاره شد، در این روش هیچ گونه عمل جراحی انجام نمی شود و در نتیجه درد و خونریزی و اسکار در این روش از بین می رود. به علاوه با استفاده از این روش می توان به تراکمی بیش از سه برابر روش های رایج مانند کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT دست یافت. خط رویش طبیعی و برداشت و کاشت مو به شیوه بسیار دقیق، رسیدن به بالاترین تراکم مو در کمترین تعداد جلسات ممکن (۱ جلسه) و از بین نرفتن حالت طبیعی چهره فرد از مزایای کاشت مو به روش SUT است.

از دیگر ویژگی های مثبت این روش می توان به سالم ماندن تمامی فولیکول های برداشت شده، در خلال پروسه برداشت و فریز کردن فولیکول ها و کاشت آن به صورت دقیق و در محل مورد نظر توسط متخصص کاشت مو ، اشاره نمود. در روش کاشت موی sut دیگر مانند روش های کاشت fut و کاشت fit نیاز به جلسات مکرر نیست و شخص بیمار با یک جلسه کاشت خود را انجام میدهد از مزایای خوب این روش از کاشت طبیعی بودن خط رویش است.

معایب کاشت موی طبیعی به روش sut :

کیفیت کمتر گرافت‌ها نسبت به FUT: ناحیه‌ی پشت سر، حاوی دو نوع مو است. موهای ضخیم و مقاوم به ریزش و موهایی که احتمال ریزش و نازک شدگی بیشتری دارند. اکثر موهای ضخیم و مقاوم در نواری جای گرفته‌اند که در روش FUT برداشت می‌شود. در روش SUT گرافت‌ها باید از سطح بیشتری برداشت شود تا زخم و اسکار ایجاد نشود. به همین دلیل احتمال برداشت گرافت‌های کم‌کیفیت‌تر نیز بیشتر می‌شود. همچنین در این روش نیاز به تراشیدن موهای سر وجود دارد. هزینه‌ها در این روش بیشتر از FUT و تقریباً یکسان با FIT است.

در ادامه مواردی را که تعیین کننده‌ی کاندیدای مناسب برای کاشت مو به روش SUT هستند، معرفی کرده‌ایم. اگر شرایط مناسبی داشتید، باید جویای نظر تخصصی پزشک متخصص شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

سن

به طور کلی برای کاشت مو محدودیت سنی وجود ندارد؛ اما افراد بالای ۳۰ سال بهترین کاندیدا هستند. علت این امر، تثبیت شدن یا قابل‌پیش بینی بودن الگوی ریزش مو است. اگر زودتر از موعد به کاشت مو اقدام کنید، موهای کاشته شده می‌ریزند و بانک موی شما نیز محدود می‌شود. به طوری که دیگر نمی‌توانید برای درمان طاسی، مو بکارید؛ چون گرافت‌ها به هدر رفته‌اند.

نوع طاسی

افرادی مبتلا به طاسی با حاشیه‌های نامشخص یا طاسی پراکنده با الگوی نامشخص (DUPA) کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به روش SUT نیستند. کاشت مو برای آلوپسی آندروژنی، طاسی‌های ناشی از آسیب (سوختگی، جراحی و شیمی‌درمانی) و طاسی‌های ناشی از بیماری‌های پوستی (بعد از درمان بیماری) مناسب است.

سلامت عمومی

کاشت مو به روش SUT یک جراحی با حداقل تهاجم است؛ اما باز هم جراحی محسوب می‌شود. سلامت عمومی ضعیف افراد و وجود برخی بیماری‌ها می‌تواند موجب محدودیت در کاشت مو شود. در صورتی که هر یک از موارد زیر در مورد شما صادق است، باید قبل از کاشت مو با پزشک مشورت کنید.

حالت و رنگ مو

این عوامل از لحاظ تکنیکی محدودیتی ایجاد نمی‌کنند؛ اما بر نتیجه‌ی کاشت موثرند. به طور مثال اگر رنگ مو و پوست نزدیک باشد یا موها ضخیم‌تر باشند، معمولاً نتایج بهتری حاصل می‌شود.

توصیه های بعد از کاشت مو به روش SUT

معمولاً بعد از کاشت مو به روش SUT احساس درد و ناراحتی نخواهید داشت. اگر هم داشته باشید بسیار کم است و با قرص‌های مسکن معمولی مدیریت می‌شود. در چند روز ابتدایی ظاهر پوست سر به دلیل وجود لخته‌های خون قدری ناخوشایند است. البته می‌توانید سر خود را با کلاه بپوشانید.
این لخته‌ها در تثبیت فولیکول‌ها اهیمت دارند و مثل سیمانی آن‌ها را محکم می‌کنند. زخم‌های ناحیه‌ی کاشت تا ۷ روز و زخم‌های بانک مو تا ۱۴ روز کاملاً بهبود یافته و ناپدید می‌شوند. قرمزی محل کاشت و ورم سر و صورت نیز ممکن است دیده شود که این‌ها نیز بعد از چند روز ناپدید می‌شوند.
روز بعد از کاشت مو به روش SUT می‌توانید به محل کار بروید؛ اما معمولاً توصیه می‌شود که چند روزی استراحت کنید. در مورد فعالیت فیزیکی محدودیتی وجود ندارد ولی حتماً قبل از بازگشت به باشگاه، از نظر پزشک مطلع شوید.

نتایج کاشت مو به روش SUT

موهای سر در هر ماه حدود ۱ سانتی‌متر رشد می‌کنند. به همین جهت مشاهده‌ی نتیجه‌ی نهایی کاشت مو بین ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان می‌برد. بعد از رشد موها، می‌توانید با آن‌ها مانند موهایی طبیعی رفتار کنید. سشوار کشیدن، رنگ کردن و حالت دادن موها بلامانع است. البته این که چه زمانی مجاز به انجام این کارها هستید را باید از پزشک خود بپرسید. کاشت مو به روش SUT یکی از جدید ترین روش های کاشت مو در دنیا بوده که پس از آن، هیچ جای زخم و اسکاری بر روی سر باقی نمی ماند و مورد تأیید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) می باشد.

از این روش در موارد بسیاری برای درمان مشکل ریزش مو در بانوان و آقایان استفاده شده است. این روش که نتایجی طبیعی داشته و ظاهر عروسکی و مصنوعی به چهره فرد نمی بخشد، امروزه در پیشرفته ترین و بهترین کلینیک کاشت مو در تهران و ایران مورد استفاده قرار می گیرد. خط رویش طبیعی و تراکم بالا از جمله ویژگی های چشمگیر کاشت مو به روش SUT می باشد. همچنین تعداد جلسات و طول زمان برداشت مو و کاشت مو در این روش کوتاهتر است.

همانطور که گفتیم در این روش پیشرفنه چندین برابر بیشتر از روش های قدیمی کاشت مو صورت میگیرد این امر به تنهایی باعث رضایتمندی شخص بیمار میشود. در کاشت مو به روش SUT شما رویش موها به صورت کاملاً طبیعی و با تراکم بالا شکل می گیرد و هیچ کس متوجه کاشت مو در شما نخواهد شد. از روش کاشت موی اس یو تی می توان به عنوان یکی از بهترین متدهای کاشت مو نام برد.این روش بدون جراحی و بیهوشی انجام می شود. بنابراین نه تنها جای بخیه نمی ماند بلکه عوارض بیهوشی را نیز برای فرد به همراه ندارد.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش SUT :

هزینه کاشت مو به روش SUT

هزینه ی کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها عبارتند از :

کاهش سایز و لاغری برای بسیاری از افراد امری دور از دسترس می‌باشد. کلینیک تناسب اندام دکتر پرستو خسروانی در شهرکرد ارائه دهنده انواع متدهای لاغری متناسب با شرایط هر فرد است که با نتایج رضایت بخش در خدمت مراجعین محترم می‌باشد.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مادلینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق چربیمادلینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق چربی

زاویه‌ سازی به روش‌ های مختلفی انجام می‌ شود که یکی از آنها زاویه سازی صورت با چربی است. امروزه تزریق پرکننده‌ هایی مانند چربی از محبوب‌ ترین روش‌ ها برای حفظ زیبایی اندام و صورت است که یکی از پرکاربردترین آنها زاویه سازی فک می‌ باشد. ... ادامه مطلب

مقایسه کاشت ابرو با روش های دیگر زیباسازی ابروهامقایسه کاشت ابرو با روش های دیگر زیباسازی ابروها

در چند سال اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در رفع ایرادات ابرو صورت گرفته است. یکی از روش‌هایی که در این زمینه به کار گرفته می‌شود کاشت ابرو است. این روش به صورت دائمی است و ظاهری طبیعی به ابروها می‌دهد. ... ادامه مطلب

مزوتراپی روشی برای آب کردن غبغبمزوتراپی روشی برای آب کردن غبغب

یکی از روش های کم تهاجم و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی می باشد. انجام این روش در 90 درصد مواقع با توجه به نوع داروی تزریقی و تشخیص پزشک، کافی است و هرچند با یک بار تزریق تغییرات واضح و چشمگیر نمایان می شود اما برای نتیجه ی بهتر دو تا سه بار تزریق پیشنهاد می گردد. ... ادامه مطلب

پس از بلفاروپلاستی پلک بالایی منتظر چه نتایجی باشیم؟پس از بلفاروپلاستی پلک بالایی منتظر چه نتایجی باشیم؟

بلفاروپلاستی پلک بالا یک عمل نه چندان سنگین برای جوان‌سازی و زیباتر کردن چشم‌ها است. با کمک این عمل می‌توانید افتادگی پلک‌های بالای خود را که چه در اثر افزایش سن چه سایر دلایل ایجاد شده است، از بین ببرید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465