روشهای کاشت ابرو طبیعی FUE،FUT،SUT | کاشت ابرو در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / بهترین روشهای کاشت ابروی طبیعی

بهترین روشهای کاشت ابروی طبیعی

با توجه به نقش ابروها در زیبایی و جذابیت چهره، همچنین عوامل متعددی از جمله آسیبها، ژنتیک و افزایش سن که موجب کم شدن حجم ابرو و نازک شدن آنها می‌شوند؛ نیاز به روشهایی که بتوان به طور طبیعی جبران این کاستی ها را کرد؛ در برخی موارد ضروری به نظر میرسد. کاشت ابرو در واقع تنها روشی است که به بهترین شکل ممکن، با رشد عادی و فرم و ظاهر طبیعی می‌تواند موهای ابرو را ترمیم و بازسازی کند و موجب رویش مجدد آنها شود. در ادامه این مطلب به انواع روشهای کاشت ابرو پرداخته ایم و توضیح مختصر و گویایی در مورد هرکدام از این روشها ارائه نموده ایم.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید.

1. کاشت ابرو به روش FUE

فرآیند کاشت ابرو به روش FUE همانند روش کاشت مو است. به منظور رسیدن به حداکثر تراکم ابرو اغلب لازم است که این روش را تکرار کنید. از آنجایی که موها در ابرو از پوست سر گرفته و کاشته می‌شوند، هنگامی که رشد می‌کنند، باید چیده شوند تا طول ابروی موجود حفظ شود. هدف از این روش حفظ یک ظاهر طبیعی، ضخیم شدن و حفظ خطوط طبیعی و جهت رشد مو است. بر خلاف مو در سر، که عمدتا در همان جهت رشد می‌کند، ابروها، در ناحیه بسیار کوچکتر، در چندین جهات مختلف رشد می‌کنند. موی سر معمولا در زاویه ۴۵ درجه رشد می‌کند در حالی که موهای ابرو پیرو سطح پوست رشد می‌کنند. موها در ابروها از فولیکول‌های فردی رشد می‌کنند نه مانند موهای روی سر که واحدهای فولیکولی حاوی ۱ تا ۴ مو دارند. مرحله anagen (مرحله رشد)، که در پوست سر تا ۷ سال دوام دارد، در ابرو فقط ۴ ماه دوام دارد.

مزایای روش FUE

عدم وجود زخم خطی : از آنجایی که آخری یک زخم خطی به جای می‌گذارد، این یکی از دلایل اصلی این است که چرا افراد روش FUE را انتخاب می‌کنند.

  1. بهبودی سریع : روش FUE نیاز به زمان بهبودی کوتاه‌تر از برخی از روش‌های دیگر دارد. با روش FUE، بیماران در عرض چند روز بهبود می‌یابند زیرا این روش نیازی به استفاده از چاقوی کوچک جراحی یا بخیه ندارد. در نتیجه، محدودیت‌های حداقل در فعالیت‌های فیزیکی شدید پس از چند روز اول وجود دارد. بهبودی کامل به طور متوسط ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد.
  2. حداقل ناراحتی پس از عمل : برای اطمینان از راحتی بیماران، جراحان کاشت ابرو از بی‌حسی موضعی ساده شبیه به آنچه که در شیوه‌های دندانی استفاده می‌شود استفاده می‌کنند. بیماران می‌توانند بلافاصله پس از درمان رانندگی کنند. اگر ناراحتی رخ دهد، می‌توان آن را با داروهای مسکن ملایم کنترل کرد. علاوه بر این، با توجه به ماهیت غیرتهاجمی این روش، احتمال عفونت‌های پس از عمل بسیار کم است.
  3. ظاهر طبیعی : روش FUE پیشرفته نتایج کاملا طبیعی ارائه می‌دهد و کاشت ابرو به سختی می‌تواند از ابرو اصلی تشخیص داده شود. در روش FUE، گرافت‌های ابرو در جهت و زاویه‌ای که رشد رشته‌های اطراف را تقلید می‌کند کاشته می‌شوند. در نتیجه، موهای کاشته شده ادغام می‌شوند و با موهای اطراف آن ترکیب می‌شوند.
  4. ناحیه بزرگ کاشت : روش FUE امکاناتی برای انبساط ذخایر ابروی دهنده ارائه می‌دهد. به طور کلی اعتقاد بر این است که هنوز امکان برداشت برخی گرافت‌های اضافی در بیماری که موهای ناحیه اهدا کننده‌شان را با استفاده از روش FUT خالی کرده‌اند، وجود دارد.

2. کاشت ابرو به روش FUT

در این روش اغلب از روش نوار FUT برای برداشتن تک نوار از بافت مو از پشت سر استفاده می‌شود. این به دقت تشریح شده است؛ فولیکول‌های تکی استخراج می‌شوند؛ و چیده می‌شوند در حالی که ساختارهای وخیم حفظ می‌شوند و به دقت در برش‌های ایجاد شده در امتداد ابرو کاشته می‌شوند. یک ابروی متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ تار مو دارد و یک کاشت ابروی حرفه‌ای شامل کاشت هر تار مو بصورت جداگانه است؛ هر تار مو بصورت دقیق دستکاری می‌شود تا از قرار گرفتن آن در جهت رشد طبیعی مو اطمینان حاصل شود. این روش تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

مزایای کاشت ابرو به روش FUT

  1. بالاترین برداشت مو : یکی از بهترین دلایل برای انتخاب روش FUT توانایی آن برای ارائه بالاترین برداشت ابرو در میان سایر روشهای کاشت ابرو است. دلایل زیادی برای FUT وجود دارد که بتواند این کار را انجام دهد، از جمله روش برش میکروسکوپی آن که امکان برداشت از نواحی اهدا کننده خوب را فراهم می‌کند. بنابراین در صورتی که می‌خواهید ضخامت کامل و طول قبلی ابروها را بازگردانید، روش FUT می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.
  2. کیفیت بهتر گرافت : هر دو روش FUT و FUE دارای یک هدف مشابه هستند و این هدف کاشت گرافت‌ها با کیفیت بالا برای دستیابی به نتایج مطلوب بیمار و بازگرداندن موها به شکوه سابق خود بدون ظاهر مصنوعی است. برای خاص‌تر بودن این گرافت‌ها آنهایی هستند که از دائمی‌ترین نواحی اهدا کننده می‌آیند و به هیچ وجه آسیب دیده نیستند و مهم‌تر از همه لایه محافظی از بافتی دارند که فولیکول‌ها را پوشش می‌دهد. این لایه به طور موثر باعث کاهش وقوع آسیب‌های مکانیکی هنگام قرار دادن می‌شود. از آنجایی که نوار اهدا کننده از سر که برای FUT برداشته می‌شود با استفاده از ایتریو میکروسکوپ‌های تشریحی انجام می‌شود، می‌توانید انتظار داشته باشید که واحدهای فولیکولی به دقت جدا شوند، در حالی که بافت‌های محافظتی بدون آسیب حفظ می‌شوند. با این نوع حفاظت، کاشت‌ها احتمال بیشتری را برای پیوند موفق دارند. این امر به ویژه هنگامی درست است که دستیاران بالینی در تشریح استریو میکروسکوپی آموزش دیده‌اند.
  3. استفاده از ابرو اهدا کننده : یکی دیگر از عوامل مهم در موفقیت کاشت، نسبت واحدهای فولیکولی است که برداشت می‌شوند. واحدهای فولیکولی که از لبه‌های بیرونی ناحیه اهدا کننده می‌آیند، فرصت بیشتری برای از دست رفتن در طول زمان را دارند، زیرا آنها تسلیم فرآیند غیرقابل توقف طاسی می‌شوند. با این حال، اگر آنها از وسط بخش ناحیه اهدا کننده آمده باشند، نسبت به طاسی مقاوم‌تر هستند و باید برای این روش استفاده شوند. به همین دلیل است که روش FUT از نوارهای اهدا کننده استفاده می‌کند که از قسمت میانی جدا شده‌اند، که این مورد برای روش FUE صدق نمی‌کند.
کاشت ابروی طبیعی

3. کاشت ابروی طبیعی به روش SUT

در طریقه پیوند ابرو اولین مرحله ، طراحی و زاویه سازی ابرو ها میباشد که علاوه بر چهره سازی و زاویه دهی طبیعی با تائید نهایی فرد صورت میگیرد .
مرحله بعدی از طریقه کاشت ابرو برداشت گرافت ها می باشد که با استفاده از دستگاه انجام می گردد. مهمترین مزیت پیوند ابرو به روش SUT داشتن زاویه و خواب موی طبیعی می باشد که منحصرا متعلق به این تکنیک می باشد. یکی دیگر از مزیت های کاشت ابرو با تکنیک SUT این است که روی ابروهای تاتو شده هم میتوان عمل جراحی کاشت مو انجام داد.کلیه مراحل کاشت طبیعی ابرو در این تکنیک در یک جلسه انجام می گردد. این متد بدون هیچگونه عوارض، جراحی، بدون درد، بدون جای زخم و بدون کوتاهی موها درقسمت برداشت انجام میشود.

دوران نقاهت بعد از جراحی کاشت ابرو

دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو طولانی نیست، اما استراحت بعد از کاشت ابرو برای از بین بردن ورم لازم است. از بین رفتن ورم یک یا دو روز طول می‌کشد و ممکن است خراش‌هایی را هم روی ناحیه کاشت ابرو مشاهده کنید. برخی بیماران دچار خارش و سوزش ملایمی می‌شوند که البته موقتی است و با لوسیون موضعی برطرف می‌شود. ریکاوری پس از استفاده این روش درمانی سریع و بی درد است، هر چند امکان ایجاد ورم و کبودی در اطراف چشم‌ها برای ۳ تا ۴ روز پس از عمل جراحی وجود دارد، اما در روز پنجم معمولاً هیچ نشانه ای از کاشت ابرو در صورت بیمار مشاهده نمی‌شود و ظاهر جدید ابرو برای سایرین جلب توجه خواهد کرد.

نتایج حاصل از کاشت ابروی کامل یا جزئی دائمی است، اما برای مشاهده نتایج کامل ناشی از درمان نیاز به زمان وجود دارد. بلافاصله پس از عمل جراحی، تغییر در ظاهر و تراکم ابرو برای بیمار قابل مشاهده است، اما بسیاری از موهای کاشته شده در طول دو هفته می‌ریزد. این شرایط کاملاً عادی است و نیازی به نگرانی درباره آن وجود دارد. در حقیقت این ریزش ابرو بخشی از فرآیند بهبودی پس از کاشت ابرو است و رشد موها مجدداً در محل کاشت آن‌ها شروع می‌شود. معمولاً مشاهده نتایج کامل حاصل از این درمان به ۱۲ ماه زمان نیاز دارد.موهای کاشته شده با گذشت زمان به رشد خود ادامه می‌دهند و به همین خاطر لازم است ظاهر ابرو هر ماه یک بار اصلاح شده و مرتب شود. این نگهداری می‌بایست به صورت منظم انجام شود تا به این ترتیب بتوان ظاهر ابروها را به صورت مطلوب و مناسب حفظ کرد.

بهترین روش درمان ریزش موی شدید و طاسی کاشت مو است که در شهرکرد با نتایجی ایده آل توسط دکتر پرستو خسروانی انجام می‌شود. در کلینیک دکتر خسروانی با استفاده از مدرن ترین ابزار کاشت مو، همچنین تجربه و تخصص پزشک می‌توانید شاهد بیشترین تراکم کاشت مو باشید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کویتیشن چگونه موجب لاغری میشود؟کویتیشن چگونه موجب لاغری میشود؟

کویتیشن اولتراسوند روشی است که برای اصلاح چربی‌های موضعی بیش از حد از امواج فراصوت روی بافت چربی استفاده می‌کند. روش کویتیشن اساساً برای اصلاح سلولیت و از بین بردن ذخایر چربی اضافه با استفاده از امواج التراسونیک با فرکانس پایین به کار می‌رود ... ادامه مطلب

لیزر کربن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟لیزر کربن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

پیلینگ کربن یا لایه‌برداری هالیوودی روشی نوین برای ارتقای کیفیت پوست صورت می‌باشد. لازم نیست تنها در صورت بروز لک یا ناهمواری های پوستی از لایه‌برداری کربن استفاده کنید زیرا این روش بر بافت پوست حتی در صورت عدم وجود لک‌های پوستی تأثیرگذار است، منافذ را کوچک کرده و پوست را شفاف‌تر می‌سازد ... ادامه مطلب

دلایل بروز جوش صورت یا آکنه چیست؟دلایل بروز جوش صورت یا آکنه چیست؟

آکنه یا جوش وقتی به وجود می‌آید که منافذ فولیکول‌های مو با چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست بسته شوند.بسته به شدت درگیری پوست بدن، آکنه می‌تواند باعث استرس روحی و اسکار (اثر به جا مانده از زخم یا جوش یا هر عارضه‌ی پوستی) روی پوست شود. هرچه زودتر درمان شروع شود، ریسک مشکلات ذکرشده کمتر می‌شود. ... ادامه مطلب

فواید مزوتراپی صورت برای جوانسازیفواید مزوتراپی صورت برای جوانسازی

مزوتراپی پوست صورت یک روش برای بازسازی پوست بوده که مزایای زیادی نسبت به روش‌ های مشابه تهاجمی‌ تر دارد. مزوتراپی صورت تکنیکی خاص و کم تهاجمی است که مواد مغذی موردنیاز پوست را تأمین می‌ کند و موجب زیبایی و جوانسازی پوست می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465