پیوند طبیعی مو مراقبتها و شرایط | کلینیک کاشت مو در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / پیوند مو طبیعی به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

پیوند مو طبیعی به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

پیوند موی طبیعی موثرترین و قطعی‌ترین روش درمان، جهت موهای از دست رفته است. این پیوند بصورت یک عمل سرپایی بدون بیهوشی، همراه با بی‌حسی موضعی بوده که در آن شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچ گونه دردی حاصل از موهایی که روی سرش کاشته می‌شود را حس نمی‌کند. بعد از کاشت موی طبیعی، یک پانسمان بسیار جزئی روی سر گذاشته می‌شود که بیشتر جهت جلوگیری از آلودگی استفاده شده که روز بعد از کاشت مو از روی سر برداشته می‌شود و شخص به راحتی می‌تواند استحمام کرده و مراقبت‌های پس از کاشت مو را از سر گیرد.

موهایی که کاشته می‌شوند تا حدود ۳ هفته به میزان کمی رشد می‌کنند.تاجایی که این میزان رشد مو برای خود شخص هم بسیار محسوس بوده و سپس این موها وارد مرحله استراحت یا ریزش می‌شوند که بطور تقریبی تا ۳ ماه طول می‌کشد و در اوایل ماه چهارم موها مجددا شروع به رشد کرده و بطور دائم باقی می‌مانند ودیگر دچار ریزش نمی‌شوند. پیوند مو هیچ گونه عارضه‌ای نداشته و با توجه به مراقبت‌های بسیار ساده‌ای که طی همان ۲ هفته اول کاشت نیاز به رعایت می‌باشد شخص از موهای خوب و یکدستی برخوردار می‌شود.

یکی از روشهای با سابقه و با نتایج رضایت بخش درمان ریزش مو، کاشت مو است که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی قابل انجام می‌باشد. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.

برای چه کسانی می توان پیوند موی طبیعی انجام داد ؟

برای همه آقایانی که طاسی مردانه دارند و همچنین برای خانم هایی که آلوپسی (ریزش) به صورت ارثی دارند یا دچار سوختگی شده اند یا بر اثر تصادف یا اعمال جراحی و اسکار جراحی (محل بخیه و ترمیم پوست) موی سرشان نروییده است می توان کاشت موی طبیعی انجام داد .

پیوند طبیعی مو

سن افراد در پیوند مو طبیعی

البته سن افراد در پیوند موی طبیعی محدودیت خاصی ندارد و همه ی افرادی که به صورت ارثی موی قسمت جلو سرشان ریزش داشته، می توانند این عمل را انجام د هند. مگر این که بیماری دیابت کنترل نشده یا فشار خون بالا داشته باشند. معمولا این موضوع به سلامت شخص بستگی دارد. هم چنین بهتر است این عمل برای جوانان زیر بیست و پنج سال انجام نشود. از آن جایی که موهای کاشته شده از پشت سر به قسمت جلو سر پیوند زده می شوند و با توجه به این که قسمت پشت سر، گیرنده ی هورمون مردانه ی «تستسترون» را ندارد از همین جهت وقتی این موها به قسمت جلو سر منتقل می شوند ریزش ندارند و تا آخر عمر باقی می مانند.

برای افرادی که بخواهند توسط کاشت موی طبیعی تراکم بسیار بالایی داشته باشند معمولا محدودیتی جهت انجام کار کاشت مو وجود ندارد و حتی در دو تا سه مرحله
نیز می توانند این عمل را انجام د هند، البته چگونگی عمل بستگی به شرایط بانک موی پشت سر نیز دارد .

پیوند طبیعی مو

پیوند موی طبیعی موثرترین و قطعی‌ترین روش درمان، جهت موهای از دست رفته است. این پیوند بصورت یک عمل سرپایی بدون بیهوشی، همراه با بی‌حسی موضعی بوده که در آن شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچ گونه دردی حاصل از موهایی که روی سرش کاشته می‌شود را حس نمی‌کند. بعد از کاشت موی طبیعی، یک پانسمان بسیار جزئی روی سر گذاشته می‌شود که بیشتر جهت جلوگیری از آلودگی استفاده شده که روز بعد از کاشت مو از روی سر برداشته می‌شود و شخص به راحتی می‌تواند استحمام کرده و مراقبت‌های پس از کاشت مو را از سر گیرد. موهایی که کاشته می‌شوند تا حدود ۳ هفته به میزان کمی رشد می‌کنند.

تاجایی که این میزان رشد مو برای خود شخص هم بسیار محسوس بوده و سپس این موها وارد مرحله استراحت یا ریزش می‌شوند که بطور تقریبی تا ۳ ماه طول می‌کشد و در اوایل ماه چهارم موها مجددا شروع به رشد کرده و بطور دائم باقی می‌مانند ودیگر دچار ریزش مو نمی‌شوند. پیوند مو هیچ گونه عارضه‌ای نداشته و با توجه به مراقبت‌های بسیار ساده‌ای که طی همان ۲ هفته اول کاشت نیاز به رعایت می‌باشد شخص از موهای خوب و یکدستی برخوردار می‌شود.

مراقبت از مو پس از پیوند موی طبیعی

شما نیازمند سه تا پنج روز استراحت بعد از کاشت مو هستید، درست است که فردای روز عمل می‌توانید به کارهای روزمره خود بپردازید اما فراموش نکنید که عمل کاشت موی طبیعی ۴ تا ۸ ساعت طول می‌کشد.

بهبودی پس از پیوند مو

پس از جراحی و پیوند مو احساس درد و حساسیت خفیف در پوست سر عادی است، که در صورت لزوم می‌توان با داروهای تجویزی آن را تسکین داد. حداقل در دو هفته‌ی اول پس از جراحی نباید از کلاه‌گیس یا موی مصنوعی استفاده نمود. عوامل متعددی بر اینکه چه زمانی قادر به از سرگیری فعالیت‌های روزمره‌ی خود هستید، تاثیرگذار هستند، از جمله مدت، پیچیدگی و نوع جراحی کاشت مو و نیز فعالیتی که انجام می‌دهید. ممکن است بازگشت به کار و از سرگیری فعالیت‌های معمول و سبک بعد از چند روز امکان‌پذیر باشد.

در صورت استفاده از بخیه یا گیره‌های جراحی پس از ۹ تا ۱۰ روز بعد از عمل، قابل برداشت هستند.
از آنجایی که ممکن است چندین هفته طول بکشد تا گرافت‌های مو محکم به پوست سر متصل شوند، در هنگام آراستن و شانه کردن موهای خود باید دقت بسیار زیادی داشته باشید. موها را می‌توان در روز بعد از عمل به آرامی با آب شستشو داد. معمولاً سه روز بعد از عمل می‌توان استفاده‌ی ملایم از شامپو را بصورت روزانه شروع کرد، و در چند هفته‌ی اول تنها باید از شامپوی ملایم و غیر دارویی استفاده نمود.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
با بلفاروپلاستی پلک پایین چه تغییراتی در زیر چشم ایجاد می شود؟با بلفاروپلاستی پلک پایین چه تغییراتی در زیر چشم ایجاد می شود؟

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از انواع جراحی‌های زیبایی است که برای رفع مشکل افتادگی پلک پایین انجام می‌شود که در این جراحی باید بافت چربی که به سمت جلو حرکت کرده است، خارج شود. ... ادامه مطلب

با سلول درمانی پوستی جوان داشته باشیدبا سلول درمانی پوستی جوان داشته باشید

جوانسازی از طریق سلول بنیادی حداقل تهاجم و خطر را دارد و روشی ایمن محسوب می‌شود و ریسک اندکی دارد؛ اما بایستی فرد از مدت زمان بهبود و خطرات احتمالی آگاه باشد. ... ادامه مطلب

تاثیر تزریق بوتاکس در جوانسازی پوستتاثیر تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست

بوتاکس یا همان سم بوتولینوم ماده ای است که امروزه از تزریق آن برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست استفاده می‌شود. در این مطلب به کاربردها و مزایای تزریق بوتاکس و تاثیر آن بر روی پوست می‌پردازیم ... ادامه مطلب

روشهای رفع خطوط ماریونت یا اندوهروشهای رفع خطوط ماریونت یا اندوه

خط اندوه، خطوطی هستند که اطراف لب ها ایجاد میشوند. این خطوط معمولاً به سمت چانه و فک ادامه پیدا میکنند. زمانی که سن بالا می رود، میزان کلاژن و الاستین های پوست کاهش پیدا میکند. همین موجب می شود تا خط اندوه خود را به نمایش بگذارد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465