لیزر کم توان و سافت،کاربرد و مزایای لیزر کم توان | متخصص پوست در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر پوست / کاربردهای لیزر کم توان یا سافت

کاربردهای لیزر کم توان یا سافت

لیزر درمانی یکی از شیوه های درمانی است که تهاجمی نمی باشد.جهان پزشکی کنونی به این معالجات نیاز دارد و دلیلش پیشگیری از اثرات معالجات تهاجمی است. در این میان علم لیزر به دلیل خواص پرتوهای لیزر تاکنون بسیار خوب جلو رفته است.

به طور ساده می توان گفت که دو نوع لیزر وجود دارد: کم توان و پرتوان. لیزرهای پرتوان بافت را می بُرند و گرما آزاد می کنند اما لیزرهای کم توان گرما آزاد نمی کنند و موجب تخریب بافت نمی شوند ، بلکه لیزرهای کم توان خاصیت ایجاد واکنش فتوشیمیایی دارند و موجب بهبود متابولیسم سلولی می شوند و از آنجایی که چگالی دانسیته آنها کمتر از ۰/۵ وات بر سانتی متر مربع است ، تحت این عنوان نامگذاری شده اند (به آنها لیزرهای سرد یا لیزرهای نرم یا soft هم گفته می شود). این لیزرها با بافت وارد واکنش شده و بدون ایجاد حرارت ، باعث تحریک یا مهار در سلول می شوند.

در کلینیک دکتر پرستو خسروانی متخصص پوست، با بکارگیری لیزر کم توان یا سافت، می‌توان پوست را با عوارض کم و به نحو مطلوبی جوانسازی نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

فیزیولوژی سلولی لیزرهای کم توان و سافت

به دنبال تابش فوتون های لیزر به سلول ، پاسخ سلولی با فعال شدن فوتواکسپتورهای موجود در زنجیره تنفسی واقع در میتوکندری آغاز می شود و در اثر آن ردوکس سلولی تغییر حالت داده و همراه با تغییرات حالت غشاء سلولی با جابجایی کلسیم و تغییرات PH و فعال شدن CAMP و دوبلیکاسیون DNA منجر به ساخته شدن پروتئین می شود. به این ترتیب پاسخ های سلولی از سطح سلولی به سطح بافت و ارگان کشانده می شود و اثراتی مانند ضد التهاب ، ضد ادم و تورم ، بی دردی ، تکثیر سلولی ، نئوواسکولاریزاسیون و تسریع در ترمیم ، شیفت متابولیسم به سمت هوازی و متعادل کردن سیستم ایمنی حاصل می آید.

در کل پاسخ فیزیولوژیک بافت برای لیزر های کم توان شامل موارد زیر می باشد:

لیزر سافت ابزار مدرن و جدیدی است که به وسیله پرتوهای نور با طول موج‌ متناسب و متمرکز کاربردهای فراوانی در رفع مشکلات و ضایعات پوستی، جوانسازی و از بین بردن موهای زائد دارد. فواید این متد نوین از جمله اثربخشی بالا، درد کم و عدم آسیب‌رسانی به پوست، توجه علاقه‌مندان به زیبایی را به خود جلب کرده و این روش را به یکی از محبوب ترین متدها، در میان بیماران و پزشکان بدل نموده است.

لیزر سافت

مزایای لیزر سافت

امروزه با پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی لیزر، مواجهه با عوارضی که بیماران قبلاً با آنها روبرو بودند به حداقل رسیده است. روشهای لیزری که در ابتدای ابداع این روش مورد استفاده قرار می‌گرفت، به دلیل نواقصی که با آن هماره بود، در کنار فواید، آسیب‌های فراوانی هم برای فرد در پی داشت. روشهای دائمی لیزر پوست در عصر حاضر با موفقیت‌های چشمگیری روبرو هستند. برخی از مزایای استفاده از لیزرسافت عبارتند از:

کاربرد لیزرهای کم توان در پوست

عوارض جانبی لیزر کم توان

از آنجا که دراین روش، از نور و گرما برای درمان زخم و سلول‌های آسیب‌دیده پوستی استفاده می‌شود، ممکن است عوارض جانبی از قبیل زخم، تورم خارجی، سرخی، خونریزی و درد مشاهده شود. عوارض خفیف باید طی چند روز بهبود یابند و درصورت بروز علائم عفونت مانند: افزایش قرمزی یا درد شدید به پزشک مراجعه کرده و اقدامات درمانی در پوست صورت گیرد. علائم دیگر عفونت پوستی شامل ایجاد آبسه یا دانه‌های چرکی در نزدیکی محل لیزر است.

دوره ی بهبودی پس از لیزر

زمان نقاهت و بهبودی اگرچه در افراد متفاوت خواهد بود اما اصولاً پس از ۳ تا ۱۰ روز پوست بازسازی می‌شود و بهبودی کامل پیدا می‌کند. پزشک شما بلافاصله پس از درمان با لیزر، دستورالعمل‌های مراقبتی را ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر است:

۱- پس از لیزرتراپی ۴ تا ۶ هفته از قرارگیری در معرض تابش مستقیم نورخورشید خودداری شود.
۲- برای کاهش تورم پک یخ سرد را بر روی پوست صورت قرار دهید.
۳- د رطول روز با یک پاک کننده غیرصابونی، صورت خود را شسته و مقداری مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست را به صورتتان بمالید.
۴- برای انجام عمل لیزر ممکن است لازم باشد که تا چند روز مجبور باشید آرایش نکنید.

درمان جای زخم و اسکار با لیزر یک دوره طولانی می‌طلبد و گاه نیز ممکن است به دلیل شدت و عمق اسکارها نتایج صد درصدی و دائمی نباشند و در آینده به درمان‌های طولانی‌تر و مکرر دیگری احتیاج پیدا کنید.نتایج لیزرتراپی همیشه سریعاً ظاهر نمی‌شوند و در افراد مختلف، متفاوت است. ممکن است هفته‌ها یا ماه ه‌ها طول بکشد تا متوجه تفاوت پوست قبل از بازسازی و بعد از آن شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا پی آر پی روش مناسبی برای جایگزینی موهای از دست رفته است؟آیا پی آر پی روش مناسبی برای جایگزینی موهای از دست رفته است؟

پی آر پی یا تزریق پلاسما غنی از پلاکت، روشی است که علاوه بر بهبود و جوانسازی پوست، برای تقویت مو نیز کاربرد دارد. همچنین از این روش در ترکیب با کاشت مو، برای حصول بهترین نتایج کاشت نیز می‌توان بهره برد. این روش با تاثیرگذرای مطلوب و عوارض کم، جزو روشهای محبوب تقویت مو به شمار می‌رود ... ادامه مطلب

تزریق ژل به گونه چه عوارضی دارد؟تزریق ژل به گونه چه عوارضی دارد؟

یکی از نواحی صورت که با تزریق ژل برجسته و زیبا می‌شود؛ گونه است. برجسته سازی گونه یا گونه گذاری، به دلیل تاثیر زیادی که گونه ها در جذابیت چهره دارند؛ روشی موثر در افزایش زیبایی محسوب می‌شود. یکی از روشهای گونه گذاری، تزریق ژل یا فیلر است ... ادامه مطلب

لیفت صورت با نخ روشی مؤثر در جوانسازی پوستلیفت صورت با نخ روشی مؤثر در جوانسازی پوست

مکانیزم لیفت با نخ این‌گونه عمل می‌کند که نتایج حاصل از آن به طور آنی در صورت شما نمایان می‌شود. در لیفت با نخ به جای از بین بردن کامل افتادگی پوست، تنها بخشی از افتادگی پوست مهار می‌شود که نتیجه‌ای به شدت چشم‌گیر در رفع چروک و لیفت پوست دارد ... ادامه مطلب

متخصص پوست چه کسی است؟متخصص پوست چه کسی است؟

متخصص پوست و مو پزشکی است که در زمینه درمان بیماری‌های پوست، مو و ناخن و نواحی حاوی مایع مخاطی در بدن (مانند داخل دهان، بینی و چشم‌ها) تخصص دارد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465