تزریق چربی چه کاربردهایی دارد | کلینیک تخصصی پوست دکتر پرستو خسروانی در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / مراحل و کاربردهای تزریق چربی

مراحل و کاربردهای تزریق چربی

تزریق چربی نوعی درمان زیبایی برای پر کردن صورت و یا از بین بردن چین و چروک صورت است. در این روش، چربی از بدن خود فرد و از قسمت هایی مانند ران، پهلو و یا سینه برداشته می شود. چربی برداشته شده به نقاط مطلوب که قصد پر کردن و زیبا کردن آن ناحیه را داریم تزریق می شود. این درمان از سه مرحله تشکیل می شود. گام اول لیپوساکشن ملایم برخی از چربی ها اضافه است. در مرحله دوم سلول های چربی جداسازی و پاک سازی می شوند.

در نهایت در مرحله ی سوم تزریق سلول های چربی به مناطق هدف انجام می شود. یکی از مزایای این درمان نیز برداشتن چربی از بدن خود فرد است. برداشتن چربی از بدن خود فرد منجر می شود که بدن واکنش آلرژیک نسبت به چربی اضافه شده از خود نشان ندهد. در نتیجه تزریق چربی معایب سایر روش ها که منجر به عفونت در بدن می شوند را ندارد.

تزریق چربی به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

افراد مناسب جهت انجام تزریق چربی

به طور کلی کاندیدای تزریق چربی بزرگ سالانی هستند که قصد از بین بردن چین و چروک، خطوط خنده و یا حتی از بین افسردگی از ظاهر خود را دارند. همچنین افرادی که به دنبال راهی برای پر کردن حجم لپ های خود هستند نیز می توانند از این روش استفاده کنند. این روش برای افراد در سنین جوانی در شرایط خاصی انجام می شود. تشخیص موارد تزریق چربی در نوجوانان و جوانان بر عهده ی پزشک متخصص پوست و مو است. انتقال چربی همچنین در بیماران مبتلا به لیپوآتروفی، که از دست دادن چربی در چهره است نیز انجام می شود. تزریق چربی منجر به پر کردن مناطق خالی شده و چهره را جوان تر می کند.

افرادی که از هیچکدام از موارد بالا را ندارند و قصد انجام این درمان را دارند باید با پزشک خود مشورت کنند. که آیا این درمان کمی به آنها میکند یا خیر.
مهم ترین مزیت این روش این است که محدودیتی مرتبط با آلرژی وجود ندارد. با این حال در جلسه اول، تمام سابقه های پزشکی و عادات خود را نظیر سیگار کشیدن و استفاده از نوشابه، قرص های ضدبارداری یا مکمل ها را به پزشک خود مطرح کنید. پزشک تشخیص می دهد که شما مورد مناسبی برای روش فوق هستید یا خیر.

چه مناطقی از بدن می تواند تحت درمان توسط تزریق چربی قرار بگیرد؟

مناطقی از چهره که می تواند با تزریق چربی بهبود یابد عبارتند از چین و چروک پیشانی یا بین ابروها و گودی زیر چشم. این روش همچنین می تواند در اطراف بینی، ناحیه ی بین لب بالا و پایین، فک نیز مورد استفاده قرار گیرد. در واقع انتقال چربی می تواند با تزریق چربی زخم ها و یا نواحی توخالی و هر جایی که در چهره و گردن وجود دارد و نیاز به اصلاح دارد را درمان میکند.
برخی از این نواحی تنها با یک بار درمان اصلاح می شوند. در حالیکه نواحی نیز وجود دارند که برای اصلاح به بیش از یک بار تزریق نیاز دارند. تشخیص تعداد دفعات تزریق بر عهده ی پزشک متخصص پوست و مو است.

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی چند مزیت اصلی دارد. علاوه بر اصلاح موارد به وجود آمده به علت افزایش سن، ماده ی استفاده شده به عنوان پر کننده طبیعی است. مواد استفاده شده از حیوان و یا مواد مصنوعی دیگر نیست. علاوه بر این چربی برداشته شده می تواند برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. چربی می تواند برای درمان بسیاری از نقصهای صورت از جمله زخم و افسردگی در پوست را درمان کند. از همه مهم تر نتایج درمان با این روش نسبت به سایر روش های زیبایی از ماندگاری بیشتری برخوردار است. همچنین این روش ایمن است. هیچ گونه واکنش آلرژیک به علت تزریق وجود ندارد. زیرا چربی از بدن خود شما برداشته شده و به ناحیه دیگر در بدن خودتان افزوده می شود.

مدت زمان ماندگاری نتایج چقدر است؟

مدت زمان مشخصی برای میزان ماندگاری نتایج تزریق وجود ندارد. مدت زمان ماندگاری نتایج به عوامل مختلفی بستگی دارد. با گذشت چندین ماه و یا چند سال، قسمتی از چربی تزریق شده ممکن است توسط بدن جذب شود. با پیشرفت تکنولوژی امروزه از روش هایی استفاده می شود که مدت زمان ماندگاری نتایج این روش را افزایش می دهد.

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

این عمل جراحی زیبایی بسته به میزان تزریق مورد نیاز، به دو صورت بی حسی موضعی و بی حسی عمومی انجام می شود. معمولاً زمانی که تزریق تنها به بخش کوچکی از بدن اعمال می شود، از بی حسی موضعی و آرامش بخش استفاده می گردد.
یک عمل جراحی پیوند چربی استاندارد، معمولاً از 3 مرحله زیر تشکیل می شود :

حذف چربی

برای شروع این جراحی، چربی اولین چیزی است که به آن نیاز دارید! برای برداشتن چربی مورد نیاز معمولاً از لیپوساکشن استفاده می شود، تا چربی اضافی از مناطقی مانند شکم، باسن و ران برداشته شوند.
برای برداشتن چربی، از محلولی که حاوی لیدوکائین و اپینفرین جهت کاهش درد، خونریزی و راحت شدن روند حذف چربی استفاده می شود
از روش های لیپوساکشن که با لیزر انجام می شوند، مانند SmartLipoنباید استفاده شود، چرا که این اشعه و گرما موجب از بین رفتن سلول های چربی می شوند.

جداسازی و پاک سازی سلول های چربی

به محض آنکه مقدار مورد نیاز چربی از ناحیه مورد نظر جمع آوری شد، باید سلول های آسیب دیده از سلول های سالم جدا شوند. بعد از آن با استفاده از سانتریفیوژ مایع طلایی رنگ از سلول های چربی خالص جدا شده تا چربی مورد نیاز برای تزریق آماده شود.

تزریق سلولهای چربی

گام نهایی برای به پایان رساندن این عمل زیبایی، تزریق چربی آماده شده، به ناحیه مورد نظر است. بسته به میزان حجم از دست رفته و شکل ناحیه، تزریق فبا شیوه های مختلف انجام می شود.
به خاطر داشته باشید که به احتمال زیاد بعد از مدتی، چربی تزریق شده جذب بدن می شود. به همین دلیل برخی مواقع بر اساس تشخیص پزشک، 1.5 برابر از مقدار مورد نیاز تزریق می شود. البته لازم به ذکر است که میزان ماندگاری این عمل جوانسازی بسته به هر فرد متفاوت است. بنابراین احتمالا بعد از اولین باری که این جراحی زیبایی را انجام دادید، متوجه میزان ماندگاری آن در بدنتان خواهید شد!

تزریق چربی

تزریق چربی به کدام نواحی از بدن انجام می شود؟

از دست رفتن حجم قسمت های مختلف بدن و افتادگی پوست یکی از رایج ترین مسائلی است که با افزایش سن بسیاری از افراد با آن دست وپنجه نرم می کنند.
برای درمان این مسئله، روش های مختلفی مانند ایمپلنت و پرکننده های مصنوعی وجود دارد. اما استفاده از پیوند چربی محبوبیت بیشتری به خود اختصاص داده است چرا که :
چربی مورد نیاز از بدن خود فرد تأمین می شود. بنابراین احتمال بروز علائم آلرژی و حساسیت کمتر است. چرا که از چربی های مصنوعی و حیوانی برای انجام این کار استفاده نمی شود.
نتیجه تزریق چربی بعد از مدت زمان کوتاهی به صورت کاملاً طبیعی قابل مشاهده است.

برخی از رایج ترین کاربردهای تزریق چربی عبارت اند از :

تزریق چربی به سینه

با استفاده از تزریق فیلر به سینه نه تنها می توانید سایزش را به صورت طبیعی افزایش دهید، بلکه می توانید کاملاً طبیعی فرم دلخواهتان را نیز به آن ها بدهید. بر اساس نظرسنجی های انجام شده، استفاده از این عمل زیبایی، کاملاً طبیعی تر از از جایگذاری ایمپلنت است. معمولاً برای این عمل زیبایی سینه از چربی کمر و یا بازو استفاده می شود.

تزریق چربی باسن

تزریق چربی به باسن معمولاً با هدف افزایش جذابیت ظاهری انجام می شود! و ارتباط خاصی به سن فرد متقاضی ندارد. برای انجام این جراحی، معمولاً به حجم زیادی از چربی نیاز است. به همین دلیل چربی مورد نیاز را از قسمتهایی که چربی زائد دارند، برمی دارند. قسمتهایی مانند شکم و ران.

تزریق چربی صورت

در میان قسمت های مختلف بدن، صورت اولین جایی است که آثار پیری در آن ظاهر می شود. چرا که با گذر زمان، چربی صورت به دلیل افزایش سن و از بین رفتن مواد مغذی کم و کمتر می شود. این چربی از دست رفته موجب کاهش حجم بخش های مختلف صورت، خصوصاً زیر چشم، گونه، لب و ... می شود. بنابراین تزریق چربی به صورت معمولاً برای نواحی زیر استفاده می گردد :

تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم معمولاً بنا به دلایل مختلفی انجام می گیرد. نازک و البته حساس بودن پوست دور چشم باعث می شود که اثر اشعه آفتاب و افزایش سن بیشتر از قسمت های دیگر صورت روی آن نمایان شود. بنابراین از تزریق فیلر به زیر چشم برای رفع تیرگی و کبودی دور چشم و از بین بردن چین وچروک استفاده می شود.

همانطور که گفته شد، پوست زیر چشم به نسبت سایر قسمت های بدن، از حساسیت بیشتری برخوردار است و همین مسئله باعث می شود به محض افزایش سن و یا مشکل داخلی، چین و چروک و گودی و تیرگی زیر چشم مشاهده شود. بنابراین تزریق چربی به این ناحیه، برای جوانسازی صورت از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال، در طول جراحی، جهت جلوگیری از پخش شدن مواد در سایر قسمت ها، جراح باید علاوه بر سرعت عمل بالا، بداند که بیمار در چه شرایطی قرار گیرد. به عبارت دیگر، برای این عمل جوانسازی صورت ، فرد باید در حالت نشسته باشد و نه خوابیده. بنابراین در صورتی که تمایلی به انجام این کار دارید، بهتر است که از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

تزریق چربی به گونه

یکی از قسمت های صورت که در زیبایی افراد تأثیر شگرفی دارد، گونه است! تزریق چربی به گونه معمولاً بنا به یکی از دلایل زیر انجام می شود :

این نوع تزریق، یکی از مواردی است که به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود.

تزریق چربی به لب

برای بزرگ کردن و افزایش حجم لب، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترینشان تزریق چربی به لب از بدن خود فرد است! روش انجام این کار به خود بیمار بستگی دارد. به عبارت دیگر شما می توانید تزریق با به یک لب و یا هر دوی آن ها انجام دهید. استفاده از این روش در مقایسه با سایر روش ها مانند تزریق ژل و کاشت پروتز عوارض کمتری دارد.

تزریق چربی به واژن (تزریق چربی به لابیا)

داشتن رابطه جنسی سالم یکی از مهم ترین اصول داشتن زندگی زناشویی لازم است. معمولاً با گذر زمان و افزایش سن و یا دلایل ژنتیکی، زنان اندام تناسلی زیبایی نداشته و همین مسئله در اعتماد به نفس و رابطه زناشویی شان تأثیر منفی گذاشته است. به همین دلیل است که در سال های اخیر جوانسازی واژن با تزریق چربی به همراه تنگ کردن واژن از جمله پرطرف دار ترین جراحی های زیبایی بوده است. میزان ماندگاری تزریق چربی در این حالت، بین 2 الی 1 سال متغیر است!

تزریق چربی دست وپا

یکی از قسمتهایی از بدن که نشانه های پیری در آن ظاهر می شود، پوست پشت دست است. زمانی که چربی پوست دست از بین برود، استخوان ها، رگ ها وحتی تاندون های بدنتان به چشم می آیند! بنابراین اگر علاقه ای به دیدن هر روز این صحنه ندارید، می توانید با برداشتن چربی از زیر شکم و تزریق به دست و یا پشت پا، جوانی را به خود بازگردانید.

روند بهبود بعد از تزریق چربی چقدر زمان می برد؟

بسته به تزریقی که انجام شده است، روند بهبود نیز متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه بسیاری از تزریق های گفته شده به صورت سرپایی و بدون بی حسی عمومی انجام می شوند، فرد می تواند به محض انجام این کار به خانه بازگردد و فعالیت های روزمره اش را انجام دهد. البته این مسئله باز هم به نظر تخصصی پزشک شما بستگی دارد.

عوارض جانبی تزریق چربی

شایع ترین عارضه در تزریق چربی ورم و کبودی محل مورد تزریق است که بعد از یک تا دو هفته رفع می شود. ناهماهنگی در بخش های قرینه به دلیل عدم تزریق یکسان ممکن است ایجاد شود. که برای ترمیم نیاز به تزریق مجدد خواهد بود.در صورت تزریق حجم زیادی از چربی در یک منطقه احتمال توده ای شدن چربی و ایجاد برآمدگی خواهد بود. در صورت رعایت نکردن توصیه های پزشک و فشار بر روی نواحی مورد تزریق، چربی تزریقی به صورت ناهماهنگ توزیع شده و باعث ایجاد برآمدگی های ناهموار خواهد شد.

باید توجه داشت که حتی فشار انگشت نیز باعث ایجاد این ناهمواری ها می شود، بنابراین بسیار ضروری است تا یک هفته بعد از تزریق از هرگونه فشار اجتناب شود.در صورت آسیب دیدن رگ های اصلی هنگام تزریق احتمال آمبولی وجود دارد که ممکن است منجر به سکته قلبی یا مغزی شود

ملاحظات پزشکی تزریق چربی

تزریق چربی ممنوعیت سنی و جنسی ندارد، اما معمولا برای افراد بالاتر از 18 سال انجام می شود.
قبل از تزریق چربی پزشک را از سوابق درمانی-زیبایی خود مطلع نمائید، نظیر:

  1. تزریق ژل یا فیلر
  2. کار گذاری انواع پروتز
  3. انواع جراحی های انجام شده در محل مورد نظر
  4. مصرف داروهای تاثیر گذار بر تجمع پلاکت ها نظیر آسپرین
  5. سابقه بیماری عصبی در چهره مانند فلج بل یا Bells Pulsy
  6. سابقه تبخال
  7. آلرژی نسبت به پنی سیلین ها و سفالوسپورین ها
  8. مصرف انواع داروهای گیاهی
  9. سابقه دیابت
  10. سابقه مصرف کورتن
  11. انواع داروهای مصرفی

مراقبت های پس از تزریق چربی

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رینوپلاستی غیر جراحی با تزریق فیلررینوپلاستی غیر جراحی با تزریق فیلر

انحراف بینی و شکل نامتقارن آن، یکی از مواردی است که اغلب افراد به دنبال درمان آن به روش‌ های غیرجراحی هستند. رینوپلاستی غیر جراحی که به آن عمل زیبایی بینی مایع نیز گفته می‌ شود، روشی بسیار کاربردی و مهم در خصوص این امر به شمار می‌ رود و متقاضیان بسیار زیادی نیز دارد. ... ادامه مطلب

بکارگیری لیزرها چه تاثیری روی پوست دارد؟بکارگیری لیزرها چه تاثیری روی پوست دارد؟

لیزرها منبع نور شدید هستند. لیزر با انرژی بالایی بر روی نقاط کوچک متمرکز می‌شود. اشعه لیزر می‌تواند به آرامی لایه‌های پوست را برداشته و چین و چروک‌ها، اِسکارها و لک‌ها را درمان کند. همچنین با لیزر می‌توان رگ‌های خونی را بسته و یا بافت پوست را بُرش داد ... ادامه مطلب

راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی یا بثورات پوستی به حالت خاصی گفته می‌ شود که مانند برآمدگی‌ های قرمز رنگ در نقاط مختلف پوست ایجاد می‌ شود و خصوصیت بارز آن ایجاد خارش شدید است. بعضی مواقع نیز حالت ملتهب یا پوسته پوسته شده را ایجاد می‌کند. راش‌ ها شامل انواع گوناگون می‌ باشند. ... ادامه مطلب

کاربرد کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچکاربرد کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ

کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ نوعی روش درمانی لیزری انقلابی است که کاملاً بدون درد بوده و تقریباً بلافاصله اثر می‌کند. در این نوع کربن تراپی لایه‌ای از کربن (زغال) مایع (کربن طبی یا کربن فعال) بر روی پوست مالیده می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465