درمان خطوط پا کلاغی در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / رفع چروک اطراف چشم یا خطوط پنجه کلاغی

رفع چروک اطراف چشم یا خطوط پنجه کلاغی

با افزایش سن، تقریبا پوست همه افراد دچار تغییرات تدریجی می‌شود. برخی از قسمت های صورت نسبت به قسمت های دیگر حساس به علائم پیری هستند ، از جمله ناحیه اطراف چشم . شاید بپرسید که خطوط پنجه کلاغی چیست؟ این چروک‌ها خطوط کوچکی هستند که از گوشه چشمان شما شروع شده و تا گوش خارجی وشقیقه‌ها امتداد می‌یابند. این چروک‌ها به ویژه برای خانم‌ها ناخوشایند هستند، زیرا؛ زیبایی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

خطوط پنجه کلاغی به مرور زمان به دلیل انقباضات کوچک عضلانی ایجاد می‌شوند. در حالت کلی دو نوع چین و چروک پنجه کلاغی وجود دارد؛ پویا و ثابت. چین و چروک‌های پویا، چین‌هایی هستند که در هنگام انقباض عضلات ظاهر می‌شوند. اگر خطوط پنجه کلاغی در شما هنگام لبخند زدنتان نیز قابل مشاهده است، احتمالاً از نوع پویا باشد. به این معنی است که با اخم کردن یا لبخند زدن این خطوط ظاهر می‌شوند اما بلافاصله پس از پایان اخم و خنده، خطوط نیز از بین می‌روند. اگر وجود این خطوط دائمی شود و درمان مناسبی برایشان در نظر گرفته نشود، ممکن است برای همیشه در گوشه‌های چشم ثابت بمانند.

رفع خطوط پاکلاغی کنار چشم و جوانسازی دور چشم از اقدامات موثر کلینیک ارکیده در شهرکرد می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

چروک اطراف چشم یا خطوط پنجه کلاغی

حالت هایی که به صورت خود می دهیم، باعث می شوند که پوست در گوشه‌ های خارجی چشمان ما چروک شده و چیزی که به عنوان چین و چروک دینامیک شناخته می شود را شکل دهند. با گذشت چند سال، این خطوط ریز برجسته ‌تر می شوند و در نهایت باعث ایجاد چین و چروک استاتیک می شوند.
چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی) یا خطوط خنده، اغلب نشانه های خوبی از میزان مراقبت یک فرد از پوست خود در طول دهه ‌های قبل است.

گزینه های درمان چروک اطراف چشم درکلینیک

گذشته از اینکه لبخند نزنیم و یا نخندیم، چه کاری می توانیم برای جلوگیری از شکل‌ گیری این چروک ‌ها انجام دهیم؟
خبر خوب این است که چندین گزینه برای پیشگیری و درمان چروک اطراف چشم ( خطوط پنجه کلاغی ) وجود دارد ، مانند گزینه‌ های درمانی بی‌ خطر و غیر تهاجمی که در کلینیک انجام میشود.
استراتژی کلی که پشت بسیاری از درمان های چروک اطراف چشم ( خطوط پنجه کلاغی ) وجود دارد‌، حذف لایه سطحی پوست و تحریک تولید کلاژن می باشد.

روش ‌هایی که منجر به حذف لایه ‌های سطحی پوست می شوند عبارتند از:

تزریق بوتاکس

هر ساله با تعداد بیشماری از هنرمندان هالیوود و اشخاص طراز اول جامعه روبرو می شویم که برای پوست صورت خود ، بوتاکس تزریق می کنند ، پس احتمالا شناخته شده ترین گزینه درمان برای چین و چروک صورت ، بوتاکس است. تزریق بوتاکس ؛ روشی ایمن و موثر برای جلوگیری از چین و چروک و بازگرداندن پوست صاف در اطراف چشم ‌ها است. یک دلیل که چرا بوتاکس، یکی از موارد مورد علاقه اشخاص مشهور است، این است که نتایج به طور معمول و بسیار سریع قابل ‌رویت می شوند.

جوانسازی دور چشم

کاهش قابل ‌توجه در چین و چروک ها ، اغلب در عرض سه روز پس از درمان دیده می شود و نتایج کامل درمان نیز معمولا کمتر از دو هفته قابل‌ مشاهده هستند. بوتاکس ، سیگنال ‌های شیمیایی بین مغز و ماهیچه ‌های صورت را مسدود می کند . با تزریق مقدار کمی بوتاکس در مکان‌ های مناسب ، پزشکان می توانند عضلاتی که باعث چین و چروک بر روی پیشانی و اطراف چشم ها شده اند را، آرام کنند.
بوتاکس یک درمان موثر برای از بین بردن خطوط خنده و چین و چروک می باشد.

بوتاکس، درمانی ساده، سریع و موثر است و به طور کلی منجر به بهبود عالی برای یک دوره چهار تا شش ماه می شود . نواحی که چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی) در آنجا بیشتر تشکیل می شوند، یک ناحیه بسیار امن و مطمئن برای درمان است. علاوه بر این، مقرون به صرفه است و تزریق نسبتا کمی از بوتاکس ، منجر به نتایج مورد نظر می شود. تزریق بوتاکس برای چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)، به طور معمول کم‌تر از ۱۰ دقیقه طول می کشد و هیچ گونه بی‌حسی لازم نیست.

تزریق ژل

یکی از روش های محبوب برای از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم، تزریق ژل است. این روش به علت غیر جراحی بودن و سریع نتیجه دادن، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. در این روش از ماده ای مانند کلسیم هیدروکسیلاپاتیت یا اسید هیالورونیک برای پر کردن و حجم دادن به زیر پوست استفاده می شود. کلسیم هیدروکسیلاپاتیت ترکیبی است که در استخوان های همه افراد وجود داشته و برای پوست و ساتخوان بدن مفید است.

اسید هیالورونیک نیز در برخی مایعات و بافت های بدن وجود دارد. این دو ماده برای پرکردن و حجم دادن طبیعی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. اسید هیالورونیک با حفظ آب و رطوبت پوست از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری نموده و ظاهر شاداب تر و جوان تری به فرد می دهد. نبود و کمبود این ماده باعث می شود رطوبت پوست کاهش یابد. چون پوست خشک است، احتمال ایجاد چین و چروک اطراف چشم و خطوطی مانند خطوط پاکلاغی اطراف چشم زیاد می شود.

می توان با تزریق این ماده در زیر پوست، پوست را مجبور به حفظ رطوبت و به مرور زمان باز شدن چین و چروک ها و خطوط نمود. هرچند این روش ماندگار نیست و بین 6 تا دو سال دوام دارد، ولی روش ایمن و کم خطری است. برای انجام این روش توصیه می‌شود به متخصصین مجرب پوست مراجعه نمایید. زیرا در صورتی که پزشک تبحر و تخصص لازم را نداشته باشد، عواقب خطرناکی می تواند در انتظار بیمار باشد. نیاز است میزان و دوز مورد استفاده و نیز زاویه تزریق به خوبی رعایت شود تا بتوان نتیجه مطلوب را کسب نمود. اینکه تقارن و یکنواختی در تزریق ژل رعایت شود، نکته مهمی است.

ميکرودرم ابريژن

در روش ميکرودرم ابريژن ، کل پوست را در معرض تماس با يک ماده معدني بي ضرر که همان پودر اکسيد آلومينيوم مي باشد قرار مي دهند که اين پودر با داشتن کريستال هاي ريز باعث مي شود که پوست ساييده شده و بافت هاي مرده از بين رفته و ترميم پوست فعال گردد. از بين بردن ضخامت پوست منجر به بهتر شدن تبادلات فيزيولوژي پوست و همچنين تحريک کلاژن سازي براي تقويت قوام پوست با تحريک فيبروبلاست ها و شکستن مقاومت پوستي براي همکاري با ساير درمان هاي دارويي پوستي و موثرتر شدن داروها مي شود.

پودر اکسيد آلومينيوم توسط دستگاهي جديد بر روي پوست صورت پخش شده و دوباره از روي آن برداشته مي شود. اين عمل درد و ناراحتي نداشته و عارضه خاصي ندارد ، تنها ممکن است تا يک روز کمی قرمزي روي پوست صورت ديده شود و بعد از آن رفع مي شود. براي انجام اين روش آمادگي قبلي نياز نمي باشد و ضمن عمل ، درد و ناراحتي نداشته و بعد از اتمام عمل نياز به استراحت ندارد.
ميکرودرم ابريژن را مي توان علاوه بر صورت ، براي اصلاح ضايعات گردن ، بازوها ، پشت دست ها و همچنین براي کساني که پوستي تيره دارند و لايه برداري شيميايي نمي توانند استفاده کنند ، به کار برد.
اين روش بدون درد است و نيازي به استفاده از بيهوشي يا بي‌حس کننده هاي موضعي نيست و ظرف 15 تا 30 دقيقه انجام مي شود. مهم ترين مزيت ميکرودرم ابريژن اين است که کاملا بي عارضه است و با فواصل زماني کوتاه قابل انجام است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک درمان بالینی است که با اعمال ده ‌ها هزار سوزن کوچک در پوست انجام می شود. با استفاده از وسیله‌ای به نام درماپن (Dermapen )، متخصص پوست می تواند عمق سوزن را برای تولید کلاژن در مناطق مختلف پوست به طور دقیق، تنظیم و کنترل کند. با ایجاد خراش های میکروسکوپی در غشای میانی پوست، ترمیم سلولی تسریع می ‌یابد و در نتیجه انعطاف‌ پذیری و حالت ارتجاعی پوست بهبود پیدا می کند.

میکرونیدلینگ با پوست‌ به طور خیلی موثری ترکیب می شود ، زیرا ؛ این میکرو سوزن ها، مسیری را برای نفوذ TCA یا اسید رتینوئیک ایجاد می کنند‌ تا به لایه ‌های عمیق‌ تر پوست برسند.
میکرونیدلینگ بالینی که توسط یک پزشک انجام می شود، به عمق پوست می رسد که ده تا سی و پنج برابر عمیق تر از کیت خانگی است.
زمان بهبودی کوتاه است و در بیشتر موارد نیاز به یک روز استراحت دارد. با این وجود، اغلب یک تعادلی بین زمان بهبودی و اثربخشی وجود دارد.
این روش نسبتا حساس و ظریف است و معمولا نیاز به مجموعه‌ ای از درمان‌ ها برای کسب نتایج مطلوب دارد، اما زمان بهبودی نسبتا کمی دارد.

تزریق چربی به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزایای تمدید تزریق چربی چیست؟مزایای تمدید تزریق چربی چیست؟

شارژ تزریق چربی از اقداماتی به حساب می‌آید که برای حفظ حجم بخش‌های تزریق‌شده انجام می‌گیرد. مرحله دوم تزریق چربی از اهمیت بالایی برخوردار است و ماندگاری تزریق چربی را افزایش می‌دهد. ... ادامه مطلب

شپش سر و راه های درمان آنشپش سر و راه های درمان آن

شپش سر (پدیکولوز کاپیتس) یک عفونت شایع و بسیار مسری است که در سرتا سر جهان و همه نژاد ها از هزاران سال قبل دیده می شود. شپش، حشرات بسیار کوچک بدون بال و شش پا است. شپش ها از طریق تماس نزدیک به سر و از طریق به اشتراک گذاشتن وسایل آلوده منتقل میشوند. ... ادامه مطلب

کلاژن چیست و چگونه به کلاژن سازی پوست خود کمک کنیم؟کلاژن چیست و چگونه به کلاژن سازی پوست خود کمک کنیم؟

کلاژن یکی از مهم ترین اجزای ساختمانی پوست، استخوان و دندان، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها است. در واقع کلاژن مانند چسبی است که بافت های مختلف بدن را در کنار هم نگه می دارد. یکی از ویژگی خاص این پروتئین خاصیت بازجذبی است. ... ادامه مطلب

درماتیت آتوپیک چیست و چگونه درمان میشود؟درماتیت آتوپیک چیست و چگونه درمان میشود؟

درماتیت آتوپیک یا اگزما و یا نرودرماتیت یک نوع بیماری اگزمایی مزمن است که معمولاً در کودکی آغاز می‌شود. درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی شایع و ماندگار است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465