کاربرد لیزر کیوسوئچ (Q-Switched)
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر پوست / لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه لیزر کیوسویچ (Q-Switched) از پیشرفته ترین تکنولوژی ها برای اهداف درمانی و زیبایی است. براي پاک کردن تاتو بسیار موثر عمل میکند، ايمن، سريع و بدون درد و آسيب به پوست شما انواع تاتو و رنگدانه های صورت و بدن را از روی پوست برطرف می‌کند. امروزه متخصصان از لیزر کیوسوییچ بعنوان بهترین و موثرترین روش برای پاك كردن تاتو استفاده میکنند. این لیزر پالس‌های قدرتمند و سریع تولید کرده و رنگ تاتو را از روی پوست پاک میکند.

کلینیک تخصصی پوست، کاشت مو و لیزر ارکیده در شهرکرد دارای یکی از بهترین انواع لیزر کیوسوئیچ (Q-Switched)می‌باشد که در بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لیزر اغلب برای درمان مشکلات رنگدانه ای پوست، پاک کردن تاتوهای دائمی و از بین بردن عروق خونی کنار بینی و ... کاربرد دارد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 32225455 - 038 اقدام فرمایید.

ليزر کيوسوئيچ

قابلیت ليزر کيوسوئيچ به این گونه است که نوری با طول موج مشخص و خاصی را برای اهداف درمانی(پاک کردن تاتو) به پوست ارسال کرده و توسط بافت پوست این امواج جذب می‌شوند. دارای دو طول موج ۱۰۶۴ و ۵۳۲ نانوتری و انرژی قابل تنظیم ۱۵۰۰ میلی ژول در ۱۰۲۴ نانومتر است. انواع لک‌ها و حتی قارچ‌های پوستی را از بین ببرد و همچنین جوانسازی پوست را بدون آسیب رساندن به سطح پوست انجام میدهد. لیزر کیوسوئیچ بسیار مورد رضایت متقاضیان است لذا تماس کمتری با پوست دارد و کم عارضه است و عوارض کمی ایجاد می‌کند.

جذب سريع و پالس های نانو ثانیه حاصل از انرژي امواج ليزر از ویژگی بارز این روش است. بسیار موثر از پوست عبور کرده و با حداقل گرما توسط بافت پوست جذب شده و ذرات رنگ خالکوبی به اجزا سازنده اش شکسته و تخریب شده، اين ذرات ريز توسط گلبول های سفید به عنوان عامل خارجی شناسایی شده و از بدن دفع می شود.

لیزر کیوسویچ

کاربردهای لیزر ان دیاگ کیوسوییچ

باتوجه به وضعیت بیمار و تجربه پزشک این نوع لیزر برای درمان های مختلفی قابل استفاده است. موارد زیر از مشکلاتی است در پوست که توسط این لیزر قابل درمان است:
پاک کردن تاتو و خالکوبی و لکه های قهوه ای صورت و بدن، از بین بردن خال های مادرزادی و کک و مک از بدن و صورت، درمان مشکلات ناشی از پیگمانتاسیون در بدن و صورت، درمان ملاسما، Freckles وNevus of Ota، درمان قارچ ناخن، رفع ضایعات عروقی پوست، از بین بردن عروق خونی اطراف بینی، درمان تومورهای عروقی روی صورت و رفع موهای زائد و جوانسازی پوست از بارزترین کاربردهای این لیزر است.

انواع لیزر کیوسوییچ

برای جوانسازی پوست، رفع رنگ های تیره، ماه‌گرفتگی‌های قهوه‌ای و انواع تاتوها با رنگ‌های مختلف از لیزر ان دی یاگ کیوسوییچ استفاده می‌شود.
کیوسوئیچ با توجه به قابلیت و ساختار مکانیکی به انوع مختلفی تقسیم می‌شود:

لیزر کیوسوئیچ یاگ

برای جوانسازی پوست، رفع جای زخم‌های تیره و لکه های مادرزادی و طیف گسترده‌ای از رنگ‌های خالکوبی را پاک میکند.

لیزر کیوسوئیچ روبی

لیزر روبی رنگ‌های کم مصرف در خالکوبی مثل رنگ سبز یا آبی آسمانی را از بین می‌برد.

لیزر کیوسوئیچ الکساندریت

این لیزر برای پاک کردن لکه‌های قهوه‌ای و لکه‌هایی که بعلت تابش نور فرابنفش خورشید ایجاد شده، تاتو با جوهر مشکی و خالکوبی با رنگ‌های سبز و آبی بسیار اهمیت دارد.

مزیت لیزر کیوسوئیچ نسبت به دیگر لیزرها

لیزر کیوسوئیچ درمانی موثر و مطلوب برای از بین بردن لکه های پوستی است زیرا پالس‌های کوتاه و پرانرژی ساطع می‌کند. این پالس‌های منتقل شده با لیزر، سلول‌های دارای رنگدانه را در پوست تخریب کرده و موجب محو شدن و پاک شدن ناحیه‌ی تحت درمان می‌شود. این در حالی است که لیزرهای معمولی از یک طول موج یکسان برای انتقال انرژی استفاده می‌کنند.

مراقبت پس از پاک کردن تاتو با لیزر

بیحسی در پاک کردن تاتو با لیرز کیوسوئیچ

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ نیاز به بیحسی دارد چون امکان احساس درد در این روش وجود دارد. بهتر است قبل از انجام کار ناحیه مورد نظر بی حس شود.

عوارض لیزر کیوسوئیچ

لک های قهوه ای و قرمز بعد از درمان ظاهر شده ولی بعد از مدتی از بین می روند وخودی خود درمان می‌شود. زخم و عفونت در این روش بسیار نادر است.
بعد از درمان از مراقبت های گفته شده توسط پزشک و توصیه های پزشک خود غافل نشوید. تا کامل شدن درمان با پزشک مرتبط باشید تا بهترین نتیجه را از درمان داشته باشید.

تزریق چربی به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد سلول های بنیادی در جوانسازی پوست چیست؟کاربرد سلول های بنیادی در جوانسازی پوست چیست؟

سلولهاي فيبروبلاست نقش مهمي در حفظ بافت پيوندی دارند و عملكرد اصلی آنها توليد پروتئين كلاژن می‌باشد. جديدترين تكنيك در جوانسازی پوست و صورت استفاده از سلولهای بنيادی پوست خود فرد به عنوان يك ماده پركننده زنده است كه توانايی تكثير و نيز توليد كلاژن را دارد كه ماده اصلی قوام ظاهر جوان پوست می‌باشد ... ادامه مطلب

لیفتینگ پوست صورت با هایفوتراپیلیفتینگ پوست صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از شیوه های نسبتاً جدیدی است که در درمان زیبایی پوست و صورت استفاده میشود. هایفوتراپی پوست صورت جایگزین جراحی نیست و برای افرادی مناسب است که می‌ خواهند لیفت گردن و صورت انجام دهند؛ اما برای جراحی آماده نیستند یا تمایلی به انجام جراحی ندارند. ... ادامه مطلب

هایفو برای جوانسازی و ترمیم پوستهایفو برای جوانسازی و ترمیم پوست

هایفو به واقع نوین‌ ترین سیستم جوانسازی با روشی مدرن برای افزایش محسوس اثرات درمان‌ های جوانسازی پوست (مانند تحریک تولید کلاژن، بازسازی لایه‌ های پوست) است که بدون نیاز به تزریق، برش و یا لیزر و همچنین بدون هیچ نیازی به دوره نقاهت اعمال اثر می‌ کند. ... ادامه مطلب

با چه روشهایی میتوانیم شادابی پوست را حفظ کنیم؟با چه روشهایی میتوانیم شادابی پوست را حفظ کنیم؟

پوست یکی از مهم‌ترین عامل‌ها برای زیبایی ظاهری و سلامت فیزیکی انسان می‌باشد. به همین خاطر رعایت نکات ساده و کلی در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا تقویت پوست را به نحو احسن انجام داده و به زیبایی و طراوت دلخواه پوست خود برسید. در ادامه به معرفی روش‌های ساده جهت حفظ طراوت پوست می‌پردازیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465