معایب و مزایای تزریق چربی | جوانسازی با تزریق چربی در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / کاربردهای تزریق چربی

کاربردهای تزریق چربی

تزریق چربی به عنوان یکی از روش های جوانسازی شناخته می شود که در سراسر جهان توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. چرا که به نوعی با دریافت چربی از بدن فرد ، می توان از بروز علائم پیری در صورت و افتادگی و یا از بین رفتن حجم قسمت های مختلف بدن جلوگیری کرد.

تزریق چربی به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

تزریق چربی چیست؟

در این روش جوانسازی ، از چربی به عنوان یک فیلر استفاده می‌شود. فیلرها یا حجم‌دهنده‌های پوستی ، دسته‌ای از مواد تزریقی هستند که با ورود به لایه‌ای از پوست ، موجب حجم‌دهی و جوانسازی پوست می‌شوند. فیلرها انواع گوناگونی دارند و در ایران بیشتر با نام تزریق ژل شناخته می‌شوند . اما ژل‌ها فقط یکی از انواع فیلرهای قابل استفاده هستند و تزریق چربی هم در دسته‌ی فیلرها قرار می‌گیرد.
در تزریق چربی از چربی‌های خود بدن استفاده می‌شود. اثرات آن ماندگاری بیشتری دارند و بافت‌های بدن واکنش بدی به چربی‌های تزریقی نشان نمی‌دهند. به علاوه اگر اصول درمانی رعایت شود ، عوارض این روش بسیار کم و محدود است.

کاربردهای تزریق چربی

قسمت هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می شود ، مثل گونه ها جهت گونه گذاری ، گودی زیر چشم ، اطراف چشم ، پشت چشم ، زیر چشم ، پلک ، خط خنده ، شقیقه ها ، نازک شدن لبها ، چانه و حتی قسمت هایی از بدن مانند پشت دستها ، سینه و واژن را می توان با تزریق چربی که از بدن خود فرد گرفته می شود و به ناحیه مورد نظر تزریق می گردد را پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد.

تزریق چربی

موارد درمان با استفاده از تزريق چربي

مراحل تزریق چربی

1- استخراج چربی

پیش از شروع کار ، پزشک با همفکری شخص ، محل یا محل‌های استخراج چربی را مشخص می‌کند و با استفاده از داروی بی‌حسی موضعی ، منطقه‌ی استخراج را بی‌حس می‌کند. سپس در آن محل برشی کوچکی ایجاد کرده و با استفاده از دستگاه لیپوساکشن ، میزان چربی مورد نظر را استخراج می‌کند.

2- خالص‌سازی و انتقال

چربی استخراج شده در دستگاه سانتریفوژ قرار می‌گیرد. این دستگاه با استفاده از ویژگی گریز از مرکز ، باعث جداسازی ناخالصی‌های موجود در چربی استخراج شده می‌شود. چربی آماده‌ شده را در سرنگ‌های کوچک مخصوصی قرار می‌دهند تا برای مرحله‌ی جایگذاری آماده باشد.

3- جایگذاری

در این مرحله محل‌های مورد نظر برای تزریق چربی آماده‌سازی می‌شوند. پزشک سرنگ مخصوص را به بخش‌های مورد نظر وارد می‌کند. در این مرحله‌ ممکن است از تکنیک‌های جراحی مختلفی استفاده شود. معمولاً سوزن تزریق چند بار به پوست وارد و از آن‌ خارج شده و هر بار مقدار کمی چربی تزریق می‌شود. در هربار تزریق، خطی از چربی در لایه‌های زیرین پوست قرار می‌گیرد تا شبکه‌ای از این خطوط در لایه‌ی مورد نظر تشکیل شود. این فرآیند چندین بار تکرار می‌شود تا به نتایج دلخواه و حجم مناسب رسیده شود.

مزایای تزریق چربی :

1- آسان‌تر بودن پیاده سازی این روش در مقایسه با سایر فرایند‌های زیبایی:

تزریق چربی از نظر پیاده‌سازی و اجرا یکی از آسان‌ترین تکنیک‌های زیبایی محسوب می‌شود و انجام آن مشکلات بسیار ناچیزی را برای زیباجویان ایجاد می‌کند. اغلب اوقات فرایند تزریق چربی به زمانی در حدود ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت محدود می شود و با استفاده از بی حسی موضعی یا در برخی از مواقع حتّی بدون بی حسی انجام می‌شود و از این نظر مشکلی را برای افراد ایجاد نخواهد کرد .
همچنین، فرایند برداشت بافت چربی به سهولت انجام می‌شود و نیازی به نگرانی در این رابطه وجود ندارد. افراد با استفاده از خدمات کلینیک‌های معتبر در زمینه‌ی تزریق چربی می‌توانند به راحتی برای برداشت و تزریق سلول‌های چربی اقدام نمایند.

2- عوارض جانبی ناچیز تزریق چربی:

تزریق چربی عوارض جانبی بسیار کم و ناچیزی را برای افراد به همراه خواهد داشت و مشکلاتی مانند کبودی‌های گسترده ، امکان وقوع عفونت‌های شدید باکتریایی و بوجود آمدن زخم‌های باز در این تکنیک وجود ندارند و افراد با رعایت برخی از نکات بهداشتی می‌توانند به راحتی احتمال وقوع چنین مشکلاتی را از بین ببرند و زیبایی و شادابی پوست خود را بدست آورند.
همچنین ، احتمال وقوع واکنش‌های آلرژیک شدید در این مورد وجود ندارد ، زیرا ؛ همانظور که اشاره شد در تزریق چربی از سلول‌های بدن زیباجویان برای تزریق استفاده می‌شود و این مسئله موجب افزایش کارایی تزریق سلول‌های چربی در مقایسه با سایر تکنیک‌ها شده است.

3- دوره‌ی نقاهت کوتاه مدّت:

دوره‌ی نقاهت تزریق چربی بسیار کوتاه است و افراد ۲۴ ساعت پس از تزریق چربی می‌توانند به زندگی عادّی خود بازگردند و مراقبت‌های لازم را در منزل خود و بدون کوچک‌ترین مشکلی ادامه دهند.
لازم به ذکر است که این مورد یکی از ویژگی‌های بسیار بارز این تکنیک زیبایی محسوب می‌شود و موجب برتری آن نسبت به سایر فرایندهای زیبایی شده است ، زیرا ؛ تعداد بسیار زیادی از تکنیک‌های زیبایی به مراقبت‌های دائمی و طولانی مدّت احتیاج دارند تا بازده و ماندگاری آن‌ها دچار کاهش نشود ولی تزریق چربی به مراقبت‌های بسیار کم‌تری احتیاج دارد .

4- ماندگاری طولانی مدّت تزریق چربی:

ماندگاری نتایج حاصل از این تکنیک بسیار زیاد می‌باشد و افراد با رعایت برخی از موارد می‌توانند میزان ماندگاری این تکنیک را تا ۲ سال نیز افزایش دهند و از مزایای آن بهره‌مند گردند .

معایب تزریق چربی :

1- ماندگاری کوتاه این روش در ورزشکاران و مبتلایان به آنورکسیا:

ماندگاری تزریق چربی با میزان فعّالیت بدنی افراد رابطه‌ی مستقیم دارد و آنها پس از تزریق سلول‌های چربی باید فعّالیت‌های بدنی خود را کاهش دهند تا میزان ماندگاری این تکنیک دچار کاهش نشود. همچنین، مبتلایان به بی اشتهایی عصبی ( آنورکسیا ) و ورزشکاران مجاز به انجام این فرایند زیبایی نیستند زیرا ماندگاری این تکنیک در این افراد بسیار پایین است.

2- احتمال بوجود آمدن کبودی در محل برداشت سلول‌های چربی:

این مورد نیز یکی از خطراتی است که زیباجویان را تهدید می‌کند و می‌تواند زیبایی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. کبود شدن محل برداشت چربی در اغلب مواقع به صورت محدود و گذرا می‌باشد ولی در برخی از موارد و به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و مراقبت‌های لازم مشاهده شده است که محل برداشت بافت چربی بیش از حد کبود شده است و همراه شدن این مسئله با عفونت‌های باکتریایی موجب بروز مشکلاتی برای زیباجویان گردیده است. با این حال ، افراد می‌توانند با مصرف آنتی بیوتیک‌ها و برخی از داروهای ضد التهاب از بروز این مشکل بعد از تزریق چربی جلوگیری نمایند.

3- نامتقارن شدن اجزای صورت و بدن پس از تزریق چربی:

این مورد نیز یکی از مشکلاتی است که می‌‌تواند زیبایی افراد را تهدید نماید ولی لازم به ذکر است که پزشک معمولاً توانایی رفع این مشکل را دارد و می‌‌تواند با تزریق سلول‌های چربی این مشکل را بطور کامل برطرف نماید. با این حال ، در برخی از موارد برداشت دوباره‌ی بافت چربی بسیار مشکل و طاقت‌فرسا خواهد بود و می‌‌تواند هزینه‌های زیبایی را به میزان قابل توجّهی افزایش دهد.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کربوکسی تراپی چیست و چه کاربردها و عوارضی دارد؟کربوکسی تراپی چیست و چه کاربردها و عوارضی دارد؟

کربوکسی تراپی یک نوع مزوتراپی است که در آن به جای تزریق مایعات مزوتراپی از گاز دی اکسید کربن استفاده می‌شود. این دمیده شدن می‌تواند شبیه مزوتراپی در لایه مزودرم و یا اینکه عمیق‌تر و در لایه زیر پوستی انجام شود. ... ادامه مطلب

بکارگیری لیزر کم توان برای بهبود زخمبکارگیری لیزر کم توان برای بهبود زخم

زخم یکی از شایع‌ترین مشکلات پزشکی در سراسر جهان است. زخم‌های ناشی از حادثه، بیماری و یا جراحی طیف گسترده‌ای از زخم‌های حاد و مزمن را ایجاد می‌کنند. لیزر درمانی کم توان یک روش پزشکی است که برای درمان درد و سرعت بخشیدن به بهبود زخم استفاده می‌شود. ... ادامه مطلب

همه چیز درباره کاشت ابروهمه چیز درباره کاشت ابرو

کاشت ابرو روشی مناسب برای هرکسی است که دوست دارد ابرو هایی پرپشت‌ و خوش‌ حالت تر داشته باشد. معمولاً افرادی که به ‌طور مادر زادی ابرو های نازک یا کم‌ پشتی دارند یا به دلایل مختلف ابرو های آنها شروع به ریختن کرده است، بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند. ... ادامه مطلب

لیزر عروق خونی صورتلیزر عروق خونی صورت

زیبایی و سلامت پوست، نقش به سزایی در زیبایی چهره شما دارد. هرگونه تورم و یا تغییر رنگ در سطح پوست که بر اثر عارضه‌ها، مشکلات یا بیماری‌های پوستی ایجاد شود، می‌تواند بر زیبایی صورت تأثیر بگذارد. یکی از این مشکلات، قرمزی و تورم رگ‌های سطحی است که بر اثر تلانژکتازی ایجاد می‌شود و واریس صورت نام دارد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465