کاربرد و مزایای تزریق بوتاکس | کلینیک تخصصی پوست ارکیده در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در شهرکرد / تاثیر تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست

تاثیر تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست

بوتاکس یا همان سم بوتولینوم ماده ای است که امروزه از تزریق آن برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست استفاده می‌شود. در این مطلب به کاربردها و مزایای تزریق بوتاکس و تاثیر آن بر روی پوست می‌پردازیم.

در کلینیک ارکیده شهر کرد تزریق بوتاکس توسط متخصص پوست با بکارگیری با کیفیت ترین مواد و تکنیک درست تزریق صورت می‌گیرد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

بوتاکس شیوه‌ی درمانی جایگزینی برای جراحی‌های زیبایی مثل کشیدن پوست است. بعضی از چین و چروک‌هایی که با بوتاکس برطرف می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:
چروک‌های افقی پیشانی
خط خنده ( از بینی تا گوشه های دهان)
خط اخم بین ابروها

نحوه انجام تزریق بوتاکس

به هیچ نوع بیهوشی نیازی ندارد، گرچه بعضی از پزشکان بیهوشی موضعی را بر حسب درخواست بیمار انجام می‌دهند. بعد از پاک کردن پوست، ماده بوتاکس توسط پزشک به هر کدام از عضلات مورد نظر تزریق می‌شود. جلسه بوتاکس درمانی کمتر از یک ساعت طول می کشد.
پس از تزریق، توکسین موجود در محلول باعث می شود سیگنال‌هایی را که از عصب به عضله فرستاده می شود، مسدود شود. در نتیجه، عضلات دیگر نمی‌تواننند منقبض شوند. همین انقباض عضلات است که باعث ایجاد چروک روی پوست می‌شود. با شل شدن عضلات، چروک‌ها صاف می‌شوند.

مزایای درمان با بوتاکس

مزیت های زیادی در درمان با بوتاکس وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند:
این روش درمانی ساده، سریع و کوتاه است که کمتر از نیم ساعت زمان می برد.
تزریق بوتاکس جزء عمل های جراحی و تهاجمی نیست و منجر به درد شدید و ناراحتی نمی شود.
درمان با بوتاکس مشکلات و عوارض جانبی خاصی را به همراه ندارد.
نیامند زمان بهبودی نبوده و بعد از درمان سریعا می توانید به کارهای روزانه ی خود بپردازید.
نیازمند برش نیست و در نتیجه زمانی برای بهبود و ترمیم زخم لازم نیست.
نتایج به سرعت مشخص می شوند.

کاربرد و مزایای تزریق بوتاکس

کاربرد بوتاکس

براى جوانسازى خط اخم، خط پیشانى و خطوط دور چشم از بوتاکس استفاده می‌شود.
از بوتاکس براى از بین بردن عرق زیربغل، کف دست و پا هم استفاده می‌شود. هرگز نباید در یک جلسه بوتاکس صورت و زیر بغل انجام شود، بوتاکس زیر بغل2 تا 4 ماه و بوتاکس صورت 4 تا 6 ماه ماندگارى دارد، البته در بعضى افراد با وجود انجام بوتاکس هیچ اثرى مشاهده نمی‌شود. در این افراد بهتر است از ترکیب دیگر بوتاکس استفاده شود.

بوتاکس در بسیارى موارد باعث بهتر شدن میگرن می‌شود، دوز داروى بوتاکس باید با دقت بسیار زیادى تهیه و تزریق شود. چنانچه داروى بوتاکس آماده شده بماند، بین8 تا 24 ساعت قابلیت تزریق دارد، در اغلب موارد، داروی مانده شده بیشتر از ٢٤ساعت نباید مصرف شود.

افتادگى پلک: در مواردى که دارو زیاد تزریق شود و در مواردى که در محل مناسب تزریق انجام نشود، امکان افتادگى پلک وجود دارد، این عارضه هم باقى نمى ماند بعد از ٢-٤ هفته از بین می‌رود.
بالا بردن ابرو با بوتاکس: نتیجه بالا بردن ابرو با بوتاکس حدود ٢ میلى متر است و به اندازه لیفت جراحى نیست. افرادى که پف پشت پلک دارند، نباید بوتاکس بزنند، در این افراد به علت فلج ابرو، پف پشت پلک بیشتر به چشم می‌آید. اثر بوتاکس بین 1 تا ٣ هفته بعد از تزریق بوتاکس مشاهده می‌شود .

فواید بوتاکس در درمان بیماری های مزمن

اگر به تاریخچه استفاده از بوتاکس نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد پیش از اینکه بوتاکس در زمینه زیبایی به کار گرفته شود در زمینه درمان بیماری ها کاربرد داشته است. در ابتدا بوتاکس برای درمان بیماری های مزمن مربوط به ماهیچه ها و عضلاتی استفاده می شد که به صورت غیر ارادی فعالیت داشتند، نظیر حرکات غیر ارادی ماهیچه ها در بیماری های مزمنی مثل پارکینسون. در حقیقت، اولین گروهی که به استفاده از فواید بوتاکس پی بردند، بیمارانی بودند که مشکلات حرکتی مزمن داشتند و از آنجا بود که بوتاکس برای درمان اسپاسم ماهیچه استفاده گردید و فواید بوتاکس کم کم برای جنبه های دیگری از درمان ها نیز مشخص شد.

فواید بوتاکس در درمان میگرن
از آنجا که بوتاکس موجب می شود تا عضلات آرام بگیرند، به نظر می رسد با تزریق بوتاکس انسداد اعصاب حسی باعث می شود که پیغام درد به مغز فرستاده نشود و به از بین رفتن درد و تنش های مکرر سر درد کمک شود. بنابراین درمان سردردهای مداوم و یا میگرن های شدید یکی از فواید بوتاکس است.

فواید بوتاکس در درمان تعریق بیش از اندازه
یکی از مهمترین چالش هایی که هر روزه با آن روبرو هستیم، تعریق های مکرر بیش از اندازه به ویژه برای اشخاصی است که از لحاظ اجتماعی در موقعیت های خاصی قرار دارند. با فواید بوتاکس در درمان تعرق بیش از حد، شما می توانید بدون هیچگونه درمان اضافی و یا استفاده از دارو، حداقل برای چندین ماه از شر تعریق های بیش از اندازه راحت شوید. اگر چه که درمان تعریق با بوتاکس دائمی نبوده و نیاز دارید هر شش ماه یکبار آن را تمدید نمایید.

فواید بوتاکس در درمان بیماری دیستونی
دیستونی یک بیماری عضلانی مربوط به ماهیچه هاست که با درد، گرفتگی و کنترل غیر ارادی ماهیچه ها همراه است. در دیستونی های شدید بیمار قادر به انجام کاری نبوده و عملاً زندگی روزمره بیمار مختل می شود. علاوه بر آن هنوز برای کنترل این بیماری روش درمانی خاصی ارائه نشده است. تنها راه کنترل درمان بیماری استفاده از فواید بوتاکس مبنی بر فلج شدن عضله ها و ماهیچه های منقبض شده است. اگر با مشکلات بیماری دیستونی مواجه هستید، شاید تنها درمان قابل ارائه استفاده از بوتاکس باشد .

فواید بوتاکس در زیبایی

یکی از پرکاربردترین و آشناترین فواید بوتاکس در حال حاضر استفاده از آن در زمینه زیبایی است. فواید بوتاکس برای زیبایی صورت که شامل چشم، ابرو، پیشانی، خط خنده وگردن می شود.
بوتاکس با استقبال بی شماری از سمت زیباجویان روبرو شده و استفاده از آن روز به روز بیشتر می شود. فواید بوتاکس بیش از هر جای دیگری در زمان استفاده آن برای خطوط عمیق پیشانی به چشم می آید. خطوطی که بر اثر گذشت سال ها بر اثر گرفتگی عضله پیشانی به وجود می آید و در حال حاضر تنها راه درمان آن استفاده از بوتاکس است. بوتاکس همچنین می تواند برای کاهش و یا از بین بردن خطوط دور چشم، خط خنده و سایر خطوط ریزی که در صورت وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

نکته بسیار مهم این است که تزریق بوتاکس باید حتماً تحت نظر پزشک صورت بگیرد تا هم دوز مصرف ماده مورد استفاده، دوز ایمنی باشد و هم از مواد باکیفیت و استاندارد استفاده شود. تزریق در آرایشگاه‌ ها یا توسط افراد غیر متخصص، می ‌تواند فلج بیش از حد عضلات ناحیه مورد نظر، عفونت، پارگی رگ‌ ها، خون ‌مردگی یا عوارض بسیار زیاد دیگری را برای زیباجویان در پی داشته باشد.

کاندیدای بوتاکس

افرادی که چین و چروک های مشخصی بر روی صورت دارند.
افرادی که از بیماری پزشکی خاصی رنج می برند که به دلیل حرکات غیر نرمال ماهیچه ایجاد شده اند.
افرادی که انتظار واقع بینانه ای از نتایج درمان دارند.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردهایی دارد؟لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه لیزر کیوسویچ (Q-Switched) از پیشرفته ترین تکنولوژی ها برای اهداف درمانی و زیبایی است. براي پاک کردن تاتو بسیار موثر عمل میکند، ايمن، سريع و بدون درد و آسيب به پوست شما انواع تاتو و رنگدانه های صورت و بدن را از روی پوست برطرف می‌کند ... ادامه مطلب

آیا لیزر موهای زائد کرکی مؤثر است؟آیا لیزر موهای زائد کرکی مؤثر است؟

برخی از دستگاه های لیزر مو نمی توانند مو های کرکی را از بین ببرند. هر نوع دستگاه لیزر تکنولوژی ویژه ی خود را دارد. بعضی از این دستگاه ها تنها بر موهای تیره و ضخیم اثر می گذارند. انرژی دستگاه های لیزر موی معمولی به اندازه‌ ای است که فقط می تواند موهای ضخیم تر و تیره تر را هدف قرار دهد. ... ادامه مطلب

بهبود چروک و آکنه با پیوند سلول های بنیادی فرد به پوست خودبهبود چروک و آکنه با پیوند سلول های بنیادی فرد به پوست خود

سلول درمانی به پیوند سلول زنده از خود فرد یا فرد سالم دیگر با هدف بازسازی بافت بدن گفته می‌شود. سلول‌ها می‌توانند در محل آسیب جایگزین سلول‌ها و بافت آسیب دیده شوند، مواد محرک رشد ترشح کنند و در برخی موارد به سلول‌های دیگری تبدیل شوند. ... ادامه مطلب

لیزر کربن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟لیزر کربن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

پیلینگ کربن یا لایه‌برداری هالیوودی روشی نوین برای ارتقای کیفیت پوست صورت می‌باشد. لازم نیست تنها در صورت بروز لک یا ناهمواری های پوستی از لایه‌برداری کربن استفاده کنید زیرا این روش بر بافت پوست حتی در صورت عدم وجود لک‌های پوستی تأثیرگذار است، منافذ را کوچک کرده و پوست را شفاف‌تر می‌سازد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465