لاغری موضعی با لیپولیز لیزری | کلینیک پوست مو و لاغری ارکیده در شهر کرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لاغری و تناسب اندام / چه افرادی برای لیزر لیپولیز مناسب هستند؟

چه افرادی برای لیزر لیپولیز مناسب هستند؟

به تخریب و ذوب کردن بافت چربی به کمک لیزر، لیپولیز لیزری یا لیزر لیپولیز گفته می‌شود که جدیدترین، مدرن‌ترین و کم عارضه ترین روش درمان چاقی‌های موضعی (مثل بازو، شکم، پهلو، ران، پا، زیر بغل، غبغب، صورت، پوست و...) است و تنها روشی است که باعث افتادگی بیشتر پوست نمی‌شود، بلکه به سفت‌تر شدن آن کمک هم می‌کند. به این تکنیک در زبان انگلیسی laser lipo lysis گفته می‌شود.

لاغری، کاهش سایز و کاهش وزن از اقداماتی است که با بکارگیری روشهای مختلف از جمله لیپولیز لیزری، در کلینیک ارکیده شهرکرد انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

مزایا و فواید لیپولیز لیزری

مزایای لیپولیز لیزری عبارت‌اند از:

1. خطر کمی در بروز عفونت، در منطقه تحت درمان وجود دارد.
2. در روش لیپولیز خطر به وجود آمدن زخم حداقل است.
3. دوره بهبودی روش لیپولیز، کوتاه‌تر از سایر روش‌ها است و معمولاً شما تا یک هفته می‌توانید فعالیت‌های طبیعی خود را از سر بگیرید.
4. در روش لیپولیز لیزری، با استفاده از لیزر به منظور حذف سلول‌های چربی، حجم بافت چربی را کاهش می‌دهند. در این فرایند باعث جوان‌تر شدن پوست در آن ناحیه شده و بعد ازآن، پوست شما صاف‌تر، جوان‌تر و سفت‌تر از قبل می‌شود.
5. لیپولیز مانند دیگر روش‌های حذف چربی است با این تفاوت که در این روش برای استفاده بالینی، بی‌خطر هستند و خطر زیادی در سوزاندن پوست شما مشاهده نمی‌شود. البته در برخی از موارد در منطقه‌ی تحت درمان ممکن است خطر ابتلا به عفونت وجود داشته باشد اما ایجاد زخم حداقل است.

لیپولیز (لیزر لیپو اسکالپچر) را می‌توان برای هر روشی که سبب تخریب بافت چربی می‌شود بکار برد. به‌طور مثال روش مزوتراپی که در آن موادی داخل بافت چربی تزریق شود را هم می‌شود یک نوع لیپولیز شیمیایی تلقی کرد یا حتی لیپوساکشن اولتراسونیک را که در آن به‌وسیله امواج مافوق صوت (اولتراسوند) بافت چربی ذوب می‌شود را هم می‌توان لیپولیز اولتراسونیک نامید؛ اما به‌طورمعمول وقتی صحبت از لیپولیز می‌شود، منظور لیپولیز لیزری است نه سایر روش‌ها؛ زیرا لیپوساکشن عادی یا اولتراسونیک یا مزوتراپی، توانایی سفت‌تر کردن پوست و ممانعت از شلی پوست را ندارند.

لاغری موضعی با لیپولیز لیزری

تنها از زمانی که لیزرها برای لیپولیز (لیزر لیپو اسکالپچر) بکار رفتند این امکان به وجود آمد که برخلاف لیپوساکشن اولتراسونیک یا لیپوساکشن مکانیکی (عادی) نه تنها باعث تشدید افتادگی پوست نشویم بلکه با کمک لیزر به سفتی پوست هم کمک کنیم و این ویژگی موج شده که این عمل برای بعضی نقاط بدن مثلاً لیپولیز شکم بسیار مناسب باشد. در حال حاضر بهترین و مدرن‌ترین روش لیزر لیپولیز، لیزر لیپو اسکالپچر یا پیکرتراشی به کمک لیزر است.

در حال حاضر اسمارت لایپو mpx46 وات قوی‌ترین دستگاه لیزر لیپولیز کشور و یکی از دو دستگاه موجود در خاورمیانه است که با نزدیک‌ترین رقیب خود بیش از دو برابر فاصله قدرتی دارد. متأسفانه قیمت بالای این دستگاه فوق پیشرفته، امکان گسترش آن را محدود کرده است.

چه افرادی برای لیزر لیپولیز مناسب هستند؟

فردی که از عدم تناسب اندام رنج می‌برد و به‌وسیله‌ی رژیم و ورزش هم نمی‌تواند آن را تصحیح کند. به‌طور مثال فردی که علیرغم آنکه چاقی قابل‌توجهی ندارد، بازو، شکم، پهلو یا ران نامتناسب با بقیه بدن دارد و نیاز باشد که برای آن ناحیه خاص بدنش لیپولیز صورت بگیرد (برای مثال لیپولیز ران). چنین فردی مجبور است به علت آنکه نسبت به سایر قسمت‌های بدنش ران بزرگی دارد همیشه شلوارهایی بزرگ‌تر از سایز کمر خود که نیازمند تنگ کردن کمر دارد یا روپوش با سایز بزرگ تر از معمول استفاده ‌کند؛ چون بازوهایی بزرگ تر از معمول دارد.

باید توجه داشت در فردی که Bmi زیر 30 دارد معمولاً با رژیم و ورزش نمی‌توان به‌طور مناسب چربی‌های موضعی را از بین برد. مثلاً فردی که بغل ران دارد سعی می‌کند با ورزش و رژیم این ناحیه را کوچک کند اما با کاهش وزن، بیشتر از آنکه بغل ران از بین برود صورت و سینه‌اش تحلیل می‌رود و عدم تناسب او بیشتر هم می‌شود؛ یعنی نواحی متناسبش بدتر شده و ناحیه نامتناسبش تغییر چندانی نمی‌کند. همین مسئله در مورد چاقی موضعی شکم، پهلو و بازو هم صدق می‌کند. اینجاست که روش‌های درمان چاقی موضعی و در رأس آن‌ها لیپولیز لیزری (لیزر لیپو اسکالپچر) به کار می‌آیند.

نحوه انجام لیزر لیپولیز

تحت بی‌حسی موضعی یا بدون خواب‌آلودگی ابتدا ماده بی‌حسی به مقدار فراوان، داخل چربی زیر پوست تزریق می‌شود. پس از بی‌حس شدن از طریق سوراخ‌های کوچک 3-2 میلی‌متری میله حاوی فیبر نوری وارد بافت چربی زیرپوست شده و آن را ذوب می‌کند. به‌طور کاملاً اختصاصی و منحصربه‌فرد در اسمارت لایپو MPX در تمام طول مرحله ذوب کردن، دستگاه درجه حرارت بافت را به کمک ترماگاید اندازه‌گیری و کنترل می‌کند و به کمک اسمارت سنس انرژی خود را متناسب با سرعت و شدت جراح، تنظیم می‌کند.

سپس چربی ذوب‌شده خارج‌شده و پوست از عمق، تحت لیزر قرار می‌گیرد تا به جلوگیری از افتادگی آن و کمک به سفت‌تر شدنش کمک کند. بیمار، مدت کوتاهی بعد از عمل شروع به راه رفتن می‌کند و درد عمده‌ای ندارد و ظرف چند ساعت مرخص می‌شود. ترشحات پس از 5-3 روز قطع می‌شود. عملاً در اسمارت لایپو MPX بیمار، ظرف مدت کوتاهی می‌تواند فعالیت روزمره زندگی را شروع کند.

عوارض لیزر لیپولیز

باید تأکید شود که هرچند هیچ عملی بدون عارضه نیست؛ اما در لیزر لیپو اسکالپچر یعنی لیپولیز پیشرفته با MPX عوارض بسیار نادر است. عوارض را به دو دسته عمومی و موضعی می‌توان تقسیم کرد که عوارض عمومی شامل واکنش‌های دارویی (از بی‌حس‌کننده ها تا آنتی بیوتیک ها، اختلالات آب، الکترولیت وریدی و ...) و عوارضی مثل تورم، کبودی و همچنین ناراحتی‌های جزئی را ایجاد می‌کند. اگر از محل لیزر بعد از عمل به‌درستی مراقبت نشود، ممکن است شما در معرض خطر عفونت و یا زخم قرار بگیرید. در این شرایط شما باید به پزشک مراجعه نمایید و همچنین در موارد نادر و شدید این امکان وجود دارد که باعث لخته شدن خون، درد، تورم و همچنین ترشح شود.

تزریق چربی به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بکارگیری لیزر کم توان برای بهبود زخمبکارگیری لیزر کم توان برای بهبود زخم

زخم یکی از شایع‌ترین مشکلات پزشکی در سراسر جهان است. زخم‌های ناشی از حادثه، بیماری و یا جراحی طیف گسترده‌ای از زخم‌های حاد و مزمن را ایجاد می‌کنند. لیزر درمانی کم توان یک روش پزشکی است که برای درمان درد و سرعت بخشیدن به بهبود زخم استفاده می‌شود. ... ادامه مطلب

لیزر ماه گرفتگی چگونه انجام میشود؟لیزر ماه گرفتگی چگونه انجام میشود؟

لیزر درمانی، تنها روش درمانی موجود برای از بین بردن لکه های ماه گرفتگی یا شرابی است. لیزر درمانی می‌توان رنگ پوست را در ناحیه لکه شده، روشن‌تر کند. در این روش برای رفع لکه های ماه گرفتگی از طول موج نوری مخصوصی استفاده می‌شود که متناسب با رنگ لکه تنظیم شده است. ... ادامه مطلب

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟

افزایش سن باعث کاهش هیالورونیک اسید در بدن و پوست می شود که در نتیجه ی آن پوست شادابی خود را از دست می دهد. یکی از روش های افزایش شاداب پوست و جبران کاهش هیالورونیک اسید تزریق مزوژل است ... ادامه مطلب

موفقیت کاشت مو با مراقبتهای پس از آنموفقیت کاشت مو با مراقبتهای پس از آن

مراقبتهای بعد از پیوند مو بسیار تاثیرگذار در نتیجه کاشت مو وکاهش عوارض کاشت مو می باشد. به صورت سنتی، برای پوست سر فرد، بانداژ می‌بندند تا منطقه‌ی کاشته شده پوشیده‌شود. سپس بیمار می‌تواند به منزل برود و روز بعد جهت برداشتن بانداژ و معاینه‌ی ایمپلنت‌ها به کلینیک مراجعت نماید ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465