تقویت مو با پی آر پی | ترکیب کاشت مو با پی آر پی | کلینیک تخصصی پوست و کاشت موی ارکیده
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / آیا پی آر پی روش مناسبی برای جایگزینی موهای از دست رفته است؟

آیا پی آر پی روش مناسبی برای جایگزینی موهای از دست رفته است؟

ترکیب پی آر پی با کاشت مو در شهرکردطی سال‌های اخیر، تحقیقات زیادی راجع به روشی درمانی تحت عنوان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و اثربخشی بالقوه‌ی آن در روند بهبود و درمان بسیاری از آسیب‌ها صورت گرفته است. روشی نوظهور که به دلیل ایمنی بالا و البته اثرگذاری قابل‌توجه، بسیاری از پزشکان را به این تکنیک درمانی جذب نموده است. درمان با پلاسمای غنی از پلاکت که در ایران آن را با نام پلاکت درمانی و یا پی آر پی می‌شناسیم، روشی نوین جهت بهبود رشد و التیام بافت‌های بدن از جمله مو می‌باشد.

پی آر پی یا تزریق پلاسما غنی از پلاکت، روشی است که علاوه بر بهبود و جوانسازی پوست، برای تقویت مو نیز کاربرد دارد. همچنین از این روش در ترکیب با کاشت مو، برای حصول بهترین نتایج کاشت نیز می‌توان بهره برد. این روش با تاثیرگذرای مطلوب و عوارض کم، جزو روشهای محبوب تقویت مو به شمار می‌رود.

تزریق PRP (پی آر پی) یا پلاسمای غنی از پلاکت، به عنوان ماده ای که از بدن خود فرد برداشته می‌شود، می‌تواند در اغلب موارد ریزش موها را کم نموده و جنس موها را بهبود بخشد. پی آر پی مو در کلینیک تخصصی ارکیده شهرکرد قابل انجام می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

ترکیب کاشت مو با پی آر پی PRP

قابلیت استفاده از پی آر پی PRP همراه با کاشت مو به دلیل مواردی می‌باشد که در زیر ذکر شده است :

1. برای حفظ و تقویت فولیکول های کاشته شده مو

در فاصله زمانی که فولیکولهای مو از ناحیه اهدا کننده پوست سر برداشته می شوند و تا زمانی در یک منطقه گیرنده پیوند زده می شوند؛ آنها به چندین دلیل مستعد آسیب هستند که این دلایل عبارتند از :

یک رویکرد رایج برای حفظ قابلیت زنده ماندن فولیکول موی برداشته شده در طول دوره انتقال این است که آنها را در یک محلول که محیطی مناسب از لحاظ درجه حرارت، تعادل شیمیایی و عرضه مواد مغذی است، ذخیره و نگهداری کنند. تحقیقات اخیر نشان داده است که اضافه کردن پی آر پی PRP به محلول نگهدارنده باعث بهبود قابلیت حیات فولیکول در طی و پس از پیوند، بهبود ترمیم پس از پیوند و افزایش رشد مو در فولیکول های پیوند شده است. یک رویکرد که توسط برخی از محققان مورد حمایت قرار گرفته این است که فولیکول های موی اهدا شده را درست قبل از پیوند، به پی آر پی PRP فعال شده آغشته می کنند.

همچنین پی آر پی PRP به دلیل اثر عوامل رشد پلاکتی بر سلول های بنیادی فولیکول مو، باعث افزایش رشد مو از فولیکول ها می شود. فاکتورهای رشد پلاکت باعث تغییر سلول های بنیادی فولیکول از حالت خواب به حالت فعال می شوند تا روند تولید مو را آغاز کنند. با وجودی که محققین چنین فعالیتی را گزارش کرده اند، ادعاهای تبلیغاتی در مورد اثربخشی پی آر پی PRP در موارد طاسی پوست سر احتمالا واقع بینانه نیست و FDA آن را تایید نکرده است.

2. برای تقویت و بهبود ترمیم بافت و بهبودی پس از پیوند مو

در طی روند ترمیم بافت و بهبودی پس از آسیب جراحی، عوامل رشدی که در پلاکت ها ذخیره شده اند، در محل آسیب بافتی آزاد می شوند و باعث بهبودی و ترمیم بافت می شوند. جراحان برای ترمیم زخم در بیماران بستری شده جراحی از عوامل رشد فردی مانند PDGF استفاده می کنند. منطق استفاده از پی آر پی PRP در کاشت موی سرپایی، استفاده از ترکیب کاملی از عوامل رشد پلاکتی است تا روند ترمیم را بهبود بخشیده و تشکیل بافت اسکار (جوشگاهی) را به حداقل برساند و همچنین موجب افزایش حداکثری رشد مو در فولیکول های پیوندی شود.

یک روش توصیفی از کاربرد پی آر پی PRP در برش های پوست سر، به صورت تزریق ژل پی آر پی PRP به زخم ها در زمان بخیه کردن آنهاست. پزشکان و محققان با استفاده از این روش افزایش سرعت بهبود زخم در محل پیوند را گزارش کرده اند. این گزارش ها معمولا حاصل تجریباتی فردی و یا تعداد کمی از موارد است. چنین گزارش هایی تعریف آزمایش های بالینی را مصداق نمی بخشد که برای مثال در ایالات متحده برای درخواست تایید FDA برای استفاده از PRP به طور خاص در پیوند مو با ادعاهای کارآیی و ایمنی مورد نیاز است. بعضی از محققان پیشنهاد می کنند که پی آر پی PRP نباید به صورت معمول در پیوند مو مورد استفاده قرار گیرد تا ترمیم را افزایش دهد، اما ممکن است بتوان از آن در بیماران مبتلا به آسیب یا اسکار قبلی در محل پیوند استفاده کرد. محققانی که مخالف استفاده معمول از پی آر پی PRP در پیوند مو هستند، نیاز به اطلاعاتی بیشتر حاصل آزمایشات بالینی گسترده تری را دلیل می آورند.

3. برای رویش مجدد موهای خفته

پس از مشخص شدن افزایش رشد موهای پیوند شده متعاقب استفاده از پی آر پی PRP ، محققان مطالعه کوچکی برای بررسی اثرات پی آر پی PRP روی فولیکولهای موی کاشت نشده خفته را انجام دادند. در این مطالعه فرض شده است که عوامل رشد پلاکتی می توانند فولیکول های مو را از خواب بیدار کنند و موهای جدید تولید نمایند. پس از آسیب عمدی ظریف روی پوست سر (برای فعال سازی پلاکت ها) پی آر پی PRP در در محل مورد نظر تزریق شد. افزایش رشد مو و قطر مو ها در طول ۴ ماه بعد و توقف افزایش رشد در طی ۴ ماه دوم مشخص گردید. این کاربرد استفاده از پی آر پی PRP همچنان به عنوان روشی تجربی انجام می شود.

مزایای روش پی آر پی برای درمان ریزش مو

مزایای روش پی آر پی (PRP) برای درمان ریزش مو و ایجاد بهترین نتایج کاشت مو عبارت‌اند از:

اقدامات احتیاطی قبل از تزریق

طبق توصیه پزشکان، مصرف برخی داروها قبل از انجام تزریق پی آر پی منع می‌شود و لازم است بیمار کلیه‌ی اطلاعات راجع به داروهای مصرفی را به‌طور کامل در اختیار پزشک مربوطه قرار دهد.
برخی توصیه‌ها در رابطه با مصرف دارو عبارت است از:

علاوه بر این به افراد توصیه می شود یک الی دو روز قبل از مراجعه جهت پلاکت درمانی، مصرف مایعات خود را تا حد زیادی بالا ببرند.

عوارض PRP موی سر

ازآنجایی‌که درمان PRP شامل تزریق خون فرد به پوست سر او می‌شود، فرد در معرض ابتلا به بیماری‌های واگیردار قرار ندارد. بااین‌حال، هرگونه درمانی که شامل تزریق می‌شود همواره خطر ابتلا به عوارض جانبی ازجمله موارد زیر را به همراه دارد:

همچنین، احتمال دارد که فرد به ماده‌ی بی‌حس‌کننده استفاده‌شده در درمان، واکنشی نامطلوب دهد. درصورتی‌که قصد انجام درمان PRP مو برای ریزش آن را دارید، به‌طور کامل حساسیت خود را نسبت به مواد بی‌حس‌کننده برای پزشک، توضیح دهید.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی پوست با تزریق ژل جالپروجوانسازی پوست با تزریق ژل جالپرو

جالپرو نوعی روش غیرتهاجمی و محلولی تزریقی است که برای ساخت آن، به طور اختصاصی از اسیدهای آمینه استفاده شده است و می‌توان از آن برای بهبود بافت پوست و همچنین کاهش چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز پدید آمده بر روی پوست بهره‌ گرفت و صورتی زیبا و شاداب را دوباره نمایان کرد. ... ادامه مطلب

بکارگیری لیزرها چه تاثیری روی پوست دارد؟بکارگیری لیزرها چه تاثیری روی پوست دارد؟

لیزرها منبع نور شدید هستند. لیزر با انرژی بالایی بر روی نقاط کوچک متمرکز می‌شود. اشعه لیزر می‌تواند به آرامی لایه‌های پوست را برداشته و چین و چروک‌ها، اِسکارها و لک‌ها را درمان کند. همچنین با لیزر می‌توان رگ‌های خونی را بسته و یا بافت پوست را بُرش داد ... ادامه مطلب

لیزر سرد چیست و چه کاربردی در زیبایی دارد؟لیزر سرد چیست و چه کاربردی در زیبایی دارد؟

اگر از رويش زياد موهاى بدن خود خسته شده‌اید و يا دچار موهاى زیرپوستی و لک و جوش ناشى از آن هستيد، ليزر موهاى زائد باعث می‌شود تا علاوه بر از بين بردن دائمى موها، پوست زیبا و نرم‌تری نسبت به گذشته داشته باشید و همچنين از شر روش‌های موقتی مانند استفاده از ژیلت و تیغ، موم و اپیلاسیون راحت شوید. ... ادامه مطلب

مزایای تمدید تزریق چربی چیست؟مزایای تمدید تزریق چربی چیست؟

شارژ تزریق چربی از اقداماتی به حساب می‌آید که برای حفظ حجم بخش‌های تزریق‌شده انجام می‌گیرد. مرحله دوم تزریق چربی از اهمیت بالایی برخوردار است و ماندگاری تزریق چربی را افزایش می‌دهد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465