مراحل کاشت مو به روش SUT | بهترین کاشت مو در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو به روش sut چگونه انجام میشود؟

کاشت مو به روش sut چگونه انجام میشود؟

در وضعیت کنونی و با توجه به حجم آلودگی‌ها و آسیب‌های محیطی و نیز تنش‌های موجود، داشتن موهایی سالم و شاداب به چالشی بحث‌برانگیز تبدیل‌شده است. بدیهی است که مو‌ها در جذابیت ظاهری افراد تأثیر بسزایی دارد. مسائلی که می‌توانند به این تارهای ظریف و جذاب آسیب وارد کنند، کم نیستند. هر‌گونه مشکل جسمی، روحی یا مسائل محیطی در سلامت موی انسان نقش دارد. بیماری‌های زمینه‌ای، نقص ژنتیکی، عملکرد ناقص ارگان‌ها همچون ترشح کم یا بیش‌ازحد غده‌ی تیروئید، منجر به ریزش موهای شما خواهد شد.

با نگاهی به چرخه‌ی فعالیت و تغذیه‌ی فولیکول‌ها متوجه علت حساسیت و ظرافت تارهای مو خواهید شد. افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش شدید موهای خود شده‌اند، به‌عنوان آخرین گزینه‌ی درمانی، کاشت مو را امتحان می‌کنند. امروزه روش‌های پیشرفته‌ای برای کاشت مو ابداع‌ شده است که روش SUT یکی از این روش‌ها می‌باشد.

یکی از روشهای با سابقه و با نتایج رضایت بخش درمان ریزش مو، کاشت مو به روش SUT است که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی قابل انجام می‌باشد. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.

مراحل کاشت مو به روش SUT

۱. ایجاد برش به کمک پانچ

به بخشی از دستگاه SAFER که سوراخ‌ها را ایجاد می‌کند و به پانچ مجهز است، هندپیس (Hand-piece) گفته می‌شود. در مرحله‌ی اول، به کمک هندپیس، سوراخ‌هایی به اندازه‌ی کمتر از یک میلی‌متر در بانک مو ایجاد می‌شود. عمق و زاویه‌ی وارد کردن پانچ هندپیس به درون پوست اهمیت زیادی داشته و مهارت بالای جراح را می‌طلبد. اگر عمق سوراخ کافی نباشد، فولیکول نصفه و نیمه خارج می‌گردد و اگر زاویه صحیح نباشد، موجب آسیب به گرافت می‌شود.

در کاشت مو به روش SUT از تکنیک خاصی استفاده می‌شود که «تکنیک تیز و کند» نام دارد؛ یعنی ابتدا به کمک یک پانچ تیز، سوراخی ایجادشده و سپس به کمک ابزار کندتری، گرافت برداشت می‌شود. در مرحله‌ی استفاده از ابزار کند، اگر مهارت جراح، کافی نباشد، فولیکول به لایه‌های عمیق‌تر پوست فرو می‌رود. به این خطا «دفن شدن فولیکول» گفته می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، فولیکول دفن شده می‌تواند موجب التهاب و کیست شود. استخراج این فولیکول کار دشواری نیست؛ اما وقت زیادی را تلف می‌کند.

کاشت مو به روش sut

۲. برداشت گرافت با مکش

همان‌طور که اشاره شد، دستگاه SAFER به یک مکنده یا ساکشن مجهز است. در مرحله‌ی دوم، فولیکول به کمک مکش از پوست سر خارج می‌شود. فرآیند خارج‌سازی فولیکول‌ها در کاشت مو روش FIT چون توسط انبرک انجام می‌شود، زمان بیشتری می‌برد. این مشکل در کاشت مو به روش SUT برطرف شده و به همین دلیل تعداد گرافت‌های کاشته شده در یک جلسه افزایش می‌یابد.

۳. آماده‌سازی گرافت‌ها

گرافت‌ها از درون لوله‌ی دستگاه SAFER به درون مخزنی هدایت می‌شوند. سپس آن‌ها را از مخزن خارج و درون محلول نگه‌داری قرار می‌دهند. تیم درمانی با استفاده از میکروسکوپ گرافت‌ها را برای کاشت آماده می‌کند. این مرحله نیز توسط ابزار دستی و نیروی انسانی انجام می‌شود؛ لذا مهارت و سرعت عمل اهمیت زیادی دارد. هرچه فولیکول‌ها برای مدت بیشتری از بدن بیرون باشند، احتمال موفقیت‌آمیز بودن کاشتشان کمتر می‌شود.

4. مشخص کردن خط رویش جدید

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، یکی از ایراد بی‌اساسی که به روش SUT می‌گیرند، خط رویش غیرطبیعی و عروسکی است. این موضوع اصلاً ربطی به روش SUT نداشته و صرفاً متکی به مهارت و هنر جراح است. خط رویش باید به شکل دقیق، مهندسی و طراحی شود.

۵. کاشت گرافت‌ها

در مرحله‌ی پایانی، به کمک پانچ استاندارد (SP90) سوراخ‌های کوچکی در ناحیه‌ی گیرنده ایجاد می‌شود. سپس گرافت‌های آماده‌سازی شده به کمک انبرک یا دستگاه SAFE به درون این سوراخ‌ها هدایت می‌شوند. ظرافت استفاده از ابزار و توجه به خواب مو از مواردی هستند که در این مرحله به میزان مهارت جراح بستگی دارند.

مزایای کاشت موی به روش sut :

همان‌طور که اشاره شد، در این روش هیچ‌گونه عمل جراحی انجام نمی‌شود و درنتیجه، درد، خونریزی و اسکار در این روش از بین می‌رود. به‌علاوه با استفاده از این روش می‌توان به تراکمی بیش از سه برابر روش‌های رایج مانند کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT دست‌یافت. خط رویش طبیعی و برداشت و کاشت مو به شیوه بسیار دقیق، رسیدن به بالاترین تراکم مو در کمترین تعداد جلسات ممکن (۱ جلسه) و از بین نرفتن حالت طبیعی چهره فرد از مزایای کاشت مو به روش SUT است.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این روش می‌توان به سالم ماندن تمامی فولیکول‌های برداشت‌شده، در خلال پروسه برداشت و فریز کردن فولیکول‌ها و کاشت آن به صورت دقیق و در محل مورد نظر توسط متخصص کاشت مو، اشاره نمود. در روش کاشت موی sut نیاز به جلسات مکرر نیست و شخص بیمار با یک جلسه کاشت خود را انجام می‌دهد از مزایای خوب این روش از کاشت طبیعی بودن خط رویش است.

نتایج کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو در دنیا بوده که پس‌ازآن، هیچ جای زخم و اسکاری بر روی سر باقی نمی‌ماند و مورد تأیید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) می‌باشد. از این روش در موارد بسیاری برای درمان مشکل ریزش مو در بانوان و آقایان استفاده شده است. این روش که نتایجی طبیعی داشته و ظاهر عروسکی و مصنوعی به چهره فرد نمی بخشد، امروزه در پیشرفته‌ترین و بهترین کلینیک کاشت مو در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خط رویش طبیعی و تراکم بالا ازجمله ویژگی‌های چشمگیر کاشت مو به روش SUT می‌باشد. همچنین تعداد جلسات و طول زمان برداشت مو و کاشت مو در این روش کوتاه‌تر است. همان‌طور که گفتیم در این روش پیشرفته، چندین برابر بیشتر از روش‌های قدیمی، کاشت مو صورت می‌گیرد که این امر به‌تنهایی باعث رضایتمندی شخص بیمار می‌شود.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش SUT :

عوارض کاشت مو به روش SUT

عوارض در روش SUT به حداقل رسیده است، اما موارد زیر ممکن است برای برخی افراد رخ دهد که معمولاً خفیف بوده و طی چند روز تا چند هفته برطرف می‌شوند:

کاهش سایز و لاغری برای بسیاری از افراد امری دور از دسترس می‌باشد. کلینیک تناسب اندام دکتر پرستو خسروانی در شهرکرد ارائه دهنده انواع متدهای لاغری متناسب با شرایط هر فرد است که با نتایج رضایت بخش در خدمت مراجعین محترم می‌باشد.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تقویت مو با روشهای مزوتراپی و پی آر پیتقویت مو با روشهای مزوتراپی و پی آر پی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش‌های مختلفی در جهت جوانسازی و بهبود پوست و مو انجام می‌گیرد که روش‌های دائمی محسوب می‌شود و می‌توان سلامت پوست و مو را به فرد بازگرداند. روش‌هایی همچون مزوتراپی و پی آر پی از این دسته از روش‌ها هستند ... ادامه مطلب

لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردهایی دارد؟لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه لیزر کیوسویچ (Q-Switched) از پیشرفته ترین تکنولوژی ها برای اهداف درمانی و زیبایی است. براي پاک کردن تاتو بسیار موثر عمل میکند، ايمن، سريع و بدون درد و آسيب به پوست شما انواع تاتو و رنگدانه های صورت و بدن را از روی پوست برطرف می‌کند ... ادامه مطلب

اصلاح فرم بینی با تزریق فیلراصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

افرادی که تمایلی به انجام جراحی بینی ندارند، ترجیح می‌ دهند به سراغ تزریق فیلر روند تا بتوانند بیشتر نواقص بینی خود را با استفاده از فیلر برطرف کنند.یکی از بهترین و متداول‌ ترین فیلرهایی که برای برطرف کردن مشکلات بینی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، اسید هیالورونیک است. ... ادامه مطلب

روشهای لاغری سریع کدامند؟روشهای لاغری سریع کدامند؟

هر روش و هر دستگاه، با استفاده از انواع روش‌های کاهش چربی، کارکردی متفاوت دارد. به عنوان مثال، روش‌های لیزر در لاغری موضعی شکم، ممکن است به سلول‌های بدن شما کمک کند تا چربی اضافی را بدون آسیب رساندن، کاهش داده و در جوانسازی، سفت کردن پوست و تولید کلاژن جدید مؤثر باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465