کاربرد لیزرها برای پوست | کلینیک پوست و لیزر ارکیده در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر پوست / بکارگیری لیزرها چه تاثیری روی پوست دارد؟

بکارگیری لیزرها چه تاثیری روی پوست دارد؟

پوست، وسیع‌ترین و نمایان‌ترین قسمت بدن است. پوست وظایف زیادی را از انتقال حس تا محافظت بر عهده داشته و همواره در معرض عوامل محیطی مختلف و همچنین عوامل درونی بدن قرار دارد. هر مشکلی که در هر قسمت از بدن رخ دهد بر روی پوست تأثیر می‌گذارد. سن عامل دیگری است که بر روی پوست تأثیر می‌گذارد. هر مشکلی که پیش بیاید قطعاً پوست آن را نشان می‌دهد. مشکلات عمده پوستی شامل لک، آکنه و چین و چروک می‌باشد.

بالا رفتن سن باعث گودی و سیاهی زیر چشم، افتادگی و شُلی پوست و به وجود آمدن چین و چروک‌ها می‌شود. بسیاری از داروها و محصولات مراقبتی پوست ادعا می‌کنند که می‌توانند این آسیب‌ها را بهبود بخشند، اما اکثر آن‌ها در این امر ناکام مانده‌اند و این زمانی است که بسیاری افراد رو به سوی لیزر پوست می‌آورند.

در واقع لیزرها منبع نور شدید هستند. لیزر با انرژی بالایی بر روی نقاط کوچک متمرکز می‌شود. اشعه لیزر می‌تواند به آرامی لایه‌های پوست را برداشته و چین و چروک‌ها، اِسکارها و لک‌ها را درمان کند. همچنین با لیزر می‌توان رگ‌های خونی را بسته و یا بافت پوست را بُرش داد.

کلینیک تخصصی پوست، کاشت مو و لیزر ارکیده در شهرکرد یکی از مراکز مجهز در این زمینه می‌باشد که توانسته با دارا بودن لیزرهای مختلف و مدرن، در درمان بسیاری از مشکلات پوستی بیماران موفق عمل کند. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 32225455 - 038 اقدام فرمایید.

موارد تحت درمان با لیزر عبارت‌اند از:

امروزه با تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته می‌توان بسیاری از مشکلات و بیماری‌های پوستی دیگر را با لیزر درمان کرد.

تاثیر لیزرها بر پوست

انواع لیزر

در لیزر درمانی از چندین نوع لیزر استفاده می‌شود. طول موج نور لیزر، مدت زمان تابش پالس‌ها و چگونگی جذب لیزر توسط پوست، کاربردهای انواع لیزر را مشخص می‌کند. دو دسته‌بندی عمده لیزرها از این قرار است:

1. لیزرهای تهاجمی

در این فرآیند، طول موج شدیدی از اشعه لیزر به پوست تابیده می‌شود و لایه بیرونی پوست که دچار مشکل یا آسیبی می‌باشد را برمی‌دارد. لیزر لایه‌های زیرین پوست را تحریک می‌کند و باعث تشدید تولید کلاژن در پوست می‌گردد، همین امر باعث بهبود و کاهش چین و چروک‌ها می‌گردد. پس از لیزر پوست، پمادی بر روی ناحیه تحت درمان مالیده شده و سپس پانسمان انجام می‌شود. پس از درمان و زمانی که پوست بهبود یافت، پوست جدیدی شکل می‌گیرد که نرم‌تر و مستحکم‌تر است. لیزرهای تهاجمی دو نوع هستند:

2. لیزرهای غیر تهاجمی

این لیزرها بر خلاف لیزرهای تهاجمی که با ایجاد گرما لایه سطحی پوست را برمی‌دارند، تأثیر خود را بر روی لایه‌های زیرین پوست می‌گذارند. لیزرهای غیر تهاجمی در واقع باعث تولید کلاژن بیشتر شده و از این طریق موجب کشیده شدن لایه‌های زیرین پوست می‌شوند، در نتیجه بافت پوست بهبود پیدا می‌کند. با استفاده از این لیزرها می‌توان خطوط ظریف پوست و آسیب‌های خفیف و متوسط پوست را از بین برد.
انواع لیزرهای غیرتهاجمی ازاین‌ قرارند:

درمان‌های نوری
از این درمان‌ها هم برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شود. گرچه که این درمان‌ها دقیقاً لیزر درمانی نیستند اما از نظر اهداف، روند درمان و نتایج مشابه آن می‌باشند. برخی از درمان‌های نوری عبارت‌اند از:

نتایج و دوره نقاهت

نتایج لیزر درمانی و درمان‌های نوری بسته به تکنولوژی و نوع درمان متفاوت است. اگر هر دوی این درمان‌ها به خوبی انجام شوند می‌توانند مشکلات پوستی را برطرف کرده، ظاهر پوست را بهبود بخشیده و باعث جوان‌تر شدن آن گردند. درمان‌های لیزری که شدیدتر و تهاجمی‌تر هستند، دوره نقاهت طولانی‌تری دارند. دوره نقاهت هم بسته به نوع درمان متفاوت است. درمان‌های ملایم مانند لیزرهایی که قدرت و شدت کمتری دارند، دوره نقاهت کمتری هم دارند که معمولاً بین چند روز تا یک هفته طول می‌کشد.

این درمان‌ها باعث برداشته شدن لایه‌های زیادی از پوست نمی‌شوند؛ اما درمان‌های لیزری که شدیدتر و تهاجمی‌تر هستند، دوره نقاهت طولانی‌تری دارند. معمولاً پس از این درمان‌ها، پوست در طی یک هفته مراحل مختلفی از قرمزی و پوست اندازی را پشت سر می‌گذارد. پس از آن ممکن است پوست به مدت دو هفته دیگر هم صورتی رنگ باشد.

عوارض لیزر

لیزر هم یک فرآیند درمانی است و مانند هر فرآیند درمانی دیگر خطراتی را در بر دارد. لیزرهای تهاجمی و درمان‌های نوری می‌توانند باعث بروز عفونت، تبخال، میلیا، تیره شدن پوست یا به وجود آمدن کیست شوند. لیزرهای غیر تهاجمی می‌توانند باعث هیپرپیگمانتاسیون موقت، تاول و آسیب به چشم‌ها شوند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از لیزرها برای درمان مشکلات پوستی مختلف و برای پوست‌های مختلف تولید شده‌اند. با وجود درمان‌های لیزری مختلف انتخاب درمانی که مختص شخص شما باشد کمی سخت شده است، بنابراین بسیار مهم است که حتماً جلسه مشاوره‌ای را با یک دکتر متخصص و مجرب داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

تزریق چربی به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل به لابیا ماژورتزریق ژل به لابیا ماژور

تزریق ژل باعث رفع پیری و چروک پوست و در نتیجه جوان سازی واژن می شود .لبه‌ های خارجی واژن لابیای بزرگ یا لابیای ماژور نام دارتد که اصلی‌ ترین قسمت از ناحیه تناسلی است . این بخش از بدن هم مانند سایر اندام‌ ها به مرور زمان و با افزایش سن دچار تغییر می‌ شود ... ادامه مطلب

آیا بدون جراحی میتوان گونه را لیفت کرد؟آیا بدون جراحی میتوان گونه را لیفت کرد؟

لیفت گونه یکی از جدیدترین روش‌ها برای بازگرداندن فرم ایده‌آل به چهره می‌باشد. استفاده از عمل لیفت گونه باعث ایجاد تغییرات شگفت‌انگیزی با حداقل مداخلات جراحی برای بازسازی و رفع افتادگی صورت می‌گردد. ... ادامه مطلب

شپش سر و راه های درمان آنشپش سر و راه های درمان آن

شپش سر (پدیکولوز کاپیتس) یک عفونت شایع و بسیار مسری است که در سرتا سر جهان و همه نژاد ها از هزاران سال قبل دیده می شود. شپش، حشرات بسیار کوچک بدون بال و شش پا است. شپش ها از طریق تماس نزدیک به سر و از طریق به اشتراک گذاشتن وسایل آلوده منتقل میشوند. ... ادامه مطلب

همه چیز درباره کاشت ابروهمه چیز درباره کاشت ابرو

کاشت ابرو روشی مناسب برای هرکسی است که دوست دارد ابرو هایی پرپشت‌ و خوش‌ حالت تر داشته باشد. معمولاً افرادی که به ‌طور مادر زادی ابرو های نازک یا کم‌ پشتی دارند یا به دلایل مختلف ابرو های آنها شروع به ریختن کرده است، بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465