مزایای روش کاشت مو به روش SUT | کلینیک کاشت مو در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / مزایای روش کاشت مو به روش SUT

مزایای روش کاشت مو به روش SUT

تا زمانی که فرد دارای موهای سالم و پرتراکمی باشد، مراقبت از مو را بی‌اهمیت می‌پندارد. درست زمانی که موها به‌مرور ضعیف شده و دچار ریزش می‌شوند، نگران شده و به دنبال راهی برای جبران خواهد بود. پیوند موی طبیعی برای افرادی که پاسخ امیدوارکننده‌ای از سایر روش‌های تقویت و درمان مو دریافت نکرده‌اند، پیشنهاد می‌شود. امروزه روش‌های مختلفی برای کاشت و پیوند مو در سراسر جهان اعمال می‌شود که با توجه به شرایط متقاضی انتخاب می‌شوند.

کاشت مو به روش sut فرآیند نوین و پیشرفته‌ای است که با دستگاه‌های مجهز برای برداشت مو، بدون نیاز به تیغ جراحی و بیهوشی پیوند مو انجام می‌شود. این متد از جمله روش‌های کم تهاجمی است که جراحت‌های جزئی در سر ایجاد می‌کند که در مدت کوتاهی ترمیم‌شده و اثری از آن به جای نمی‌ماند. با استفاده از این روش، امکان پیوند 14 هزار رشته از مو ( تقریباً 3 برابر بیشتر از روش‌های پیشین) فراهم شده است.

کاشت مو به روش SUT در واقع ترکیبی از چند روش پیوند طبیعی مو است که روش‌های پیشین را بهبود بخشیده است. هدف از ابداع روش‌های جدید ایمپلنت مو، رفع کاستی‌های روش‌های موجود و افزایش بازدهی کاشت آنها است.

یکی از روشهای با سابقه و با نتایج رضایت بخش درمان ریزش مو، کاشت مو به روش SUT است که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی قابل انجام می‌باشد. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.

نحوه‌ی برداشت در کاشت مو به روش SUT

مراحل استخراج فولیکول در روش SUT طی مراحل زیر انجام می شود:

1. در این روش، لازم است موی سر تقریباً به‌اندازه‌ی یک میلی‌متر، کوتاه شود تا پزشک تسلط کاملی به گرافت‌های مو داشته باشد.
2. ناحیه ی بانک مو استریل شده و بعد از بی حسی موضعی، برداشت مو انجام می‌گیرد.
3. برای برداشت مو از میکرو موتورهای اتوماتیک استفاده می‌شود. کاشت مو به روش sut ظرافت بیشتری نسبت به بقیه روش‌ها دارد.
سپس فولیکول‌های موجود بر اساس تعداد تار مو پردازش و دسته‌بندی می‌شوند تا برای کاشت آماده گردند. برداشت مو اهمیت زیادی در پروسه‌ی پیوند مو دارد، چنانکه فولیکول‌های مو آسیب ببینند، امکان رشد مجدد آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین باید نهایت ظرافت و دقت در حین برداشت و جابجایی مو لحاظ شود.

کاشت مو به روش SUT

آماده‌سازی و انتقال مو در کاشت مو به روش SUT

1. ناحیه پیوند مو پس از استریل شدن، بی‌حس می‌شود.
2. سپس شکافی به‌اندازه‌ی 0.7 میلی‌متر در ناحیه طاس سر ایجاد شده و موهای برداشت شده از ناحیه‌ی بانک مو پس از آماده‌سازی در این منطقه پیوند زده می‌شود. علاوه بر اهمیت فرآیند برداشت مو، ناحیه‌ی کاشت مو نیز باید با نهایت دقت آماده شود.
3. خط رویش در هر منطقه از سر باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا خط رویش طبیعی را در موهای سر پس از کامل شدن شاهد باشیم. معمولاً واحدهای فولیکولی یک تار مویی برای خط رویش مو مورد استفاده قرار می‌گیرند.
4. در ادامه کار، فولیکول‌های 2، 3 و 4 واحدی آماده‌ی کاشت می‌شوند؛ که در بخش‌های انتهایی سر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای کاشت مو به روش SUT

از برتری‌های کاشت مو به روش SUT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. برخلاف روش‌های سنتی یعنی (FIT) و (FUT)، نیاز به چندین جلسه کاشت مو ندارید بلکه کل مرحله‌ کاشت در یک جلسه انجام می‌شود.
2. مزیت دیگر کاشت مو به روش SUT، سرعت بالای کاشت است. چرا که در این روش بجای هولدرهای دستی، از سیستم اتوماتیک برداشت و پیوند مو استفاده می‌شود.
3. خط رشد طبیعی و تراکم بالا از دیگر مزایای این روش کاشت مو است.
4. در روش کاشت مو SUT همچنین احتمال مرگ فولیکول‌ها تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد. چرا که این فرآیند با ظرافت و دقت بالایی انجام می‌شود و در نتیجه کمترین آسیب متوجه فولیکول‌ها خواهد شد.
5. کاشت مو با روش SUT در حال حاضر یکی از موفق‌ترین روش‌‌های ایمپلنت مو محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در این روش تراکم مورد نیاز توسط نرم افزار به بیمار نشان داده خواهد شد.
6. در روش SUT کلیه مراحل توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک و پیشرفته، لنزهای پانچی و دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود.
7. پس از کاشت، شاهد تحریک مو و رشد سریع، بهبود و جوانسازی رشته‌های مو خواهید بود.
8. پیوند طبیعی مو با روش sut امکان استفاده از موی سایر قسمتهای بدن برای کاشت را نیز فراهم می-‌کند.
9. در هر جلسه می‎توان بیش از 2000 پیوند مو انجام داد.
10. در این روش زخم و ناراحتی و درد کمتر است و به علت سرعت عمل بیشتر، خستگی بیمار و پزشک به‌مراتب کمتر خواهد بود.
11. اینکه مدتی پس از اجرای روش هیچ اثری از زخم و جراحت روی پوست بجای نمی‌ماند، مزیت مهمی است. در واقع زمان بهبودی نسبت به دیگر روش‌ها، به مراتب کوتاه‌تر خواهد بود.
12. برداشت موهای نازک پشت‌گوش به راحتی توسط روش SUT انجام می‌شود و در پیوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتایج کاشت مو به روش SUT

موهایی که در نواحی مختلف سر کاشته شده‌اند، دارای مراحل رشد مختلفی هستند. حدود 3 روز پس از پیوند، موها شروع به رشد می‌کنند اما دائمی نیستند و در طی پروسه سه ماهه تمامی موهای رشد یافته مجدداً دچار ریزش می‌شوند. این روند بخشی از فرآیند رویش مو بوده و در تمام موارد کاشت طبیعی مو رخ می‌دهد. پس نگران نباشید و منتظر نتایج نهایی کاشت مو بمانید. در یک دوره‌ی چندین هفته‌ای که گاهی تا 10 هفته هم می‌رسد، مو وارد فاز استراحت می‌شود. سپس بسته به شرایط بدنی فرد در زمان مناسبی که فاز رشد مو شروع میشود، موی سر مجدداً رشد کرده و به مرور، ناحیه‌ی گیرنده، پرپشت‌تر و طبیعی‌تر می‌شود. ممکن است تا یک سال پس از عمل هنوز هم نتیجه‌ کامل آن را نتوانید مشاهده کنید.

عوارض کاشت مو به روش SUT

از آنجایی که روش SUT یکی از جدیدترین متدهای کاشت مو به شمار می‌آید عوارض جانبی و معایب ناشی از آن در مقایسه با سایر متدهای پیوند مو به حداقل رسیده است. با این حال در برخی افراد ممکن است شاهد عوارض جانبی زیر باشیم:

1. تورم در ناحیه پیشانی و چشم‌ها
2. احساس بی‌حسی و گزگز در نواحی بانک مو و پیوند مو
3. احساس خارش در ناحیه کاشت مو
4. احساس درد
5. ظاهر ناخوش آیند در موهای تازه رشد کرده

توجه داشته باشید که شدت این مشکلات از شخصی به شخص دیگر متفاوت بوده و وابستگی بسیار زیادی به انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص با تجربه دارد.
با توجه به دقت بالای کار در این روش، نمی‌توان معایب چندانی برای آن برشمرد. کاشت مو به روش SUT از جمله عمل‌های کم تهاجمی محسوب می‌شود؛ بنابراین تورم احتمالی کمتر از سایر روش‌های پیوند مو است. بی‌حسی ایجاد شده در ناحیه‌ی سر نیز پس از مدت کوتاهی برطرف می‌شود. برخی بیماران تراکم حاصل از اعمال این روش را کافی نمی‌دانند. البته این بدین معنا نیست که روش SUT تراکم کمی ایجاد می‌کند بلکه این تراکم در مقایسه با روش میکروگرافت کمتر است. لذا افرادی که متقاضی تراکم بالاتری از مو هستند، می‌توانند از روش میکروگرافت استفاده نمایند.

نکات بعد از کاشت مو به روش SUT

نتیجه‌ی تمام مراحل کاشت مو، زمان و هزینه‌ای که در این راه صرف نموده‌اید، به مراقبت‌های پس از کاشت مو وابسته خواهد بود. لذا برای دریافت بهترین نتایج از این روش، کافی است نکات مراقبتی توصیه‌شده توسط پزشک خود را رعایت کنید. ابتدا در دو یا سه هفته اول از ورزش سنگین خودداری کنید. در روزهای اول، محل کاشت مو به هیچ عنوان نباید شسته شود. شستن ناحیه پیوند شده در دو هفته اول باید بسیار آرام باشد.

کاهش سایز و لاغری برای بسیاری از افراد امری دور از دسترس می‌باشد. کلینیک تناسب اندام دکتر پرستو خسروانی در شهرکرد ارائه دهنده انواع متدهای لاغری متناسب با شرایط هر فرد است که با نتایج رضایت بخش در خدمت مراجعین محترم می‌باشد.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل و کاربردهای تزریق چربیمراحل و کاربردهای تزریق چربی

تزریق چربی نوعی درمان زیبایی برای پر کردن صورت و یا از بین بردن چین و چروک صورت است. در این روش، چربی از بدن خود فرد و از قسمت هایی مانند ران، پهلو و یا سینه برداشته می شود ... ادامه مطلب

همه چیز درباره کاشت ابروهمه چیز درباره کاشت ابرو

کاشت ابرو روشی مناسب برای هرکسی است که دوست دارد ابرو هایی پرپشت‌ و خوش‌ حالت تر داشته باشد. معمولاً افرادی که به ‌طور مادر زادی ابرو های نازک یا کم‌ پشتی دارند یا به دلایل مختلف ابرو های آنها شروع به ریختن کرده است، بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند. ... ادامه مطلب

اقدامات احتیاطی در مورد مصرف راکوتاناقدامات احتیاطی در مورد مصرف راکوتان

راکوتان و یا آکوتان نام تجاری داروی ایزوتروترتینوین است. این قرص نقش مؤثری در از بین بردن باکتری‌های پوست و رفع جوش و آکنه پوستی دارد.این قرص چربی پوست را کاهش می‌دهد و با کاهش فعالیت غدد چربی نقش ویژه‌ای در رفع جوش دارد. ... ادامه مطلب

لیفتینگ پوست صورت با هایفوتراپیلیفتینگ پوست صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از شیوه های نسبتاً جدیدی است که در درمان زیبایی پوست و صورت استفاده میشود. هایفوتراپی پوست صورت جایگزین جراحی نیست و برای افرادی مناسب است که می‌ خواهند لیفت گردن و صورت انجام دهند؛ اما برای جراحی آماده نیستند یا تمایلی به انجام جراحی ندارند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465