مراقبتهای پس از کاشت مو | بهترین کاشت مو | مرکز تخصصی کاشت مو در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / موفقیت کاشت مو با مراقبتهای پس از آن

موفقیت کاشت مو با مراقبتهای پس از آن

مراقبتهای بعد از پیوند مو بسیار تاثیرگذار در نتیجه کاشت مو وکاهش عوارض کاشت مو می باشد. به صورت سنتی، برای پوست سر فرد، بانداژ می‌بندند تا منطقه‌ی کاشته شده پوشیده‌شود. سپس بیمار می‌تواند به منزل برود و روز بعد جهت برداشتن بانداژ و معاینه‌ی ایمپلنت‌ها به کلینیک مراجعت نماید. روش دیگر استفاده از گاز آغشته به محلول نمکی در محل ایمپلنت و بانداژ آن است. بیمار چند ساعتی را این‌گونه در کلینیک می‌ماند و سپس بانداژ برداشته و بیمار راهی منزل می‌گردد.

یکی از روشهای با سابقه و با نتایج رضایت بخش درمان ریزش مو، کاشت مو به روش SUT است که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی قابل انجام می‌باشد. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.

در بانداژکردن پوست‌سر مزایا و معایبی وجود دارد. از مزایای واضح آن این‌ست که بانداژ ضمن التیام ایمپلنت‌ها در پوست‌سر، از آن‌ها حفاظت و خون‌ریزی احتمالی را به خود جذب می‌کند. از معایب آن این‌ست که بسته‌شدن بانداژ، علامت عمل جراحی ‌است. با این وجود در اکثر موارد بستن بانداژ، بیش از ۲۴ الی ۴۸ ساعت روی سر نمی‌ماند و می‌توان به سادگی با گذاشتن کلاه در انظار عمومی ظاهرشد. بعلاوه بهترین راه‌ برای فرار از پرسش‌ دیگران می‌تواند این باشد که دو روز اول پس از عمل، فرد در خانه بماند و بیرون نرود. بسته به این‌که چه روشی مورد استفاده قراربگیرد، یعنی بستن بانداژ یا نبستن آن، کلینیک توصیه‌های لازم را برای ۲۴ ساعت آینده، یعنی مراجعه‌ی بعدی به کلینیک که معمولاً روز بعد است، به بیمار ارائه خواهدداد.

حدود ۸ ساعت پس از کاشت (ایمپلنتاسیون)، کم کم اثر تزریق بی‌حسی موضعی از بین می‌رود و این زمانی‌ست که بیمار بیشترین احساس ناراحتی را خواهدداشت. در اکثر مواقع درد در قسمت دهنده بیش از قسمت گیرنده است، زیرا در عمل، زخم قسمت دهنده بزرگ‌تر از قسمت گیرنده خواهدبود. در بسیاری از کلینیک‌ها بیمار با چند قرص استامینوفن کدئین‌دار یا داروی معادل آن راهی منزل می‌شود. معمولاً همین‌که درد به حداقل ممکن برسد کافی‌ست، اما نباید بیمار انتظار داشته‌باشد که درد بطور کامل از بین برود.

بعلاوه ممکن است برای چند شب اول برای بیمار قرص‌ خواب‌آور تجویز شود. البته پس از گذشت ۲۴ ساعت درد کم وبیش از بین می‌رود. اگر درد همچنان به قوت خود باقی بود، بیمار باید با کلینیک تماس بگیرد. درد مداوم یکی از علائم ورود عفونت به یک یا چند جایگاه زخم است و مسئولان کلینیک باید هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی نمایند. با این وجود طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت اول پس از پیوند، مراقبتهای بعد از کاشت مو بسیار مهم است و باید مراقب فولیکول‌های موی کاشته‌شده بود.

البته بسیار حالت نادری است که پیوندی بی‌افتد؛ اما اگر ظاهر خشک‌شده‌ای به خود نگرفتند و به نظر می‌رسید که در حال افتادن هستند و بیمار هنوز در کلینیک هست، می‌توان با یک ضربه آن‌ها را به سر جای خود برگرداند. احیاناً اگر بعد خروج بیمار از کلینیک این اتفاق افتاد، بعید است بیمار بتواند کار زیادی برای نجات آن‌ها بدهد. البته می‌توان ضمن گذاشتن گرافت‌ها در محلول نمکی (مخلوط آب و نمک) و دمای حدود ۴ الی ۸ سانتی‌گراد، با کلینیک تماس گرفت و از امکان احیای گرافت مطمئن شد. این‌کار امکان‌پذیر است، اما هیچ تضمینی برای موفقیت‌آمیزبودن آن وجود ندارد. البته دوباره یادآور می‌شویم که احتمال افتادن پیوند، بسیار نادر است.

موفقیت کاشت مو با مراقبتهای پس از آن
بزرگ‌ترین مسأله در ۲۴ ساعت اول پس از کاشت مو احتمالاً بهترین حالت خوابیدن به نحوی می‌باشد‌که هیچ آسیبی به ایمپلنت‌ها نزد. بسته به اینکه پوست سر بیمار بانداژ دارد یا ندارد، باید کلینیک بهترین توصیه‌های ممکن برای فرد را ارائه دهد. ممکن است لازم باشد فرد در شب اول بصورت نشسته بخوابد و هیچ تماسی با متکا نداشته‌باشد. معمولاً طی ۲۴ ساعت اول بیمار نباید سر خود را بشوید، در واقع اصلاً نباید به آن دست بزند.

بعلاوه طی ۳ روز اول پس از جراحی بیمار نباید سر خود را با شامپوی معمولی و بصورت معمولی بشوید. پوست سر بیمار طی قرار بعدی در کلینیک تمیز خواهدشد. در ۲۴ الی ۴۸ ساعت اول انتظار می‌رود پوست سر سفت‌تر شود؛ اما جای نگرانی نیست، این حالت برای همه‌ی افرادی که پیوند مو انجام می‌دهند، امری معمولی می‌باشد. با این وجود اگر خون‌ریزی بیمار ساعت‌ها پس از پایان کار و بطور مشخص پس از ۲۴ ساعت همچنان ادامه داشت، احتمال اینکه تا بند آمدن خون‌ریزی، برای یک روز دیگر بستن بانداژ تجویز شود، زیاد است.

در این صورت روز بعد آن، دوباره بیمار باید به کلینیک مراجعه نماید تا بانداژ برداشته‌شود. هدف این‌ست که تا حد ممکن بانداژ برای مدت کمتری روی سر بیمار بماند، زیرا اگر گرافت‌ها در معرض هوا باشند سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند. در بیشتر کلینیک‌ها به بیماران کرم یا محلول آنتی‌بیوتیک داده می‌شود تا بیمار به مدت چند روز و به آرامی روی قسمت‌های دهنده و گیرنده‌ی پیوند بمالد. ظرف سه روز احتمالاً پوست سر اندوده‌تر می‌شود، اما نباید تا روز سوم بیمار به هیچ عنوان نباید با شامپوی معمولی و بطور معمولی شستشو نماید.

بیمار باید در حد امکان از قرارگیری در معرض محیط و هوای آلوده بپرهیزد و نباید دست کم ظرف دو هفته پس از کاشت مو، در استخرهای عمومی یا آب آلوده شنا کند. در کلینیک به بیمار محلول یا کرم ضدعفونی‌کننده یا آنتی‌بیوتیک داده می‌شود تا بیمار با مالیدن آن به محل‌های دهنده‌ی پیوند و گیرنده‌ی آن، احتمال عفونی‌شدن زخم‌ها را به حداقل ممکن برساند.

در اکثر کلینیک‌ها توصیه می‌شود که بیمار پس از گذشت سه روز به آرامی موی خود را بشوید. معمولاً برای شستشوی ملایم‌تر توصیه می‌شود به جای قرارگرفتن زیر دوش از لگن روشویی برای اینکار استفاده‌شود. بعلاوه این‌کار کمک می‌کند تا پوست سر با آب اندک، خیس خیس و شامپوزدن و زدودن پوسته‌ی اندوده‌ی سر آسان شود. پس از شستشوی آرام، باید گذاشت مو در معرض هوا خشک شود. از خشک‌کننده‌های برقی مو بخصوص انواع داغ آن باید پرهیزنمود.

اگر بیمار ساکن مناطقی با آب و هوای گرم است یا ورزش می‌کند و تعرقش زیاد است، باید پس از هر بار عرق‌کردن تا آنجا که امکان دارد سریع موهای خود را بشوید؛ زیرا باکتری‌ها در محیط مرطوب بهتر رشد می‌نمایند و تعرق احتمال بروز عفونت را بالا می‌برد. اکثر کلینیک‌های کاشت مو توصیه می‌کنند که هر روز موهای خود را بشویید تا پوسته‌های اندوده‌ی سر تا حد ممکن سریع‌تر از پوست سر زدوده‌شود. بیمار حتماً باید توصیه‌های تخصصی لازم را از کلینیک خود بگیرد.

فولیکول‌های موی کاشته‌شده معمولاً از ۲ الی ۶ هفته پس از کاشت مو می‌ریزند. خود فرآیند کاشت سبب می‌شود آن‌ها از منبع تغذیه‌شان به مدت چند ساعت جداشوند. این شُک وارده به فولیکول مو معمولاً آن‌ها را به وضعیت استراحت تلوژن می‌برد. با گذشت چند هفته بعد از عمل، فیبرهای (رشته‌های) مو می‌ریزند (البته فولیکول‌هایشان رشد کرده‌اند). این حالت تقریباً اجتناب‌ناپذیر است و کار زیادی نمی‌توان برای آن انجام داد. رشد موی جدید از حدود ۱۰ هفته پس از عمل آغاز می‌گردد.

تمامی گرافت‌ها در یک زمان شروع به رشد نمی‌کنند، پس اگر در ابتدا رشد موها یکدست نبودند، جای نگرانی نیست. این حالت کاملاً طبیعی می‌باشد. تا ۶ ماه پس از عمل، موها باید آنقدر رشد کرده‌باشند که بتوان نتیجه‌ی پیوند را بررسی نمود. البته نتیجه‌ی قطعی تنها پس از گذشت ۹ ماه محقق می‌گردد. فیبر (رشته‌ی) مویی که در آغاز رشد می‌کند، ممکن است با موی طبیعی خیلی فرق داشته‌باشد؛ اما فولیکول‌ها به مرور جا می‌افتند و تا ۱۴ ماه پس از عمل پیوند کیفیت مو بهتر خواهدشد.

کاهش سایز و لاغری برای بسیاری از افراد امری دور از دسترس می‌باشد. کلینیک تناسب اندام دکتر پرستو خسروانی در شهرکرد ارائه دهنده انواع متدهای لاغری متناسب با شرایط هر فرد است که با نتایج رضایت بخش در خدمت مراجعین محترم می‌باشد.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
با بلفاروپلاستی پلک پایین چه تغییراتی در زیر چشم ایجاد می شود؟با بلفاروپلاستی پلک پایین چه تغییراتی در زیر چشم ایجاد می شود؟

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از انواع جراحی‌های زیبایی است که برای رفع مشکل افتادگی پلک پایین انجام می‌شود که در این جراحی باید بافت چربی که به سمت جلو حرکت کرده است، خارج شود. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس به پیشانی چگونه عمل میکند؟تزریق بوتاکس به پیشانی چگونه عمل میکند؟

تزریق بوتاکس، خطوط اخم و چروک‌های پیشانی را برطرف نموده و به صورت شادابی و جوانی هدیه می‌دهد. می‌توان گفت که این ماده یک روش حرفه‌ای و یا راز زیبایی است که فارغ از سن و جنسیت ظاهر افراد را بهبود می‌بخشد ... ادامه مطلب

تزریق ژل به لابیا ماژورتزریق ژل به لابیا ماژور

تزریق ژل باعث رفع پیری و چروک پوست و در نتیجه جوان سازی واژن می شود .لبه‌ های خارجی واژن لابیای بزرگ یا لابیای ماژور نام دارتد که اصلی‌ ترین قسمت از ناحیه تناسلی است . این بخش از بدن هم مانند سایر اندام‌ ها به مرور زمان و با افزایش سن دچار تغییر می‌ شود ... ادامه مطلب

آیا لیزر درمانی روشی بدون عارضه است؟آیا لیزر درمانی روشی بدون عارضه است؟

روش‌های لیزی که در ابتدای ابداع این روش مورد استفاده قرار می‌گرفت، به دلیل نواقصی که با آن همراه بود، در کنار فواید، آسیب‌های فراوانی هم برای فرد در پی داشت. هر سیستم لیزر با توجه به نوع ضایعه درمان شده دارای مشکلات خاص خود بوده است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465