هرپس چیست؟ | روشهای درمانی هرپس | کلینیک تخصصی پوست ارکیده در شهرکرد

انواع ویروس هرپس سیمپلکس

تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی است که به وسیله‌ی ویروس هرپس سیمپلکس، ایجاد می‌شود. تماس جنسی، راه اصلی انتقال ویروس است. بعد از آلوده شده شخص، ویروس درون بدن به صورت غیر فعال باقی می‌ماند و گاهی فعال شدن آن سال‌ها بعد اتفاق می‌افتد. تبخال تناسلی باعث ایجاد درد، خارش و جراحت در ناحیه‌ی تناسلی می‌شود، ولی با این همه، این عارضه گاهی هیچ علامت و نشانه‌ای ندارد. در صورتی که فرد ناقل و آلوده به ویروس باشد و حتی در صورت نداشتن هیچ‌گونه درد و علامتی می‌تواند آن را به فرد دیگر منتقل کند. هرپس تناسلی درمانی ندارد، ولی داروها به کم شدن علائم و کم کردن خطر انتقال به دیگران کمک می‌کنند.

بیماری ها و مشکلات پوستی از جمله مواردی هستند که برای تشخیص و درمان آنها حتما نیاز به مراجعه نزد متخصص پوست وجود دارد. زگیل و تبخال تناسلی از جمله این موارد هستند که متخصص پوست با درمان یا کنترل این بیماریها می‌تواند از عوارض وخیم آنها جلوگیری نماید. دکتر پرستو خسروانی متخصص پوست در کلینیک ارکیده شهرکرد، یکی از پزشکان مجربی است که در تشخیص و درمان بیماری های پوستی می‌تواند به شما مراجعین محترم کمک نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

انواع ویروس هرپس سیمپلکس

ویروس هرپس سیمپلکس یک ویروس مسری است که می تواند از طریق تماس مستقیم از فرد به فرد منتقل شود. دو نوع ویروس تبخال وجود دارد.

1. نوع یک ویروس هرپس سیمپلکس HSV-1

این ویروس عامل تبخال بر روی لب است و معمولاً از طریق بزاق آلوده منتقل می‌شود.HSV-1 می‌تواند از طریق روش‌های زیر منتقل شود:

هرپس سیمپلکس میزان گسترش بالایی دارد و برآوردها نشان داده 67% مبتلایان به این ویروس را افراد بالای 49 سال یا بالاتر تشکیل می‌دهند.

2. نوع دیگر ویروس هرپس سیمپلکس HSV-2

ویروس هرپس سیمپلکس عامل تبخال تناسلی است و همانند ویروس اچ پی وی از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. بر طبق آمار منتشرشده از آکادمی پوست آمریکا (AAD)، حدود 20 درصد از بزرگ‌سالان فعال جنسی در ایالات متحده مبتلا به HSV-2 هستند. عفونت HSV-2 از طریق تماس جنسی با بیمار مبتلا تبخال گسترش می‌یابد؛ اما در اغلب موارد ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 از افرادی منتقل می‌شود که علامت و یا زخم ندارند.

افراد در معرض خطر ویروس هرپس

احتمال انتقال این آلودگی برای هر فردی و در هر سنی وجود دارد؛ اما دسته‌ای از افراد بیشتر از سایرین در معرض خطر این آلودگی هستند. عوامل خطر ابتلا به هرپس سیمپلکس نوع 2 عبارت‌اند از:

تبخال تناسلی یا هرپس

علائم هرپس

برخی از افراد مبتلا به تبخال هیچ علامت و نشانه‌ای ندارد؛ اما این افراد همچنان حامل ویروس بوده و می‌توانند آن را به سایرین انتقال دهند. برخی از علائم مرتبط با این ویروس عبارت‌اند از:

همچنین هرپس سیمپلکس می‌تواند به چشم گسترش یابد و باعث ایجاد بیماری به نام هرپس کراتیت شود. علائم این عارضه در چشم عبارت‌اند از: درد چشم، تخلیه و حساسیت در چشم.

روش‌های درمانی هرپس

هرپس تناسلی درمان ندارد. تجویز داروهای ضد ویروس ممکن است اثرات زیر را داشته باشد:

پزشکان در دو صورت مصرف این داروها را توصیه می‌کنند:

عوامل عود هرپس

ویروس HSV برای تمام عمر در بدن باقی می ماند، حتی اگر علائم آشکار نداشته باشد. به همین علت احتمال عود مجدد تبخال وجود دارد. البته دسته‌ای از افراد تنها پس از ابتلا به ویروس علائم آن را تجربه می‌کنند. دسته‌ای از محرک‌ها وجود دارند که می‌توانند خطر عود مجدد تبخال تناسلی را افزایش دهند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

تجربه نشان داده احتمال عود مجدد بیماری در طول زمان کاهش می‌یابد؛ زیرا بدن شروع به تولید آنتی بادی می‌کند. همچنین افراد سالم مبتلا به ویروس، معمولاً دچار عوارض این بیماری نمی‌شوند.

پیشگیری از هرپس

اگرچه هیچ درمانی برای تبخال وجود ندارد، اما می‌توان با انجام برخی اقدامات لازم از قرار گرفتن در معرض ویروس یا انتقال HSV به دیگران جلوگیری نمود.

برای پیشگیری از انتقال بیماری به دیگران، افراد مبتلا به HSV-2 باید از هر نوع فعالیت جنسی به خصوص در زمان عود بیماری پرهیز کنند. اگر فرد علائم را تجربه نکرده اما وجود ویروس تشخیص داده شود، در طول مقاربت باید از کاندوم استفاده نمود؛ اما احتمال انتقال هرپس سیمپلکس حتی زمانی که از کاندوم استفاده می‌کنید، نیز وجود دارد. همچنین زنان حامله و آلوده به این ویروس، باید از داروهایی مخصوص استفاده نمایند تا مانع انتقال بیماری به نوزاد خود شوند.

یکی از روشهای با سابقه و با نتایج رضایت بخش درمان ریزش مو، کاشت مو به روش SUT است که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی قابل انجام می‌باشد. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت ابرو و معرفی روشهای غیر جراحیلیفت ابرو و معرفی روشهای غیر جراحی

لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابروها یکی از بهترین روش های پزشکی مدرن برای برای زیباتر شدن صورت و باز شدن و درشت تر به نظر رسیدن چشم افرادی است که به دلایل مختلف دچار افتادگی ابرو شده اند. لیفت ابرو به روش غیر جراحی، انواع مختلفی دارد که در ادامه مطلب به آنها می پردازیم. ... ادامه مطلب

پیوند مو به صورت کاملا طبیعیپیوند مو به صورت کاملا طبیعی

گاهی تنها درمان ریز و کاهش حجم موها، کاشت یا پیوند مو است. در این روش با انتقال فولیکول از بانک مو (معمولا بانک مو از ناحیه پشت سر انتخاب می‌شود) به مناطق جلو و کف سر کم پشتی مو درمان می‌شود و تا کنون پیوند مو موثرترین روش درمان کم مویی بوده است ... ادامه مطلب

دلایل بروز جوش صورت یا آکنه چیست؟دلایل بروز جوش صورت یا آکنه چیست؟

آکنه یا جوش وقتی به وجود می‌آید که منافذ فولیکول‌های مو با چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست بسته شوند.بسته به شدت درگیری پوست بدن، آکنه می‌تواند باعث استرس روحی و اسکار (اثر به جا مانده از زخم یا جوش یا هر عارضه‌ی پوستی) روی پوست شود. هرچه زودتر درمان شروع شود، ریسک مشکلات ذکرشده کمتر می‌شود. ... ادامه مطلب

ریزش مو با چه روشهای قابل درمان است؟ریزش مو با چه روشهای قابل درمان است؟

در افرادی که به ریزش مو مبتلا هستند؛ روشهای زیادی در جهت درمان وجود دارد که پی آر پی، پی آر اف، مزوتراپی، لیزر درمانی و کاشت مو در ریزش ها و از دست دادن های دائمی مو از آن جمله هستند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465