بهترین متخصص پوست در شهرکرد | دکتر پوست خوب در شهرکرد

متخصص پوست چه کسی است؟

متخصص پوست و مو پزشکی است که در زمینه درمان بیماری‌های پوست، مو و ناخن و نواحی حاوی مایع مخاطی در بدن (مانند داخل دهان، بینی و چشم‌ها) تخصص دارد. برخی از مهم‌ترین توانایی‌ها‌ی بهترین متخصص پوست و مو به قرار زیر است:

تشخیص و درمان بیش از ۳۰۰۰ نوع بیماری پوست و مو از جمله بیماری‌هایی مانند سرطان پوست، اگزما، درمان جای جوش و آکنه و عفونت ناخن.

کمک به بهبود سلامت و شادابی وزیبایی پوست، مو و ناخن افراد مراجعه کننده به‌طور مثال: تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست،رفع جای جوش، بازیابی زیبایی پوست پس از جراحی‌های سرطان پوست، جراحی صورت برای درمان چاقی صورت

متخصصان پوست آموزش‌های زیادی را می‌بینند. به مدت 7 سال دوره‌ی پزشکی عمومی را می‌گذرانند و 4 سال نیز در دوره‌ی تخصصی پوست و مو و ناخن تحصیل می‌کنند تا بیش از 3000 بیماری پوست، مو و ناخن و همچنین مشکلات زیبایی را بیاموزند. پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره آموزش دستیاری، یک متخصص پوست می‌تواند در صورت قبولی در امتحان بورد تخصصی مدرک آن را دریافت نماید. این مدرک نشان‌دهنده سطح بالای توانمندی تشخیصی و درمانی پزشک است.

متخصصان پوست انواع مختلفی از بیماری‌های پوستی را از سرطان‌های کشنده پوست تا زگیل درمان می‌کنند. مواردی که متخصصان پوست می‌بینند ممکن است شامل بیماری مزمن ناشی از مشکلات سیستم ایمنی بدن شما، واکنش‌های آلرژیک به مواد غذایی، عفونت‌های ناشی از باکتری یا ویروس و موارد دیگر باشد. متخصصان پوست همچنین به بیمارانی که می‌خواهند در زمینه‌ی زیبایی از جمله رفع مشکلات پیر شدن و چروک پوست، درمان زخم‌های قدیمی ناشی از جراحی قبلی، کاهش آکنه، کمک می‌کنند تا ظاهر سالم تر و زیباتری داشته باشند. متخصصان پوست مشکلات افراد در هر سنی از نوزادان گرفته تا سالمندان را تشخیص می‌دهند و درمان می‌کنند.

داروها و روش‌های درمانی غیرتهاجمی می‌توانند بسیاری از بیماری‌های پوستی را درمان کنند، در حالی که سایر روش‌ها به رویکردهای تهاجمی بیشتری نیاز دارند. این روش‌ها می‌توانند در محیط سرپایی مانند مطب پزشک یا در بیمارستان انجام شوند.

مهم‌ترین ویژگی بهترین متخصص‌های پوست و مو، داشتن توانایی تشخیص بهترین روش‌های درمانی است. فرض کنیم که بیماری برای تقویت رویش مو می‌خواهد به متخصص پوست و مو مراجعه کند، شاید شیوه‌های درمانی متعددی از قبیل کاشت مو، استفاده دارو و... وجود داشته باشد؛ اینجاست که یک متخصص پوست و موی حرفه‌ای با تشخیص بهترین شیوه درمانی باعث می‌شود تا بیمار با صرف کمترین زمان و هزینه و متحمل شدن کمترین عوارض درمان، به خواسته خود می‌رسد. پس به یاد داشته باشید که اولویتتان در انتخاب متخصص پوست و مو برای درمانتان، تشخیص بهترین شیوه درمانی توسط پزشک موردنظر باشد تا به بهترین شیوه به خواسته‌تان برسید.

آشنایی با تمامی شیوه‌های درمانی و تجهیزات جدید

باید در نظر داشته باشیم که پزشک موردنظرتان باید یک پزشک به روز و آشنا به جدیدترین شیوه‌های درمانی باشد. برای مثال امروزه تجهیزات متعددی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که هر شیوه و روش مزایا و معایبی دارد و درعین‌حال، هرساله شیوه‌ها و تجهیزات جدیدی در این زمینه تولید می‌شوند؛ از این رو، یک متخصص پوست و موی حرفه‌ای باید همیشه جدیدترین شیوه‌های درمانی و تجهیزات تازه تولیدشده را بشناسد و به طور کلی، در تخصص خود به روز باشد.

پیگیری مداوم از وضعیت بیمار

بیماری و عارضه‌های پوست و مو از جمله مواردی است که باید به طور پیوسته و مداوم تحت نظر متخصص پوست و مو باشد. بر فرض مثال، شما کاشت مو داشتید و باید وضعیت موهای خود را هر چند ماه یک بار با پزشک معالجتان در میان بگذارید؛ از این رو، یک متخصص پوست و موی خوب و حرفه‌ای، پزشکی است که توانایی پیگیری مداوم و درست وضعیت بیماران خود را داشته باشد و بتواند هر بیمار را در بین هزاران بیمار خود به یاد داشته باشد تا وضعیتش را به بهترین شیوه پیگیری کند.

متخصص پوست چه کسی است؟

تخصص‌های مربوط به پوست

برخی از متخصصان پوست پس از دریافت مدرک تخصصی پوست، تصمیم می‌گیرند آموزش پزشکی خود را ادامه دهند. آنها ممکن است آموزش‌های پیشرفته را به مدت یک سال در یکی از تخصص‌های زیر داشته باشند:

آسیب‌شناسی پوست

هنگامی‌که متخصص پوست ضایعه‌ای را در پوستتان ببیند ممکن است از آن بیوپسی تهیه کند. در این حالت یک قطعه از پوست آسیب دیده را برداشته و آن را برای یک متخصص پاتولوژی ارسال می کنند تا علت آن بررسی شود. متخصص پاتولوژی، پوست بیوپسی را با میکروسکوپ بررسی می‌کند و یک گزارش کتبی به نام نتیجه بیوپسی یا گزارش آسیب شناسی را در اختیار متخصص پوست قرار می‌دهد. برای برخی شرایط، مانند سرطان پوست، معاینه توسط متخصص پوست تنها راه اطمینان از تشخیص است.

جراحیMohs

جراح موهز یک متخصص پوست است که برای درمان سرطان پوست تکنیک خاصی به نام جراحی Mohs را انجام می‌دهد. جراحی Mohs شامل برداشتن تکه‌های نازک پوست و سپس بررسی هر قسمت با میکروسکوپ است. این معاینه به متخصص پوست کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کند که با هر بار برداشتن بافت سلولهای سرطانی را از بین می‌برد و جراح وقتی دیگر سلول‌های سرطانی را زیر میکروسکوپ نمی‌بینند، می‌تواند حذف پوست را به حداقل برساند. جراحی Mohs مزایای زیادی دارد، اما برای همه کسانی که به سرطان پوست مبتلا هستند درمان صحیحی نیست. یک متخصص پوست قبل از تعیین اینکه بهترین روش درمانی برای هر بیمار چیست، عوامل زیادی را در نظر می‌گیرد. روش جراحی بستگی به نوع سرطان پوست، گسترش آن به قسمت‌های دیگر بدن و محل درگیر دارد.

متخصص پوست کودکان

یک متخصص پوست کودکان در زمینه درمان بیماری‌های کودکان و نوزادان تخصص دارد. اگر کودک شما به بیماری، پوست، مو یا ناخن مبتلا است، ممکن است درمان توسط یک متخصص پوست کودکان را در نظر بگیرید.برخی از بیماری‌هایی که روی پوست، مو یا ناخن تأثیر می‌گذارند بیشتر در کودکان دیده می‌شود. برخی از بیماری‌ها فقط در کودکان رخ می‌دهد. همه متخصصان پوست کودکان مبتلا به بیماری پوستی را درمان می‌کنند. با این حال، اگر کودک با یک مشکل شدید و مزمن یا اختلال مادرزادی یا نوعی بیماری نادر درگیر باشد بهتر است با یک متخصص پوست کودکان تماس بگیرید.

زمان مراجعه به متخصص پوست و مو

اگر علائم پوست، مو یا ناخن به درمان خانگی پاسخ ندهد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال مراقبت‌های تخصصی باشید. اگر نگرانی‌ها آرایشی و بهداشتی باشند، فرد می‌تواند به یک متخصص پوست و مو در حیطه زیبایی مراجعه کند.

بیماری ها و مشکلات پوستی از جمله مواردی هستند که برای تشخیص و درمان آنها حتما نیاز به مراجعه نزد متخصص پوست وجود دارد. زگیل و تبخال تناسلی از جمله این موارد هستند که متخصص پوست با درمان یا کنترل این بیماریها می‌تواند از عوارض وخیم آنها جلوگیری نماید. دکتر پرستو خسروانی متخصص پوست در کلینیک ارکیده شهرکرد، یکی از پزشکان مجربی است که در تشخیص و درمان بیماری های پوستی می‌تواند به شما مراجعین محترم کمک نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای جوانسازی پوست صورت کدامند؟بهترین روشهای جوانسازی پوست صورت کدامند؟

جوانسازی پوست یکی از انواع درمان‌ های زیبایی برای بازگرداندن شادابی و جوانی به پوست صورت است. پزشکان، جوانسازی پوست صورت را با روش‌ های مختلف جراحی و بدون جراحی انجام می‌ دهند. ... ادامه مطلب

آکنه با چه دارویی درمان می شود؟آکنه با چه دارویی درمان می شود؟

جوش صورت یا آکنه یکی از عوارض پوست چرب است که به دلیل افزایش ترشح غدد سبوم (چربی) ایجاد می‌ شود. در این مرحله، تعادل چربی پوست به هم می‌ خورد و منافذ پوست با چربی مسدود می‌ شوند.در ادامه با برخی از داروهای درمان آکنه آشنا میشوید که باید با نسخه پزشک استفاده نمایید. ... ادامه مطلب

انواع لیزر جای جوشانواع لیزر جای جوش

انواع جوش صورت زمانی ایجاد می‌ شود که سلول‌ های مرده پوست و چربی همراه با باکتری‌ ها در منافذ پوست انباشته ‌شوند. لیزر در درمان جای جوش یا عوارض باقیمانده از اسکار آکنه تأثیر زیادی دارد. ... ادامه مطلب

PRP (پی آر پی) مو چیست؟PRP (پی آر پی) مو چیست؟

تزریق پی آر پی یکی از روش‌های درمانی کم‌تهاجمی است که امروزه استفاده‌های زیادی در سرتا سر دنیا دارد.این روش درمانی که در ایران با نام پلاکت درمانی نیز شناخته می‌شود، برای درمان ریزش مو، بهبود رشد موها بعد از کاشت مو، آسیب دیدگی‌های ورزشی و بیماری‌های التهابی کاربرد دارد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465