کربن پیل با لیزر و لایه برداری پوست صورت | کلینیک تخصصی ارکیده در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / لیزر کربن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

لیزر کربن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

امروزه استفاده از لایه‌بردار و اسکرابهای متنوع میان خانم‌ها و آقایانی که مایل به داشتن پوستی یکدست و روشن هستند به وفور مشاهده می‌شود. پیلینگ کربن یا لایه‌برداری هالیوودی روشی نوین برای ارتقای کیفیت پوست صورت می‌باشد. لازم نیست تنها در صورت بروز لک یا ناهمواری های پوستی از لایه‌برداری کربن استفاده کنید زیرا این روش بر بافت پوست حتی در صورت عدم وجود لک‌های پوستی تأثیرگذار است، منافذ را کوچک کرده و پوست را شفاف‌تر می‌سازد.

شیوه عملکرد لیزر کربن

لیزر کربن، دو مرحله دارد. در مرحله اول مایع سیاه‌رنگ کربن مخصوصی روی پوست شما مالیده می‌شود که مدت ۱۵ دقیقه زمان احتیاج دارد تا به عمق منفذهای پوست نفوذ کند و برای لیزر آماده شود. در مرحله دوم، با دستگاه لیزر اسپکترا شلیک رگبار پرتوهای لیزر به روی پوست دارای کربن انجام می‌شود. کربن روی پوست، جذب انرژی لیزر و نیز کارایی و نتیجه عملکرد لیزر را افزایش می‌دهد.

برخورد لیزر به پوست باعث تخریب و شکسته شدن ذرات کربن روی پوست به ذرات کوچک‌تر شده و به همراه آن سلول‌های مرده پوست، مواد زائد و چربی پوست و جوش‌های سرسیاه را هم نابود می‌کند. لیزر کربن پیل با انفجاری که روی پوست و در داخل منفذهای باز ایجاد می‌کند علاوه بر لایه‌برداری، سبب تحریک کلاژن سازی و ترميم منفذها در پوست هم می‌گردد؛ بنابراین، فرایند جذب لیزر در لایه‌های پوست منجر به تسریع در روند بازسازی ساختار پوست می‌شود.

فواید کربن لیزر

پاک‌سازی (cleansing):

کربن توانایی جذب چربی و آلودگی‌ها از عمق منفذهای پوستی را دارد زمانی که ذرات کربن در معرض لیزر قرار می‌گیرند منهدم می‌شوند و همراه آن مواد جذب شده هم از روی پوست برداشته می‌شود.

پوسته ریزی (EXFOLIUTING):

با انفجار ذرات کربن سلول‌های مرده از روی پوست برداشته می‌شود که نتیجه آن پوستی درخشان‌تر و نرم‌تر و منفذهای پوست، کوچک‌تر خواهد بود.

جوانسازی (rejuvenating):

در این شیوه لایه های عمقی‌تر پوست هم هدف قرارگرفته می‌شود و باعث تحریک ساخت کلاژن می‌گردد که نتیجه آن افزایش قوام پوست و کاهش چین و چروک می‌باشد.

درمان آکنه و از بین رفتن چربی پوست:

گرمایی که توسط کربن لیزر به پوست منتقل می‌شود باعث از بین رفتن باکتری‌های ایجادکننده آکنه می‌شود. همین‌طور از طریق تخریب نسبی غدد سباسه باعث کاهش تولید چربی پوست می‌گردد. درمان با کربن لیزر علاوه بر صورت بر روی دیگر ناحیه‌ها مانند سینه و پشت و ران‌ها هم انجام می‌شود. هرچند حتی با انجام یک جلسه کربن لیزر نتایج قابل توجه به دست می‌آید؛ ولی برای حصول بهترین نتیجه درمان منظم توصیه می‌شود.

لیزر کربن پوست

کاربرد لیزر کربن

این روش از به‌روزترین تکنولوژی دنیا بوده و مناسب انواع پوست‌ است که با یک طیف نرم لایه‌برداری را انجام می‌دهد و هیچ عارضه و خطری در بر ندارد و شما می‌توانید بلافاصله بعد از استفاده، به فعالیت روزانه خود برگردید. برخی از کاربردهای این لیزر عبارت‌اند از:

عوارض جانبی لیزر کربن

میلیا که برجستگی‌های کوچک سفید یا کیست مانند هستند و ممکن است در طی دوره بهبودی در مناطق تحت لیزر ظاهر شوند. اینها ممکن است با تمیز کردن ملایم با مواد شوینده یا توسط متخصص پوست در مطب از پوست برداشته شود. ممکن است بعد از تجدید مجدد لیزر، آکنه رخ دهد. این مشکل ممکن است به خودی خود برطرف شود، یا با درمان‌های معمولی آکنه درمان شود.

افزایش فشار خون و به ندرت، کاهش فشارخون ممکن است در مناطق تحت لیزر ایجاد شود. به طور کلی، در نواحی تحت فشار خون می‌توان از کرم‌های سفیدکننده استفاده کرد تا رنگ‌دانه‌ها را محو کنند. هیپوپیگمانتاسیون برای درمان مشکل‌تر است. ممکن است هرپس سیمپلکس به خصوص بعد از استفاده مجدد از لیزر در اطراف دهان رخ دهد. با تهیه داروی ضد ویروس قبل از عمل و ادامه آن به مدت 7 تا 10 روز بعد از عمل می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

با مصرف آنتی بیوتیک قبل از عمل و ادامه آن از 7 تا 10 روز بعد از عمل می‌توان از عفونت‌های باکتریایی جلوگیری کرد. احتمال تورم بعد از انجام لیزر وجود دارد و با تجویز استروئیدهای عضلانی کاهش می‌یابد. به بیماران توصیه می‌شود شب‌ها روی بالش اضافی بخوابند تا به کاهش تورم کمک کند. خوردن بستنی یخی نیز در 24 تا 48 ساعت اول مفید است. زخم، اگرچه اتفاق افتادنش بسیار نادر است، اما ممکن است در مناطق تحت لیزر اتفاق بیفتد. ترک سیگار به دلیل اثرات مضر آن در روند بهبودی بسیار توصیه می‌شود.

بیماری ها و مشکلات پوستی از جمله مواردی هستند که برای تشخیص و درمان آنها حتما نیاز به مراجعه نزد متخصص پوست وجود دارد. زگیل و تبخال تناسلی از جمله این موارد هستند که متخصص پوست با درمان یا کنترل این بیماریها می‌تواند از عوارض وخیم آنها جلوگیری نماید. دکتر پرستو خسروانی متخصص پوست در کلینیک ارکیده شهرکرد، یکی از پزشکان مجربی است که در تشخیص و درمان بیماری های پوستی می‌تواند به شما مراجعین محترم کمک نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی روشی برای آب کردن غبغبمزوتراپی روشی برای آب کردن غبغب

یکی از روش های کم تهاجم و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی می باشد. انجام این روش در 90 درصد مواقع با توجه به نوع داروی تزریقی و تشخیص پزشک، کافی است و هرچند با یک بار تزریق تغییرات واضح و چشمگیر نمایان می شود اما برای نتیجه ی بهتر دو تا سه بار تزریق پیشنهاد می گردد. ... ادامه مطلب

لیفت پیشانی و شقیقه برای چه افرادی مناسب است؟لیفت پیشانی و شقیقه برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت پیشانی که همچنین با عنوان لیفت ابرو شناخته می شود ، باعث بازگرداندن اثرات نیروی جاذبه ، تنگ کردن بافت نرم پیشانی و بازگرداندن ظاهر جوان پوست پیشانی ، پلک فوقانی و ابروها می شود . روش های مختلفی جهت انجام این لیفت وجود دارد و برش ها در نواحی مختلف ایجاد می شوند. ... ادامه مطلب

آیا مصرف قرصهای ضدبارداری ایجاد لک میکند؟آیا مصرف قرصهای ضدبارداری ایجاد لک میکند؟

برخی از قرص‌های ضدبارداری سطح آندورژن پوست را افزایش می‌دهند و همین امر، سبوم پوست را افزایش می‌دهد. به همین دلیل مصرف این قرص‌ها سبب می‌شود آکنه و جوش بر روی صورت به وجود بیاید. در ادامه به روش‌های درمانی اینگونه لک‌ها می‌پردازیم. ... ادامه مطلب

بهبود چروک و آکنه با پیوند سلول های بنیادی فرد به پوست خودبهبود چروک و آکنه با پیوند سلول های بنیادی فرد به پوست خود

سلول درمانی به پیوند سلول زنده از خود فرد یا فرد سالم دیگر با هدف بازسازی بافت بدن گفته می‌شود. سلول‌ها می‌توانند در محل آسیب جایگزین سلول‌ها و بافت آسیب دیده شوند، مواد محرک رشد ترشح کنند و در برخی موارد به سلول‌های دیگری تبدیل شوند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465