روش های جوانسازی اطراف چشم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / جوانسازی دور چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟

جوانسازی دور چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟

پوست دور چشم یکی از نازک‌ترین و ظریف‌ترین پوست‌های بدن است و به همین دلیل بسیار سریع‌تر پیر می‌شود. جوانسازی پوست دور چشم به درمان‌های مختلفی اشاره دارد که به منظور صاف کردن چین و چروک‌ها، به حداقل رساندن پف پلک و گودی زیر چشم و صاف و سفت کردن پلک‌های بالا و پایین انجام می‌شوند.

تزریق ژل یکی از روش‌های جوانسازی چشم است که حالت خستگی یا افتادگی پلک و چشم را با برجسته کردن ناحیه‌های فرورفته از بین می‌برد. بوتاکس یکی از درمان‌های پرطرفدار است که در کنار بسیاری از درمان‌های جوانسازی برای بالا بردن ابروها یا کاهش چین و چروک، خطوط پنجه کلاغی دور چشم یا حلقه‌های تیره زیر چشم انجام می‌شود. متخصص پوست و زیبایی می‌تواند بهترین روش جوانسازی اطراف چشم را با توجه به نوع پوستتان توصیه کند.

علاوه بر این که ساختار زیر پوست به دلیل تحلیل رفتن استخوان و لایه چربی در حال تغییر است، حمایت ساختاری خود پوست نیز به علت کاهش تولید کلاژن به مرور ضعیف‌تر می‌شود. لایه میانی پوست (درم) به موازات افزایش سن در اثر کاهش تولید کلاژن نازک می‌شود. در نتیجه توانایی پوست برای حفظ خاصیت ارتجاعی و رطوبت کاهش می‌یابد ـ الاستین و هیالورونیک اسید به ترتیب ماده‌هایی هستند که بر خاصیت ارتجاعی و رطوبت پوست اثر می‌گذارند.

جوانسازی دور چشم با روشهای گوناگون و گاها ترکیبی، از اقدامات موثر کلینیک ارکیده در شهرکرد می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

روش های جوانسازی اطراف چشم

معمولاً لازم است که ترکیبی از درمان‌های زیبایی برای جوانسازی و زیباسازی دور چشم انجام شود. برخی از این روشها عبارتند از :

جوانسازی دور چشم با (RF)آر اف فرکشنال

درمان رادیوفرکوئنسی برای کشیدن و سفت کردن پوست دور چشم‌ها به منظور رفع پف پلک و لیفت پلک بالا بسیار مفید است. تکنولوژی‌ میدان‌های الکترومغناطیسی پالسی در درمان RF چندقطبی با بهبود دادن گردش خون در ناحیه دور چشم موجب کاهش تیرگی زیر چشم می‌شود. همچنین رادیوفرکوئنسی روش موثری برای رفع شلی و افتادگی پوست، لیفت پلک‌های افتاده و صاف کردن و محکم کردن پوست ظریف دور چشم محسوب می‌شود. رادیوفرکانسی درمانی غیرجراحی است که با استفاده از دستگاه Thermage یا iFine انجام می‌شود.

جوانسازی چشم با تزریق ژل

تزریق ژل درمانی فوق‌العاده است که حالت خسته صورت را در لحظه از بین می‌برد. برای رسیدن به نتایج دلخواه لازم است که ژل مناسب انتخاب شود و ژل با به کارگیری تکنیک صحیح تزریق شود. ژل یا فیلر را می‌توان زیر چشم در ناحیه ناودان اشکی، دور گونه‌ها، گیجگاه‌ها و ناحیه پیشانی تزریق کرد. تزریق ژل پف پلک، تیرگی زیر چشم، موقعیت ابروها و گونه‌ها و گودی زیر چشم را بهبود می‌دهد تا چهره‌ای شاداب و درخشان خلق شود. تزریق ژل معمولاً نخستین گام برای زیباسازی صورت است.

جوانسازی اطراف چشم

لیزر درمانی

روش‌های درمانی که با استفاده از لیزر انجام می‌شوند در بین متخصصین پوست به طور فزاینده‌ای رواج می‌یابند و برخی ادعا می‌کنند که این روش‌‍‌ها موثرترین راهکار برای دستیابی به پوستی صاف و سالم و درمان چین و چروک‌های پوست اطراف چشم هستند. روش‌های لیزردرمانی متفاوت هستند، اما در اکثر این روش‌ها، با استفاده از لیزر دی اکسید کربن برای تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید، سوراخ‌های ریز و میکروسکوپی در پوست ایجاد می‌شود. هر جلسه لیزردرمانی معمولاً حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

عوارض جانبی لیزر درمانی

در مقایسه با سایر روش‌هایی که برای چروک‌های زیر چشم انجام می‌شوند، عوارض جانبی احتمالی لیزر درمانی ممکن است شدیدتر باشد. گزارش شده که برخی افراد بعد از لیزردرمانی دچار خارش، تورم و تاول شده‌اند که ممکن است تا چند روز بعد از درمان ادامه داشته باشد. همچنین در موارد نادری دیده شده است که لیزر درمانی باعث روشن شدن دائمی رنگ پوست در ناحیه تحت درمان شده و برخی از بیماران دچار عفونت شده‌اند.

تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم که بیشتر با نام‌های تجاری بوتاکس، دیسپورت و زئومین شناخته می‌شود، یکی از پرطرفدارترین و مؤثرترین روش‌های درمانی برای نواحی اطراف چشم است. طی این روش، پزشک، مقدار کمی سم بوتولینوم خالص را به شکلی هدفمند به بعضی از عضلات زیر پوست اطراف چشم تزریق می‌کند. این کار باعث می‌شود که عضلات این ناحیه به طور موقت شل و ریلکس شده و ظاهر چین و چروک‌های آن کاهش یابد. یک متخصص پوست ماهر، متناسب با شرایط هر شخص، مناسب‌ترین مقدار از محلول را به پوست او تزریق می‌کند تا از این طریق چهره شخص خیلی بی‌احساس و به اصطلاح بوتاکسه نشود.

عوارض جانبی بوتاکس

همانند لیزر درمانی، تزریق بوتاکس نیز ممکن است باعث ایجاد برخی عوارض جانبی شود، اما این عوارض تقریباً همیشه خفیف و موقتی هستند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که به استثنای مورد آلرژی به طور کلی خود فرآیند تزریق است که باعث ایجاد عوارض جانبی می‌شود نه سم بوتولینوم.

برخی افراد ممکن است دچار تورم، قرمزی، درد، کبودی، سردرد خفیف و ضعف در برخی از عضلات شوند.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تقویت مو با پی آر اف (PRF)تقویت مو با پی آر اف (PRF)

پی آر اف (فیبرین غنی از پلاکت) یک فرم پیشرفته PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) است که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. خون انسان حاوی گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و پلاسما است. هنگامی‌که خون، سانتریفیوژ می‌شود (به روش خاصی می‌چرخد) PRF تولید می‌شود ... ادامه مطلب

آیا امواج رادیوفرکوئنسی در رفع لک مؤثر هستند؟آیا امواج رادیوفرکوئنسی در رفع لک مؤثر هستند؟

یکی از روش های درمان لک استفاده از امواج رایوفرکوئنسی میباشد. در این روش درمانی از لیزر دی اکسید کربن استفاده می شود. اشعه های این لیزر، باعث تحریک سلولهای پوست برای کلاژن سازی می شوند. ... ادامه مطلب

مزوژل جالپرو چه کاربردهایی دارد؟مزوژل جالپرو چه کاربردهایی دارد؟

مزوژل متد جدیدی در زمینه ی جوانسازی پوست است. در مزوژل از ۱۴ نوع مواد ویتامینه و معدنی و آنتی اکسیدان جهت تقویت و ترمیم پوست بهره گرفته می شود. مزوژل دربرگیرنده ی موادی از انواع ویتامین ها و همچنین هیالورونیک اسید با تراکم و سفتی زیاد می باشد؛ اما همانند ژل ها حجم دهنده و پر کننده نیستند. ... ادامه مطلب

پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟

(فیبرین غنی از پلاکت) یک فرم پیشرفته PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) است که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. این روش نیز ده‌ها سال است که در دندانپزشکی و ارتوپدی استفاده می‌شود. خون انسان حاوی گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و پلاسما است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465