دمای مناسب آب برای شستشوی پوست | تأثیر آب داغ بر پوست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / شستن صورت با آب داغ؛ آری یا خیر؟

شستن صورت با آب داغ؛ آری یا خیر؟

پوست صورت یکی از نواحی حساس پوستی در بدن است و می‌تواند به راحتی در معرض خشکی و شکنندگی قرار بگیرد. شاید اولین ناحیه پوستی در بدن که در معرض چین و چروک قرار می‌گیرد پوست صورت باشد. در پوست صورت نیز دور چشم‌ها به دلیل داشتن پوستی نازک‌تر و حساس‌تر نسبت به بقیه نواحی صورت بیشتر در معرض تخریب با عوامل مختلف قرار خواهد گرفت. برایزیبایی صورتو داشتن پوستی زیبا و درخشان، تداوم در مراقبت روزانه از پوست و استفاده از محصولات مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

چه هدف، کاهش سرعت پیری طبیعی پوست باشد چه کاهش و پیشگیری از جوش و آکنه، همه باید برای حفظ سلامت پوست یک سری اقدامات مراقبتی انجام دهند. شستشوی صورت یکی از مهم‌ترین عواملی است که سلامت پوست به آن بستگی دارد. در شستن صورت بعضی از عادت‌های نادرست می‌تواند به پوست آسیب برساند و آن را خشک کند. رعایت بعضی موارد و ترک بعضی عادت‌ها منجر به داشتن پوست سالم و درخشان در افراد می‌شود.

بهترین روتین مراقبت از پوست آن روتینی است که بسیار روی جزئیات تمرکز داشته باشد. شما روتین مراقبت از پوست خود را با شستن صورتتان شروع می‌کنید؛ اما چیزی که ممکن است به‌اندازه شوینده صورت اهمیت داشته باشد، انتخاب نوع دمای آب است و اهمیت دارد که با چه دمای آبی صورتتان را می‌شویید.

بیماری ها و مشکلات پوستی از جمله مواردی هستند که برای تشخیص و درمان آنها حتما نیاز به مراجعه نزد متخصص پوست وجود دارد. زگیل و تبخال تناسلی از جمله این موارد هستند که متخصص پوست با درمان یا کنترل این بیماریها می‌تواند از عوارض وخیم آنها جلوگیری نماید. دکتر پرستو خسروانی متخصص پوست در کلینیک ارکیده شهرکرد، یکی از پزشکان مجربی است که در تشخیص و درمان بیماری های پوستی می‌تواند به شما مراجعین محترم کمک نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

تأثیر آب داغ بر پوست

آب گرم و دمای بالا باعث گشاد دائمی شدن رگ‌ها و مویرگ‌ها خواهد شد که این امر موجب قرمزی پوست و بروز بیماری رزاسه می‌شود. کارشناسان دیگر نیز در این مورد اتفاق نظر دارند و می‌گویند آب داغ می‌تواند با از بین بردن چربی‌های محافظ صورت، پوست آن را خشک کند و حتی باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست شود. دوش آب گرم می‌تواند باعث ایجاد و تشدید شبکه‌های مویرگی شکننده در گونه‌ها شود، در نتیجه شبکه‌های مویرگی غیرجذاب و قابل مشاهده‌ای ایجاد می‌کند و باعث بدتر شدن وضعیت پوست می‌شود.

شستن صورت

برخی گمان می‌کنند آب گرم منافذ پوست را باز می‌کند و آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود؛ اما حقیقت این است که منافذ ماهیچه‌ای ندارند که باز و بسته شوند. با اینکه ممکن است آب گرمی که با پوست برخورد می‌کند حس خوبی ایجاد کند اما چربی‌های طبیعی و محافظت‌کننده پوست را دچار مشکل می‌کند و باعث خشکی بیش از حد یا تولید بیش از اندازه سبوم می‌شود. آب ولرم بهترین چیز برای پاک کردن مناسب و مؤثر پوست است.

دمای مناسب آب برای شستشوی پوست

نیاز نیست که مدت زمان بسیاری را صرف دستیابی به دمای مشخص آب کنید. دمای آب باید چیزی بین سرد و گرم باشد، یعنی آب ولرم بسیار ایده آل است. این دمایی است که بهترین نتیجه را برای پوست به همراه می‌آورد. آب ولرم می‌تواند بهترین تجربه شستشوی صورت را برای شما مهیا کند و موجب سلامتی پوستتان می‌شود. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بر اساس این دمای ایده آلمورد تست و بررسی قرار می‌گیرند.

متخصصان پوست معتقد می‌باشند که آب ولرم می‌تواند برای شما اطمینان به وجود بیاورد که شوینده صورت شما به بهترین نحو عمل می‌کند و به اندازه کافی کثیفی‌ها و آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک می‌نماید و موجب تعادل چربی‌های طبیعی پوست می‌شود. همه این‌ها اثبات می‌کند که بهتر است از آب ولرم برای شستشوی پوست خود استفاده کنید. روزانه حداقل باید صورتتان را دو بار بشویید که بهترین دمای برای شستن صورت آبی است که دمای آن بین سرد و گرم باشد، فقط کافی است شوینده موردنظر را به پوستتان زده و با کمک نوک انگشتان پوستتان را ماساژ دهید و با آب بشویید سپس اجازه دهید صورتتان به صورت طبیعی خشک شود و از یک حوله نرم و تمیز جهت خشک کردن کامل آن استفاده نمایید.

یکی از روشهای با سابقه و با نتایج رضایت بخش درمان ریزش مو، کاشت مو به روش SUT است که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی قابل انجام می‌باشد. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای برجسته سازی صورتروشهای برجسته سازی صورت

استخوان گونه و داشتن گونه هایی برجسته نمادی از زیبایی و جذابیت است. برجسته سازی گونه با روش های مختلفی انجام می‌شود که این روشهای غیرتهاجمی بطور نسبی باعث لیفت صورت و جوانسازی چهره می‌شود. ... ادامه مطلب

میکروگرافت ابرو چیست؟میکروگرافت ابرو چیست؟

کاشت ابرو متدی برای انتقال قسمتی از موهای سر و در واقع گرافت مو (پیاز مو) که وظیفه ساخت مو را به عهده دارند به ناحیه ابرو است. روش کاشت ابرو میکروگرافت یکی از روش های نوین کاشت می باشد که در این روش هیچگونه جراحتی صورت نمی گیرد و عوارضی مانند تورم شدید و حساسیت های پوستی ندارد. ... ادامه مطلب

اگزمای سرشتی چیست؟اگزمای سرشتی چیست؟

اگزمای پوستی برای توصیف تمام حالت‌های قرمزی، خشکی، تاول، پوسته‌پوسته شدن، خارش، تغییر رنگ و ضخیم شدن پوست به کار می‌رود. اگزما انواع مختلفی دارد که نوع شایع آن اگزمای سرشتی است که به آن درماتیت آتوپیک نیز می‌گویند. ... ادامه مطلب

کلینیک تخصصی کاشت ابرو در شهرکردکلینیک تخصصی کاشت ابرو در شهرکرد

چند روش برای زیبا سازی ابروها و جود دارد مانند تاتو، آرایش و کاشت ابرو که البته هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ولی کاشت ابروی طبیعی با نتایجی به مراتب زیباتر، طبیعی تر و ماندگارتر همراه خواهد بود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465