روشهای لاغری سریع در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لاغری و تناسب اندام / روشهای لاغری سریع کدامند؟

روشهای لاغری سریع کدامند؟

در سال‌های اخیر، متخصصان در حال توسعه فناوری‌های جدید برای کمک به افرادی هستند که بدون روش‌های تهاجمی و جراحی، قصد کاهش وزن خود را دارند. شایع‌ترین و کارآمدترین روش‌های کاهش وزن بدن، خارج از روش‌های جراحی در حال حاضر، شامل استفاده از روش‌های کاهش چربی بر اساس درجه حرارت، از جمله لیزر، فرکانس رادیویی (RF) و تکنیک‌های اولتراسوند است. هر روش و هر دستگاه، با استفاده از انواع روش‌های کاهش چربی، کارکردی متفاوت دارد. به عنوان مثال، روش‌های لیزر در لاغری موضعی شکم، ممکن است به سلول‌های بدن شما کمک کند تا چربی اضافی را بدون آسیب رساندن، کاهش داده و در جوانسازی، سفت کردن پوست و تولید کلاژن جدید مؤثر باشد. تکنیک‌های اولتراسوند ممکن است از روش‌های گرما برای کمک به «ذوب کردن چربی» استفاده کنند. در ادامه به معرفی روش‌های سریع لاغری می‌پردازیم.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید. شما می‌توانید جهت هماهنگی با این مرکز از ظریق تماس با شماره تلفن 32225455 - 038 اقدام فرمایید.

دستگاه کویتیشن

دستگاه کویتیشن با نام‌های اولتراسوند کویتیشن یا اولتراسونیک کویتیشن نیز شناخته می‌شود. یکی از جدیدترین روش‌های کانتورینگ بدن و لاغری موضعی است. دستگاه اولتراسونیک کویتیشن یک روش با تهاجم کم و جایگزین لیپوساکشن است که از امواج اولتراسونیک برای تبدیل سلول‌های چربی به اسیدهای چرب که راحت‌تر از بدن دفع می‌شوند، استفاده می‌کند. این روش به چندین جلسه‌ی درمانی نیاز دارد که طی آن نواحی دارای چربی موضعی با امواج فراصوت با فرکانس پایین (که به دلیل کم بودن فرکانس هیچ عارضه‌ای ندارد) مورد هدف قرار می‌گیرند.

نحوه لاغری با دستگاه کویتیشن

دستگاه کویتیشن امواج اولتراسونیک که فرکانس پایین و شدت بالایی دارند (20 تا 40 کیلو هرتز) تولید می‌کند. در اثر برخورد این امواج با مولکول‌های آب میان بافتی، حباب‌های ریزی در اطراف سلول‌های چربی ایجاد می‎شود. حباب‌های ایجادشده تحت تأثیر امواج اولتراسونیک قرار می‎گیرند، سپس فوران شده و با دیوار سلول‌های چربی برخورد می‎کنند. در اثر این برخورد حباب‌ها پاره می‎شوند و سبب بیرون ریختن چربی‌ها و آب درون سلولی یا تری گلیسرید می‎شود. پس از ترکیدن این حباب‌ها بدن به طور طبیعی این اسیدهای چرب را با مجاری ادرار و سیستم لنفاوی خارج می‌کنند. این پروسه باعث لاغری با دستگاه کویتیشن می‌شود.

لاغری و کاهش وزن

مزایای استفاده از دستگاه کویتیشن

معایب کویتیشن

کویتیشن معایبی نیز دارد هرچند که این معایب خاص کویتیشن به تنهایی نیست و در سایر روش‌ها و دستگاه‌های لاغری مشابه نیز این معایب کم‌وبیش وجود دارند. معایب کویتیشن عبارت‌اند از:

  1. بالا بودن قیمت کویتیشن.
  2. کویتیشن برای همه افراد قابل استفاده نیست.

عوارض کویتیشن

در رابطه با عوارض کویتیشن لاغری به منظور حذف چربی‌های موضعی نواحی مختلف بدن، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

امبدینگ

امبدینگ یا استفاده ازنخ لاغریویژهلاغری موضعی، روشی درمانی در طب سوزنی است. در این روش درمانی، فرد درمانگر به جای آنکه از سوزن برای طب سوزنی استفاده کند،نخ لاغریقابل جذب را جایگزین می‌کند. ایننخ های لاغریاز جنس cutgut يا كروميك هستند و در نقاطی از بدن که ویژه انجام طب سوزنی هستند کاشته می‌شوند. مدت‌زمان لازم برای جذب این نخ‌ها در بدن سه هفته است، در این مدت به صورت پیوسته نقاط مرتبط با طب سوزنی را تحریک کرده و کم‌کم جذب بدن می‌شوند.

واکنش بدن به نخ‌های کاشته شده همانند واکنش به طب سوزنی می‌باشد. در مدت زمان لازم، فرد دریافت کنندهامبدینگبا انجام فعالیت‌های روزانه نواحی کاشت شده را تحریک می‌کند و بدین واسطه عمل لاغری را تسریع می‌بخشد، پس از طی زمان مذکور با بازگشت به پزشک جهت تمدیدامبدینگو ادامه دوره درمانی اقدام می‌کند.

مزایای امبدینگ

  1. امبدینگ باعث کاهش اشتها می‌شود. با انجام امبدینگ روی نقاط خاصی از بدن موجب کاهش اشتها می‌شود و بدین طریق از پرخوری جلوگیری می‌کند، به‌خصوص در افرادی که پرخوری عصبی دارند. با این روش می‌توان در عرض یک هفته اشتهای فرد پرخور را بسیار کم نمود.
  2. امبدینگ موجب افزایش سوخت و ساز (متابولیسم) می‌شود.امبدینگ می‌تواند با افزایش گردش خون و انرژی در بدن باعث افزایش متابولیسم و سوخت‌وساز چربی‌ها گردد. این روش به‌خصوص در افرادی که می‌گویند خیلی غذا نمی‌خورند ولی همچنان چاق می‌باشند مؤثر است. امبدینگ باعث به کار افتادن موتور سوخت و ساز بدن شده و مواد اضافی را می‌سوزاند.
  3. امبدینگ در چاقی موضعی مؤثر است.در افرادی که چاقی‌های موضعی مانند شکم و ران‌ها دارند و از آب نمودن آنها عاجزند این روش بسیار مؤثر است.
  4. امبدینگ باعث رفع یبوست که یکی از علل مهم چاقی است می‌شود، لذا افرادی که از یبوست‌های مزمن رنج می‌برند از این روش نتیجه خوبی می‌گیرند.
  5. امبدینگ باعث تنظیم سیستم‌های هورمونی و آندوکرین و تیروئید و هورمون‌های زنانه می‌شود.
  6. امبدینگ به طور کلی اثرات تنظیمی روی تمام سیستم‌های بدن از جمله سیستم‌های هورمونی که در ایجاد چاقی نقش دارند را دارد. لذا با تنظیم این سیستم‌ها باعث تحریک عملکرد کل بدن شده و بدن را موزون می‌کند و باعث تنظیم پریود زنان می‌شود.

معایب امبدینگ

مهم‌ترین محدودیت امبدینگ در مقایسه با طب سوزنی تکرارپذیری آن است. از آنجا که در این روش از نخ استفاده می‌شود، پزشک نمی‌تواند به صورت مستمر این روش را برای بیمار تکرار کند. چراکه با تحریک‌پذیری و تکرار امبدینگ در یک ناحیه، احتمال عفونت و ابتلا به آبسه در محل بالا می‌رود. درحالی‌که در طب سوزنی می‌توان یک روز در میان از سوزن‌ها برای تحریک نقاط مربوطه استفاده کرد، بدون آن‌که نگران آبسه یا عفونت در موضع شد.

عوارض امبدینگ

از آنجا که اجرای این شیوه قوانین خاص خودش را دارد، بیماران در صورت رعایت بهداشت و توصیه‌های پزشکان با مشکلی مواجه نمی‌شوند. این شیوه بیشتر در قسمت شکم و گاهی در قسمت‌های بالایی زانو و ران اجرا می‌شود که تراکم بافت نرم بیشتر است. به همین دلیل عارضه جانبی عجیبی را به همراه ندارد. سوزش بسیار اندک و موقت از جمله مواردی است که به آن اشاره‌شده است؛ بنابراین درصورتی‌که از این شیوه در قسمت‌های دیگر بدن مثل ساق پا یا نواحی نزدیک به بافت استخوانی استفاده نشود، عوارض جدی به همراه ندارد.

آر اف

در لاغری با آر اف گرمای ناشی از RF باعث می‌شود اسیدهای چرب حاصل از آب شدن چربی وارد سیستم لنفاوی شود. پس از آزاد شدن اسیدهای چرب ناشی از چربی، چربی‌های اضافی بدن کوچک‌شده و روند لاغری شروع می‌شود و بدن لاغر می‌گردد.

این امواج رادیو فرکانسی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که سبب پاره شدن غشاء سلول‌های چربی می‌شوند. با ایجاد این امواج در محل‌های خاص موجب تحریک شکستن سلول‌های چربی می‌شود و یکسری از شکستگی‌های چربی توسط خون جذب می‌شود و یکسری از آنها توسط کبد و یا ادرار دفع می‌گردد. در لاغری با آر اف علاوه بر اینکه برای لاغری مناسب می‌باشد در فرم دهی اعضای بدن نیز بکار می‌رود.

مزایای استفاده از دستگاه RF

دستگاه آر اف برای لاغری، انرژی فرکانس رادیویی پوست را بدون کمترین آسیب و عارضه، گرم می‎کند تا سلول‌های چربی شکسته و کلاژن و الاستین تولید شود. کلاژن تولید شده موجب شفافیت و بهبود الاستیسیته یا قوام و خاصیت ارتجاعی پوست می‎شود؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین نتایج رضایت‌بخش این روش، شفافیت پوست در کنار کاهش وزن است. به‌طورکلی می‎توان مزایای استفاده از این روش را در مواردی همچون رفع سلولیت، کاهش چربی‌های اضافه بدن، از بین بردن شلی پوست و سفت کردن آن، از بین بردن جوش، نرمی و سفت شدگی باسن پس از لیپوساکشن و سرانجام فرم‌ دهی بدن خلاصه کرد.

معایب آر اف

قبل از تشریح نحوه عملکرد آر اف برای لاغری بهتر است این نکته ذکر شود که استفاده از آر اف برای لاغری معمولاً در افرادی که دارای چربی در سطح کم و متوسط هستند کارایی بیشتری دارد و افرادی که چربی زیادی دارند بهتر است از روش آر اف فرکشنال استفاده نکنند؛ زیرا مشاهده بازده آر اف فرکشنال در این افراد منوط به تعداد جلسات زیاد آر اف فرکشنال است که این امر ممکن است موجب دلسردی بیمار شود و همچنین هزینه آر اف فرکشنال هم در این صورت افزایش می‌یابد.

عوارض جانبی آر اف

لاغری با دستگاه آر اف فرایندی مطمئن و بی‌خطر است که عوارض لاغری با آر اف و خطرات احتمالی ناچیزی دارد. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از قرمزی و تورم و در مواردی هم ممکن است کبودی روی پوست ایجاد شود؛ اما همه این عوارض موقتی هستند. خطر احتمالی جدی‌تر فرایند لاغری با دستگاه آر اف، سوختگی است؛ اما بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد و به همین دلیل باید این کار توسط یک پزشک مجرب انجام شود.

یکی از روشهای با سابقه و با نتایج رضایت بخش درمان ریزش مو، کاشت مو به روش SUT است که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی قابل انجام می‌باشد. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت لب بالا بدون جراحی چگونه است؟لیفت لب بالا بدون جراحی چگونه است؟

افتادگی لب ها یک عارضه طبیعی است که احتمالاً هر کسی در گذر زمان آن را تجربه خواهد کرد. راهکار های متنوعی برای رسیدن به زیبایی لب و لیفت شدن آن وجود دارد. برجسته سازی و افزایش حجم لب‌ ها یک عمل زیبایی محسوب می‌ شود که می‌ تواند لب‌ های پر و زیباتری را به شما بدهد. ... ادامه مطلب

لایه برداری عمیق پوست با لیزر co2لایه برداری عمیق پوست با لیزر co2

لایه برداری پوست با استفاده از لیزر امروزه به یکی از روش های پر طرفدار تبدیل شده است که علاوه بر لایه برداری سطحی از پوست به منظور پاکسازی و جوانسازی پوست و برطرف کردن چین و چروک، برای برطرف کردن جای زخم، جوش، آکنه، بخیه و مواردی از این دست نیز به کار برده می شود ... ادامه مطلب

تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟

تزریق ژل و تزریق چربی هر دو از روشهای بسیار موثر، کم عارضه و با حداقل تهاجم هستند که هم در جهت جوانسازی پوست و هم افزایش حجم کاربرد داشته و انجام می‌شوند ... ادامه مطلب

روشهای لاغری سریع کدامند؟روشهای لاغری سریع کدامند؟

هر روش و هر دستگاه، با استفاده از انواع روش‌های کاهش چربی، کارکردی متفاوت دارد. به عنوان مثال، روش‌های لیزر در لاغری موضعی شکم، ممکن است به سلول‌های بدن شما کمک کند تا چربی اضافی را بدون آسیب رساندن، کاهش داده و در جوانسازی، سفت کردن پوست و تولید کلاژن جدید مؤثر باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465