کاربرد و مزایای لیزر سرد | کلینیک تخصصی پوست و لیزر ارکیده در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع موهای زائد با لیزر / لیزر سرد چیست و چه کاربردی در زیبایی دارد؟

لیزر سرد چیست و چه کاربردی در زیبایی دارد؟

اگر از رويش زياد موهاى بدن خود خسته شده‌اید و يا دچار موهاى زیرپوستی و لک و جوش ناشى از آن هستيد، ليزر موهاى زائد باعث می‌شود تا علاوه بر از بين بردن دائمى موها، پوست زیبا و نرم‌تری نسبت به گذشته داشته باشید و همچنين از شر روش‌های موقتی مانند استفاده از ژیلت و تیغ، موم و اپیلاسیون راحت شوید.

الکساندرایت کوترا (Alex Cutera) یا الکس سرد پیشرفته‌ترین دستگاه لیزری است که بدون آسیب و عوارض باعث رفع دائمی موهای بدن می‌شود. با توجه به راحتی و روش فوق‌العاده لیزر الکساندرایت در حذف موهای زائد، استفاده از این روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن، روندی رو به رشد داشته و به سرعت در جامعه افزایش یافت. دستگاه لیزر الکساندرایت کوترا ساخت کمپانی کوترا آمریکا است و برای رفع موهای زائد بدن و حتی حساس‌ترین نواحی بدن طراحی شده است.الکس سرد نام مستعار و مشهور مربوط به این دستگاه است که به خاطر سرمای مناسب برای جلوگیری از سوختگی و قدرت عالی لیزر همزمان و عدم گرم شدن هنگام کار، این نام برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک ارکیده مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید. شما می‌توانید جهت هماهنگی با این مرکز از ظریق تماس با شماره تلفن 32225455 - 038 اقدام فرمایید.

مزایای لیزر الکساندرایت کوترا

تکنولوژی تروپالس «trupulse» که منحصر به کوترا است، برای تکمیل و نتیجه بخش بودن درمان، انرژی دریافتی را به‌صورت مستمر و ثابت از طریق پالس‌ها به پوست وارد می‌کند. این فناوری در رسیدن کامل انرژی به هدف موردنظر که ریشه و ساختار مو است، نقش مهمی دارد. فناوری ایندکس مچینگ «index matching»، نور پراکنده شده اضافی را از بین می‌برد و از سوختگی ناشی از حرارت لیزر جلوگیری می‌کند.

سیستم خنک‌کننده برتر مورد استفاده در اکسل اچ آر «excel HR» از سیستم خنک‌کننده قدرتمندی استفاده می‌کند که در طول درمان سطح پوست را خنک کرده و موجب به حداکثر رسیدن راحتی و حفظ سلامتی بیمار می‌شود.

به‌طورکلی مزایای این لیزر عبارت‌اند از:

لیزر سرد چیست

مقایسه لیزر گرم و سرد

1. دردناک بودن درمان در لیزر گرم
2. سوختگی‌های شدید و ایجاد لک‌های قهوه‌ای مقاوم در لیزر گرم
3. تعداد جلسات درمان

مهم‌ترین دغدغه پزشکان در درمان موهای زائد با لیزر، جلوگیری از عوارض جانبی نظیر سوختگی می‌باشد به همین دلیل معمولاً در لیزرهایی که تا به حال استفاده شده انرژی دستگاه پایین‌تر از حد نیاز تعیین می‌گردد که عدم موفقیت را دربی خواهد داشت و نیاز به جلسات بیشتر را پدید می‌آورد. لیزرهای دایود بیشترین تعداد جلسات را در بین لیزرها دارا می‌باشند.

4. از بين نرفتن كامل و فقط کرکی شدن موها

متأسفانه این اتفاق در اکثر سیستم‌های لیزر شامل الکس، اندی یگ و دایود رایج است. موها پس از درمان از بین نرفته و به دلیل آسیب به ریشه مو تبدیل به موهای نازک و کرکی می‌شوند که در سیستم الکس کوترا علاوه بر اینکه ریشه مو کاملاً از بین می‌رود، از این لیزر می‌توان جهت درمان موهای نازک و کرکی هم استفاده کرد و تأثیرات شگفت‌انگیز آن را مشاهده کرد.

5. قابلیت درمان بر روی پوست‌های تيره

امکان درمان بر روی پوست‌های بسیار روشن مانند اروپایی‌ها با اکثر لیزرها فراهم می‌باشد. درصورتی‌که رنگ‌های تیره‌تر مانند رنگ پوست مردم ایران که معمولاً گندمی یا سبزه می‌باش، لیزر الکس کوترا مناسب می‌باشد. الکس سرد بهترین انتخاب درمان برای پوست‌های تایپ 3 و 4 که اکثر مردم ایران را شامل می‌شود. لیزر ان دی اگ برای انواع پوستی تیره استفاده می‌شود؛ اما در سیستم‌های معمول به دلیل نداشتن پالس حقیقی جواب گیری با ان دیاگ تا امروز در ایران رضایت بخش نبوده است. لیزر کوترا با داشتن گواهی ثبت اختراع ان دیاگ با پالس حقیقی در دنیا این امکان را می‌دهد که انواع مختلف پوستی حتی تیره‌ترین پوست‌ها از این دستگاه جواب فوق‌العاده رضایت‌بخش دریافت کنند.

6. عدم قابليت استفاده از لیزر در پوست‌های برنزه‌شده

تا قبل از ورود لیزر الکس کوترا به ایران هیچ‌یک از دستگاه‌های لیزر توانایی کار کردن بر روی پوست برنز را نداشته‌اند. پوست برنز به دلایلی که در ابتدا گفته شد به دلیل تحریک بیش‌ازحد رنگدانه پوست بالاترین ریسک سوختگی را دارد و احتمال ایجاد آسیب به سلول‌های رنگدانه ساز و ایجاد لک های سفید را ایجاد می‌نماید. به همین دلیل تمامی مرکزها از لیزر کردن پوست آفتاب‌گرفته و سولاریم رفته خودداری می‌کنند. تنها لیزری که در دنیا مجاز به استفاده بر روی پوست‌های برنزه با سولاریم یا آفتاب است، لیزر سرد الکس کوترا می‌باشد که در این سیستم به‌صورت منحصربه‌فرد، قابلیت درمان بر روی پوست‌های برنزه که این روزها بسیار مد شده است را فراهم نموده است.

معایب دستگاه‌های لیزر کوترا

کوتِرا برندی آمریکایی است که از طرف خریداران به عنوان یک دستگاه همه‌کاره شناخته می‌شود. چون قابلیت تنظیم شدن برای درمان‌های مختلف را دارد؛ اما به‌هرحال نکات منفی دیگری هم در مورد این دستگاه وجود دارد که قبل از خرید آن بهتر است مطلع باشید: مثلاً نقطه ارسال اشعه کوچک‌تری نسبت به کندلا الکس دارد که به معنای مدت درمان طولانی‌تر است. علاوه بر آن، در مقایسه با دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت، نیازمند سرویس‌دهی بیشتری است. چون تمام انرژی آن از طریق یک لامپ تولید می‌شود. پس یا باید لامپ را به‌دفعات زیاد تعویض کرد یا دستگاه لیزر را تعمیر نمود. همچنین سیستم خنک‌کننده آب دستگاه هم پیچیده است. این اختلال ممکن است منجر به چکه کردن دستگاه شود.

هندپیس یا اپلیکاتورها هم ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. با توجه به نوع اپلیکاتور، باید هر 30 تا 100 هزار شات یک بار آن را تعویض کرد. در کل، این دستگاه به دلیل تعمیرات فراوان هزینه بیشتری نسبت به لیزر کندلا الکساندرایت دارد.

افراد منع از لیزر الکس کوترا

عوارض جانبی لیزر کوترا

از بین بردن موهای زائد با دستگاه لیزر کوترا، کمترین میزان عوارض جانبی را به دنبال دارد. فقط التهاب کمی پس از انجام کار ممکن است ایجاد شود که طبیعی است و تا یک روز بعد نیز از بین می‌رود. برای اینکه کمتر به درد، سوزش، خارش یا کبودی بعد از لیزر دچار شوید، حتماً از ژل خنک‌کننده و یا ترمیم‌کننده مناسب استفاده کنید. این محصولات، درد و تورم را کاهش می‌دهد و پوست شما را به حالت طبیعی برمی‌گرداند.

تزریق ژل لب به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده توسط متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
شرایط کاشت ابروی طبیعیشرایط کاشت ابروی طبیعی

یکی از بهترین جنبه های کاشت ابرو ساده بودن روش انجام آن است. صرف نظر از ترمیم جهت پوشش زخم و یا بازسازی کامل ابروهای ضخیم، این روش شامل پیوند در هر جایی شامل ۵۰ تا ۴۰۰ گرافت در هر ابرو می باشد که هر گرافت شامل یک یا دو مو است. اولین قدم برای این کار طراحی ابرو است تا زیبا و طبیعی ظاهر شود ... ادامه مطلب

درمان دانه های فوردایس روی لبدرمان دانه های فوردایس روی لب

دانه‌ های فوردایس، دانه ها یا برجستگی های سفید کوچک، زرد رنگ یا به رنگ پوست می باشند که بر روی لب ها، آلت تناسلی، بیضه و واژن ظاهر می شوند. این نقطه های کوچک که درست زیر پوست ظاهر می شوند، کاملاً بی ضرر هستند و مسری نیستند. ... ادامه مطلب

PRP (پی آر پی) مو چیست؟PRP (پی آر پی) مو چیست؟

تزریق پی آر پی یکی از روش‌های درمانی کم‌تهاجمی است که امروزه استفاده‌های زیادی در سرتا سر دنیا دارد.این روش درمانی که در ایران با نام پلاکت درمانی نیز شناخته می‌شود، برای درمان ریزش مو، بهبود رشد موها بعد از کاشت مو، آسیب دیدگی‌های ورزشی و بیماری‌های التهابی کاربرد دارد ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش DHI (دی اچ آی) چه معایب و مزایایی دارد؟کاشت مو به روش DHI (دی اچ آی) چه معایب و مزایایی دارد؟

کاشت مو به روش DHI یا کاشت موی مستقیم، یکی از روش های جدید در این حوزه است. تمامی روش های کاشت مو اعم از fut، fue، dhi و سایر روش های آن شامل برداشت فولیکول های مو از ناحیه بانک مو و کاشت آن ها در منطقه مدنظر است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465