روشهای لیفت ابرو | لیفت ابرو در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / لیفت ابرو چیست و چگونه انجام میشود؟

لیفت ابرو چیست و چگونه انجام میشود؟

تغییر حالت ابروها جهت ایجاد تعادل در صورت، تغییر حالت چهره و ایجاد نمای متفاوت در چشم ها مانند بازتر نشان دادن آن ها یا درشت تر جلوه دادن آن می شود. در اکثر موارد برای تغییر حالت ابروهای زنان و شکل دادن به آن ها، آرایشگران اقدام به انجام برخی کارها مانند تتو و میکرونیدلینگ ابرو می کنند.

در سال های اخیر، مطابق با روند تغییرات زیبایی، مردان نیز در ابروهای خود تغییراتی ایجاد می کنند. البته هر کس که به زیبایی ظاهر خود اهمیت می دهد، می تواند در صورت خود تغییراتی اعمال کند، هرچند توصیه می شود که این تغییرات توسط پزشک متخصص و با روش های مناسب انجام شود.

با گذشت زمان عضلات پیشانی در اثر سن و گرانش زمین شروع به ضعیف و شل شدن می کنند و در نتیجه باعث افتادگی ابرو می شوند. این وضعیت، چهره افراد را دائما به صورت خسته و بی حال نشان می دهد. از طرف دیگر،سایه ابروها روی چشم، باعث ایجاد تصویری خشمگین از فرد می شود. بنابراین، برای از بین بردن این سایه و ایجاد چهره ای جوان و روشن از لیفت ابرو استفاده می شود.

لیفت ابرو با توجه به سن، برای از بین بردن خطوط پیشانی و خطوط عمیق بین دو ابرو انجام می شود. چون این تغییرات باعث شل شدن بافت پیشانی و افتادگی ابروها می شود، با لیفت ابرو هم ابروها فرم یکسان و جدید می گیرند و هم چروک پیشانی حذف شده و باعث جوان تر شدن صورت می شود.

لیفت ابرو با روشهای مختلف و گاها ترکیبی، از اقدامات موثر کلینیک ارکیده در شهرکرد می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

روشهای لیفت ابرو

روش های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد. این روش ها به دو دسته تهاجمی (جراحی) وغیر تهاجمی (غیر جراحی) تقسیم می شود. یکی از روشهای متداول غیر تهاجمی برای لیفت ابرو، تزریق بوتاکس است. با تزریق بوتاکس بخصوص در قسمت انتهایی ابرو امکان بالا بردن ابرو به صورت موقتی فراهم می شود. از روشهای دیگر غیرتهاجمی میتوان به لیفت با نخ، لیزر، RF و هایفوتراپی و پلکسر اشاره کرد که در ادامه مطلب به برخی از آنها بیشتر پرداخته می‌شود.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

انجام لیفت ابرو با تزریق بوتاکس یک روش برای بالا بردن ابرو بدون استفاده از جراحی است. در این روش برای تزریق بوتاکس بخش هایی مشخص می شوند. سپس با استفاده از کرم های بی حس کننده موضعی، محل های مشخص شده بی حس می شوند. سپس بوتاکس از قسمت های بی حس شده تزریق می شود. تزریق پرکننده در عضلات، سبب فلج شدن آن ها و برطرف شدن چین و چروک ها در این محل می شود. زمان لازم برای لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، چند دقیقه است و به مدت ۳ الی ۵ ماه ماندگاری دارد. فرد بعد تزریق بوتاکس نیاز به استراحت ندارد و این امکان را دارد که به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

در برخی مواقع، این روش با دیگر روش های لیفت ابرو ترکیب می شوند و نتیجه بهتری حاصل می شود. لازم به ذکر است که در لیفت ابرو با استفاده از تزریق بوتاکس، کبودی و زخم در چهره مشاهده می شود که این عوارض نیز موقتی هستند و پس از مدت کوتاهی از بین می روند. بنابراین لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، یک روش بی دردسر و کم هزینه است که نقش قابل توجهی در افزایش شادابی و جوانسازی پوست و چهره دارد. تزریق بوتاکس به منظور لیفت ابرو در کلینیک های مختلف با هزینه های متفاوت انجام می شود. بهتر است که فرد قبل از اقدام به انجام بوتاکس در رابطه با هزینه آن سؤال کند و سپس عمل را انجام دهد؛ اما در در کل روش گران قیمتی نیست و نیازی نیست بیماران نگران هزینه انجام این عمل باشند.

لیفت ابرو با نخ

یکی دیگر از انواع روش های لیفت ابرو، لیفت ابرو با استفاده از نخ است. در این روش، برش هایی به قطر ۳ الی ۴ میلی متر در داخل ابرو ایجاد می شود .افرادی که در سنین ۳۰ الی ۵۰ سالگی هستند و عوارض پیری در آن ها چندان زیاد نیست، بهترین کاندیدای لیفت ابرو با استفاده از نخ هستند.

در این روش با استفاده از سوزن های ظریف، برش های نازکی در داخل ابرو ایجاد می شود و نخ هایی از طریق این شکاف ها وارد می شود. این نخ ها، سبب محو شدن افتادگی پوست می شوند. از روش لیفت با نخ در سایر قسمت های صورت از قبیل دور لب، گردن، غبغب و لپ ها نیز استفاده می شود. ایجاد بخیه و وارد شدن نخ ها به زیر پوست باعث ایجاد عکس العمل در بدن شما می شود. عکس العمل بدن شما تولید بیشترکلاژن است. در واقع با تحریک پوست، کلاژن سازی در آن شروع می شود. کلاژن تولید شده، چروک ها و فضاهای خالی پوست در پوست شل و افتاده را پر می کند و باعث کشیدگی پوست و برطرف شدن چروک ها و جوان سازی پوست می شود.

در لیفت ابرو با نخ، چهره مصنوعی به نظر نمی رسد و حالت طبیعی چهره حفظ می شود. اثرات این روش نیز موقت است و بعد از حدود یک سال از بین می رود. لیفت ابرو با استفاده از نخ از جمله روش های لیفت ابرو است که عوارض زیادی ندارد. کمی قرمزی و تورم بعد از انجام عمل مشاهده می شود. این عوارض دائمی نیستند و به زودی از بین می روند.

لیفت ابرو با استفاده از لیزر

لیفت ابرو با استفاده از لیزر از انواع روش های لیفت ابرو غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. عملکرد بالا بردن لیزر با ابرو، مشابه همان استفاده از لیزر برای سفت کردن و برطرف کردن شل شدگی پوست است. در این روش طی یک فرآیندی به نام نئوکلاژنز، تولید کلاژن در پوست افزایش می یابد. با حرارت دادن و گرم کردن ماهیچه های اطراف ابرو، آن ها منقبض می شوند و پوست بالای پلک به سمت بالا کشیده می شود. این روش از انواع روش های لیفت ابرو است که بلافاصله بعد از درمان اثرات آن قابل مشاهده است.

در این روش مانند روش تزریق بوتاکس ماده ای به داخل بدن تزریق نمی شود و روشی مؤثر و با کیفیت برای بالا بردن ابرو ها‌ست. عکس العمل بدن در برابر تزریق ماده خارجی در این روش مشاهده نمی شود؛ اما با توجه به اینکه در ناحیه مورد نظر برش هایی ایجاد می شود، احتمال ایجاد عفونت وجود دارد.

لیفت ابرو به روش هایفوتراپی

لیفت ابرو با استفاده از روش هایفوتراپی یکی از جدیدترین انواع روش های لیفت ابرو به منظور بالا کشیدن ابروها و برطرف کردن چین و چروک اطراف ابرو است. اولتراپی روشی برای سفت کردن پوست است که با استفاده از انرژی اولتراسوند و ایجاد حرارت در لایه های عمیق پوست انجام می شود. تحریک حرارتی ایجاد شده سبب افزایش کلاژن سازی در پوست می شود. افزایش تولید کلاژن نیز در برطرف کردن چین و چروک ها و سفت شدگی پوست نقش دارد. بعد از انجام این درمان، در پوست احساس سفتی ایجاد می شود که موقت است و بعد از مدتی از بین می رود. در این روش انرژی امواج اولتراسوند با شدت و فرکانس بالا به طور موضعی وارد لایه های عمیق پوست می شوند. انعقاد حرارتی ایجاد شده سبب کشیدگی و سفت شدن پوست پیشانی و بالاکشیدگی ابروها می شود.

انواع روشهای تهاجمی لیفت ابرو

برای روشهای جراحی لیفت ابرو میتوان به سه مورد زیر اشاره کرد:

  1. لیفت ابرو به روش باز (Open Brow Lift Surgery)
  2. لیفت ابرو به روش آندوسکوپی (Endoscopic Brow Lift)
  3. لیفت ابرو به روش مستقیم (Direct Brow Lift Surgery)

در بین موارد بالا، در ادامه به لیفت ابرو با آندوسکوپ که روشی کم عارضه تر میان روشهای جراحی لیفت ابرو است؛ می‌پردازیم.

لیفت ابرو به روش آندوسکوپی

از دیگر انواع روش های لیفت ابرو، آندوسکوپی است. این روش نیز یک روش تهاجمی است و در آن بیمار به طور کامل بیهوش می شود. برای انجام لیفت ابرو با آندوسکوپی چند برش در بالای پیشانی ایجاد می شود. سپس وسیله ای به نام آندوسکوپ وارد برش ها می شود. امواجی که توسط آندوسکوپ ارسال می شود، سبب ایجاد تصاویری در مانیتور می شود. به این ترتیب پزشک تصویر واضحی از زیر پوست خواهد داشت که به او در تعیین روند جراحی کمک می کند.

لیفت ابرو با آندوسکوپی معمولا برای افتادگی های ملایم و متوسط استفاده می شود. با توجه به اینکه برش های ایجاد شده به منظور جراحی در این روش محدود هستند، عوارض کمتری دارد و دوره ریکاوری آسان و سریعی دارد.در این روش نه تنها ابروها به سمت بالا کشیده می شوند، بلکه پوست اطراف ابروها نیز صاف می شود. چین و چروک های پیشانی نیز در این روش از بین می روند و پیشانی صاف می شود.

این روش برای افتادگی های ملایم و متوسط مناسب است و به دلیل اینکه برش های محدودی ایجاد می کند، درنتیجه عوارض کمتر و دوره درمان کوتاه‌تری دارد. این روش علاوه بر بالا بردن ابروها، پوست اطراف ابروها و پیشانی را صاف تر می کند و چین و چروک های این قسمت ها را از بین می برد.

لیفت ابرو

مزایای عمل لیفت ابرو

  1. لیفت ابرو باعث تغییر حالت و بالا رفتن ابروهای شما می شود و دقیقا بعد از انجام آن، می توانید شاهد شادابی و جوانی چهره زیبای خود باشید.
  2. بالا کشیدن ابرو ها هم در خانمها و هم در آقایان قابل انجام است و یکی از ایمن ترین روشهای جوانسازی است.
  3. لیفت ابرو باعث سفت شدن پوست روی ابروها و سفت شدن آنها می شود.
  4. چین و چروکهای روی پیشانی بین ابروهای شما با عمل لیفت ابرو از بین می رود.
  5. با انجام لیفت ابرو، دیگر نیازی به تزریق بوتاکس به قسمت پیشانی و از بین بردن خط اخم خود نخواهید داشت؛ زیرا خط اخم و چروکهای عمیق پوست شما با این روش از بین می رود.
  6. با انجام عمل بالا کشیدن ابرو ها، میزان هماهنگی و تناسب در صورت شما بیشتر می شود، جوان تر و زیباتر دیده می شوید و همه این موارد روی اعتماد به نفس شما تاثیر می گذارد.
  7. با عمل لیفت ابرو، نتایج آن برای بیشتر از 10 سال ماندگار می ماند و در این مدت، به هیچ گونه ژل و بوتاکسی برای بالا نگه داشتن ابروهایتان نیاز ندارید.
  8. لیفتینگ ابرو هیچ تداخلی با سایر عملهای زیبایی ندارد. مثلا شما می ‌توانید لیفت ابرو و لیفت پلک بالای چشم (بلفاروپلاستی) را به‌ صورت همزمان انجام دهید.

عواض عمل لیفت ابرو

بعد از عمل جراحی لیفت ابرو، ممکن است شاهد کبودی و تورم در ابروها و پلک بالایی خود باشید. ناراحتی بعد از عمل، به مرور زمان بهتر می شود و با خوردن داروهای مسکن، کمتر می شود. فقط باید تا چند روز، سر خود را بالا نگه دارید تا تورم پیشانی شما کمتر شود. 10 روز تا 2 هفته بعد از بالا کشیدن ابرو، بخیه های شما کشیده می شوند و می توانید به فعالیتهای عادی خود مثل ورزش، رفتن به محل کار، خرید و… بپردازید.

مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که عمل لیفت ابرو را زیر نظر پزشک انجام دهید تا این روش به بهترین شکل ممکن روی صورت شما انجام شود و از نتیجه عمل لیفت ابروهای خود راضی باشید.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای کلینیکال کانتورینگ صورت چیست؟روشهای کلینیکال کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ صورت یکی از پرطرفدارترین تکنیک های جراحی پلاستیک برای اصلاح فرم صورت است. کانتورینگ می تواند با حجیم نمودن صورت، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. ... ادامه مطلب

ریزش مو با چه روشهای قابل درمان است؟ریزش مو با چه روشهای قابل درمان است؟

در افرادی که به ریزش مو مبتلا هستند؛ روشهای زیادی در جهت درمان وجود دارد که پی آر پی، پی آر اف، مزوتراپی، لیزر درمانی و کاشت مو در ریزش ها و از دست دادن های دائمی مو از آن جمله هستند ... ادامه مطلب

روش درمانی امبدینگ برای لاغری و کاهش وزنروش درمانی امبدینگ برای لاغری و کاهش وزن

در روش امبدینگ یا استفاده از نخ لاغری ویژه لاغری موضعی، روشی درمانی در طب سوزنی است. در این روش درمانی، فرد درمانگر به جای آنکه از سوزن برای طب سوزنی استفاده کند، نخ لاغری قابل جذب را جایگزین میکند ... ادامه مطلب

تزریق ژل کانتورینگ صورتتزریق ژل کانتورینگ صورت

زاویه سازی فک با استفاده از روش‌ هایی مانند تزریق ژل از بهترین راهکارها برای بهبود انحنای سطحی یا کانتور صورت است. این روش‌ کم‌ تهاجمی هم تأثیرات جوان کننده بر صورت می‌ گذارند و هم می‌ توانند تأثیر شگفت‌ انگیزی بر زیبایی چهره‌ داشته باشند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465