تأثیر میکرونیدلینگ بر جوانسازی پوست | کلینیک ارکیده در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / کاربردهای میکرونیدلینگ برای پوست چیست؟

کاربردهای میکرونیدلینگ برای پوست چیست؟

داشتن پوستی با طراوت و شاداب یکی از خواسته هایی است که ارتباط خاصی با سن و جنسیت ندارد؛ چرا که این روزها تقریبا طیف وسیعی از افراد به دنبال روش های مختلف جهت جوانسازی پوست خود هستند. میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین شیوه های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحت های پوستی، مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید که این شیوه به عنوان یکی از روش های درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته می شود که در سالیان دور به شکل دیگری با همین هدف جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گرفته است. میکرونیدلینگ یک روش ایده­ آل کلاژن­ سازی است که به صورت موازی باعث جوانسازی، سفتی پوست، کاهش هایپرپیگمانتاسیون، کاهش اسکار، کاهش چین و چروک پوست و… به صورت هم­زمان در همان جلسات درمان شده و نیاز به راهکار جداگانه برای مشکلات متعدد ندارد. در عین حال در زمان قابل قبول و با حداقل عوارض یا بدون عوارض ما را به هدف می­رساند.

میکرونیدلینگ روشی غیر جراحی و موثر در رفع چین و چروک، تحریک پوست به کلاژن سازی،درمان جای جوش و ... می‌باشد. میکرونیدلینگ از جمله خدمات گسترده کلینیک ارکیده در شهرکرد است که با نتایج بسیار چشمگیر، توسط متخصص پوست انجام می‌شود. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.

تأثیر میکرونیدلینگ بر جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ به صورت القای کلاژن­ سازی در پوست به روش مکانیکال تعریف می­شود. در واقع میکرونیدلینگ با ورود و خروج سوزن به پوست باعث به راه افتادن پروسه التهابی و هدایت بافت پوست به سمت ترمیم و بازسازی خود گردیده که ماحصل آن ایجاد بافت جدید با ظاهر بهتر و عملکرد پویا­تر خواهد بود.

میکرونیدلینگ، که به عنوان القای کلاژن جلدی (PCI) یا کلاژن درمانی نیز شناخته می­شود، برای اولین بار در سال 1990 به عنوان روشی نوین برای رفع مجدد تخریب بافت لیزر در مواجهه با پوست ظاهر شد. میکرونیدلینگ از ایجاد زخم در اثر نفوذ سوزن برای افزایش فرآیند بازسازی استفاده می­نماید. روش PCI سبب ایجاد زخم در لایه اپیدرم شده و در عین حال زخم باز بر روی پوست ایجاد نمی ­نماید، در نتیجه زمان مورد نیاز برای مرحله بهبود زخم­ها نسبت به روش‌های لیزر یا ابریژن کوتاه­تر است.

میکرونیدلینگ

انواع میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ در دو حالت با عمق 5/0 و 3 میلیمتری پوست انجام می گردد که با توجه به مشکلات و نیاز پوست انتخاب می گردد و تحت عنوان میکرونیدلینگ سطحی و عمقی شناخته می شود.

  1. میکرونیدلینگ سطحی : در این نوع عمق سوزن ها 5/0میلیمتر بوده و پس از وارد شدن به لایه دوم پوست کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و میزان کلاژن را افزایش می دهد.
  2. میکرونیدلینگ عمقی: این نوع میکرونیدلینگ به منظور درمان مشکلات عمیق پوست مانند زخم های عمیق کاربرد دارد. سوزن ها به عمق 3 میلیمتری پوست وارد شده و سبب افزایش رشد سلولی شده و لزومات درمان پوست که شامل کلاژن، الاستین، گلیکوز می باشد را افزایش داده و مشکلات پوستی به مرور زمان و طی چندین جلسه برطرف می گردد.

نحوه عملکرد میکرونیدلینگ

روش کار به این صورت است که روی پوست فرد با استفاده از ابزار نیدلینگ و طبق الگوی خاصی، سوراخ‌هایی ایجاد می‌شود. برای کسب بهترین نتیجه، ابزار نیدلینگ چندین بار روی سطح موردنظر در جهات مختلف حرکت می‌کند. برخی پزشکان، برای نتیجه‌ی بهتر از میکرونیدلینگ، هم‌زمان با ایجاد این سوراخ‌های ظریف، از محصولاتی که سبب تحریک تولید کلاژن می‌شوند، مانند اسید هیالورونیک یا سرم ویتامین C و نیز روشن‌کننده پوست هم استفاده می‌کنند. بعد از انجام میکرونیدلینگ روی پوست زخم‌های کوچکی ایجاد می‌شود که همین زخم‌ها سبب تحریک کلاژن‌سازی توسط پوست می‌شوند.

کاربردهای میکرونیدلینگ

مزایای تکنیک میکرونیدلینگ

  1. کاهش ریسک اسکار پوستی
  2. قابل استفاده برای تیپ های پوستی متفاوت
  3. بسته شدن سریع کانال های ایجاد شده و ریسک پایین
  4. دوره نقاهت کوتاه مدت
  5. افزایش ضخامت اپیدرم
  6. افزایش فاکتورهای رشد، کلاژن، الاستین

افراد منع از انجام میکرونیدلینگ

برای مثال افراد زیر نمی‌توانند ازاین‌روش استفاده کنند:

مراقبت های قبل از انجام میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

عوارض جانبی میکرونیدلینگ

ممکن است کمی قرمزی و التهاب به مدت پنج روز بعد تجربه نمایید. از دیگر عوارض جانبی میتوان موارد زیر را نام برد:

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای داشتن ابروهایی زیبا و پرحجم، اقدام به کاشت طبیعی ابرو در کلینیک دکتر پرستو خسروانی نمایید. لازم به ذکر است؛ این مرکز یکی از مجهزترین و تخصصی ترین مراکز کاشت مو در این شهر می‌باشد.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بکارگیری لیزرها چه تاثیری روی پوست دارد؟بکارگیری لیزرها چه تاثیری روی پوست دارد؟

لیزرها منبع نور شدید هستند. لیزر با انرژی بالایی بر روی نقاط کوچک متمرکز می‌شود. اشعه لیزر می‌تواند به آرامی لایه‌های پوست را برداشته و چین و چروک‌ها، اِسکارها و لک‌ها را درمان کند. همچنین با لیزر می‌توان رگ‌های خونی را بسته و یا بافت پوست را بُرش داد ... ادامه مطلب

رفع غبغب با لیزر اندولیفترفع غبغب با لیزر اندولیفت

در اندولیفت، پرتوی لیزر به صورت موضعی و سطحی استفاده نمی شود. این لیزر با استفاده از فیبرهایی تابیده می شود که به ضخامت یک تار مو هستند و به زیر پوست و به بافت‌ های عمقی فرستاده می شود. لیزر به صورت انتخابی، به تجزیه‌ ی چربی‌ ها و بازآرایی اسکلت پروتئینی بافت می پردازد. ... ادامه مطلب

با چه روشهایی میتوانیم شادابی پوست را حفظ کنیم؟با چه روشهایی میتوانیم شادابی پوست را حفظ کنیم؟

پوست یکی از مهم‌ترین عامل‌ها برای زیبایی ظاهری و سلامت فیزیکی انسان می‌باشد. به همین خاطر رعایت نکات ساده و کلی در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا تقویت پوست را به نحو احسن انجام داده و به زیبایی و طراوت دلخواه پوست خود برسید. در ادامه به معرفی روش‌های ساده جهت حفظ طراوت پوست می‌پردازیم. ... ادامه مطلب

انواع قارچ های پوستی و راه های درمان آنانواع قارچ های پوستی و راه های درمان آن

قارچ پوستی که مایکوز نیز نامیده می‌ شود یک بیماری پوستی است که توسط قارچ‌ ها ایجاد می‌ شود. قارچ یک موجود زنده کوچک مانند کپک است که در هوا، خاک، آب، گیاهان و حتی بدن انسان زندگی می‌ کند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465