نکاتی ساده برای حفظ طراوت پوست | متخصص پوست در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / با چه روشهایی میتوانیم شادابی پوست را حفظ کنیم؟

با چه روشهایی میتوانیم شادابی پوست را حفظ کنیم؟

پوست یکی از مهم‌ترین عامل‌ها برای زیبایی ظاهری و سلامت فیزیکی انسان می‌باشد. به همین خاطر رعایت نکات ساده و کلی در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا تقویت پوست را به نحو احسن انجام داده و به زیبایی و طراوت دلخواه پوست خود برسید. در ادامه به معرفی روش‌های ساده جهت حفظ طراوت پوست می‌پردازیم.

بیماری ها و مشکلات پوستی از جمله مواردی هستند که برای تشخیص و درمان آنها حتما نیاز به مراجعه نزد متخصص پوست وجود دارد. دکتر پرستو خسروانی متخصص پوست در کلینیک ارکیده شهرکرد، یکی از پزشکان مجربی است که در تشخیص و درمان بیماری های پوستی، همچنین جوانسازی و حفظ شادابی پوست، می‌تواند به شما مراجعین محترم کمک نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

ویژگی‌های پوست با طراوت

پوست با طراوت و شاداب دارای چهار ویژگی اصلی است که عبارتند از:

1. عاری از چین‌وچروک و خطوط برجسته
2. بدون لک، تیرگی و کدر بودن
3. حجم مناسب پوست
4. عدم افتادگی پوست

نکات ساده جهت حفظ طراوت پوست

شستن مداوم پوست صورت

صورت خود را حداقل دو بار در روز بشویید. شستن صورت شما بسیار مهم است؛ چراکه آلودگی، چربی و همچنین آثار آرایش را پاک می‌کند و از نفوذشان به اعماق پوست جلوگیری می‌کند. شستشوی دو بار در روز ایده‌آل است. یک بار صبح برای شستن چربی‌هایی که در طول شب ساخته شده است و یک‌بار شب برای از بین بردن آلودگی‌هایی که در طول روز بر پوستتان نشسته است.

سعی کنید از پاک‌کننده‌هایی که دارای مواد خوشبوکننده، رنگ یا مواد شیمیایی هستند، اجتناب نمایید؛ چراکه ممکن است باعث تحریک پوست شما شوند. اگر پوست خشکی دارید می‌توانید از پاک‌کننده‌هایی بر پایه روغن استفاده کنید تا به ‌این ‌ترتیب از خشکی مضاعف پوست جلوگیری کنید.

استفاده از تونر

تونر محصولی نادیده گرفته شده در مراقبت از پوست است و گامی که بسیاری از افراد در مراقبت از پوست از آن غافل می‌شوند. تونر دارای مزایای فراوانی است به عنوان مثال تنظیم ph پوست و پوست را برای جذب مرطوب کننده‌ها، سرم‌ها و کرم‌های ضد آفتاب آماده می‌کند. اکثر تونرها به صورت مایع هستند و برای استفاده بسیار آسان به نظر می‌رسند. برای استفاده کمی تونر را روی یک پد پنبه‌ای تمیز بگذارید و به آرامی روی پوست ضربه بزنید. بهترین سن استفاده از تونر در سنین بالای ۱۸ سال است.

استفاده از مرطوب‌کننده‌

مرطوب‌کننده یکی از مهم‌ترین مراحل در هر روش مراقبت از پوست است. مرطوب‌کننده‌ها با نگه داشتن آب در لایه‌های خارجی پوست، آن را هیدراته می‌کنند. آنها همچنین از پوست محافظت می‎کنند و بافت پوست را بهبود می‌بخشند. در استفاده از مرطوب کننده‌ها به دنبال انواعی باشید که حاوی مواد آرامش‌بخش مانند آلوئه‌ورا، بابونه و خیار هستند. استفاده از این مرطوب کننده‌ها جوانی و شادابی پوست را به دنبال خواهد داشت. اگر پوست چربی دارید از مرطوب‌کننده‌های بر پایه آب استفاده کنید تا پوستتان چرب‌تر نشود.

عدم مصرف دخانیات و الکل

یکی از مهم‌ترین راه های مراقبت از پوست صورت کنار گذاشتن دخانیات و دوری از نوشیدنی‌های الکلی است.سیگار و قلیان تأثیرات بسیار مخربی روی پوست صورت دارد و می‌تواند باعث ایجاد لک‌های زرد، چین‌وچروک‌ها و دیگر علائم پیری پوست شوند. این دو باعث می‌شوند که خون و اکسیژن کافی به پوست صورت نرسد.از اثرات مضر الکل روی پوست صورت می‌توان به گودی، افتادگی و پف زیر چشم اشاره کرد که از نشانه‌های مصرف بیش‌ازحد نوشیدنی‌های الکلی است. همچنین مصرف الکل باعث کم‌آبی پوست می‌شود.

شادابی پوست

لایه‌برداری پوست

یکی از نکات ضروری برای داشتن پوست با طراوت و شاداب، لایه‌برداری آن است. این کار برای از بین بردن لایه سلول‌های مرده پوست، چربی اضافی و باقی‌مانده‌های آرایش‌ روی پوست ضروری است. دانه‌های موجود در لایه‌بردارها به باز کردن منافذ پوست و ظاهر شدن لایه جدید و شاداب زیرین آن کمک می‌کند. ترفند مناسب لایه‌برداری آن است که از لایه‌بردارهای حاوی دانه‌های ریز استفاده کرده و دانه‌های آن را به آرامی روی سراسر پوست خود ماساژ دهید. پس از انجام این ماساژ و شستن و خشک کردن پوست خود متوجه تفاوت شایان پوستتان با قبل خواهید شد.

ورزش و تحرک بدنی

ورزش منظم انجام دهید. دویدن و یوگا، گردش خون لازم را به بدن شما می‌دهد و همچنین روند پاکسازی بدن شما را تسریع می‌بخشد. پس از ورزش، متوجه شادابی پوست خود می‌شوید.

خواب کافی

باید سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید. اگر به اندازه کافی استراحت نکنید، پوست نیز خسته می‌شود و شادابی خود را از دست می‌دهد.

مصرف ویتامین C

هر چه سن بالاتر می‌رود، کمبود ویتامین C در بدن بیشتر می‌شود. ویتامینی که برای سلامت و حفظ کشسانی پوست بسیار مهم و ضروری است. تا حد امان مصرف مواد غذایی و خوراکی‌های حاوی ویتامین C را افزایش دهید تا از هرگونه کمبود این ویتامین در بدن پیشگیری کنید.

مقابله با استرس

متخصصان به وجود ارتباط بین سطح استرس و مشکلات پوستی پی برده‌اند. مطالعه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که سطح بالایی از استرس را تجربه کرده‌اند، بیشتر احتمال دارد دچار مشکلات پوستی شوند.

استفاده از گلاب

  1. روش اول: مقداری گلاب را در یک اسپری بریزید و در طول روز آن را به تمام قسمت‌های پوست صورت خود اسپری کنید. به‌این‌ترتیب، شادابی پوست صورت را به وضوح حس خواهید کرد. در ضمن بعد از پاک کردن پوست از آرایش، می‌توانید مقداری گلاب را بر روی پنبه ریخته و به جای تونرهای شیمیایی با اطمینان از آن استفاده کنید.
  2. روش دوم: برای هیدراته کردن صورت می‌توانید یک فنجان گلاب را با یک قاشق گلیسیرین مخلوط کرده و خوب آن را تکان دهید. حالا این مخلوط را بر روی دستمال نخی تمیزی اسپری کرده و آن را روی صورت قرار دهید. نیم ساعت صبر کنید تا این مخلوط به خوبی جذب پوست شود. برای نتیجه بهتر گاهی دستمال را برداشته و دوباره بر روی آن اسپری کنید. با این کار پوست صورت را به‌خوبی آبرسانی کرده و آن را سرزنده و شاداب خواهید کرد.

تزریق چربی به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت با نخ در ناحیه گردن و فک چه تاثیری دارد؟لیفت با نخ در ناحیه گردن و فک چه تاثیری دارد؟

از نظر برخی افراد صاف و زیبا بودن گردن و غبغب در جذابیت ظاهری افراد تأثیر زیادی دارد. لیفت گردن گزینه‌ای است که افراد متقاضی علاقه دارند پیشنهاد آن را از پزشک بشنوند. لیفت گردن به روش‌های مختلف از جمله لیفت گردن و غبغب بدون جراحی و یا با جراحی جزء اولویت‌های انتخابی شما برای زیبا شدن گردن می‌باشد. ... ادامه مطلب

جوانسازی با لیزر فرکشنالجوانسازی با لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال می‌ تواند چین و چروک‌ های ریز، جای جوش و لکه‌ های قهوه‌ ای را از بین برده و پوست را جوان و شاداب کند. این روش درمانی نوآورانه می‌ تواند علائم اولیه‌ ی پیری صورت را از بین برده و ظاهر پوست را جوان‌ تر کند. ... ادامه مطلب

بکارگیری لیزرها چه تاثیری روی پوست دارد؟بکارگیری لیزرها چه تاثیری روی پوست دارد؟

لیزرها منبع نور شدید هستند. لیزر با انرژی بالایی بر روی نقاط کوچک متمرکز می‌شود. اشعه لیزر می‌تواند به آرامی لایه‌های پوست را برداشته و چین و چروک‌ها، اِسکارها و لک‌ها را درمان کند. همچنین با لیزر می‌توان رگ‌های خونی را بسته و یا بافت پوست را بُرش داد ... ادامه مطلب

آیا پی آر پی روش مناسبی برای جایگزینی موهای از دست رفته است؟آیا پی آر پی روش مناسبی برای جایگزینی موهای از دست رفته است؟

پی آر پی یا تزریق پلاسما غنی از پلاکت، روشی است که علاوه بر بهبود و جوانسازی پوست، برای تقویت مو نیز کاربرد دارد. همچنین از این روش در ترکیب با کاشت مو، برای حصول بهترین نتایج کاشت نیز می‌توان بهره برد. این روش با تاثیرگذرای مطلوب و عوارض کم، جزو روشهای محبوب تقویت مو به شمار می‌رود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465