کاربرد سلول های بنیادی در کاشت مو | کلینیک کاشت موی ارکیده در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / سلول های بنیادی چه کاربردی در کاشت مو دارند؟

سلول های بنیادی چه کاربردی در کاشت مو دارند؟

ریزش مو و خالی بودن موها، عارضه‌ای است که بیشتر افراد جهان آن را تجربه می‌کنند که گاه بر اثر ژنتیک و گاه بر اثر سبک زندگی به وجود خواهد آمد. تنها راه درمان این عارضه به صورت طبیعی و بدون عوارض، استفاده از روش کاشت مو می‌باشد. روشی بدون نیاز به جراحی، بیهوشی، درد، بخیه و خط اسکار که نتیجه‌ی عالی و رشد طبیعی موها را به همراه دارد.

کاشت مو از طریق برداشت فولیکول‌های موی فرد و کاشت آنها بر مناطق خالی از مو انجام می‌شود که رشد طبیعی موها را به همراه خود دارد. بنابراین وجود فولیکول‌های مو در انجام آن ضروری می‌باشد؛ اما بیشتر افراد مستعد ریزش مو و بی‌مویی، فاقد هیچ‌گونه مو بوده و در صورت داشتن مو نیز صاحب فولیکول‌هایی ضعیف می‌باشند که همین موضوع امکان استفاده از کاشت مو را برای آنها سلب خواهد کرد؛ اما کاربرد سلول‌های بنیادی در کاشت مو، دقیقه در همینجا اثر شگفت‌انگیز خود را بر جای می‌گذارد.

سلول‌های بنیادی، جایگزین سلول‌های مرده و ژنتیکی فرد می‌شوند و امکان رشد مو را در بدن شخص از طریق تکثیر سلول‌های جدید می‌دهند، بنابراین فرد بدون نیاز به برداشت مو و سپس کاشت مو تنها با استفاده از روشی کاملاً آسان و بی‌دردسر صاحب رشد طبیعی موهای خود شده و از آن لذت خواهند برد.

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست و کاشت مو، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

نحوه کاشت مو با سلول‌های بنیادی

هر فولیکول مو شامل مناطق مختلفی است که شامل سلول‌های بنیادی مو هستند. مطالعات علمی انجام‌شده نشان داد که نیازی به استخراج کل فولیکول مو نیست؛ فقط یک قسمت کوچکی از فولیکول (سلول‌های بنیادی) قادر است موهای جدید تولید کند. در شرایط ایده آل، کاشت مو با سلول‌های بنیادی می‌تواند موجب تولید دو فولیکول از یک فولیکول مو می‌شود و از این روش می‌توان برای رشد مو استفاده کرد.

در کاشت مو با سلول‌های بنیادی از یک سوزن توخالی استفاده می‌شود. ساقه مو به عنوان یک راهنما برای برداشت بخشی از فولیکول استفاده می‌شود و با دنبال کردن ساقه مو، سوزن به صورت خودکار به محل صحیح می‌رسد تا سلول‌های بنیادی استخراج شوند، سپس سلول‌های بنیادی استخراج شده به ناحیه آسیب‌دیده مو تزریق شده تا رشد مجدد مو تحریک شود.

نحوه کاشت مو با سلول‌های بنیادی

تفاوت کاشت مو با سلول‌های بنیادی و روش کاشت موی رایج

شاید تعجب کنید که چرا کاشت مو توسط سلول‌های بنیادی با عمل کاشت موی متداول، متفاوت می‌باشد. تفاوت در این است که در کاشت مو توسط سلول‌های بنیادی، سلول‌های بنیادی از نواحی اهداکننده، یعنی از کناره‌ها یا پشت سر، استخراج می‌شوند. این فولیکول‌های مو در این نواحی اهداکننده دست‌نخورده باقی می‌مانند و موها می‌توانند به رشد مجدد خود ادامه دهند. به‌طور سنتی، هدف جراحی کاشت مو از بین بردن فولیکول مو از ناحیه اهداکننده می‌باشد. از این رو، ناحیه‌ی اهداکننده را برای مدت زمانی، فاقد فولیکول می‌سازد.

ذکر این نکته نیز مهم است که درمان‌های طاسی مانند تکنیک FUT و نیز درمان‌های خانگی و داروها همیشه بی‌خطر نیستند و می‌توانند منجر به زخم، تحریک، التهاب و درد شوند.

مزایای کاشت مو با سلول‌های بنیادی

افراد مناسب جهت کاشت مو با سلول‌های بنیادی

همه افراد می‌توانند برای بهبود ضخامت و تراکم موهای خود از کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی استفاده کنند. این روش برای افراد دارای موهای کم‌پشت ایده آل است؛ اما کسانی که کاملاً طاس هستند کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند. کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی برای افراد زیر گزینه مناسبی می‌باشد:

عوارض جانبی کاشت مو با سلول‌های بنیادی

اطلاعات بسیار کمی در مورد اثرات جانبی احتمالی کاشت مو به‌وسیله سلول‌های بنیادی در دسترس است؛ اما باید بدانید مانند هر روش پزشکی دیگر، همیشه خطر خونریزی خفیف یا عفونت جزئی در محل برداشت نمونه یا تزریق وجود دارد. همچنین اگر پزشک ماهری را انتخاب نکرده باشید ممکن است باعث ایجاد زخم در محل برداشت سلول بنیادی نیز بشود. اگرچه عوارض ناشی از درمان طاسی سر با سلول‌های بنیادی بسیار کم است؛ اما احتمال بروز خطر کمی برای اعصاب یا عروق زیر محل برداشت سلول بنیادی وجود دارد. به صورت کل عوارض احتمالی برای هر عمل زیبایی وجود دارد.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات این مرکز بهره مند شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای جوانسازی پوست صورت کدامند؟بهترین روشهای جوانسازی پوست صورت کدامند؟

جوانسازی پوست یکی از انواع درمان‌ های زیبایی برای بازگرداندن شادابی و جوانی به پوست صورت است. پزشکان، جوانسازی پوست صورت را با روش‌ های مختلف جراحی و بدون جراحی انجام می‌ دهند. ... ادامه مطلب

میکرودرم ابریژن روشی غیر تهاجمی برای جوانسازی پوستمیکرودرم ابریژن روشی غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست

میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است. اساس این روش، لایه‌ برداری از پوست با استفاده از تکنیک‌ های مختلف است. ... ادامه مطلب

کاربرد سلول های بنیادی در جوانسازی پوست چیست؟کاربرد سلول های بنیادی در جوانسازی پوست چیست؟

سلولهاي فيبروبلاست نقش مهمي در حفظ بافت پيوندی دارند و عملكرد اصلی آنها توليد پروتئين كلاژن می‌باشد. جديدترين تكنيك در جوانسازی پوست و صورت استفاده از سلولهای بنيادی پوست خود فرد به عنوان يك ماده پركننده زنده است كه توانايی تكثير و نيز توليد كلاژن را دارد كه ماده اصلی قوام ظاهر جوان پوست می‌باشد ... ادامه مطلب

آیا لیزر درمانی روشی بدون عارضه است؟آیا لیزر درمانی روشی بدون عارضه است؟

روش‌های لیزی که در ابتدای ابداع این روش مورد استفاده قرار می‌گرفت، به دلیل نواقصی که با آن همراه بود، در کنار فواید، آسیب‌های فراوانی هم برای فرد در پی داشت. هر سیستم لیزر با توجه به نوع ضایعه درمان شده دارای مشکلات خاص خود بوده است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465