آیا تزریق فیلر زیر چشم و ریز شدن چشمها حقیقت دارد؟ | کلینیک ارکیده در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / آیا تزریق فیلر زیر چشم موجب ریز شدن چشم ها می شود؟

آیا تزریق فیلر زیر چشم موجب ریز شدن چشم ها می شود؟

تزریق فیلر زیر چشم یکی از راه‌های زیباتر شدن برای کسانی است که از گودی و کبودی زیر چشم رنج می‌برند. بسیاری از افراد حتی جوان به دلایل ژنتیکی یا ابتلا به برخی بیماری‌ها دچار گودی و تیرگی چشم می‌شوند. با تزریق فیلر می‌توان به‌راحتی و در کمترین زمان این مشکل را رفع کرد. وجود مواد طبیعی در فیلر، سبب بازسازی پوست نیز می‌شود و علاوه بر حجم دهی به این ناحیه، پوست آن را شاداب‌تر نیز می‌کند.

اثرات جانبی تزریق فیلر هیالورونیک در ناحیه زیر چشم می‌تواند شامل درد، کبودی، عدم تقارن و ریز شدن چشم یا تشکیل گره باشد. این عوارض عموماً موقتی هستند و در هفته اول درمان بهبود می‌یابند؛ اما با توجه به نازک بودن پوست این قسمت از صورت، نزدیکی این ناحیه به چشم و به طور کلی حساسیت این ناحیه، در صورت مراجعه به یک مرکز درمانی و کلینیک نامعتبر، استفاده از فیلر‌های نامناسب و غیراستاندارد و همچنین پزشکان بی‌تجربه و فاقد تخصص ممکن است خطرات به مراتب جدی‌تری را به دنبال داشته باشد و سلامتی شما را تهدید کند.

تزریق فیلر که یکی از اقدامات رایج کلینیک های پوست و زیبایی است؛ در مرکز پوست مو و لیزر ارکیده در شهرکرد، با بکارگیری تکنیک صحیح در تزریق و استفاده از فیلرهای معتبر و به روز دنیا انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن : 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

فیلر

فیلر از ماده ای به نام هیالورونیک اسید تشکیل شده است که بسیار طبیعی و غیرتهاجمی بوده و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن عارضه‌ای را برای فرد در پی ندارد. ژل ها یا فیلرها برندهای مختلفی دارند و باید در انتخاب فیلر مناسب حتماً به یک دکتر پوست با تجربه مراجعه شود. تزریق فیلر یکی از روش‌های درمانی مناسبی به شمار می‌آید که به بازگردانی حجم نواحی از بین رفته بسیار کمک می‌کند؛ چراکه خود مواد تشکیل‌دهنده در بافت پوست انسان وجود دارد و با تکرار این تزریق کمک به بازگرداندن آن می‌شود.

نحوه انجام تزریق فیلر زیر چشم

1. پزشک شما ناحیه‌ای را که تزریق در آن انجام خواهد شد را علامت‌گذاری می‌کند و آن را با مایعات پاک‌کننده استریل می‌کند.

2. یک کرم بی‌حس‌کننده به ناحیه وارد می‌کند و اجازه می‌دهند تا چند دقیقه در پوست جذب شود.

3. پزشک شما برای سوراخ کردن پوست از یک سوزن کوچک استفاده می‌کند. در بعضی موارد، فیلر را از طریق سوزن به داخل منطقه تزریق می‌کنند. در موارد دیگر، یک کانول باریک حاوی فیلر داخل سوراخ ساخته شده توسط سوزن قرار می‌گیرد.

4. ممکن است یک یا چند تزریق در زیر چشم انجام شود.

5. پزشک شما فیلر را در محل وارد شده صاف می‌کند.

تزریق فیلر زیر چشم

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

کاندید مناسب جهت تزریق فیلر زیر چشم

تمامی افرادی که دچار کبودی و گودی زیر چشم هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند. حتی افراد جوان نیز می‌توانند از تزریق ژل زیر چشم استفاده کنند؛ اما پزشک قبل از هر چیز مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را انجام داده تا متوجه دلیل کبودی و تیرگی زیر چشم شود. برخی از تیرگی‌ها به دلیل بیماری اتفاق می‌افتد و با درمان بیماری تیرگی نیز درمان خواهد و نیازی به تزریق فیلر نخواهد بود؛ اما تیرگی و گودی که بر اثر افزایش سن یا وراثت باشد به کمک فیلر درمان خواهد شد.

مراقبت پس از فیلر تزریق شده به زیر چشم

در طی چند روز اول پس از تزریق فیلر زیر چشم باید از خوابیدن به روی صورت خودداری کرد. سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید. همچنین لازم است بالاتر از بدن باشد. این کار برای جلوگیری از ورم زیر چشم ضرورت دارد. همچنین:

1. باید تا چند روز بعد از انجام تزریق از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.

2. از دست زدن به ناحیه تزریق خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین نرود، صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.

3. اگر پزشک به شما دارویی داده است به طور منظم آن را مصرف کنید.

4. سعی کنید در چند روز اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرید.

5. دوره نقاهت تزریق فیلر زیر چشم معمولاً حداکثر ۳ الی ۵ روز است.

عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم

عوارض جانبی جدی عبارتند از:

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین روش های جوانسازی پوستجدیدترین روش های جوانسازی پوست

جوانسازی و زیبا سازی پوست صورت یک روش درمانی زیبایی است. جوانسازی پوست صورت از طریق روش‌ های جراحی و غیر جراحی، امکان‌پذیر است. در این مطلب، روش های متداول برای جوانسازی پوست و برطرف کردن چین و چروک‌ های صورت، اسکارها و سایر عیب‌ های جزئی در صورت را بررسی می کنیم. ... ادامه مطلب

فواید مزوتراپی صورت برای جوانسازیفواید مزوتراپی صورت برای جوانسازی

مزوتراپی پوست صورت یک روش برای بازسازی پوست بوده که مزایای زیادی نسبت به روش‌ های مشابه تهاجمی‌ تر دارد. مزوتراپی صورت تکنیکی خاص و کم تهاجمی است که مواد مغذی موردنیاز پوست را تأمین می‌ کند و موجب زیبایی و جوانسازی پوست می شود. ... ادامه مطلب

فواید و کاربردهای مزونیدلینگ صورتفواید و کاربردهای مزونیدلینگ صورت

کلمه مزونیدلینگ خود به تنهایی از دو بخش مزو و نیدلینگ که به معنای سوزن است تشکیل شده است. طبق این روش سوزن‌ها باعث زخمی‌کردن سطحی پوست شده و سپس کوکتل‌های تقویتی اعمال می‌شوند. در نتیجه این کوکتل‌ها به عمق مزودرم پوست نفوذ کرده و بیمار شاهد جوانسازی و زیبایی پوست خود به مرور زمان خواهد شد ... ادامه مطلب

اقدامات احتیاطی در مورد مصرف راکوتاناقدامات احتیاطی در مورد مصرف راکوتان

راکوتان و یا آکوتان نام تجاری داروی ایزوتروترتینوین است. این قرص نقش مؤثری در از بین بردن باکتری‌های پوست و رفع جوش و آکنه پوستی دارد.این قرص چربی پوست را کاهش می‌دهد و با کاهش فعالیت غدد چربی نقش ویژه‌ای در رفع جوش دارد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465