کربن تراپی جیست؟ | مزایای کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر پوست / کاربرد کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ

کاربرد کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ

کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ نوعی روش درمانی لیزری انقلابی است که کاملاً بدون درد بوده و تقریباً بلافاصله اثر می‌کند. در این نوع کربن تراپی لایه‌ای از کربن (زغال) مایع (کربن طبی یا کربن فعال) بر روی پوست مالیده می‌شود. این لایه کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کند. نور لیزر به شدت جذب ذرات کربن می‌شود و وقتی اشعه لیزر کیوسوئیچ از روی منطقه‌ای کربنی عبور داده می‌شود، کربن را تخریب می‌کند و همراه با از بین بردن آن سلول‌های مرده پوست، مواد زائد و چربی پوست را هم نابود می‌کند. لیزر کیوسوئیچ برای تمام انواع پوست مناسب بوده و برای کسانی که نگران شلی پوست، آکنه‌ی فعال یا بدرنگی‌های بعد از آکنه هستند ایده آل است.

کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ که بیشتر برای افرادی که پوست چرب دارند و یا از جوش سرسیاه، منافذ باز پوست، آکنه و کدورت پوست شاکی هستند، در کلینیک ارکیده شهرکرد انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ نوعی خاص از لیزر است که از پالس‌های بسیار کوتاه و شدید استفاده می‌کند. این ویژگی منحصر به ‌فرد لیزر کیوسوئیچ، آن را درمانی ایده‌آل برای عوارض پوستی مرتبط با لکه‌ها کرده است. پالس‌های بسیار کوتاه و پر قدرت منتقل شده با لیزر، سلول‌های دارای رنگدانه را در پوست تخریب کرده و موجب محو شدن و پاک شدن ناحیه‌ی تحت درمان می‌شود. در لیزر‌های معمولی از یک طول موج واحد برای انتقال انرژی به ناحیه‌ی مورد نظر که معمولاً حاوی آب و رنگدانه و خون است استفاده می‌شود. این لیزر با طول موج خاص (۱۰۶۴ نانومتر) بر روی پوست تابانده می‌شود و توسط رنگدانه های پوست جذب می‌شود.

کاربرد کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ

کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ ۴ کار اصلی انجام می‌دهد:

1- پاکسازی:

کربن می‌تواند چربی و مواد زائد عمق منافذ پوست را جذب کرده و سپس لیزر ذرات کربن را نابود می‌کند و پوست تمیز می‌شود.

2- لایه‌برداری:

با هدف قرار دادن کربن توسط لیزر، سلول‌های مرده پوست و جوش‌های سرسیاه هم از سطح پوست برداشته شده و لایه‌برداری انجام می‌شود. در این حالت پوست، شفاف‌تر شده و منافذ آن بسته می‌شوند.

3- از بین بردن جوش‌ها و کاهش چربی پوست:

گرمایی که توسط پیلینگ کربن ایجاد می‌شود، باکتری‌های مولد جوش را از بین برده و سبب جمع شدن غدد چربی می‌شود. در نتیجه تولید چربی پوست را کاهش می‌دهد.

4- جوانسازی:

در پیلینگ کربن لایه‌های عمقی پوست نیز هدف قرار می‌گیرد و تولید کلاژن تحریک می‌شود.

کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ

مزایای کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ

شیوه انجام کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ

پیش از کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ، ناحیه‌ی تحت درمان کاملاً تمیز می‌شود. گاهی لایه‌ی نازکی از کرم کربن به کار می‌رود تا تأثیر درمان بیشتر شود. این کرم، نور لیزر کیوسوئیچ را پیش از تخریب سلول‌ها و حذف سلول‌های مرده و آلودگی و چربی از لایه‌ی اپیدرم جذب کرده و ضمناً منافذ باز و بزرگ‌شده‌ی پوست را جمع می‌کند.

لیزر کربن پیل دو مرحله دارد، در مرحله اول، مایع سیاه رنگ کربن مخصوصی روی پوست شما مالیده می‌شود که مدت ۱۵ دقیقه زمان احتیاج دارد تا به عمق منفذهای پوست نفوذ کند و برای لیزر آماده شود. در مرحله دوم، با دستگاه لیزر کیوسوئیچ، شلیک رگبار پرتوهای لیزر به روی پوست دارای کربن انجام می‌شود.کربن روی پوست، جذب انرژی لیزر و نیز کارایی و نتیجه عملکرد لیزر را افزایش می‌دهد. برخورد لیزر به پوست باعث تخریب و شکسته شدن ذرات کربن روی پوست به ذرات کوچک‌تر شده و به همراه آن سلول‌های مرده پوست، مواد زائد و چربی پوست و جوش‌های سرسیاه را هم نابود می‌کند.

لیزر کیوسوئیچ با انفجاری که روی پوست و در داخل منفذهای باز ایجاد می‌کند علاوه بر لایه‌برداری، سبب تحریک کلاژن سازی و ترميم منفذها در پوست هم می‌گردد؛ بنابراین، فرایند جذب لیزر در لایه‌های پوست منجر به تسریع در روند بازسازی ساختار پوست می‌شود.

افراد منع از انجام کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ

عوارض کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ

این روش با توجه به تمامی پوست‌ها با یک طیف ملایم لایه‌برداری را انجام می‌دهد و هیچ عارضه و دوره نقاهتی را در بر ندارد. استفاده از لیزر کیوسوئیچ، عوارض خاصی برای پوست نخواهد داشت. البته ممکن است که کمی لکه‌های قرمز یا قهوه‌ای بر روی پوست ایجاد شوند که پس از گذشت چند روز از بین خواهند رفت. اگر پوست حساس باشد، احتمال وجود زخم و عفونت نیز وجود داشته که در این شرایط بایستی با مراجعه به پزشک این مشکل را رفع کرد.

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست و کاشت مو، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
متخصص پوست چه کسی است؟متخصص پوست چه کسی است؟

متخصص پوست و مو پزشکی است که در زمینه درمان بیماری‌های پوست، مو و ناخن و نواحی حاوی مایع مخاطی در بدن (مانند داخل دهان، بینی و چشم‌ها) تخصص دارد. ... ادامه مطلب

لیفت ابرو چیست و چگونه انجام میشود؟لیفت ابرو چیست و چگونه انجام میشود؟

لیفت ابرو با توجه به سن، برای از بین بردن خطوط پیشانیو خطوط عمیق بین دو ابرو انجام می شود. چون این تغییرات باعث شل شدن بافت پیشانی و افتادگی ابروها می شود، با لیفت ابرو هم ابروها فرم یکسان و جدید می گیرند و هم چروک پیشانی حذف شده و باعث جوان تر شدن صورت می شود. ... ادامه مطلب

مزوتراپی روشی برای آب کردن غبغبمزوتراپی روشی برای آب کردن غبغب

یکی از روش های کم تهاجم و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی می باشد. انجام این روش در 90 درصد مواقع با توجه به نوع داروی تزریقی و تشخیص پزشک، کافی است و هرچند با یک بار تزریق تغییرات واضح و چشمگیر نمایان می شود اما برای نتیجه ی بهتر دو تا سه بار تزریق پیشنهاد می گردد. ... ادامه مطلب

پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟

(فیبرین غنی از پلاکت) یک فرم پیشرفته PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) است که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. این روش نیز ده‌ها سال است که در دندانپزشکی و ارتوپدی استفاده می‌شود. خون انسان حاوی گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و پلاسما است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465