عوارض کاربردها و مزایای تزریق آنزیم بینی | کلینیک تخصصی ارکیده در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / تزریق آنزیم بینی چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق آنزیم بینی چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از افراد از ظاهر بینی خود رضایت کافی ندارند و در عین حال از عوارض جراحی بینی نیز ترس دارند. آنزیم کوچک کننده بینی راه حل بسیار خوبی برای این دسته از افراد می‌باشد. به طور کلی پیشرفت علم و تکنولوژی سبب گشته که راه‌های مختلفی برای تغییر و اصلاح فرم بینی به وجود آیند و فاقد عوارض ناشی از جراحی بینی باشند. یکی از اصلی‌ترین برتری روش‌های غیر جراحی کوچک کردن بینی نسبت به جراحی بینی، این است که در جراحی از دارو‌های بیهوشی استفاده می‌شود و همین دارو‌ها می‌توانند تأثیرات منفی بر بدن افراد بگذارند. تزریق آنزیم کوچک کننده بینی نیز به وسیله دارو‌های بی‌حسی انجام می‌شود و عوارض ناشی از دارو‌های بیهوشی را به همراه ندارد.

تزریق آنزیمی بینی روشی است که به تازگی برای کوچک کردن بینی، بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود و در برخی موارد با نتایج رضایت بخشی نیز همراه است. با این وجود تزریق آنزیم بینی نمی تواند به عنوان روشی محسوب گردد که برای همه افراد مفید بوده و جایگزین جراحی رینوپلاستی نیز نخواهد بود.

کاربرد آنزیم بینی

تزریق آنزیم بینی

مزایای تزریق آنزیم بینی

افراد مناسب جهت تزریق آنزیم بینی

به دلیل راحتی و کم هزینه بودن روش تزریق آنزیم، محبوبیت این روش روز به روز در حال افزایش است. این روش می‌تواند برای گزینه‌های زیر مناسب باشد:

  1. از بین بردن برآمدگی بر روی بینی
  2. کوچک کردن بینی
  3. بالا آوردن نوک بینی
  4. متقارن کردن بینی
  5. کاهش سایز حلقه‌های بینی

چگونگی انجام تزریق آنزیم بینی

  1. برای انجام این روش، پس از اینکه تحت معاینه قرار گرفتید و پزشک متخصص تأیید کرد که امکان کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم وجود دارد، باید به مطب یک پزشک متخصص در زمینه تزریق آنزیم به بینی، مراجعه نمایید و مورد درمان قرار گیرید.
  2. در مرحله اول پزشک، بینی شما را به طور کامل ضدعفونی می‌کند. سپس از دارو‌های بی حسی موضعی استفاده می‌کند تا درد ناشی از تزریق را برای بیمار به حداقل برساند. پس از اینکه داروی بی حسی موضعی عمل کرد و بینی شما به طور کامل بی حس شد، تزریق آنزیم صورت می‌پذیرد.
  3. این تزریق معمولاً به صورت سرپایی و در مدت زمانی کوتاه انجام می‌شود و نیازی نیست که بیمار بعد از آن بستری شده و یا مراقبت‌های خاصی انجام شود. به هنگام مشاوره برای انجام تزریق آنزیم کوچک کننده بینی مشخص می‌شود که بینی شما برای کوچک شدن به چند جلسه تزریق نیاز دارد. معمولاً تعداد جلسات مورد نیاز برای کوچک شدن بینی با آنزیم، ۲ الی ۶ جلسه می‌باشد. بسته به میزان بزرگی بینی شما و عوامل مختلف دیگر، تعداد جلسات می‌توانند متفاوت باشند. جلسات تزریق آنزیم کوچک کننده بینی باید با فاصله‌های ۱ الی ۲ هفته‌ای از یکدیگر باشند.

مراقبت‌های بعد از تزریق آنزیم بینی

  1. پس از تزريق آنزيم بینی از ماساژ دادن بینی خودداری کنید.
  2. جلسات معاینه را به طور مرتب بروید.
  3. مراجعین از جلسه دوم تا ۲ هفته بعد از آخرین جلسه تزریق در شبانه روز ۸ ساعت از چسب بینی استفاده کنند.
  4. بیمار از زدن آب به ناحیه تزریق آنزیم تا 24 ساعت خودداری کند.

تعداد جلسات مورد نیاز تزریق آنزیم بینی

تعداد جلسات برای هر فرد متفاوت بوده و بین 2 تا 6 جلسه می‌باشد که این جلسات با فاصله 1 تا 2 هفته از هم انجام می‌شوند.

عوارض تزریق آنزیم بینی

از میان عوارض تزریق آنزیم بینی، کبودی و تورم پس از درمان معمول است. جد‌ترین عارضه پس از تجویز هیالورونیداز، واکنش آلرژیک است. علائم شامل ادم، اریتم، درد و خارش است. کهیر و آنژیوادم در کمتر از 1/0 درصد موارد گزارش شده است.

به دنبال تزریق آنزیم بینی، بیمار باید به مدت ۶۰ دقیقه در یک محیط بالینی تحت نظر قرار گیرد و اطلاعات مناسب مربوط به عوارض احتمالی و مراقبت‌های بعدی را به او بدهند.

خطوط عمودی بین ابروها و خط های افقی پیشانی که از علائم افزایش سن، عدم مراقبت صحیح از پوست و سبک زندگی غیراصولی هستند؛ و می‌توانند حالتی خسته، عبوس و سالخورده به چهره بدهند؛ با تزریق فیلر به راحتی قابل رفع خواهند بود. تزریق فیلر خط اخم و پیشانی از جمله اقداماتی است که در کلینیک پوست ارکیده شهرکرد با بهترین نتایج قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل و کاربردهای تزریق چربیمراحل و کاربردهای تزریق چربی

تزریق چربی نوعی درمان زیبایی برای پر کردن صورت و یا از بین بردن چین و چروک صورت است. در این روش، چربی از بدن خود فرد و از قسمت هایی مانند ران، پهلو و یا سینه برداشته می شود ... ادامه مطلب

راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی یا بثورات پوستی به حالت خاصی گفته می‌ شود که مانند برآمدگی‌ های قرمز رنگ در نقاط مختلف پوست ایجاد می‌ شود و خصوصیت بارز آن ایجاد خارش شدید است. بعضی مواقع نیز حالت ملتهب یا پوسته پوسته شده را ایجاد می‌کند. راش‌ ها شامل انواع گوناگون می‌ باشند. ... ادامه مطلب

امبدینگ شکم برای چه کسانی مناسب است؟امبدینگ شکم برای چه کسانی مناسب است؟

اضافه وزن، تأثیرات بسیاری بر گردش خون، بالا رفتن چربی خون و درنهایت،‌ بیماری‌های قلبی و عروقی مختلف دارد. امبدینگ یکی از روش‌ها‌ی درمانی برای لاغری می‌باشد که با کمترین عوارض و بدون نیاز به جراحی می‌تواند موجب لاغری در نواحی مختلف مانند شکم شود ... ادامه مطلب

عدم تقارن پلک بعد از عمل زیبایی پلکعدم تقارن پلک بعد از عمل زیبایی پلک

پف زیر چشم و افتادگی پلک بالا از جمله پیامد های افزایش سن است که به روش جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی قابل درمان است. این جراحی زیبایی نسبتاً ساده و جزئی چهره را متحول می‌ کند و جوانی دوباره را به صورت برمی‌ گرداند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465