مزایای تزریق ژل هیالورونیک اسید | تزریق فیلر در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / تزریق هیالورونیک اسید چه مزایایی برای پوست دارد؟

تزریق هیالورونیک اسید چه مزایایی برای پوست دارد؟

با افزایش سن، پوست، توانایی نگهداری آب و رطوبت را از دست می‌دهد و اصطلاحاً دهیدراته می‌شود. همین موضوع به مرور باعث کدر شدن، خستگی پوست، خشکی و چروک‌های پوستی می‌شود. از سوی دیگر آلودگی هوا، تغذیه نامناسب و مصرف سیگار با تولید رادیکال‌های آزاد به کلاژن‌ها که مسئول قوام و سفت شدن پوست هستند، آسیب می‌رسانند؛ اما با تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید، کلاژن‌ها از حملات رادیکال‌های آزاد در امان می‌مانند و جذب آب فوق‌العاده‌ این ماده می‌تواند تا مدت طولانی رطوبت پوست و شادابی پوست را تأمین کند.

تا زمانی که پوست از نظر کلاژن و رطوبت غنی باشد روند پیری به تعویق می‌افتد، پوست شفاف و زیبا می‌شود و دیگر خبری از چین و چروک‌های پوستی نخواهد بود. با تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید پوست شادابی، رطوبت و قوام خود را بازیابی می‌کند و به طرز فوق‌العاده‌ای باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود.

تزریق ژل هیالورونیک اسید به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

هیالورونیک اسید

هيالورونيک اسيد (Hyaluronic Acid)، یک ماده روان کننده می‌باشد و به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود. بیشترین غلظت هيالورونيک اسيد در بدن در پوست، داخل مفاصل، درون چشم و در سایر بافت‌ها یافت می‌شود. این اسید می‌تواند با مراقبت از کلاژن پوست، رطوبت را افزایش داده و باعث افزایش حالت کشسانی پوست و انعطاف پذیری آن شود. امروزه هیالورونیک اسید در محصولات مختلف زیبایی و مراقبت‌های ضد پیری استفاده می‌شود. افراد زیادی تمایل به استفاده از اسيد هيالورونيک برای جوانسازی و شادابی پوست دارند و به همین علت به اکسیر جوانی معروف می‌باشد.

تزریق هیالورونیک اسید

فواید هیالورونیک اسید بر پوست

هیالورونیک اسید توانایی شگفت‌انگیزی در جذب و نگهداری آب در پوست و سایر نقاط بدن دارد. حرکت مفاصل را آسان می‌سازد و به ترمیم آسیب‌های بدن کمک می‌کند. این ترکیب جذاب به پوست شما کمک می‌کند تا حالت ظاهری بهتر و لطافت بیشتری داشته باشد و روند پیری آن را کند می‌سازد.

نشان داده شده است که دوزهای 120 تا 240 میلی‌گرم در روز برای حداقل یک ماه به میزان قابل توجهی رطوبت پوست را افزایش داده و خشکی پوست را در بزرگسالان کاهش می‌دهد. جالب است بدانید که فواید این ماده تنها به زیباسازی پوست محدود نمی‌شود. این ماده به روند بهبود زخم و ترمیم پوست کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و از پوست در برابر مولکول‌های آسیب‌رسانی همچون رادیکال‌های آزاد محافظت نماید.

با توجه به تمامی مطالب گفته شده می‌توان فواید عملکرد این ماده را به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

بنابراین به صورت کلی می‌توان بیان کرد مرطوب کننده‌های حاوی هیالورونیک اسید پوست را هیدارته می‌کنند و باعث نگهداری آب در پوست می‌شوند با گذشت زمان خطوط و چروک‌های پوست کاهش می‌یابد و پوستی جوان‌تر، شاداب و یکدست‌تر خواهید داشت. بنابراین می‌توان گفت هیالورونیک اسید یک ماده حیاتی برای موارد ذیل است:

مراحل تزریق هیالورونیک اسید

مراقبت‌های پس از تزریق هیالورونیک اسید

  1. پس از تزریق،مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و ضدالتهاب‌ها برای همه الزامی نیست. در برخی موارد از جمله افرادی که سابقه‌ی تبخال دارند، قطعاً پزشکان مصرف داروهای ضدویروس تبخال را توصیه می‌کنند. این افراد از ۲۴ ساعت قبل تا ۵ روز بعد از تزریق باید از داروی ضد تبخال استفاده کنند.
  2. مصرف الکل قبل و بعد از تزریق ژل ممنوع است.
  3. ماساژ دادن ناحیه تزریق، در ساعات اولیه می‌تواند باعث جابه‌جایی ژل شود.
  4. فردی که تزریق داشته تا چند ساعت بعد از انجام تزریق نباید دراز بکشد.
  5. حداقل تا سه الی ۴ روز پس از تزریق نباید روی صورت بخوابند.
  6. استفاده از آب بسیار گرم می‌تواند باعث روان شدن هیالورونیک اسید و جابه‌جایی آن در صورت شود، مخصوصاً اگر با ماساژ صورت در حمام همراه باشد.
  7. تا ۲۴ ساعت اول، از کمپرس آب سرد و یخ استفاده شود تا کبودی کمتر شود.
  8. فرد باید یک هفته پس از تزریق فیلر برای معاینه دوباره و دو هفته بعد از تزریق برای رفع ایرادات احتمالی مانند عدم قرینگی، به پزشک خود مراجعه کند.

کاندید نامناسب تزریق هیالورونیک اسید

عوارض جانبی هیالورونیک اسید

به طور کلی، استفاده از مکمل‌های اسید هیالورونیک، محصولات موضعی و تزریق آن در صورتی که مطابق با دستورالعمل نحوه استفاده از آنها باشد، بی‌خطر است. با این حال، اسید هیالورونیک ممکن است در برخی از افراد، عوارض جانبی و واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند. همواره پیش از شروع استفاده از یک محصول جدید پوست، باید آن را تست کرد.

افرادی که تزریق حاوی اسید هیالورونیک دریافت می‌کنند ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کنند که باید طی یک هفته از بین روند:

  1. درد
  2. سرخی
  3. خارش
  4. ورم
  5. کبودی

این عوارض جانبی به احتمال زیاد در نتیجه فرایند تزریق اتفاق می‌افتد تا خود محلول اسید هیالورونیک.

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست و کاشت مو، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
حساسیت پوستی چیست و روش های درمان آن کدام است؟حساسیت پوستی چیست و روش های درمان آن کدام است؟

حساسیت پوستی یکی دیگر از انواع آلرژی است که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند. پزشکان متخصص پوست بر این باورند که استفاده از جواهرات و زیورآلات فلزی و عطر می‌تواند عامل به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی شوند. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر خط اخم و پیشانی چه مزایا و مراحلی دارد؟تزریق فیلر خط اخم و پیشانی چه مزایا و مراحلی دارد؟

فیلر یک روش درمانی غیر جراحی و کم تهاجمی است که جهت اصلاح چین و چروک‌ها و خطوط عمیق حاصل از افزایش سن، زیر پوست تزریق می‌شوند. ... ادامه مطلب

موفقیت کاشت مو با مراقبتهای پس از آنموفقیت کاشت مو با مراقبتهای پس از آن

مراقبتهای بعد از پیوند مو بسیار تاثیرگذار در نتیجه کاشت مو وکاهش عوارض کاشت مو می باشد. به صورت سنتی، برای پوست سر فرد، بانداژ می‌بندند تا منطقه‌ی کاشته شده پوشیده‌شود. سپس بیمار می‌تواند به منزل برود و روز بعد جهت برداشتن بانداژ و معاینه‌ی ایمپلنت‌ها به کلینیک مراجعت نماید ... ادامه مطلب

پی آر اف(PRF) چیست و چه کاربردی دارد؟پی آر اف(PRF) چیست و چه کاربردی دارد؟

پی آر اف مخفف فیبرین غنی از پلاکت است. این مرحله بُعدی در تکامل جوان سازی طبیعی پوست و مو است. این روش دارای پلاکت ، فاکتورهای رشد و سلول‌هایی است که برای کمک به جوان سازی پوست ، رشد مو و ترمیم زخم استفاده می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465