مؤثرترین درمان خط اخم | کلینیک تخصصی پوست ارکیده در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / بهترین روش رفع خطوط بین ابروها یا خط اخم

بهترین روش رفع خطوط بین ابروها یا خط اخم

ایجاد خط اخم در چهره، از جمله مشکلاتی است که بعد از گذشت چندین سال از عمر افراد برای آنها رخ می‌دهد. به خطوط عمودی که در بین دو ابروی افراد ایجاد می‌شود، خط اخم می‌گویند. در واقع خط اخم ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و نمی‌توان گفت که تنها افزایش سن، باعث ایجاد خط اخم می‌شود.

از بین بردن خط اخم، از جمله مسائلی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. روش‌های متعددی برای درمان خط اخم وجود دارد که با توجه به عمق، محل قرارگیری و سن و نوع پوست بیمار بهترین درمان خط اخم عمیق می‌تواند متفاوت باشد. در این مطلب به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

تزریق ژل می‌تواند تا حدود زیادی خط اخم را در وسط پیشانی افراد از بین ببرد. برای از بین بردن خط و خطوط روی صورت همواره از روش‌های متنوعی استفاده می‌شود. یکی از این روش‌ها را می‌توان تزریق ژل نامید. در واقع با تزریق ژل می‌توان به طور موقت از شر این خطوط خلاص شد. ژل‌ها انواع مختلفی دارند که در بازار تجاری به فروش می‌رسند. برند‌های متفاوتی می‌توانند این ژل‌ها را تولید و به بازار عرضه کنند. از این رو باید به دنبال بهترین مارک ژل‌ها باشید تا بتوانید به راحتی اثرات تزریق ژل را بدون هیچ عارضه‌ای مشاهده کنید. می‌توان گفت که تزریق ژل به صورت می‌تواند به عنوان پر‌کننده عمل کند و چروک‌های پوستی را از بین ببرد.

معمولاً از ژلی که دارای اسید هیالورونیک است برای تزریق در خط اخم استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک دارای ماندگاری موقتی است؛ بنابراین تا حدود ۶ ماه تا یک سال می‌تواند اثر‌گذاری خود را داشته باشد. بعد از این مدت خطوط اخم دوباره به حالت اول برمی‌گردند و شما باید مکرراً تزریق را انجام دهید. نوعی از پرکننده پوستی وجود دارد که می‌تواند اثرات ماندگارتر و طولانی‌تری تا حدود ۱۸ ماه را نیز از خود نشان دهد.

خطوط عمودی بین ابروها که از علائم افزایش سن، عدم مراقبت صحیح از پوست و سبک زندگی غیراصولی هستند؛ و می‌توانند حالتی خسته، عبوس و سالخورده به چهره بدهند؛ با تزریق فیلر به راحتی قابل رفع خواهند بود. تزریق فیلر خط اخم از جمله اقداماتی است که در کلینیک پوست ارکیده شهرکرد با بهترین نتایج قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

نحوه تزریق ژل به خط اخم

نحوه‌ی تزریق ژل خط اخم بسیار حائز اهمیت است. در ناحیه خط اخم رگ‌های ریزی وجود دارد که به سمت چشم می‌روند؛ بنابراین شخصی که تزریق را انجام می‌دهد باید بسیار متبحر و مجرب باشد؛ زیرا یک تزریق اشتباه صدمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. با توجه به فرورفتگی خط اخم میزان تزریق ژل خط اخم را پزشک مشخص خواهد کرد که به طور معمول حدود یک سی‌سی خواهد بود. سپس از کرم‌های بی‌حسی برای کاهش درد استفاده می‌شود و به وسیله سوزن‌های مخصوصی تزریق انجام می‌پذیرد. مدت زمان تزریق بسیار کوتاه است و درد غیر قابل تحملی متوجه شما نخواهد بود.

ماندگاری تزریق ژل به خط اخم

ژل هم قابلیت عدم تمدید و بازگشت به حالت اولیه را دارد و هم در عین حال ماندگاری ۶ تا ۱۸ ماهه. بنابراین یک گزینه تقریبا ماندگار با قابلیت ایجاد تغییر در آینده است.

افراد منع از تزریق ژل خط اخم

عوارض تزریق ژل خط اخم

تزریق ژل برای کاهش خطوط اخم بسیار بی‌خطر است. شایع‌ترین عارضه کبودی موضعی در اطراف محل تزریق و سردرد کسل‌کننده است که حدود ۱۰٪ از بیماران در روزهای بعد از درمان آن را تجربه می‌کنند. عوارض جانبی کمتر شایع، اما ممکن، عدم تقارن یا افتادگی پلک است.

تزریق چربی به خط اخم

یکی از روش‌های درمانی که به منظور صاف کردن چین و چروک‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد تزریق چربی می‌باشد. تزریق چربی به عنوان یکی از روش‌های زیبایی درمانی برای رفع خطوط اخم که در اثر عوامل مختلف در صورت افراد به وجود می‌آیند کاربردی گسترده در علم نوین پزشکی دارد. تزریق چربی عمل جدید زیبایی می‌باشد که امروزه یکی از ابزارهای موفق علم نوین پزشکی به شمار می‌رود.

نحوه انجام تزریق چربی به خط اخم

برای رفع خط اخم با استفاده از تزریق چربی، چربی مورد نیاز از بدن خود بیمار به دست می‌آید. بهترین محل برای تأمین چربی مورد نیاز، شکم، باسن و ران است که معمولاً این پروسه با استفاده از لیپوساکشن یا لیپوماتیک صورت می‌گیرد. پس از استخراج، ترکیبات اضافی از چربی جدا شده و سپس با استفاده از سرنگ مخصوص به خط اخم تزریق می‌شود. باید توجه داشت که تزریق به اندازه انجام شود تا باعث حجیم شدن پیشانی نشود.

ماندگاری تزریق چربی به خط اخم

ماندگاری تزریق چربی به خط اخم در اکثر موارد دائمی است و به ندرت ممکن است نیاز به انجام عمل ترمیمی باشد. ممکن است در برخی افراد مقداری از چربی‌ها جذب بدن شود. به مدت شش ماه بعد از عمل، چربی‌های تزریق شده به تدریج کاهش پیدا می‌کند، بنابراین نتایج نهایی پس از شش ماه نمایان می‌شود. پس از گذشت این مدت مشخص می‌شود که فرد به تزریق مجدد نیاز دارد یا خیر. ماندگاری هر عملی تا حد زیادی به مهارت جراح بستگی دارد.

خط اخم

افراد نامناسب جهت تزریق چربی به خط اخم

عوارض تزریق چربی به خط اخم

ممکن است برخی عوارض در نتیجه‌ی تزریق چربی به بخش‌های مختلف بدن ایجاد شوند. برخی از این عوارض عبارتند از:

  1. درد
  2. تورم
  3. کبودی
  4. بیحسی موقت

بهترین اقدام برای کاهش این عوارض ناشی از تزریق چربی را می‌توان استفاده از کمپرس سرد و دست‌کاری نکردن محل تزریق دانست.

تزریق فیلر به خط اخم

یکی از راه‌های برطرف کردن خطوط اخم تزریق فیلر می‌باشد. فیلرهای اسید هیالورونیک محصولاتی شبیه ژل هستند که با تزریق آنها به زیر سطح پوست، می‌توان چین‌وچروک‌ها را برطرف کرده و حجم از دست رفته‌ی صورت را جبران کرد. دلیل اصلی محبوبیت تزریق فیلر خط خنده، اثرگذاری بالا و سریع آن در زمینه جوانسازی پوست صورت است.

نحوه تزریق فیلر به خط اخم

کاندیدای نامناسب جهت تزریق فیلر خط اخم

  1. افرادی که به ترکیبات ژل‌ها حساسیت دارند.
  2. افراد با بیماری‌های خود ایمنی مانند دیابت
  3. افراد بارداری یا شیرده
  4. افراد مستعد کلوئید
  5. افراد با عفونت باکتریایی پوست
  6. افراد زیر هجده سال
  7. افرادی که از دیگر فیلرهای پوستی استفاده کرده‌اند.

ماندگاری فیلر خط اخم

ماندگاری تزریق فیلر به عوامل مختلفی وابسته است که نوع و برند ژل مصرفی، محل تزریق فیلر، سیستم بدنی خود بیمار و نحوه مراقبت‌های پس از تزریق فیلر از آن جمله هستند. با توجه به موارد مطرح شده بازه زمانی 6 الی 18 ماه را می‌توان در دوام تزریق فیلرخط اخم برآورد نمود.

عوارض جانبی فیلر خط اخم

عوارض جانبی مواد پرکننده و ژل‌ها معمولاً کم بوده و رفع آنها آسان است. عوارض غالب گزارش شده تزریق فیلر برای از بین بردن خط اخم عبارتند از:

در موارد بسیار نادر ممکن است عوارض جانبی شدیدتری تجربه شود. این عوارض جانبی نادر شامل تجمع قابل‌مشاهده مواد پرکننده، سردرد، تاری دید، واکنش آلرژیک و عفونت می‌باشند. به طور معمول تمام عوارض جانبی گفته شده خودبه‌خود و در طول یک هفته تا ده روز از بین می‌روند و با رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر می‌توانید امکان بروز این عوارض را به طور محسوس کاهش دهید.

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست و کاشت مو، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای رفع خطوط ماریونت یا اندوهروشهای رفع خطوط ماریونت یا اندوه

خط اندوه، خطوطی هستند که اطراف لب ها ایجاد میشوند. این خطوط معمولاً به سمت چانه و فک ادامه پیدا میکنند. زمانی که سن بالا می رود، میزان کلاژن و الاستین های پوست کاهش پیدا میکند. همین موجب می شود تا خط اندوه خود را به نمایش بگذارد. ... ادامه مطلب

مزوژل جالپرو چه کاربردهایی دارد؟مزوژل جالپرو چه کاربردهایی دارد؟

مزوژل متد جدیدی در زمینه ی جوانسازی پوست است. در مزوژل از ۱۴ نوع مواد ویتامینه و معدنی و آنتی اکسیدان جهت تقویت و ترمیم پوست بهره گرفته می شود. مزوژل دربرگیرنده ی موادی از انواع ویتامین ها و همچنین هیالورونیک اسید با تراکم و سفتی زیاد می باشد؛ اما همانند ژل ها حجم دهنده و پر کننده نیستند. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس به پیشانی چگونه عمل میکند؟تزریق بوتاکس به پیشانی چگونه عمل میکند؟

تزریق بوتاکس، خطوط اخم و چروک‌های پیشانی را برطرف نموده و به صورت شادابی و جوانی هدیه می‌دهد. می‌توان گفت که این ماده یک روش حرفه‌ای و یا راز زیبایی است که فارغ از سن و جنسیت ظاهر افراد را بهبود می‌بخشد ... ادامه مطلب

جدیدترین روش های جوانسازی پوستجدیدترین روش های جوانسازی پوست

جوانسازی و زیبا سازی پوست صورت یک روش درمانی زیبایی است. جوانسازی پوست صورت از طریق روش‌ های جراحی و غیر جراحی، امکان‌پذیر است. در این مطلب، روش های متداول برای جوانسازی پوست و برطرف کردن چین و چروک‌ های صورت، اسکارها و سایر عیب‌ های جزئی در صورت را بررسی می کنیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465