درمان افتادگی صورت | لیفت صورت در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / روش های درمانی غیر جراحی افتادگی صورت

روش های درمانی غیر جراحی افتادگی صورت

با افزایش سن و افت تدریجی سطح کلاژن، خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست کاهش می‌یابد. در نتیجه پوست صورت شل شده و می‌افتد. شل شدن و افتادگی پوست می‌تواند به دلیل کاهش وزن نیز رخ دهد. عمل سفت کردن و رفع افتادگی پوست در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است؛ زیرا فرایندی است غیر جراحی که جایگزین عمل‌های تهاجمی برای ترمیم خاصیت ارتجاعی و بهبود کیفیت پوست شده است.

یکی از روشهای جوانسازی پوست که بدون نیاز به جراحی، برش و بخیه بوده؛ و با نتایج بسیار موثری همراه است؛ لیفت غیر جراحی پوست می‌باشد. شما با استفاده از متدهای متعددی می‌توانید پوست نواحی مختلف صورت و بدن از جمله گردن، فک و غبغب را لیفت نموده و جوانسازی کنید. لیفت صورت در کلینیک ارکیده شهرکرد توسط متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

دلایل افتادگی و شل شدن پوست

به‌طور کلی دلایل افتادگی و شل شدن پوست صورت عبارتند از:

روش‌های درمانی افتادگی پوست صورت

هایفو

امواج فراصوت بسیار قوی (هایفو) روشی غیر جراحی برای کشیدن و سفت ‌کردن افتادگی پوست صورت (خط فک) و گردن است که دوره بهبودی برای این درمان وجود ندارد. انرژی اولتراسوند غیر‌تهاجمی، کمی گرما در پوست مورد نظر ایجاد می‌کند. این کار سلول‌ها را برای تولید کلاژن و جوان‌سازی مجدد تحریک می‌کند. در ماه‌های پس از درمان، پوستی نرم و صاف، محکم‌تر و روشن‌تر را مشاهده خواهید کرد. این روش درمان باعث تشکیل کلاژن در غشاء‌ میانی پوست و ایجاد نتایج طولانی مدت می‌شود که این نتایج به‌تدریج؛ اما به طور چشمگیری در طول زمان رخ می‌دهند.

رادیو فرکانسی (RF)

این روش که نسبتاً جدید است، یک روش بدون جراحی برای افرادی است که می‌خواهند افتادگی و سایر نشانه‌های پیری را درمان کنند. رادیو فرکوئنسی برای پوست‌های شل توسط متخصص انجام می‌شود و از انرژی رادیو فرکانسی (RF) بر روی پوست صورت استفاده ‌کرده و با گرم کردن لایه‌های مختلف پوست تولید کلاژن را تحریک می‌کند که این کار خود باعث نرمی و کشیدگی سطح پوست می‌شود.

این روش نیاز به هیچ برشی در پوست نداشته و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. رادیو فرکوئنسی یک روش مناسب برای بسیاری از افرادی که پوستشان در گذشته به لیزر و یا درمان‌های حرارتی، واکنشی نشان نداده، می‌باشد.

افتادگی صورت

لیفت با نخ

در این روش غیر جراحی، نخ‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جنس نخ‌های بخیه در جراحی هستند و مانند آنها به مرور زمان حل می‌شوند. این روش تأثیر روش جراحی را دارد؛ اما هیچ عمل جراحی صورت نمی‌گیرد. نخ‌ها ممکن است در طول ۸ ماه جذب بدن شوند؛ اما تأثیر روش لیفت با نخ تا یک یا دو سال باقی می‌ماند و همین عدم نیاز به انجام مداوم این درمان، این روش را به متداول‌ترین و محبوب‌ترین روش درمانی تبدیل کرده است. علائم بهبودی بدون بازگشت در درمان، بلافاصله پس از درمان مشاهده می‌شوند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از دیگر روش‌هایی است که به رفع افتادگی پوست و صافی آن کمک می‌کند. در این روش پزشک با استفاده از سوزن‌های کوچک انرژی و گرمایی را به لایه‌های زیرین پوست می‌فرستد. این انرژی باعث تولید کلاژن و بافت پوستی جدید می‌شود.

کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی‌تراپی گاز CO2 در لایه‌های میانی پوست انتشار پیدا می‌کند. در این حالت اکسیژن رسانی در آن ناحیه کم می‌شود. کمبود اکسیژن مغز را تحریک کرده و خون و مواد مغذی را به قسمت مورد نظر می‌رساند. این روند باعث تشکیل کلاژن بیشتر و جوانسازی پوست می‌شود.

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز یک روش انجمادی برای حل چربی اضافی است. اگر شخص چربی اضافی زیر چانه داشته باشد، پزشک پیش از انجام سایر روش‌های لیفت از کرایولیپولیز برای مشخص شدن خط فک استفاده می‌کند. این کار باعث می‌شود، اثر لیفتینگ بهتر دیده شود. این روش کاملاً بدون درد است و در یک یا دو جلسه انجام می‌شود.

بوتاکس

تزریق بوتاکس در ماهیچه‌های اطراف پیشانی باعث بالا رفتن دم ابرو می‌شود.

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی در افتادگی و شل شدگی پوست است. تزریق ژل باعث سفت شدن پوست و درمان افتادگی و شل شدن پوست می‌شود. از جمله ژل‌های مورد استفاده در این روش می‌توان به سلول‌های چربی، اسید هیالوورنیک و کلاژن اشاره کرد. بر اساس نوع ژل مورد استفاده، ممکن است هرچند ماه یا سال نیاز به تزریق مجدد وجود داشته باشد.

مزایای لیفت صورت

لیفتینگ صورت غیرجراحی مزایای زیر را برای شخص به همراه دارد:

متقاضیان مناسب درمانی افتادگی پوست صورت

به طور کلی، کاندیدهای مناسب برای لیفت صورت افرادی هستند که:

  1. افرادی که از سلامت عمومی برخوردارند و به بیماری‌هایی که در روند درمان اختلال ایجاد می‌کند، مبتلا نیستند.
  2. افرادی که سیگار نمی‌کشند.
  3. افرادی به نگرش مثبت نسبت به درمان و انتظارات واقع‌بینانه از نتایج درمان

معایب روش‌های درمانی افتادگی پوست صورت

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست و کاشت مو، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
حساسیت پوستی چیست و روش های درمان آن کدام است؟حساسیت پوستی چیست و روش های درمان آن کدام است؟

حساسیت پوستی یکی دیگر از انواع آلرژی است که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند. پزشکان متخصص پوست بر این باورند که استفاده از جواهرات و زیورآلات فلزی و عطر می‌تواند عامل به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی شوند. ... ادامه مطلب

مکانیسم درمان زخم با پی آر پی چگونه است؟مکانیسم درمان زخم با پی آر پی چگونه است؟

پی آر پی می‌تواند در بهبود آسیب‌های قدیمی به شما کمک کند. هنگامی‌که پزشکان سرم پی آر پی را وارد منطقه هدف می‌کنند، روند بهبودی را دوباره آغاز می‌کند. بدن سیگنالی دریافت می‌کند که منطقه نیاز به بهبودی دارد و ترمیم مجدد را دوباره آغاز می‌کند. ... ادامه مطلب

سلولهای بنیادی bulgue فولیکول موسلولهای بنیادی bulgue فولیکول مو

گاهی به علت وجود شرایط و مشکلات گوناگون ، ممکن است فولیکول‌ های موضعیف و یا دچار آسیب‌های بسیار زیادی شوند. هرگونه آسیبی که به این عضو وارد شود، می‌تواند باعث ریزش‌های مقطعی و دائمی، شدید و یا خفیف و در نهایت ممکن است موجب طاسی سر فرد شود. ... ادامه مطلب

مزوتراپی زیر چشم چه کاربردی دارد؟مزوتراپی زیر چشم چه کاربردی دارد؟

مزوتراپی زیر چشم باید توسط متخصص پوست و مو آشنا به تکنیک های تزریق مزوتراپی که دارای مهارت کافی و تجربه ی لازم در این زمینه است، صورت پذیرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465