روش تهیه و مزایای پی آر اف(PRF)
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / پی آر اف(PRF) چیست و چه کاربردی دارد؟

پی آر اف(PRF) چیست و چه کاربردی دارد؟

پی آر اف مخفف «فیبرین غنی از پلاکت» است. این مرحله بُعدی در تکامل جوان سازی طبیعی پوست و مو است. این روش دارای پلاکت ، فاکتورهای رشد و سلول‌هایی است که برای کمک به جوان سازی پوست ، رشد مو و ترمیم زخم استفاده می‌شود. این نوع درمان از برخی جهات مشابه PRP است؛ اما پی آر اف فاکتورهای رشد را برای مدت زمان طولانی‌تری حدود یک هفته آزاد می‌کند. در مقابل PRP فاکتورهای رشد را برای چند ساعت آزاد می‌کند. این بدان معنی است که پی آر اف می‌تواند مزایای بلندمدت‌تری داشته باشد. عوامل رشد باعث تحریک سلول‌های بنیادی در بهبود کلاژن در پوست و رشد مو می‌شوند. تصور می‌شود که پلاکت موجود در این روش نسبت به PRP مقاوم‌تر است. پس بنابراین باعث بهبود سریع‌تر می‌شود.

در کلینیک ارکیده شهرکرد متخصصان پوست با تزریق پی آر اف (PRF) می‌توانند، پوست شما را به نحو مطلوبی جوانسازی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد استفاده از PRF

به طور کلی این روش دارای مزایای بسیار زیادی است که شامل :

مزایای روش PRF

پی آر اف

روش تهیه پی آر اف (PRF)

مراحل اولیه تهیه پی آر اف درست مثل پی آر پی است، فقط ماده ضد انعقاد به خون اضافه نمی‌شود و سرعت و مدت سانتریفوژ در تهیه آن پایین‌تر از روش پی آر پی است. به همین علت است که فاکتور رشد، سلول‌های بنیادی و سلول‌های سفید بیشتری به دست می‌آید. این عوامل همه در ترمیم و بازسازی فولیکول مو مؤثر هستند. از آن جایی که پی آر اف فاقد ضد انعقاد و دارای فیبرین می‌باشد و هر لحظه امکان لخته شدن دارد. باید در عرض ده دقیقه تزریق شود، در غیر این صورت غیرقابل تزریق خواهد بود.

ابتدا بسته به اندازه ناحیه مورد نظر 2-4 ویال خون از بازوی شما کشیده می‌شود. سپس در لوله‌های مخصوص و به روش منحصر به فرد سانتریفیوژ انجام می‌شود تا فیبرین فعال شود و فاكتورهای رشد بیشتر، گلبول‌های سفید و سلول‌های بنیادی متمرکز شده و آنها را از سایر اجزای خونی كه لازم نیست جدا کند. PRF سپس از ویا‌ل ها خارج شده و به ناحیه ریزش مو یا ناحیه صورت که نیاز به جوانسازی دارد تزریق می‌شود.

عوارض جانبی PRF

پی آر اف یک روش کاملاً ایمن و بی‌خطر است. تنها عوارض جانبی آن، ورم و قرمزی مختصر در پوست می‌باشد. در بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند، ممکن است خونریزی مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند و بهبودی آنها کمی بیشتر زمان ببرد.

تزریق چربی به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تقویت مو با روشهای مزوتراپی و پی آر پیتقویت مو با روشهای مزوتراپی و پی آر پی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش‌های مختلفی در جهت جوانسازی و بهبود پوست و مو انجام می‌گیرد که روش‌های دائمی محسوب می‌شود و می‌توان سلامت پوست و مو را به فرد بازگرداند. روش‌هایی همچون مزوتراپی و پی آر پی از این دسته از روش‌ها هستند ... ادامه مطلب

مقایسه روشهای تزریقی جوانسازی با روشهای جراحیمقایسه روشهای تزریقی جوانسازی با روشهای جراحی

با گذر زمان و افزایش سن، جوانی صورت، دستخوش تغییراتی می شود که این تغییرات شامل ایجاد چین و چروک و خطوط عمیق و از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست در صورت می باشد. برای درمان این مشکل و بازگرداندن شادابی پوست از روش های مختلف جوانسازی پوست مانند جوانسازی صورت با روش های تزریقی و جراحی صورت استفاده میشود. ... ادامه مطلب

رفع چروک اطراف چشم یا خطوط پنجه کلاغیرفع چروک اطراف چشم یا خطوط پنجه کلاغی

برای درمان خطوط پا کلاغی کنار چشم روشهای متعددی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل، میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن و غیره وجود دارد ... ادامه مطلب

اگزما چیست و علت ایجاد آن کدام است؟اگزما چیست و علت ایجاد آن کدام است؟

اگزما یکی از بیماری‌های رایج پوستی است که به دلیل علائم خاص خود می‌تواند شخص را به شدت درگیر و زندگی روزانه را دشوار کند.یافتن علت اگزما یک مشکل بزرگ است و پزشکان هنوز علت دقیق آن را نمی‌دانند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465