درمان چروک و آکنه پوست با سلول بنیادی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / بهبود چروک و آکنه با پیوند سلول های بنیادی فرد به پوست خود

بهبود چروک و آکنه با پیوند سلول های بنیادی فرد به پوست خود

افزایش چین و چروک‌های صورت به دنبال افزایش سن امری غیرقابل اجتناب است. تمرکز این چین و چروک‌ها بخصوص در اطراف دهان (خط خنده)، گردن، پیشانی، دور چشم، بین دو ابرو (خط اخم) و پیشانی است. روش‌های درمانی مختلفی برای کاهش چین و چروک به کار گرفته شده‌اند. از جمله روش‌هایی که در سال‌های اخیر و با پیشرفت در امر سلول‌های بنیادی و به دنبال آن سلول درمانی برای کاهش خطوط چهره به کار گرفته شده است که تزریق نوعی از سلول‌های پوست خود فرد (فیبروبلاست) می‌باشد.
فرورفتگی‌های ناشی از جوش‌های پوستی، سوختگی، بیماری سالک و یا بخیه از جمله مواردی است که این روش برای رفع آنها استفاده می‌شود.سلول درمانی در مورد فرورفتگی‌های روی سطح پوست نیز صورت می‌گیرد. علت اصلی در بروز فرورفتگی‌های پوستی، کاهش فعالیت سلول‌های فیبروبلاست است. این سلول‌های کلاژن ساز در ناحیه عمقی پوست قرار دارد که در اثر حوادث یا بیماری‌ها از بین می‌رود در نتیجه فرورفتگی‌هایی در پوست ایجاد می‌شود. در زمان بروز چین و چروک، سلول‌های فیبروبلاست از بین نمی‌رود بلکه پیر می‌شود و کار آیی زمان جوانی برای ساخت مجدد کلاژن را از دست می‌دهد.در سلول درمانی برای رفع هر نوع فرورفتگی پوستی، سلول‌های فیبروبلاست در محل موردنظر تزریق می‌شود تا با گذشت زمان فرورفتگی‌ها پر و پوست ظاهر بهتری یابد. این سلول‌ها از ناحیه پشت گوش گرفته می‌شود به این صورت که یک سانتی‌متر از پوست این ناحیه برداشته و در آزمایشگاه سلول‌های فیبروبلاست آن جدا می‌شود.

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست و کاشت مو، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

سلول درمانی به پیوند سلول زنده از خود فرد یا فرد سالم دیگر با هدف بازسازی بافت بدن گفته می‌شود. سلول‌ها می‌توانند در محل آسیب جایگزین سلول‌ها و بافت آسیب دیده شوند، مواد محرک رشد ترشح کنند و در برخی موارد به سلول‌های دیگری تبدیل شوند. این هماهنگی و تطبیق‌پذیری باعث می‌شود سلول درمانی به طور قدرتمندی عمل کند و امکان بالایی برای درمان بیماری‌های غیر قابل برگشت فراهم‌ نماید.

درمان چروک و آکنه پوست با سلول بنیادی

نحوه انجام بهبود چروک و آکنه با پیوند سلول‌های بنیادی

این سلول‌ها از ناحیه پشت گوش گرفته می‌شود به این صورت که یک سانتی‌متر از پوست این ناحیه برداشته و در آزمایشگاه سلول‌های فیبروبلاست آن جدا می‌شود. علت برداشتن سلول از پشت گوش، جوان‌تر بودن این سلول‌ها است، به طوریکه سلول‌های پشت گوش 2 تا 10 سال جوان‌تر از سلول‌های فیبروبلاست صورت است. بنابراین استفاده از این سلول‌ها به داشتن نتیجه‌ای بهتر کمک می‌کند.
با برداشتن بخشی از پوست پشت گوش، می‌توان بین 600 هزار تا یک میلیون سلول فیبروبلاست به دست آورد که آنها در آزمایشگاه به مدت یک ماه کشت داده می‌شود و پس از یک ماه حدود 70 تا 90 میلیون سلول فیبروبلاست به دست می‌آید. این سلول‌ها طی 3 مرحله به فاصله زمانی یک ماه در قسمت اسکار آکنه، چین و چروک یا هر نوع فرورفتگی تزریق می‌شود. دوره درمان حدود 4 ماه شامل یک ماه برای کشت سلولی و 3 ماه برای تزریق می‌باشد. نتیجه سلول درمانی از تزریق دوم به بعد به تدریج آغاز می‌شود و با گذشت زمان سیر صعودی می‌یابد.

میزان اثربخشی پیوند سلول‌های بنیادی فرد به پوست خود

میزان اثربخشی این روش درمانی به سن، ژنتیک و عواملی مانند ورزش نکردن، سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکی وابسته است؛ اما به ‌طور کلی بین 40 تا 80 درصد است. سلول درمانی بر روی افراد 20 تا 65 سال انجام شده است و هر چه سن افراد پایین‌تر باشد، میزان اثربخشی این روش درمانی بر روی آنها بیشتر است.

کاندید مناسب پیوند سلول‌های بنیادی

پیوند سلول‌های بنیادی گزینه خوبی برای افراد زیر می باشد:

عوارض تزریق سلول های بنیادی

اطلاعات بسیار کمی در مورد اثرات جانبی احتمالی کاشت مو به وسیله سلول‌های بنیادی در دسترس است؛ اما باید بدانید مانند هر روش پزشکی دیگر، همیشه خطر خونریزی خفیف یا عفونت جزئی در محل برداشت نمونه یا تزریق وجود دارد. همچنین اگر پزشک ماهری را انتخاب نکرده باشید ممکن است باعث ایجاد زخم در محل برداشت سلول بنیادی نیز بشود.
آنچه سلول درمانی را از سایر روش‌های درمانی متمایز می‌سازد، بی خطر بودن، درمان سرپایی، بدون نیاز به بستری یا عمل جراحی است. علاوه بر این اتولوگ بودن یعنی درمان با استفاده از سلول‌های خود شخص نیز مسئله رد پیوند را در پی نخواهد داشت و در بدن واکنش منفی و پس زدن پیوند دیده نشده است.

تنها روشی که برای پرپشت کردن ابروها با نتایج رضایت بخش همراه است، کاشت ابرو می‌باشد که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی قابل انجام می‌باشد. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر سرد چیست و چه کاربردی در زیبایی دارد؟لیزر سرد چیست و چه کاربردی در زیبایی دارد؟

اگر از رويش زياد موهاى بدن خود خسته شده‌اید و يا دچار موهاى زیرپوستی و لک و جوش ناشى از آن هستيد، ليزر موهاى زائد باعث می‌شود تا علاوه بر از بين بردن دائمى موها، پوست زیبا و نرم‌تری نسبت به گذشته داشته باشید و همچنين از شر روش‌های موقتی مانند استفاده از ژیلت و تیغ، موم و اپیلاسیون راحت شوید. ... ادامه مطلب

فیلر ژوویدرم چیست و تزریق این ژل چه اثراتی دارد؟فیلر ژوویدرم چیست و تزریق این ژل چه اثراتی دارد؟

فیلرهای پوستی در سال‌های اخیر محبوبیتی دو چندان یافته‌اند چون مردم به دنبال راهکاری ایمن و موثر هستند تا بتوانند علائم پیری پوست را کاهش داده و ویژگی‌های چهره خود را بهبود ببخشند.یکی از شناخته شده‌ترین نام‌ها در دنیای ژل‌های تزریقی ژوویدرم است. ... ادامه مطلب

بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستیبهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی در دو مقطع سنی جوانی و میانسالی انجام گرفته و بسیار نتیجه بخش خواهد بود. افرادی که دارای افتادگی پلک، پف های پلکی و نا هنجاری های پلک هستند، کاندید انجام این عمل جراحی می باشند. ... ادامه مطلب

مکانیسم درمان زخم با پی آر پی چگونه است؟مکانیسم درمان زخم با پی آر پی چگونه است؟

پی آر پی می‌تواند در بهبود آسیب‌های قدیمی به شما کمک کند. هنگامی‌که پزشکان سرم پی آر پی را وارد منطقه هدف می‌کنند، روند بهبودی را دوباره آغاز می‌کند. بدن سیگنالی دریافت می‌کند که منطقه نیاز به بهبودی دارد و ترمیم مجدد را دوباره آغاز می‌کند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465