روشهای جوانسازی پوست در کلینیک ارکیده | متخصص پوست در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / بهترین روشهای جوانسازی پوست صورت کدامند؟

بهترین روشهای جوانسازی پوست صورت کدامند؟

با افزایش سن، دیگر به ‌اندازه‌ی کافی کلاژن و الاستین ساخته نمی‌شود. این دو ماده، بر روی زیبایی و جوانی پوست بسیار مؤثر و از مواد تشکیل دهنده‌ی بافت آن هستند. علاوه بر این‌ مواردی مانند عدم رسیدگی کافی به پوست در دوران جوانی، استرس، مصرف مواد مخدر و نور آفتاب باعث تخریب پوست می‌شوند. جوانسازی پوست یکی از انواع درمان‌های زیبایی برای بازگرداندن شادابی و جوانی به پوست صورت است. پزشکان، جوانسازی پوست صورت را با روش‌های مختلف جراحی و بدون جراحی انجام می‌دهند. با توجه به عمق درمان پوست، روش‌های جوانسازی با هم تفاوت دارند. جوانسازی پوست صورت می‌تواند تقارن را به صورت بازگرداند و حتی می‌توان به صورت موضعی برای درمان چین‌وچروک‌ها، شل شدگی و افتادگی پوست و جای زخم‌ها اقدام کرد. در این مطلب به معرفی بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت می‌پردازیم.

یکی از روشهای جوانسازی پوست که بدون نیاز به جراحی، برش و بخیه بوده؛ و با نتایج بسیار موثری همراه است؛ لیفت غیر جراحی پوست می‌باشد. شما با استفاده از متدهای متعددی می‌توانید پوست نواحی مختلف صورت و بدن از جمله گردن، فک و غبغب را لیفت نموده و جوانسازی کنید. لیفت صورت در کلینیک ارکیده شهرکرد توسط متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

جوانسازی پوست صورت با لیزر اندولیفت

اندولیفت یکی از روش‌های جدید جوانسازی پوست است. در این روش کم تهاجمی، فیبر بسیار نازکی وارد پوست می‌شود و درون لایه‌‌های عمقی پوست قرار می‌گیرد. فیبری با استفاده از اشعه‌ی لیزر مادون قرمز (فرو سرخ) کلاژن‌سازی پوست را تحریک کرده و باعث ذوب شدن تجمعات اضافی چربی می‌شود. به این ترتیب شاهد کاهش افتادگی و سفتی پوست خواهیم بود.

جوانسازی پوست صورت با تزریق ژل

تزریق ژل یک عمل زیبایی است که برای کاهش چین و چروک صورت و سایر علائم پیری استفاده می‌شود. تزریق ژل به صورت حجم می‌بخشد و درخشندگی و طراوت آن را بازیابی می‌کند. تزریق ژل به پوست می‌تواند برای مقابله با اولین علائم پیری و جوانسازی پوست بسیار مفید باشد.

جوانسازی پوست صورت

جوانسازی پوست صورت با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی بسیار مؤثر و بی‌خطر می‌باشد که به‌وسیله سوزن‌های ریز پزشکی به پوست صورت ضربه‌های ریزی وارد می‌کنند که باعث تولید سلول‌های فیبروپلاست پوستی و تحریک کلاژن می‌شود. با انجام میکرونیدلینگ مشکلات پوستی تا حدی برطرف شده و همچنین باعث جوانسازی پوست می‌شود.

جوانسازی پوست صورت با هایفوتراپی

ساز و کار مورد استفاده در این روش، بر اساس اولتراسوند ساده یا همان امواج صوتی ا‌ست. با این تکنولوژی، پزشک انرژی امواج صوتی را در عمق دلخواهی در لایه‌های زیرین پوست متمرکز می‌کند، بدون اینکه آسیبی به سطح پوست برساند. این روش در یک جلسه و بدون تحمل درد و زمان و هزینه زیاد، از بهترین شیوه‌های حال‌ حاضر در دنیا برای لیفت صورت است.

اثر‌ هایفوتراپی 3 ماه پس از آغاز درمان مشاهده می‌شود و در از بین بردن پلک‌های افتاده و آویزان، از بین بردن چین‌وچروک‌های صورت، چروک‌های ریز و چین‌خوردگی‌های باریک اطراف چشم مؤثر است. این روش شلی پوست گردن و گونه‌ها را تا حدودی برطرف می‌کند و به رفع غبغب، محکم شدن پوست صورت و کاهش عمق خط خنده و رفع افتادگی گوشه‌های لب کمک می‌کند. مزیت‌ هایفوتراپی نسبت به سایر روش‌ها در این است که بدون اینکه هیچ‌گونه جراحی انجام بگیرد لیفت صورت در چند جلسه انجام می‌شود. در صورتی که تعداد جلسات به اندازه لازم باشد، تأثیرگذاری‌ هایفوتراپی تا 1 سال ماندگارخواهد بود.

جوانسازی پوست صورت با تزریق چربی

تزریق چربی یکی از روش‌های کمتر تهاجمی برای جوانسازی پوست است. در این روش مقدار مشخصی چربی از بخش‌های دیگر بدن مانند شکم و پهلوها، ران‌ها یا باسن برداشته ‌شده و به محل موردنظر تزریق می‌شود. به همین دلیل برای انجام این عمل نیاز به استفاده از بی‌حسی موضعی یا عمومی وجود دارد. توجه کنید که چربی برداشته شده از دیگر نواحی بدن باید پیش از تزریق به‌طور کامل تصفیه و پاک شده و سپس به بدن تزریق شود؛ چراکه این چربی با ناخالصی‌هایی همراه است که می‌تواند به بافت پوست آسیب برساند.

این روش برای افرادی که لاغر بوده و چربی اضافه در بدن خود ندارند، مناسب نیست.؛چراکه نمی‌توان از بدن شخص دیگری چربی برداشت و به آنها تزریق کرد. عمل برداشت و تزریق مجدد چربی شبیه به پیوند است و درصورتی‌که چربی از بدن شخص دیگری وارد شود، ممکن است بدن نسبت به آن واکنش منفی نشان دهد. این روش را می‌توان برای برگرداندن حجم ازدست‌رفته بخش‌های مختلف بدن مانند گودی زیر چشم یا چروک‌های ریز و همچنین رفع افتادگی استفاده کرد.

جوانسازی پوست صورت با اکسیژن تراپی

اکسیژن یکی از اصلی‌ترین مواد مغذی موردنیاز پوست است که تأثیر زیادی در جوانی و شادابی آن دارد. در روش اکسیژن تراپی، اکسیژن و بعضی مواد مغذی از طریق دستگاه مخصوص وارد پوست می‌شوند تا روند تولید کلاژن و بهبود ساختار پوست را سرعت ببخشند. در این روش سرم حاوی هیالورونیک اسید و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست به لایه‌های زیرین آن تزریق می‌شوند. این مواد خواص درمانی دارند و با بهبود فعالیت سلول‌های پوستی خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و آن را سفت و مقاوم می‌کنند.

برای افزایش اثرگذاری مواد تزریق شده به زیر پوست، صورت با استفاده از کرم‌های نرم‌کننده و لوسیون‌ها ماساژ داده می‌شود. این ماساژ باید کاملاً آرام انجام شود تا جریان خون زیر پوست را افزایش دهد و مواد مغذی تزریق شده از طریق خون به همه قسمت‌های بدن برسند. اکسیژن تراپی روشی کاملاً بدون درد است و نیازی به بیهوشی یا بیحسی ندارد. این روش در زمان کوتاهی انجام می‌شود و فرد می‌تواند نتایج آن را پس از اتمام هر جلسه احساس کند. اکسیژن تراپی تنها روشی برای جوانسازی پوست نیست. این روش را می‌توان یکی از روش‌های مؤثر برای پاک‌سازی پوست از آلودگی‌ها و سموم نیز دانست. این ویژگی باعث ترمیم بهتر بافت‌های آسیب‌دیده و بازسازی سریع‌تر سلول‌ها می‌شود.

جوانسازی پوست صورت با کربوکسی تراپی

در این روش از تزریق کربن دی‌اکسید برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. تزریق این گاز به نواحی مختلف پوست باعث افزایش گردش خون در آن ناحیه شده و سلول‌های آن را تقویت می‌کند. در واقع فعالیت گلبول‌های قرمز با تجمع کربن دی‌اکسید افزایش پیدا می‌کند و در اثر این موضوع، خونرسانی به سلول‌ها تقویت می‌شود.

این روش را می‌توان برای از بین بردن چین ‌و چروک‌های چهره، تیرگی و پف اطراف چشم و شل شدگی پوست استفاده کرد. تزریق کربن دی‌اکسید به نواحی پشت دست و دکلته نیز باعث جوانسازی این مناطق و روشن شدن رنگ پوست آنها خواهد شد. کربوکسی تراپی یکی از روش‌های کم تهاجمی و بدون عارضه برای جوانسازی پوست است.

جوانسازی پوست صورت با آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال از روش‌های جدید ضد پیری و جوانسازی پوست است که ایمنی و اثرگذاری بالایی دارد. مکانیسم آر اف فرکشنال، مشابه هایفوتراپی با حرارت و افزایش دمای پوست و تحریک تولید کلاژن است. در این روش با استفاده از سوزن و نیدل های بسیار نازک که روکش طلا دارند به آرامی پوست را سوراخ می‌شود و انرژی امواج رادیویی (RF) به بافت‌های زیرین رسانده می‌شود. این فرایند منجر به افزایش دما و در نهایت بهبود ساختار پوست می‌شود.

جوانسازی پوست صورت با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن از روش‌های رایج لایه‌برداری پوست به کمک دستگاه است. در این روش، کریستال‌های کوچک را روی سطح پوست مالش می‌دهند و منجر به لایه‌برداری از سطح پوست می‌شود. میکردرم ابریژن برای هر نوع پوستی ایمن بوده و عوارضی به همراه ندارد. این روش برای ترمیم زخم‌ها، لکه‌های پوستی، بافت غیرطبیعی پوست، جای جوش، ملانوما یا سرطان پوست و آثار پیری مؤثر است.

جوانسازی پوست صورت با درم ابریژن

در روش درم ابریژن، از ابزاری استفاده می‌شود که در قسمت انتهایی آن یک بخش چرخنده وجود دارد که با چرخش این قسمت روی سطح پوست، لایه سطحی پوست برداشته می‌شود. درم ابریژن برای درمان آفتاب سوختگی، آسیب‌ها و جراحات عمیق‌تر پوستی، چین و چروک‌ها و از بین بردن اثر خالکوبی کاربرد دارد. این روش نسبت به میکرودرم ابریژن، استفاده کمتری دارد. برخلاف میکرودرم ابریژن که برای هر نوع پوستی قابل انجام بود، فقط برای افراد خاصی قابل انجام است. عوارضی نظیر بزرگ‌تر شدن حفرات روی پوست، ایجاد حالتی شبیه جای جوش، عفونت‌ها و ایجاد زخم را به همراه دارد.

جوانسازی پوست صورت با مزوتراپی

در مزوتراپی از ترکیبات فعالی استفاده می‌شود که مشابه برخی از روش‌های دیگر توسط سوزن‌های بسیار ریز تزریق می‌شوند. ترکیبات مختلف در مزوتراپی با اهداف مختلف استفاده می‌شود. برای جوانسازی پوست و ترمیم آسیب‌های پوستی ترکیبی از فاکتورهای رشد، پپتیدها، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، نوکلئیک اسیدها و هیالورونیک اسید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیبات تولید کلاژن را تحریک می‌کنند که منجر به افزایش مقاومت پوست می‌شود. اسید هیالورونیک موجود در این ترکیب نیز با جذب بیشتر آب، ظاهر پوست را جوان‌تر و بهتر می‌کند. مزوتراپی دارای فواید ضد پیری، جوانسازی پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی کاربرد دارد. ایمنی این روش بسته به تشخیص دکتر پوست و ترکیباتی که از آن استفاده می‌شود دارد. قبل از انجام آن ممکن است انجام برخی آزمایش‌ها لازم باشد.

جوانسازی پوست صورت با ترماژ

ترماژ یکی از متدهای جدید زیبایی و جوانسازی پوست محسوب می‌شود و روشی غیرتهاجمی و بدون جراحی است که باعث سفت شدن پوست و از بین رفتن خطوط می‌شود. در این روش بر اثر ایجاد حرارت کلاژن‌سازی تحریک شده و پوست ترمیم می‌شود. از مهم‌ترین دلایل افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک می‌توان به کم شدن کلاژن در لایه‌های پوست اشاره کرد. آر اف ترماژ در واقع نام دیگر این روش درمانی است. از آنجایی که در این روش از فرکانس رادیویی (RF) استفاده می‌شود، به این روش آر اف ترماژ هم می‌گویند. انرژی آر اف باعث تحریک لایه‌های پوست شده و کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند. می‌توان از این درمان در قسمت‌های مختلف صورت و بدن استفاده کرد. RF ترماژ باعث لیفت صورت و کانتورینگ می‌شود. گونه‌های افتاده، غبغب، افتادگی پلک، شکم یا بازو با این روش به خوبی برطرف می‌شوند. این درمان همچنین رنگ صورت را شاداب‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

جوانسازی پوست صورت با پلکسر یا پلاسما جت

پلکسر (پلاسما جت) یک روش درمانی زیبایی بدون نیاز به جراحی بوده که به‌خصوص برای رفع افتادگی و لیفت پلک فوقانی چشم استفاده شده و جایگزین مناسبی برای عمل «بلفاروپلاستی» است. در این روش درمانی می‌توان برای رفع خطوط ظریف و عمیق اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی، غدد کوچک زیرپوستی، از بین بردن تتو و غیره استفاده کرد.

نتایج پلکسر، طی ۲ الی ۶ هفته پس از انجام عمل مشخص می‌شوند. به‌دلیل تأثیر سریع پلاسماجت بر سفت شدن پوست و رفع چین و چروک، «پلکسر بینی»، «پلکسر پلک» و «پلکسر صورت» از جمله محبوب‌ترین روش‌های اصلاح زیبایی پلکسر هستند. پلکسر یا پلاسما جت در واقع نوعی از فناوری «پلاسما درمانی» یا «پلاسما تراپی» بوده که باعث تحریک سریع پوست به ساخت کلاژن، انقباض فوری و سفت شدن پوست می‌شوند. از آنجایی که در این روش نه از لیزر استفاده می‌شود و نه از تیغ جراحی، بنابراین بیمار نیازی به بیهوشی ندارد و پزشک پس از مشورت‌های لازم با بیحسی موضعی کار خود را آغاز خواهد کرد. دستگاه‌ مربوط به این روش، پالس‌های انرژی را به لایه‌های عمیق پوست ارسال کرده که تولید کلاژن را به صورت طبیعی فعال می‌کند.

جوانسازی پوست صورت با نخ

یکی از جدیدترین و بهترین تکنیک‌ها و روش‌های جوانسازی صورت، استفاده از نخ‌های کوچک زیر پوستی است. لیفت صورت با نخ یک روش راحت و با سطح تهاجم کم است که به منظور از بین بردن علائم ناشی از افزایش سن طراحی شده است و برای مثال می‌تواند برای از بین بردن افتادگی ناچیز در پوست صورت مفید باشد. لیفت صورت با نخ را می‌توان فقط در طول 10 الی 15 دقیقه بر روی بیمار بدون نیاز به بیحسی انجام داد.

این نخ‌های زیر پوستی، در طی زمان و حدود 4 تا 6 ماه از بین رفته و تجزیه می‌شوند؛ اما در زمانی که وجود دارند، باعث تحریک ساخت سلول‌های فیبروبلاست و تکثیر آنها می‌شود. این سلول‌ها که مسئول ایجاد، شکل‌دهی و نظم دادن به بافت‌ها هستند، باعث جوانسازی پوست اطراف خود خواهند شد. در طول این درمان، جراح پلاستیک، نخ‌های ریز را به ناحیه صورت از طریق شکاف‌های ریز ایجاد شده در نواحی هدف وارد می‌کند. این نخ‌ها به بافت پوست متصل شده و با کشیدن آنها، لیفت در ناحیه پوست صورت ایجاد می‌شود. این درمان همچنین می‌تواند باعث صاف شدن پوست صورت شود. تقریباً بلافاصله پس از این درمان، نواحی درمان شده با کمی برآمدگی مواجه می‌شوند و به این ترتیب افتادگی پوست از بین رفته و فرد ظاهر جوان و شاداب خود را به دست خواهد آورد. هنگامی که این نخ‌ها گره زده شد، نخ در ناحیه داخل پوست پنهان می‌شود و جای زخم و جراحت باقی مانده بر روی پوست پس از این درمان برای سایرین قابل مشاهده نخواهد بود.

جوانسازی پوست صورت با لیزر دی اکسید کربن

جوانسازی پوست با لیزر CO2 جای جوش را محو می‌کند، پوست آسیب دیده زیر نور خورشید را مجدداً جوان می‌کند و بافت و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد. به این منظور با توجه به عمق درمان، این روش ممکن است تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی بر روی بیمار انجام شود. لیزر لایه بیرونی به نازکی کاغذ، پوست و لایه درم را با دقت بالا و سرعت زیاد برمی‌دارد. پوست در نتیجه بخار شدن آب موجود در بافت منقبض و محکم می‌شود.

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست و کاشت مو، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم و روشهای درمان آکنه کدامند؟علائم و روشهای درمان آکنه کدامند؟

آکنه نوعی بیماری مزمن و التهابی پوستی است که باعث ایجاد لکه و جوش‌هایی به‌خصوص در صورت، شانه‌ها، پشت، گردن، سینه و بالای بازوها می‌شود. هرکدام از جوش‌ها درمان‌های متفاوتی را می‌طلبند. ... ادامه مطلب

مشكلات پوستی همراه با مصرف کورتونمشكلات پوستی همراه با مصرف کورتون

در زمینه پزشکی و جهت استفاده‌های متعدد داروهای استروئیدی توسط انسان و مشابه با کورتیزون بدن تحت عنوان کورتیکواستروئید ابداع شده است و به شکل‌های مختلفی مانند خوراکی، تزریقی، پماد، اسپری و قطره برای بیماران استفاده می‌شود که استفاده از هر یک از آنها بستگی به نوع و شدت بیماری دارد. ... ادامه مطلب

کلاژن چیست و چگونه به کلاژن سازی پوست خود کمک کنیم؟کلاژن چیست و چگونه به کلاژن سازی پوست خود کمک کنیم؟

کلاژن یکی از مهم ترین اجزای ساختمانی پوست، استخوان و دندان، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها است. در واقع کلاژن مانند چسبی است که بافت های مختلف بدن را در کنار هم نگه می دارد. یکی از ویژگی خاص این پروتئین خاصیت بازجذبی است. ... ادامه مطلب

با سلول درمانی پوستی جوان داشته باشیدبا سلول درمانی پوستی جوان داشته باشید

جوانسازی از طریق سلول بنیادی حداقل تهاجم و خطر را دارد و روشی ایمن محسوب می‌شود و ریسک اندکی دارد؛ اما بایستی فرد از مدت زمان بهبود و خطرات احتمالی آگاه باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465