جوانسازی پوست با هیالورونیک اسید
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / خواص هیالورونیک اسید برای پوست

خواص هیالورونیک اسید برای پوست

با افزایش سن، مقدار هیالورونیک اسید در پوست کم می شود و پوست به سمت پیر شدن می رود. خشکی پوست، شوره سر، خشکی چشم ها و خشکی لب و شل شدن پوست با پیری پوست همراه است؛ زیرا مولکولهای سالم در پوست ما برخی از توانایی خود را برای اتصال و حفظ آب را از دست می دهند. تماس روزانه ما با آلاینده ها و تماس پوست و چشم با اشعه UV، همراه با روند «طبیعی پیری»، ارتباط سلول پوست با پروتئینهای بدن را کم میکند و تخریب پوست حاصل میشود.

هیالورونیک اسید، این ماده‌ی شگفت انگیز به فراوانی و به صورت طبیعی در پوست و بدن وجود دارد که بیشترین غلظت آن نیز در پوست می‌باشد. این ماده در لایه‌های مختلف پوست وجود دارد و می‌تواند با خاصیت خود جوانی و شادابی را برای پوست به ارمغان بیاورد. در واقع می‌توان گفت اسید هیالورونیک آبرسان فوق العاده‌ای برای پوست محسوب می‌شود، چراکه به علت خاصیت آب دوست بودن آن موجب ماندگاری رطوبت کافی داخل پوست خواهد شد. رطوبت می‌تواند پوست را شاداب و سرزنده، جوان و لطیف نشان دهد و پیری پوست را به تعویق بیندازد.

تزریق ژل هیالورونیک اسید به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست در کلینیک ارکیده انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

هیالورونیک اسید

دیابت و کاشت مو

فواید هیالورونیک اسید بر پوست

1-آبرسانی به پوست

بسیاری از افراد برای آبرسانی به پوست خود از اسید هیالورونیک استفاده می کنند. افراد می توانند هیالورونیک اسید را به عنوان مکمل مصرف کنند یا می توانند آن را به صورت موضعی به عنوان کرم استفاده کنند. اسید هیالورونیک می تواند رطوبت پوست را افزایش دهد و کیفیت زندگی را برای افرادی که پوست خشک دارند بهبود بخشد. در یک مطالعه در سال 2014 شرکت کنندگان زن از اسید هیالورونیک موضعی به عنوان لوسیون، سرم و کرم استفاده کردند. نتایج مطالعه پس از 8 هفته نشان داد که استفاده از انواع مختلف این ماده، افزایش میزان آبرسانی به پوست را تا 96٪ به دنبال دارد.

2. به بهبود زخم کمک می کند.

اسید هیالورونیک به پوست کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند و به روند بازسازی بافت در ترمیم زخم ها کمک می کند. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که استفاده از اسید هیالورونیک برای بهبود زخم ها میتواند به تسکین التهاب و ترمیم بافت ها کمک کند

3. بافت پوست را صاف می کند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که اسید هیالورونیک میتواند به کاهش زبری پوست فرد و افزایش کشسانی پوست کمک کند.

4. پوست را سفت و تقویت می‌کند. هنگامی که پوست شما انعطاف‌پذیر و هیدراته باشد.

5. سد حافظتی پوست را بهبود می‌بخشد. هنگامی که پوست شما خشک است، سطح آن نسبت به صدمه و حتی ورود عفونت، آسیب‌پذیرتر است.

6. دفاع آنتی‌اکسیدانی. HA برای پوست شما دفاع آنتی‌اکسیدانی فراهم می‌کند تا بتواند با آسیب ناشی از UV مقابله کند. این امر، بسیار مهم است چون رادیکال‌های آزاد می‌توانند کلاژن و الاستین را تجزیه کنند، باعث پیری پوست شوند و چین‌وچروک‌ها و شلی پوست را آشکارتر سازند.

نحوه درمان با هیالورونیک اسید

از طریق خوراکی:

هیالورونیک اسید خوراکی در بسیاری از مواد غذایی موجود می باشد. به‌طور مثال گوشت گاو، سبزیجات برگ‌دار و سویا حاوی هیالورونیک اسید می باشد. وقتی تولید استروژن افزایش یابد میزان اسید هیالورونیک نیز بالا می‌رود. سبزیجاتی که زینک زیادی دارند مثل اسفناج، چغندر و همچنین حبوبات نیز گزینه‌های خوبی هستند؛ زیرا کمبود اسید هیالورونیک معمولاً در کسانی دیده می‌شود که زینک بدنشان کاهش یافته است. سبزیجات حاوی نشاسته مثل سیب‌زمینی سفید و شیرین، نخود سبز و هویج، باعث تولید اسید هیالورونیک می‌شوند.

علاوه بر سبزیجات و گوشت، دانه هایی مانند بادام و آجیل ها نیز منبع خوبی از هیالورونیک هستند. منیزیم یکی از ترکیبات اصلی هیالورونیک اسید است؛ بنابراین در صورتیکه مواد غذایی حاوی زینک استفاده کنید، به تولید هیالورونیک در بدنتان کمک می کنید. مثل گوجه فرنگی، توت فرنگی، آناناس و کدو.

از طریق دارو:

امروزه شرکتهای ساخت مکمل های دارویی، هیالورونیک اسید را به صورت قرص ها یا کپسولهایی تولید و آن را به بازار عرضه می کنند. این مکمل ها نه تنها برای حفظ زیبایی پوست مورد استفاده قرار میگیرند، بلکه در درمان دردهای مفاصل و خشکی چشم نیز استفاده می شود. برخی از آنها منبع حیوانی دارد و برخی از منابع گیاهی تهیه شده اند.

از طریق تزریق های زیبایی:

بسیاری از پزشکان متخصص پوست، از هیالورونیک اسید برای برجسته سازی برخی از قسمتهای صورت استفاده می کنند. هیالورونیک اسید به عنوان فیلر در برجسته سازی لب، گونه، سینه و باسن استفاده می شود. جذب این ماده بعد از ۸ الی ۱۰ ماه به آبرسانی پوست مناطق اطراف تزریق و باز شدن چروکهای آن نیز کمک میکند.

از طریق محصولات آرایشی و بهداشتی موضعی:

برخی از برندهای معتبر از هیالورونیک اسید در ترکیبات محصولات خود استفاده می کنند. اکثر ترکیباتی که در مرطوب کننده ها استفاده می شود، تنها نقش پانسمان کردن پوست را دارند. بدین معنی که با ایجاد یک لایه بر روی پوست، از تبخیر آب درون پوست جلوگیری میکنند؛ اما هیالورونیک اسید جزو موادی است که وارد اپیدرم می شود و آب را جذب می کند و به شدت آبرسانی پوست را بالا می برد.

عوارض جانبی هیالورونیک اسید

به‌طور کلی استفاده از هیالورونیک اسید بی خطر است و تنها چند عارضه جانبی برای آن گزارش شده است. از آنجایی که بدن به‌طور طبیعی آن را تولید می کند، واکنش های آلرژیک بسیار نادر هستند.

با این حال، اثرات هیالورونیک اسید در طی بارداری یا شیردهی به‌طور کامل مطالعه نشده است، بنابراین این گروه بهتر است احتیاط کرده و از مصرف این مکمل ها خودداری کنند. همچنین شواهدی وجود دارد که سلولهای سرطانی به هیالورونیک اسید حساس هستند و مصرف این مکمل ها می تواند سرعت رشد آنها را تسریع کند. به این دلایل، به‌طور کلی توصیه می شود که افراد مبتلا به سرطان یا دارای سابقه سرطان از مصرف مکمل هیالورونیک اسید خودداری کنند.

در کلینیک دکتر پرستو خسروانی در شهرکرد، انواع روشهای درمان ریزش مو از قبیل تزریق فیلر مو، پی آر پی، پی آر اف، مزوتراپی، لیزر درمانی و کاشت مو به طور کاملا تخصصی انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگ با این مرکز با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بوتاکس میگرن چیست؟بوتاکس میگرن چیست؟

میگرن جز سردردهای مزمن و مکرر است که عموماً یک طرف سر را دربر میگیرد، البته نوعی از آن وجود دارد که دو طرف سر را در برمیگیرد. میگرن سردردی شدید و اذیت کننده است و بر اثر تغییرات فیزیولوژی در مغز ایجاد می شود.یکی از راه های درمانی برای میگرن تزریق بوتاکس می باشد. ... ادامه مطلب

پیوند مو به صورت کاملا طبیعیپیوند مو به صورت کاملا طبیعی

گاهی تنها درمان ریز و کاهش حجم موها، کاشت یا پیوند مو است. در این روش با انتقال فولیکول از بانک مو (معمولا بانک مو از ناحیه پشت سر انتخاب می‌شود) به مناطق جلو و کف سر کم پشتی مو درمان می‌شود و تا کنون پیوند مو موثرترین روش درمان کم مویی بوده است ... ادامه مطلب

انواع ویروس هرپس سیمپلکسانواع ویروس هرپس سیمپلکس

تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی است که به وسیله‌ی ویروس هرپس سیمپلکس، ایجاد می‌شود. تماس جنسی، راه اصلی انتقال ویروس است. بعد از آلوده شده شخص، ویروس درون بدن به صورت غیر فعال باقی می‌ماند و گاهی فعال شدن آن سال‌ها بعد اتفاق می‌افتد ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با تزریق ژل جالپروجوانسازی پوست با تزریق ژل جالپرو

جالپرو نوعی روش غیرتهاجمی و محلولی تزریقی است که برای ساخت آن، به طور اختصاصی از اسیدهای آمینه استفاده شده است و می‌توان از آن برای بهبود بافت پوست و همچنین کاهش چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز پدید آمده بر روی پوست بهره‌ گرفت و صورتی زیبا و شاداب را دوباره نمایان کرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465