روشهای تخیله ژل دائمی پاژ | تخلیه ژل در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / تخلیه ژل صورت و لب و اصلاح فرم ناحیه تزریق شده

تخلیه ژل صورت و لب و اصلاح فرم ناحیه تزریق شده

تزریق ژل برای پر کردن و افزایش حجم و از بین بردن چین و چروک صورت یکی از پرکاربردترین اقدامات زیبایی در جهان است. افزایش تقاضا برای انواع مختلف تزریق فیلر و ژل به این معنی است که میزان احتمال وقوع عوارض مرتبط با این تزریق ها نیز به طور مداوم در حال افزایش است. مواد پرکننده غیرقابل جذب ممکن است برای سالها در بافت باقی بمانند و هر لحظه می توانند باعث مشکلات التهابی شوند. ژل ها و پرکننده های صورت و لب به گونه ای طراحی شده اند که با گذشت زمان به صورت طبیعی حل می شوند. با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که نتایج مطابق انتظار نبوده و انتظار برای از بین رفتن تدریجی نتیجه تزریق معقول نباشد.

ژل پاژ یکی از غیراستانداردترین ژل‌هایی بود که حدود یک دهه قبل برای برجسته‌سازی گونه، لب، چانه و غیره مورد استفاده قرار می‌گرفت. ژل پاژ یا پلی اکریل نوعی ژل غیر قابل جذب است که حدود سال 1380 رایج بود و تنها مزیت این ژل نسبت به سایر ژل ها دائمی بودن آن بود؛ زیرا اغلب ژل ها بین 6 ماه تا یک سال ماندگاری داشتند. این ژل به این دلیل غیر قابل جذب است و درصورت باقی می ماند، به مرور زمان جا به جا میشود و درصورت پخش می شود و باید تخلیه گردد؛ به همین دلیل به افرادی که ژل پاژ تزریق کرده‌اند توصیه می‌شود به محض بروز التهاب، درد، خارش و یا هرگونه تغییر در ناحیه تزریق برای تخلیه ژل به متخصص مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که استفاده از ژل‌های کلاژن ساز در برخی از نواحی صورت ممنوع است و کلاً برای تزریق در لب و زیر چشم مناسب نیستند و فقط در مناطق عمقی می‌توانند تزریق شوند. ترجیحاً این نوع ژل نباید تخلیه شود؛ اما اگر تشخیص پزشک تخلیه بود هیچ‌گاه نباید از پزشک خود درخواست کنید که ژل پاژ کلاژن ساز را که حاوی بروز عارضه شده است را به یک‌باره تخلیه کند؛ زیرا آسیب به بافت‌های اطراف حتمی است و باعث باقی‌ ماندن بد شکلی ایجاد شده خواهد بود.

تخلیه ژل به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست در کلینیک ارکیده انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

انواع روش تخیله ژل پاژ

1.تخلیه ژل با جراحی

اولین قدم در اقدام به تخلیه ژل پاژ، درخواست سونوگرافی است. با سونوگرافی می‌توان از مناطق وجود ژل و نیز حجم حدودی آنها اطلاعاتی به دست آورد. البته که معاینه دستی پزشکی حاذق نیز در دریافت این اطلاعات بسیار مهم است. سونوگرافی روشی مطلقاً دقیق نیست و بعضاً فیبروزهای بافتی در سونوگرافی تظاهری همچون ژل دارند. به همین دلیل حجم نهایی ژل را پس از اقدام به تخلیه ژل می‌توان ارزیابی دقیق‌تر کرد.

روش تخلیه ژل پاژ صرفاً با بیحسی موضعی انجام می‌گیرد و اقدامی بدون درد است. جراح زیبایی طبق گزارش سونوگرافی و نیز ارزیابی معاینه با ماژیک جراحی نقشه‌ای از مناطق وجود ژل را روی صورت ترسیم می‌کند و سپس با تعبیه مسیر مناسب تا محل ژل (بدون هیچگونه برش جراحی) اقدام به تخلیه ژل می‌نماید. پس از تخلیه ژل، پانسمان‌های کوچک روی سوراخ‌های تخلیه گذاشته می‌شود و بیمار با تجویز آنتی بیوتیک مناسب مرخص می‌گردد. در برخی موارد که حجم ژل اولیه بالا و ژل بسیار پراکنده است، ذرات ریز مانده و پراکنده در بافت پس از گذشت چند هفته، تجمعات کوچک مجددی ایجاد می‌کنند که نیاز به جلسه دوم درمان، البته به صورتی بسیار محدودتر خواهد بود.

تخلیه ژل پاژ

تخلیه ژل با روش لیفت صورت

زمانی از این روش تخلیه استفاده می‌شود که ژل پاژ موجود در صورت از روش‌های دیگر کاملاً تخلیه نشده باشد و ناهمواری‌های شدید و چسبندگی‌های زیر پوست، بعد از تخلیه ژل باقی مانده باشد و با استفاده از بافت‌های چربی گودی‌های ناشی از تخلیه قبلی پر می‌شود.

مراقبت‌های پس از تخلیه ژل پاژ

عوارض جانبی ژل پاژ

جا به جایی:

جا به جایی ژل به نواحی مختلف صورت در بیمارانی که سالها این ژل را در صورت خود داشته اند بسیار دیده میشود، لذا قبل از تخلیه بررسی کل صورت با سونوگرافی لازم است.

تورم و التهاب:

در موارد زیادی التهاب و تورم محدوده هایی که مملو از ژل هستند، بدون علائم عفونی دیده میشود. این التهاب و تورم میتواند به دلایلی مثل ضربه رخ دهد.

عفونت:

عفونت و التهاب و تورم در برخی موارد حتی بدون دلیل واضح شروع میشود.

کلینیک تخصصی پوست، کاشت مو و لیزر ارکیده در شهرکرد یکی از مراکز مجهز در این زمینه می‌باشد که توانسته با دارا بودن لیزرهای مختلف و مدرن، در درمان بسیاری از مشکلات پوستی بیماران موفق عمل کند. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 32225455 - 038 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع بیماری لوپوسانواع بیماری لوپوس

لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) که معمولاً به آن لوپوس گفته می‌ شود، یک بیماری خود ایمنی مزمن است که می‌ تواند باعث تورم (التهاب) و درد در سراسر بدن شود. هنگامی که شما به بیماری خود ایمنی مبتلا هستید، سیستم ایمنی بدن با خود مبارزه می‌ کند. ... ادامه مطلب

پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟

(فیبرین غنی از پلاکت) یک فرم پیشرفته PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) است که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. این روش نیز ده‌ها سال است که در دندانپزشکی و ارتوپدی استفاده می‌شود. خون انسان حاوی گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و پلاسما است ... ادامه مطلب

روشهای رفع خطوط ماریونت یا اندوهروشهای رفع خطوط ماریونت یا اندوه

خط اندوه، خطوطی هستند که اطراف لب ها ایجاد میشوند. این خطوط معمولاً به سمت چانه و فک ادامه پیدا میکنند. زمانی که سن بالا می رود، میزان کلاژن و الاستین های پوست کاهش پیدا میکند. همین موجب می شود تا خط اندوه خود را به نمایش بگذارد. ... ادامه مطلب

راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی یا بثورات پوستی به حالت خاصی گفته می‌ شود که مانند برآمدگی‌ های قرمز رنگ در نقاط مختلف پوست ایجاد می‌ شود و خصوصیت بارز آن ایجاد خارش شدید است. بعضی مواقع نیز حالت ملتهب یا پوسته پوسته شده را ایجاد می‌کند. راش‌ ها شامل انواع گوناگون می‌ باشند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465