لک بعد از مزونیدلینگ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / علل ایجاد لک پس از انجام مزونیدلینگ پوست

علل ایجاد لک پس از انجام مزونیدلینگ پوست

مزونیدلینگ یکی از روش های نوین برای جوانسازی پوست و درمان ریزش مو میباشد که ترکیبی از خدمات مزوتراپی و میکرونیدلینگ است؛ اما استفاده از سرنگ در این روش نقش و کارایی ندارد و به جای آن داروها توسط سوزن های نازک و کوچک به پوست تزریق میشوند. مواد و داروهایی که وارد پوست میشوند کلاژن سازی میکنند و همچنین بافت های آسیب دیده در عمق پوست را درمان میکنند.
این موضوع انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی پوست را برمیگرداند و باعث رفع چین و چروک ها و جوانی و شادابی پوست میشود و به همین دلیل میتوان گفت که یک درمان قطعی برای درمان پیری پوست و پوست های آسیب دیده است و میتواند جوانی و زیبایی را به پوست برگرداند. با این وجود عده ای از افراد پس از مزونیدلینگ اظهار دارند که لک‌های صورت آنها بیشتر شده است، در ادامه به علل ایجاد این لک ها میپردازیم.

مزونیدلینگ به عنوان روشی ترکیبی از میکرونیدلینگ و مزوتراپی، برای جوانسازی پوست در کلینیک ارکیده شهرکرد انجام می‌شود. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش و هماهنگی با این مرکز می‌باشید؛ با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایید.

مزایای مزونیدلینگ پوست

  1. از بین بردن فرورفتگی ها، برجستگی ها و چین وچروک ها
  2. برطرف کردن جای جوش و اسکار قدیمی
  3. جوانسازی پوست
  4. تولید کلاژن
  5. رفع ترک های ناشی از بارداری و لاغری های سریع
  6. جمع شدن و افزایش الاستیسیته پوست
  7. افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست
  8. ترمیم زخم های قدیمی
  9. بر طرف کردن سوختگی های قبلی
  10. افزایش نفوذ کرم ها و ویتامینه ها در پوست تا ۹۰%
  11. کم رنگ کردن و رفع لک های سطحی پوست
  12. افزایش خونرسانی به پوست
  13. نفوذ به عمیق ترین لایه پوست

انجام مزونیدلینگ پوست

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن‌ها و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

مراقبت‌های بعد از مزونیدلینگ پوست

از جمله مهم‌ترین مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ صورت عبارتند از:

علت لک بعد از مزونیدلینگ

علل لک پس از انجام مزونیدلینگ پوست

حساسیت به مزونیدلینگ

یکی از علائم حساسیت به مزونیدلینگ، ایجاد لک می باشد حتی ممکن است ۳۶ ساعت بعد از درمان ظاهر شود. دلیل آن هم می تواند به خاطر استفاده از بیحسی های موضعی باشد که از طریق میکرونیدل ها به پوست وارد می شوند و ایجاد حساسیت می کنند.

حساس شدن پوست به نور آفتاب

در مزونیدلینگ به دلیل این که بالاترین لایه ی پوست دچار اختلال شده است، پوست نسبت به آفتاب حساستر خواهد شد و ممکن است در اثر نور افتاب پوستتان دچار لک شود. برای جلوگیری از ایجاد لک به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید؛ زیرا برای ترمیم لایه های بالایی آسیب دیده پوست ۲۸ روز زمان لازم است.

جوش قبل از میکرونیدلینگ

اگر بیماری دارید، حتما قبل از انجام مزونیدلینگ با پزشک خود مطرح کنید؛ به خاطر اینکه این عمل میتواند باعث گسترش آن و یا حتی ایجاد لک بعد از مزونیدلینگ شود، مخصوصا زمانی که جوش ها و ضایعه های فعال روی پوست خود داشته باشید.

موارد منع مصرف مزونیدلینگ

در طول مشاوره اولیه، پزشک با شما سابقه پزشکی شما را طی می‌کند و شایستگی شما برای معالجه را ارزیابی می‌کند. بارداری، برنامه ریزی برای بارداری یا شیردهی فقط برخی از موارد منع مصرف است. با این حال،

مزونیدلینگ برای بیمارانی که:

عوارض مزونیدلینگ پوست

  1. ایجاد قرمزی و تورم ملایم در نواحی تحت درمان
  2. تیرگی اندک پوست و پوسته پوسته شدن بین هفت تا ده روز
  3. ایجاد لک

بهترین روش درمان ریزش موی شدید و طاسی، کاشت مو است که در کلینیک ارکیده شهرکرد با نتایجی عالی انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مدرن ترین ابزار کاشت مو، همچنین تجربه و تخصص پزشک می‌توانید شاهد بیشترین پس از پیوند مو باشید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچکاربرد کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ

کربن تراپی با لیزر کیوسوئیچ نوعی روش درمانی لیزری انقلابی است که کاملاً بدون درد بوده و تقریباً بلافاصله اثر می‌کند. در این نوع کربن تراپی لایه‌ای از کربن (زغال) مایع (کربن طبی یا کربن فعال) بر روی پوست مالیده می‌شود. ... ادامه مطلب

لیزر کربن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟لیزر کربن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

پیلینگ کربن یا لایه‌برداری هالیوودی روشی نوین برای ارتقای کیفیت پوست صورت می‌باشد. لازم نیست تنها در صورت بروز لک یا ناهمواری های پوستی از لایه‌برداری کربن استفاده کنید زیرا این روش بر بافت پوست حتی در صورت عدم وجود لک‌های پوستی تأثیرگذار است، منافذ را کوچک کرده و پوست را شفاف‌تر می‌سازد ... ادامه مطلب

پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟

(فیبرین غنی از پلاکت) یک فرم پیشرفته PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) است که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. این روش نیز ده‌ها سال است که در دندانپزشکی و ارتوپدی استفاده می‌شود. خون انسان حاوی گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و پلاسما است ... ادامه مطلب

زانتالاسما چیست و چگونه درمان میشود؟زانتالاسما چیست و چگونه درمان میشود؟

زانتالاسما پاپول یاپلاک زرد رنگی است که معمولا در گوشه داخلی پلک ، عمدتا پلک فوقانی ایجاد می شود. زانتالاسما بعلت رسوب کلسترول ایجاد می شود.این چربی در یک سری سلولها تجمع می یابند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465