چگونه پوست جوان و زیبا داشته باشیم؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / روش های داشتن پوستی شاداب و جوان چیست؟

روش های داشتن پوستی شاداب و جوان چیست؟

در روزهای جوانی، پوست در بهترین و زیباترین حالت خود قرار دارد؛ اما زمانی که سن کمی بالاتر رود، سلول‌های بدن تنبل‌تر شده و کم‌کم فعالیت خود را کاهش می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود که طراوت جوانی جای خود را به چین‌وچروک‌های ریز و درشت داده و پوست طراوت خود را از دست بدهد. تغییرات پوست و شروع نشانه‌های پیری بر روی اعتمادبه‌نفس فرد تأثیرات منفی می‌گذارد.

بدون شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به خصوص بانوان، داشتن پوستی سالم و با طراوت است؛ زیرا پوست یکدست و شاداب باعث زیبایی و جذابیت بیشتر صورت می‌شود. البته دستیابی به این امر کار چندان ساده‌ای نیست و نیازمند این است که سبک زندگی خود را به صورت کامل تغییر دهید و با رعایت یک سری از روش‌های مراقبتی، پوستی سالم و جوان را برای خود به ارمغان بیاورید. در این مطلب، روش‌های مختلف برای دستیابی به این مسئله بررسی می‌کنیم.

بیماری ها و مشکلات پوستی از جمله مواردی هستند که برای تشخیص و درمان آنها حتما نیاز به مراجعه نزد متخصص پوست وجود دارد. حساسیت و آلرژی از جمله این موارد هستند که متخصص پوست با درمان یا کنترل آنها می‌تواند از عوارض این عارضه پوستی جلوگیری نماید. دکتر پرستو خسروانی متخصص پوست در کلینیک ارکیده شهرکرد، یکی از پزشکان مجربی است که در تشخیص و درمان بیماری های پوستی می‌تواند به شما مراجعین محترم کمک نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

علائم پوست شاداب

پوست با طراوت و شاداب دارای 4 ویژگی اصلی است که عبارت‌اند از:

1 .نوشیدن آب کافی

این مهم ترین نکته زیبایی برای داشتن پوستی جوان است. آب تا حدود 65 درصد از بدن شما را تشکیل میدهد. روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا پوست خود را مرطوب نگه دارید.آب باعث می‌شود، پوست نرم و انعطاف پذیر شود و حالت شاد و سر زنده ای داشته باشد. هنگامی که آب مناسب به پوست بدن برسد، پوست سالم‌تر و در نتیجه روشن‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد. همچنین آب کافی باعث می‌شود چین و چروک‌ها‌ دیر تر روی صورت ظاهر شوند.

2. داشتن رژیم غذایی متعادل

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید که شامل غذاهایی باشد که شامل اسیدهای چرب امگا و آنتی اکسیدان ها هستند. مصرف میوه های تازه مثل پرتقال و هندوانه را افزایش دهید. سبزی‌ها هم به حفظ درخشش پوست شما کمک می کنند.

3. روتین مراقبت از پوست

از یک روتین مراقبت پوستی پیروی کنید که شامل تمیز کردن و مرطوب کردن است که اینها برای بافت پوست بسیار مهم است.

روش های داشتن پوستی شاداب

4. لایه برداری

لایه برداری منظم و روتین داشته باشید و در پی مراقبت پوست های طبیعی باشید. به پوست خود مواد شیمیایی سخت نزنید.

5.مصرف ضدآفتاب

حضور کوتاه مدت در معرض آفتاب طی سال‌های معدود باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای و خطوط بر سطح پوست می‌شود، بنابراین تمام سال بدون در نظر گرفتن مدت زمانی که در محیط باز سپری می‌کنید، از کرم‌های ضدآفتاب با SPF15 یا بیشتر‌ استفاده و تمامی سطوح پوست را که در معرض آفتاب هستند به آن آغشته کنید.

6. رو بالشتی تمیز

پوست، آلودگی ها و باکتری‌ها را جذب می‌کند. بقایای ذرات لوازم آرایشی، سلول‌های مرده‌ پوست و آب دهان که ممکن است بر سطح روبالشتی باقی مانده باشند، می‌توانند از طریق آن به پوست نفوذ کنند، بنابراین بالشت خود را مرتب تکان دهید و هر دو هفته یک‌بار روبالشتی خود را بشویید.

7. عدم برنزه کردن

برنزه کردن توسط نور خورشید یا استفاده از دستگاه های سولاریوم برای برنزه کردن پوست، می توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را مقدار زیادی افزایش دهد و باعث ایجاد چین و چروک پوست می شود. وقتی در زیر نور آفتاب و یا دستگاه سولاریوم قرار بگیرید، بدن شروع به محافظت می کند و این واکنش بدن به صورت برنزه شدن نمایان می شود؛ به عبارت دیگر بدن شما برای مقابله با چیزی مضر شروع به تغییر رنگ می دهد و برنزه می شود.

8. ترک سیگار

ترک سیگار یکی از مهم ترین عوامل آسیب زننده به سلامت بدن و همچنین سلامت پوست است. اگر میخواهید از پوست خود محافظت کنید و شادابی پوست حفظ شود باید سیگار کشیدن را ترک کنید. سیگار کشیدن می تواند رنگ پوست شما را تغییر دهد و همچنین با ایجاد چین و چروک صورت، پیری زود رس ایجاد کند.

9. هیدراته نگه داشتن پوست

پوست خود را مرطوب نگه دارید تا چین و چروک های خود را از بین ببرید و از ترک خوردن پوست جلوگیری کنید. وقتی در حال دوش گرفتن هستید، به مدت کم از آب گرم استفاده کنید. وقتی که از حمام بیرون می آیید و پوست را با یک حوله خشک می کنید، مقداری مرطوب کننده را بر روی پوست بمالید.

10. استفاده از مرطوب کننده

برای نرم کردن پوست صورت و صاف کردن هر چه بهتر چین و چروک‌ها‌ی صورت از مرطوب کننده یا از لوسیون‌ها‌ی مخصوص قبل از آرایش استفاده کنید تا مواد آرایشی به خوبی روی صورت بنشیند وکرم پودر حالت بدی روی پوست نداشته باشد. این کار باعث می‌شود هنگام زدن کرم پودر خط‌ها‌ و چین و چروک‌ها‌ به خوبی محو شوند.

11. عدم استفاده از شوینده نامناسب

استفاده بیش از حد از صابون و شوینده و یا استفاده از شوینده‌های قوی و معطر می‌تواند به پوست آسیب برساند و آن را خشن و خشک کند. برای حفظ نرمی پوست خود سعی کنید صابونی انتخاب کنید که کاملاً به پوست شما سازگار باشد و صورت خود را هم بیش‌ازاندازه نشویید.

12.خواب کافی

هنگامی که خواب هستید اتفاقات مهمی روی پوست به وجود می‌آید که یکی از این اتفاقات تجدید بافت‌ها‌ی سلولی پوست است. این روند، توسط خود پوست هنگام خواب انجام می‌شود و پوست ترمیم می‌شود.7 تا ۹ ساعت خواب برای این منظور مناسب است.

13.کاهش استرس

استرس، زیبایی پوست شما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. مطالعاتی که در سال ۲۰۰۴ توسط دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو صورت گرفت نشان داد که استرس های مزمن می تواند سطح سلولی را تحت تأثیر قرار دهند و همچنین به زوال آنها سرعت بخشد. پس بهتر است تمرینات یوگا و تمریناتی که تنفس های عمیق لازم دارند را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید.

روش‌های کلینیکی شاداب نمودن پوست

کربوکسی تراپی

در درمان به واسطه‌ی کربوکسی تراپی، تزریق دی اکسید کربن با رعایت دقیق محاسبات علمی، فشار، سرعت و حجم تزریق انجام می‌شود. بعد از تزریق دی‌اکسید کربن، سیستم خونرسانی بدن، تلاش برای دفع این گاز می‌نماید که این تلاش سبب می‌شود گردش خون در ناحیه‌ی موردنظر افزایش یافته و در نتیجه می‌تواند سبب شاداب‌تر شدن پوست شود.

هایفوتراپی

هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود؛ یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن و شادابی پوست می‌شوند.

مزوتراپی پوست

مزوتراپی یک تکنیک است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای شادابی و سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی اضافی استفاده می‌کند.

میکرونیدلینگ پوست

یکی از روش‌های جوانسازی پوست روش میکرونیدلینگ است که با استفاده از دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود نمونه‌ای از این دستگاه‌ها، دستگاه درماپن است. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان کانال‌های متعددی روی سطح پوست در ناحیه اپیدرم و قسمت فوقانی درم پوست ایجاد کرد و باعث لایه‌برداری سطحی و همچنین باعث تحریک کلاژن سازی در لایه‌ی میانی پوست و شادابی آن شد.

تزریق بوتاکس

بوتاکس دارویی ست که از سمی به نام سم بوتولینوم به دست می‌آید، سم بوتولینوم خود، توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم تولید می‌گردد. در پزشکی برای درمان بیماری‌های عضلانی خاص و در بحث زیبایی برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها از طریق فلج موقت عضلات استفاده می‌شود.

تزریق فیلر و چربی

در این شیوه‌ از چربی به عنوان یک فیلر استفاده می‌شود. فیلرها یا حجم‌دهنده‌های پوستی، دسته‌ای از مواد تزریقی هستند که با ورود به لایه‌ای از پوست، موجب حجم‌دهی و شادابی پوست می‌شوند. فیلرها انواع گوناگونی دارند و در ایران بیشتر با نام تزریق ژل شناخته می‌شوند؛ اما ژل‌ها فقط یکی از انواع فیلرهای قابل استفاده هستند و تزریق چربی هم در دسته‌ی فیلرها قرار می‌گیرد.

اگر ساکن شهر کرد هستید؛ می‌توانید برای کلیه اقدامات پوست، کاشت مو، زیبایی، لیزر و لاغری به کلینیک دکتر پرستو خسروانی مراجعه نمایید و از امکانات و خدمات بروز و مدرن این مرکز بهره مند شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اصلاح فرم بینی با تزریق فیلراصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

افرادی که تمایلی به انجام جراحی بینی ندارند، ترجیح می‌ دهند به سراغ تزریق فیلر روند تا بتوانند بیشتر نواقص بینی خود را با استفاده از فیلر برطرف کنند.یکی از بهترین و متداول‌ ترین فیلرهایی که برای برطرف کردن مشکلات بینی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، اسید هیالورونیک است. ... ادامه مطلب

بهترین روشهای جوانسازی پوست صورت کدامند؟بهترین روشهای جوانسازی پوست صورت کدامند؟

جوانسازی پوست یکی از انواع درمان‌ های زیبایی برای بازگرداندن شادابی و جوانی به پوست صورت است. پزشکان، جوانسازی پوست صورت را با روش‌ های مختلف جراحی و بدون جراحی انجام می‌ دهند. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چه مزایای دارد؟تزریق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چه مزایای دارد؟

هر دو بوتاکس دیسپورت و مصپورت از بهترین بوتاکس های موجود در بازار می‌باشند و هیچ‌یک از دیگری از لحاظ کیفی کمتر نیست؛ اما برای استفاده در محل‌های مختلف صورت می‌توان از انواع مختلف آنها استفاده کرد از دیسپورت بیشتر در خط لب و چانه استفاده می‌شود اما مصپورت برای ابرو، پیشانی و خط چشم مناسب‌تر خواهد بود ... ادامه مطلب

با بلفاروپلاستی پلک پایین چه تغییراتی در زیر چشم ایجاد می شود؟با بلفاروپلاستی پلک پایین چه تغییراتی در زیر چشم ایجاد می شود؟

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از انواع جراحی‌های زیبایی است که برای رفع مشکل افتادگی پلک پایین انجام می‌شود که در این جراحی باید بافت چربی که به سمت جلو حرکت کرده است، خارج شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465