درباره کاشت ابرو بیشتر بدانید | کلینیک ارکیده شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / همه چیز درباره کاشت ابرو

همه چیز درباره کاشت ابرو

یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی چهره، ابروهای طبیعی و پرپشت است که در حال حاضر بهترین روش پرپشت شدن ابرو و داشتن ابرو‌هایی ضخیم به شکلی طبیعی و دائمی، کاشت ابرو می‌باشد.کاشت ابرو متدی برای انتقال قسمتی از موهای سر و در واقع گرافت مو (پیاز مو) که وظیفه ساخت مو را به عهده دارند به ناحیه ابرو است. کاشت ابرو روشی مناسب برای هرکسی است که دوست دارد ابروهایی پرپشت‌ و خوش‌حالت تر داشته باشد. معمولاً افرادی که به ‌طور مادر زادی ابروهای نازک یا کم‌پشتی دارند یا به دلایل مختلف ابروهای آنها شروع به ریختن کرده است، بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند. همچنین بعضی افراد ممکن است ابروهایی بی‌حالت داشته باشند یا فرم ابروهای آنها قرینه نباشد. با استفاده از کاشت ابرو می‌توان این مشکلات را برطرف کرده و به ابروها فرمی قرینه و زیبا بخشید.

تنها روشی که برای پرپشت کردن ابروها با نتایج رضایت بخش همراه است، کاشت ابرو می‌باشد که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی قابل انجام می‌باشد. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.

ویژگی‌ های مهم کاشت ابرو

4 ویژگی مهم موهای ابرو که در فرآیند کاشت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند:

  1. خواب و رویش ابرو در بخش های مختلف ابرو کاملاً متفاوت است.
  2. موهای ابرو به صورت افقی نسبت به پوست صورت رشد می کنند و مانند موهای سر که نسبت به پوست سر عمودی رشد میکنند نیستند و زاویه بیشتری نسبت به پوست صورت از فولیکول دارند که همین امر سبب این موضوع می شود.
  3. برخلاف موهای سر که به صورت دسته ای یعنی 2 تایی 3 تایی و حتی 4 تایی رشد می کنند، موهای ابرو تار به تار و تکی رشد میکنند.
  4. تفاوت زیادی بین چرخه ی رشد موی سر و موی ابرو از نظر زمانی وجود دارد.

به همین دلایل است که پیوند ابرو نیازمند تجربه بسیار بالا و همچنین دقت زیاد متخصصین این حوزه می باشد. افزون بر این‌ها کاشت ابرو طبیعی باید متناسب با صورت فرد باشد و کاملاً طبیعی به نظر برسد.

کاشت ابرو

کاندید مناسب کاشت ابرو

کسانی که به طور طبیعی و ژنتیکی و یا با گذشت زمان و دلایل زیر ابروهای نازک و کم پشتی دارند، در اولویت کاشت طبیعی ابرو هستند:

علاوه بر موارد ذکر شده، کاشت ابرو دائمی می‌تواند به دلیل نارضایتی از مدل ابرو افراد باشد که کاشت ابرو طبیعی و همیشگی، مطمئن ترین راه برای داشتن ابروهایی پهن میباشد.

کاندید نامناسب کاشت ابرو

معمولاً کاشت ابرو برای افرادی که به دلایل ارثی یا بیماری‌های مربوط به موها نظیر آلوپسی آره‌تا آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس دچار ریزش ابرو شده‌اند، گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. در مورد بیماری‌های دیگر نیز تا زمانی که بیماری کنترل نشده یا از بین نرود، نمی‌توان از کاشت ابرو برای فرم دهی به ابروها استفاده کرد.

روش های کاشت ابرو

1- کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT روشی است که در آن فولیکول های مو به همراه بخشی از بافت پوست جدا شده و به محل گیرنده منتقل می شود. این روش به صورت جراحی و به کمک تیغ جراحی انجام می شود. پیوند ابرو به این روش به این صورت است که ابتدا به کمک تیغ جراحی یک بافت نواری شکل از روی پوست ابرو که محل پیوند ابرو است برداشته شده و کنار گذاشته می شود. در ادامه بافتی از پوست از محلی که دارای موهای پرپشت است، جهت کاشت ابرو طبیعی، برداشته می شود. این بافت نیز به صورت نواری و به کمک تیغ جراحی برداشته می شود. دلیل اینکه این بافت را جهت پیوند ابرو از مناطق پرپشت بر میدارند این است که این مناطق به قدر کافی حاوی فولیکول هایی که باعث رشد مو می شوند هستند. در نهایت بافت اهدا کننده حاوی فولیکولها را روی محل گیرنده در ابرو منتقل کرده و پیوند می زنند. پس از اینکه پیوند گرفت، فولیکول های مو در محل پیوند شروع به رشد کرده و تقریباً بعد از حدود 6 ماه علائم ظهور ابروهای جدید طی روند پیوند ابرو را مشاهده خواهید کرد.

2- کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE روش جدیدتری است که ایرادهای روش قبلی کاشت ابرو طبیعی را بهبود می دهد. کاشت ابرو به روش FUE بدون خونریزی و حتی بدون جراحی انجام می شود، بنابراین این روش کاشت ابرو روش مناسبتری جهت کاشت ابرو است. در کاشت ابرو طبیعی به روش FUE دیگر نیاز نیست که بافت پوست سر جدا شود. در این روش از پیوند ابرو از هیچ عمل جراحی استفاده نمی شود، بلکه در این روش تنها خود فولیکول های مو از محل اهدا کننده گرفته شده و به محل گیرنده انتقال می یابد. در این روش از کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ای پرپشت روی بدن را انتخاب می کنند و به کمک یک پنس یا گیره مخصوص، فولیکول ها را از این محل برمیدارند. درواقع پزشک متخصص کاشت، تنها یک برش بسیار ریز روی بافت اهدا کننده ایجاد کرده و فولیکول ها را به کمک یک گیره کوچک برمیدارد. در ادامه پزشک متخصص باید فولیکول ها را به محل گیرنده در ابرو منتقل کند. در این روش از پیوند ابرو، یک برش بسیار ریز روی بافت ابرو ایجاد شده و سپس فولیکول ها یکی یکی در این محل ها قرار گرفته و کاشت ابرو انجام می شود.

روش کاشت ابرو SUT

روش کاشت ابرو SUT زیر مجموعه روش کاشت FIT یا همان FUE است. از طریق روش SUT که احتمال آسیب به فولیکول‌های مو در آن کمتر است می‌توان در زنان و مردان در سنین مختلف استفاده کرد؛ چراکه پزشک در این روش به جای هولدر دستی از دستگاه برای جدا کردن فولیکول‌ها استفاده می‌کند. یکی از روش‌های بسیار پر طرفدار در ایران برای کاشت ابرو است و مدت‌ها است که از آن استفاده می‌شود. درد و خونریزی ناشی از این روش بسیار جزئی می‌باشد؛ چرا که دستگاه با دقت و ظرافت بیشتری فولیکول مو را از سر جدا می‌کند.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

به طور معمول ابروها وقتی به اندازه خاصی برسند، دیگر رشد نمی‌کنند؛ اما از آنجایی که فولیکول‌های ابروهای جدید از نقطه دیگری از سر شما آمده، باید به ویژه در هفته‌های اول پس از پیوند ابرو دائماً ابروها را مرتب و آن را کوتاه کنید. ترجیحاً برای کوتاه کردن این ابروها در مدت زمان بعد از کاشت ابرو از موچین استفاده نکنید؛ چراکه موچین می‌تواند به فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب برساند.

  1. حداقل تا دو روز پس از انجام کاشت ابرو، به هیچ وجه الکل و سیگار مصرف نکنید.
  2. حداقل تا 48 ساعت پس از کاشت و پیوند ابرو، فعالیت جسمی سنگین نداشته باشید و به ابروها فشار وارد نکنید.
  3. حداقل تا دو هفته پس از کاشت ابرو، شنا کردن در استخر به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
  4. حداقل تا سه هفته پس از کاشت ابرو، از تابش بیش از حد اشعه خورشید به ابروها فاصله بگیرید. برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به ابروها، می‌توانید از کلاه استفاده کنید.
  5. در روزهای بعد از عمل کاشت ابرو، به ابروها دست نزنید و آنها را مالش ندهید. این کار فولیکول‌های کاشته شده در ابروها را با مشکل روبرو خواهد کرد.

هزینه کاشت ابرو و عوامل مؤثر بر آن

کاشت ابروها با توجه به این که یک روش ماندگار است، هزینه‌ی بالایی ندارد؛ اما تعیین این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان آنها را شامل موارد زیر دانست:

  1. تکنیکی که کاشت ابرو به کمک آن انجام می‌گیرد؛ هزینه‌های متفاوتی در بر دارند.
  2. کلینیکی که پیوند ابرو در آن انجام می‌گیرد. با توجه به این که هر کلینیک دارای امکانات و خدمات دهی متفاوتی است، ممکن است هزینه‌های آنها تفاوت‌هایی با هم داشته باشد.
  3. مهارت و تجربه‌ی پزشک در تعیین هزینه اهمیت دارد.
  4. تعداد گرافت مو که باید از سر برداشته شود و در ناحیه‌ی ابرو کاشته شود. این مورد بسته به سطحی از ابرو است که خالی شده است.
  5. شرایط بیمار که ممکن است بسته به سلامت فردی دارای حساسیت‌هایی باشد و باید مراقبت‌های بیشتری در حین عمل کاشت ابرو از او به عمل آید.

عوارض جانبی کاشت ابرو

یکی از روشهای جوانسازی پوست که بدون نیاز به جراحی، برش و بخیه بوده؛ و با نتایج بسیار موثری همراه است؛ لیفت غیر جراحی پوست می‌باشد. شما با استفاده از متدهای متعددی می‌توانید پوست نواحی مختلف صورت و بدن از جمله گردن، فک و غبغب را لیفت نموده و جوانسازی کنید. لیفت صورت در کلینیک ارکیده شهرکرد توسط متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کهیر پوستی در بارداری نشانه چیست و آیا خطرناک است؟کهیر پوستی در بارداری نشانه چیست و آیا خطرناک است؟

کهیر بارداری به‌‌ شکل دانه‌های ریز قرمزرنگی است که با خارش و خشکی پوست همراه است. این دانه‌های ریز به شکل متقارن بر روی شکم گسترش پیدا می‌کنند و امکان دارد باسن، اندام‌های فوقانی و تحتانی، قفسه سینه و پشت را درگیر نمایند. ... ادامه مطلب

نوردرمانی در چه مواردی انجام میشود؟نوردرمانی در چه مواردی انجام میشود؟

فتوتراپی یا نور درمانی ، گونه‌ای از مراقبت‌های پوستی است که با هدف بهبود ضایعات پوستی و بهبود شرایط آن به کار گرفته می‌شود. این روش درمانی که دارای انواع و مقیاس‌های مختلفی می‌باشد دارای اثرات درمانی مختلفی است ... ادامه مطلب

تخلیه ژل صورت و لب و اصلاح فرم ناحیه تزریق شدهتخلیه ژل صورت و لب و اصلاح فرم ناحیه تزریق شده

ژل پاژ یکی از غیراستانداردترین ژل‌ هایی بود که حدود یک دهه قبل برای برجسته‌ سازی گونه، لب، چانه و غیره مورد استفاده قرار می‌ گرفت. ... ادامه مطلب

اندولیفت چیست؟اندولیفت چیست؟

اندولیفت نوعی روش لیزر درمانی کم‌ تهاجمی است که با هدف لیفتینگ یا بالا بردن اجزای صورت انجام می‌ شود. در این روش برخلاف جراحی لیفت، نیازی به برش، بی‌هوشی ، بخیه و بستری شدن نیست. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465