از بین بردن موهای زائد سفید و قرمز با لیزر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع موهای زائد با لیزر / آیا لیزر روی موهای زائد سفید تاثیرگذار است؟

آیا لیزر روی موهای زائد سفید تاثیرگذار است؟

دستگاه های لیزر موهای زائد بر اساس ملانین و فولیکول های مو عمل می‌کنند و به آن وابسته هستند؛ زیرا ملانین یا همان رنگدانه های مو انرژی را به خود جذب می کنند و از سوختگی پوست و آسیب دیدن قسمت‌های اطراف جلوگیری می کنند. رنگدانه های ملانین موجود در مو باعث می‌شود تا لیزر موهای زائد به سایر بافت های بدن آسیبی وارد نکند و موها را از بین ببرد و از رویش مجدد آنها جلوگیری کند و نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد. اگر سطح ملانین پوست برای جذب این گرما و انرژی لیزر کافی نباشد، موهای زائد از بین نمی‌روند و ممکن است که به پوستتان صدمه وارد شود و باعث سوختگی شود.

برای درصد بالایی از افراد حتی با رنگ موهای قرمز، لیزر موهای زائد در مناطقی از بدن که تفاوت رنگ پوست و مو زیاد است، می تواند مؤثر باشد. اگر تفاوت رنگدانه های پوست و مو کافی باشد، لیزر موهای زائد می تواند کاملاً اثرگذار خواهد بود. موهای قرمز رنگدانه های کمی دارند و به همین دلیل انرژی کمتری جذب می کنند. این ویژگی در افراد با موهای قرمز باعث می شود که نسبت به افرادی که موهای تیره تری دارند، به جلسات درمان بیشتری برای کاهش دائمی موهای زائد بدن خود نیاز داشته باشند تا نتیجه ی دلخواه را بگیرند. باید گفت که از بین بردن موهای زائد با لیزر برای همه ی افرادی که موهای قرمز رنگ دارند به طور قطع مؤثر نیست؛ اما برای افرادی که موهای قرمز تیره تر یا ضخیم تری دارند ممکن است مؤثر باشد. بنابراین لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای قرمز دارند نیز مؤثر است. تصور نکنید که چون بدن شما ملانین کافی تولید نمیکند، از مزایای لیزر محروم هستید.

افزایش تعداد موهای سفید روی صورت با افزایش سن، کاملاً طبیعی و بخشی از روند تغییرات فیزیکی بدن انسان است. با افزایش سن، سطح ملانینی که توسط بدن تولید می شود کاهش می یابد. این به این معنی است که رنگدانه هایی که باعث ایجاد رنگ پوست و مو می شوند، کمتر تولید می شوند. در بسیاری از خانم ها پس از یائسگی موهای سفید یا خاکستری زیادی روی صورتشان رشد می کند. در آقایان هم با افزایش سن، روی گوش ها و ابروها موهای سفید بیشتری رشد می کند.

موهای سفید به دلیل عدم وجود ملانین در فولیکول مو، در برابر هر نوع فناوری مبتنی بر نور مقاوم هستند. بسیاری از پروتکل های درمانی روی دستگاههای لیزر مو امتحان شده اند؛ اما هیچ یک از آنها درمانی مؤثر نبوده است. روش های دیگر حذف موهای زائد مانند الکترولیز نیز می تواند به شما برای کاهش دائمی موهای زائد کمک کند، هرچند نتایج دائمی این روشها به اندازه لیزر کندلا الکس نیست؛ اما الکترولیز می تواند به طور مؤثری از بازگشت موهای درمان شده جلوگیری کند. شما برای رفع موهای زائد سفید و قرمز می‌توانید به کلینیک ارکیده در شهرکرد مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر مو

رفع موهای زائد سفید

نحوه انجام لیزر مو

بعد از مراجعه به کلینیک، ابتدا ناحیه مورد نظر توسط اپراتور آموزش دیده، توسط یک ژل لوبریکانت پوشانده می‌شود و سپس دستگاه لیزر با دقت روی پوست نواحی مورد نظر چرخانده می‌شود.

اقدامات قبل از لیزر مو

چند نکته وجود دارد که شما بایستی حتماً قبل از شروع درمان در نظر بگیرید:

مراقبت های پس از لیزر مو

موارد منع انجام لیزر مو

به دلایل ایمنی، در صورت داشتن شرایط و موارد زیر، شاید نتوانید از این روش رفع موهای زائد استفاده کنید:

عوارض جانبی لیزر موهای سفید و قرمز

عوارض جانبی لیزر مو به علائم خفیفی در حد قرمزی، تورم و احساس سوزش حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از انجام لیزر محدود می شود؛ اما در صورتی که از دستگاه‌های دیگر لیزر موهای زائد استفاده کنید و یا متخصص لیزر تجربه و تبحر کافی در استفاده از این دستگاه را نداشته باشد ممکن است با عوارض جانبی شدیدتری مانند تغییر رنگ پوست، ایجاد زخم و سوختگی و غیره مواجه شوید.

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست و کاشت مو، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر سرد چیست و چه کاربردی در زیبایی دارد؟لیزر سرد چیست و چه کاربردی در زیبایی دارد؟

اگر از رويش زياد موهاى بدن خود خسته شده‌اید و يا دچار موهاى زیرپوستی و لک و جوش ناشى از آن هستيد، ليزر موهاى زائد باعث می‌شود تا علاوه بر از بين بردن دائمى موها، پوست زیبا و نرم‌تری نسبت به گذشته داشته باشید و همچنين از شر روش‌های موقتی مانند استفاده از ژیلت و تیغ، موم و اپیلاسیون راحت شوید. ... ادامه مطلب

نحوه انجام و مزایای تزریق ژل لب طبیعینحوه انجام و مزایای تزریق ژل لب طبیعی

ژل یا فیلر لب یک نوع پرکننده است که از مواد ژل‌مانند، تشکیل شده است. با تزریق این ماده به لب‌ها، پوست این ناحیه کشیده شده و حجم آن افزایش می‌یابد. اساس ژل فیلر لب را، هیالورونیک اسید تشکیل می‌دهد. این ماده با افزایش جذب آب در لب‌ها، به افزایش هر چه بیشتر حجم و مرطوب نگه داشتن آن‌ها کمک می‌کند. ... ادامه مطلب

مادلینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق چربیمادلینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق چربی

زاویه‌ سازی به روش‌ های مختلفی انجام می‌ شود که یکی از آنها زاویه سازی صورت با چربی است. امروزه تزریق پرکننده‌ هایی مانند چربی از محبوب‌ ترین روش‌ ها برای حفظ زیبایی اندام و صورت است که یکی از پرکاربردترین آنها زاویه سازی فک می‌ باشد. ... ادامه مطلب

اصلاح فرم بینی با تزریق فیلراصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

افرادی که تمایلی به انجام جراحی بینی ندارند، ترجیح می‌ دهند به سراغ تزریق فیلر روند تا بتوانند بیشتر نواقص بینی خود را با استفاده از فیلر برطرف کنند.یکی از بهترین و متداول‌ ترین فیلرهایی که برای برطرف کردن مشکلات بینی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، اسید هیالورونیک است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465