موهای کرکی را لیزر کنیم یا نه ؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع موهای زائد با لیزر / آیا لیزر موهای زائد کرکی مؤثر است؟

آیا لیزر موهای زائد کرکی مؤثر است؟

بر اساس نتایج و تجارب، لیزر موهای زائد، برای موهای زائد تیره و ضخیم نسبت به موهای روشن و نازک و کرکی مؤثرتر است. انرژی لیزر در صورتی می تواند به خوبی جذب ملانین پوست شود و فولیکول های مو را بسوزاند که تار مو ضخیم و تیره باشد. در این صورت فولیکول مو کاملاً تخریب می شود و دیگر مویی در آن رشد نمی کند. درست است که استفاده از لیزر مو برای از بین بردن موهای کرکی جواب قطعی نمی دهد؛ اما با این حال برای این منظور به کار برده می شود. در این صورت مراجعه کننده برای از بین بردن موهای زائد کرکی با لیزر به تعداد جلسه های لیزر بیشتری احتیاج دارد. علاوه بر این برای جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی و همین طور اثربخشی بیشتر، لیزر باید توسط فرد متخصص و مسلط به تنظیمات فرکانس و شدت آن انجام گیرد.

برخی از دستگاه های لیزر مو نمی توانند موهای کرکی را از بین ببرند. هر نوع دستگاه لیزر تکنولوژی ویژه ی خود را دارد. بعضی از این دستگاه ها تنها بر موهای تیره و ضخیم اثر می گذارند. انرژی دستگاه های لیزر موی معمولی به اندازه‌ای است که فقط می تواند موهای ضخیم تر و تیره تر را هدف قرار دهد. دستگاه لیزری که جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری در حوزه ی لیزر موهای زائد است، می‌تواند موهای نازک و کرکی را از بین ببرد.

یکی از مراکز تخصصی لیزر موهای زائد در شهرکرد، کلینیک ارکیده می‌باشد که با کادری مجرب، زیر نظر متخصص پوست، بهترین و به روز ترین خدمات را به مراجعین محترم ارائه می‌نماید. شما می‌توانید جهت هماهنگی و رزرو نوبت، همچنین کسب اطلاعات بیشتر از خدمات قابل ارائه در این مرکز، با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر موها

استفاده از لیزر به منظور از بین بردن موهای ناخواسته بدن مزیت‌های منحصر به فردی دارد. به طوری که نمی‌توان این نکات مثبت را در سایر روش‌ها مشاهده کرد.

عملکرد لیزر

لیزر، در واقع پرتو نورى است که به علت داشتن ویژگی هایى نظیر تک رنگ بودن و داشتن انرژى زیاد، کاربردهاى متعددى در علم پزشکى پیدا کرده است. لیزر موی زائد، براساس خاصیت جذب انتخابى توسط رنگدانه ملانین موجود در موها، عمل مى‌کند. به عبارت دیگر، لیزر روى سطح پوستى که موى زائد دارد، تابانده مى‌شود. رنگدانه هاى ملانین موجود در موها، انرژى لیزر را جذب کرده و آن را از سطح پوست، به عمق ٢ تا ٣ میلیمترى پوست، جایى که سلول هاى تولیدکننده مو در ریشه موها قرار گرفته‌اند، رسانده و باعث تخریب این سلول ها مى‌شود.

 لیزر موهای زائد کرکی

توصیه‌های لازم قبل از انجام لیزر

  1. به مدت 2 الی 4 هفته قبل از انجام لیزر از اپیلاسیون، بند و کرم های موبر استفاده نکنید.
  2. 42 الی 84 ساعت قبل از مراجعه برای انجام لیزر، موهای محل مورد نظر را شیو نمایید.
  3. محل مورد نظر قبل از انجام لیزر باید کاملاً تمیز و عاری از هرگونه لوسیون و کرم های آرایشی و بهداشتی باشد.

مراقبت‌های بعد از لیزر

موارد منع انجام لیزر

عوارض جانبی لیزر موهای کرکی

اگر رنگدانه کافی در موها وجود نداشته باشد، ممکن است بعد از جلسات لیزر، دچار سوختگی یا زخم دائمی شوید.

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست و کاشت مو، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مکانیسم درمان زخم با پی آر پی چگونه است؟مکانیسم درمان زخم با پی آر پی چگونه است؟

پی آر پی می‌تواند در بهبود آسیب‌های قدیمی به شما کمک کند. هنگامی‌که پزشکان سرم پی آر پی را وارد منطقه هدف می‌کنند، روند بهبودی را دوباره آغاز می‌کند. بدن سیگنالی دریافت می‌کند که منطقه نیاز به بهبودی دارد و ترمیم مجدد را دوباره آغاز می‌کند. ... ادامه مطلب

مقایسه روشهای تزریقی جوانسازی با روشهای جراحیمقایسه روشهای تزریقی جوانسازی با روشهای جراحی

با گذر زمان و افزایش سن، جوانی صورت، دستخوش تغییراتی می شود که این تغییرات شامل ایجاد چین و چروک و خطوط عمیق و از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست در صورت می باشد. برای درمان این مشکل و بازگرداندن شادابی پوست از روش های مختلف جوانسازی پوست مانند جوانسازی صورت با روش های تزریقی و جراحی صورت استفاده میشود. ... ادامه مطلب

لیفت صورت با نخ روشی مؤثر در جوانسازی پوستلیفت صورت با نخ روشی مؤثر در جوانسازی پوست

مکانیزم لیفت با نخ این‌گونه عمل می‌کند که نتایج حاصل از آن به طور آنی در صورت شما نمایان می‌شود. در لیفت با نخ به جای از بین بردن کامل افتادگی پوست، تنها بخشی از افتادگی پوست مهار می‌شود که نتیجه‌ای به شدت چشم‌گیر در رفع چروک و لیفت پوست دارد ... ادامه مطلب

مزونیدلینگ دور چشم چگونه انجام می شود و چه تاثیری دارد؟مزونیدلینگ دور چشم چگونه انجام می شود و چه تاثیری دارد؟

سیاهی دور چشم با پف یا گودی در دور چشم خود را نشان می‌ دهد و این عارضه باعث می‌ شود که پیرتر از سن خود به نظر برسید. مزونیدلینگ یکی از روش‌ های درمان این موارد است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465