کانتورینگ صورت در کلینیک تخصصی پوست و مو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / روشهای کلینیکال کانتورینگ صورت چیست؟

روشهای کلینیکال کانتورینگ صورت چیست؟

با افزایش سن، پوست به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک می شود. علائم پیری بیشتر در چهره نمایان می شود، به همین دلیل است که افراد بیشتر به دنبال اقدامات پیشگیرانه و راه کارهای درمانی هستند تا به بهبود ظاهر خود کمک کنند. انواع مختلفی از تکنیک ها و روشهای کانتورینگ صورت وجود دارد که قسمت های خاصی از صورت را هدف قرار می دهد تا به بیماران کمک کند بهترین نتیجه را بگیرند. کانتورینگ صورت یکی از پرطرفدارترین تکنیک های جراحی پلاستیک برای اصلاح فرم صورت است. کانتورینگ می تواند با حجیم نمودن صورت، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. این تکنیک یک روش بسیار مؤثر برای افزایش جذابیت صورت و کاهش علائم پیری است. نوع تکنیکی که شما انتخاب می کنید تا حد زیادی به قسمت هایی از صورت شما که باید بهبود یابد و اهداف شخصی شما بستگی دارد.

کانتورینگ صورت یکی از متدهای به روز زیبا سازی چهره می‌باشد که با استفاده از روشهایی مانند تزریق چربی، تزریق ژل استفاده از نخ های لیفت و ... قابل انجام است. شما می‌توانید برای کانتورینگ صورت در شهرکرد به کلینیک تخصصی ارکیده مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و تعیین نوبت این مرکز با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای کانتورینگ صورت

کانتورينگ صورت با جراحی

برای انجام این روش که با هدف کم کردن اندازه فک و اصلاح آن انجام می شود نیاز به ایجاد تعدادی برش در قسمت های مختلف صورت و بیهوش کردن فرد می باشد. بعد از بیهوش شدن فرد، جراح، اقدام به برش دادن استخوان ها به منظور اصلاح زوایای آنها می کند. این جراحی تهاجمی است، اسکار جای زخم بعد از جراحی در صورت باقی خواهد ماند، دوران بهبودی و نقاهت طولانی داشته و ممکن است در اثر بیهوشی مشکلات و عوارضی در فرد به وجود بیاید.

روشهای کلینیکال کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت با تزریق ژل

ژل تزریق زاویه سازی صورت، حاوی اسید هیالورونیک هستند که یک پروتئین طبیعی است که در درم پوست وجود دارد. انواع مختلفی از ژل های HA در کانتور کردن صورت برای اضافه کردن یا جایگزینی حجم آن در صورت استفاده می شود. روش درمان به این گونه است که با استفاده از یک سوزن کوچک یا کانول (سوزن بلانت) انجام می شود؛ زیرا ژل باید در زیر پوست قرار بگیرد. بیحسی موضعی روی پوست اعمال می شود. بین ۳-۴ میلی لیتر ژل معمولاً در نواحی مختلف صورت تزریق میشود.

کانتورینگ صورت با تزریق بوتاکس

پزشک برای زاویه دار کردن صورت به بهترین نحو ممکن، ابتدا آناتومی صورت بیمار را تحت بررسی قرار داده و بدین ترتیب ارتباط آن با برجستگی، شکل و اندازه فک را مشخص می کند. سپس در صورت بزرگ بودن عضلات فک از ماده بوتاکس برای کم کردن اندازه این عضلات بهره می گیرد. تزریق بوتاکس در عضلات نواحی مورد نظر انجام میگردد و خط فک ظریف تری را برای بیمار ایجاد می نماید.

کانتورینگ صورت با نخ

این روش نیز یکی از محبوب‌ترین روش‌های استفاده شده در زاویه سازی صورت است. در این روش ابتدا پزشک معالج، نواحی ورود و خروج نخ را بر روی صورت بیمار مشخص می‌کند. سپس با سوزن‌های نازک و مخصوص این کار، نخ‌ها را وارد قسمت‌های مورد نظر کرده و پس از خروج، نخ‌ها را گره ‌زده و آن را زیر پوست مخفی می‌کند. استفاده از نخ باعث لیفتینگ و بالا کشیدن پوست می شود. نتایج حاصل از زاویه سازی صورت با نخ، آنی و قابل مشاهده است. این روش هیچگونه عارضه‌ای ندارد و باعث ایجاد زخم یا اسکار بر روی صورت نمی‌شود.

کانتورینگ صورت با تزریق چربی

تزریق چربی یک روش نسبتاً غیر تهاجمی است و مراحل مختلفی جهت انجام آن وجود دارد. ابتدا با استفاده از تکنیک های استاندارد جهت برداشت چربی از نواحی مورد نظر بدن که می تواند شکم، باسن یا ران باشد استفاده می شود. آسپیراسیون چربی از طریق برش های ریز انجام می شود که تقریباً هیچ جای زخمی باقی نمی‌گذارد. چربی حاصل از برداشت، با استفاده از حداقل تغییرات، به آرامی برای تزریق آماده می شود. با استفاده از کانول های ریز که از طریق برش های ریز در نواحی موردنظر جهت انتقال چربی ها صورت می گیرد به راحتی در خطوط، نواحی گود و خالی و همچنین نواحی بدون حجم صورت تزریق می شوند تا سبب جوانسازی و بازسازی حجم از دست رفته در بافت موردنظر شود.

کانتورینگ صورت با هایفوتراپی

زاویه سازی فک و صورت با دستگاه هایفو امکان پذیر می باشد. در این روش با تابش امواج فراصوت بر روی پوست که باعث کلاژن سازی و لیفت پوست و کمی چربی سوزی می شود، کانتورینگ انجام می پذیرد.

مراقبت‌های قبل و بعد از کانتورینگ صورت

عوارض جانبی کانتورینگ صورت

در صورتی که کانتورینگ، توسط پزشک مجرب و با رعایت اصول علمی و مواد مصرفی استاندارد انجام شود بدون عارضه است. عوارضی شامل تورم که ظرف ۳ الی ۷ روز برطرف می‌شود.کبودی که ۵ تا ۷ روز برطرف می‌گردد.

بکارگیری سلولهای بنیادی در جوانسازی پوست و کاشت مو، از جمله اقداماتی است که در کلینیک ارکیده شهرکرد، توسط متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مادلینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق چربیمادلینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق چربی

زاویه‌ سازی به روش‌ های مختلفی انجام می‌ شود که یکی از آنها زاویه سازی صورت با چربی است. امروزه تزریق پرکننده‌ هایی مانند چربی از محبوب‌ ترین روش‌ ها برای حفظ زیبایی اندام و صورت است که یکی از پرکاربردترین آنها زاویه سازی فک می‌ باشد. ... ادامه مطلب

خواص هیالورونیک اسید برای پوستخواص هیالورونیک اسید برای پوست

با افزایش سن، مقدار هیالورونیک اسید در پوست کم می شود و پوست به سمت پیر شدن می رود. خشکی پوست، شوره سر، خشکی چشم ها و خشکی لب و شل شدن پوست با پیری پوست همراه است؛ زیرا مولکولهای سالم در پوست ما برخی از توانایی خود را برای اتصال و حفظ آب را از دست می دهند. ... ادامه مطلب

مزایای تزریق پروفایلو برای پوستمزایای تزریق پروفایلو برای پوست

با افزایش سن و بروز اولین نشانه‌های پیری، افراد به فکر استفاده از روش‌هایی برای حفظ جوانی و شادابی پوست خود می‌ افتند. تزریق ژل پروفایلو یکی از جدیدترین روش‌ ها برای جوانسازی یا برجسته‌ سازی نقاط مختلف صورت است. ترکیب اصلی این ژل هیالورونیک اسید تثبیت شده است. ... ادامه مطلب

تاثیر دستگاه RF برای لاغری چقدر است ؟تاثیر دستگاه RF برای لاغری چقدر است ؟

در میان روش‌های لاغری با دستگاه، استفاده از دستگاه RF کاربرد فراوانی داشته و با توجه به نوع استفاده‌ی این دستگاه، به‌عنوان لاغری موضعی، می‌توان گفت لاغری موضعی با دستگاه RF یکی از سالم‌ترین، کم‌خطرترین و ارزان‌ترین روش‌های لاغری می‌باشد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465