هزینه،معایب،عوارض و مراقبتهای کاشت مو به روش SUT
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / مزایا و معایب کاشت مو به روش SUT

مزایا و معایب کاشت مو به روش SUT

یکی از مهم ترین گزینه ها در افزایش جذابیت و زیبایی در افراد، داشتن موهایی پرپشت است؛ اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده و از وضعیت به وجود آمده ناراضی خواهند بود که می توان با انجام کاشت مو طبیعی به نگرانی این افراد پایان داد. دلایلی مانند استفاده از وسایل گرمایشی و خشک کننده مو مانند انواع سشوارها و اتو مو، استفاده از شامپوهای نامناسب با توجه به جنس موها، به کار بردن رنگ های شیمیایی برای زیباسازی مو، بیماری های ژنتیکی و هورمونی و غیره باعث شده تا فولیکول های مو ضعیف شده و نیاز به کاشت مو داشته باشید.

امروزه روش‌های مختلفی برای کاشت و پیوند مو در سراسر جهان اعمال می‌شود که با توجه به شرایط متقاضی انتخاب می‌شوند. کاشت مو به روش sut فرآیند نوین و پیشرفته‌ای است که با دستگاه‌های مجهز برای برداشت مو، بدون نیاز به تیغ جراحی و بیهوشی پیوند مو انجام می‌شود. این متد از جمله روش‌های کم تهاجمی است که جراحت‌های جزئی در سر ایجاد می‌کند که در مدت کوتاهی ترمیم شده و اثری از آن به جای نمی‌ماند. با استفاده از این روش امکان پیوند 14 هزار رشته از مو (تقریباً 3 برابر بیشتر از روش‌های پیشین) فراهم شده است.

یکی از روشهای با سابقه و با نتایج رضایت بخش درمان ریزش مو، کاشت مو به روش SUT است که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی قابل انجام می‌باشد. متقاضیان این روش می‌توانند جهت تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 6 - 32225455 تماس حاصل فرمایند.

مزایای کاشت مو به روش SUT

ازآنجایی که کاشت مو به روش SUT تکنیکی کاملاً مدرن و تکمیل شده سایر روش ها است، به همین جهت معایب سایر تکنیک ها تا حد ممکن در این روش برطرف شده است.

مزایا و معایب کاشت مو

نحوه کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT در واقع همان روش به روز شده FIT است که در آن از برداشت تا کاشت پیاز مو به وسیله دستگاه‌های اتوماتیک صورت می‌گیرد. در روش کاشت SUT پیاز مو به صورت دستی برداشت و کاشت نمی‌شود، بلکه به وسیله پانچ لیزری از محل اهدا کننده یا همان بانک مو که پشت سر است، جدا شده و سپس فریز می‌گردد و در نهایت به نواحی کم مو و طاس انتقال می‌یابد. از دلایلی که نتیجه نهایی را تا به این میزان مناسب جلوه می‌دهد، می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که ابزار برش داخل درم را تنها به عمق 1 میلی‌متر باز می‌کنند و تمام ساختار مو از قبیل پیاز و ساقه مو توسط دستگاه استخراج می‌شود. این کار در واقع کاملاً ریسک آسیب فیزیکی به گرافت های مو را حذف می کند.

با توجه به این موضوع که در روش SUT از پانچ لیزر و فریز کردن استفاده می‌شود، پس بدیهی است که طول عمر فولیکول‌هایی که در روش SUT استخراج می‌شوند به نسبت سایر روش‌ها بیشتر باشد؛ اما نکته‌ دیگری که در این روش باید به آن توجه ویژه داشته باشید، اتمام پروسه کاشت مو در یک جلسه است، یعنی شما در روش کاشت مو SUT برخلاف سایر روش‌ها فقط با یک جلسه می‌توانید به نتیجه ایده‌آل خود برسید. این در حالی است که در سایر روش‌ها شما حداقل به 3 الی 4 جلسه برای فرایند کاشت مو نیاز دارید. در واقع تنها دلیلی که باعث این تفاوت فاحش میان دو روش می‌شود، قابلیت استخراج و کاشت 14000 فولیکول (دقیقاً سه برابر سایر روش‌‌ها) است.

نکات قبل از انجام عمل کاشت مو به روش SUT

CBC، FBS، PT و PTT، U/A، HBsAg، HbsAb و HIV

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش sut

به منظور اینکه افراد بتوانند به بهترین نتایج بعد از طی شدن پروسه کاشت مو برسند توصیه می‌شود، حتماً یکسری از موارد ضروری بعد از پیوند مو به روش SUT را انجام دهند. اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش sut که انجام آنها توسط تمامی پزشکان توصیه می‌شود در زیر آورده شده‌اند:

  1. بعد از عمل، استفاده از کلاه توصیه می‌شود.
  2. ساعات ابتدایی بعد از عمل را به استراحت بپردازید.
  3. برای چند روز هنگام خوابیدن، سر شما باید به حالت 45 درجه و هم سطح با قلب قرار بگیرد.
  4. در صورت داشتن درد، از داروهای مسکن استفاده نمایید.
  5. استفاده از کمپرس آب سرد می‌تواند به کاهش درد و عوارض عمل کمک نماید.
  6. احساس خارش و قرمزی پوست ناحیه کاشت تا سه روز بعد از عمل طبیعی است.
  7. اگر قصد استحمام دارید، موهای خود را برای 3 تا 5 دقیقه زیر آب گرم م‌ توانید قرار دهید؛ اما از لمس و مالش ناحیه کاشت خودداری کنید. پس از استحمام نیز نباید از حوله و لوازم خشک کن دیگر استفاده فرمایید.
  8. از انجام فعالیت‌های سنگین فیزیکی تا چند هفته بعد از عمل خودداری فرمایید.
  9. توصیه می‌شود تا یک هفته بعد از انجام کاشت مو دخانیات و مشروبات الکلی مصرف نکنید.
  10. داروها و پمادهایی که توسط پزشک تجویز شده باید به طور کامل و به درستی مصرف شوند.
  11. در صورت احساس خارش در نواحی کاشت مو به هیچ وجه نباید به آنها دست زده و آن را تحریک کنید.
  12. حتماً در مورد نحوه شست و شوی سر با پزشک خود صحبت کرده و توصیه‌های او را انجام دهید.
  13. از رفتن به استخرهای رو باز، استفاده از سالن سولاریوم و آفتاب گرفتن تا سه هفته بعد از کاشت مو جداً خودداری کنید.

افراد منع از کاشت مو به روش SUT

کاشت مو برای افرادی که شرایط زیر را دارند توصیه نمی شود:

تعداد و زمان جلسات جهت کاشت مو به روش SUT

لازم به ذکر است که تعداد جلسات و زمان جلسات در عمل کاشت مو روش مورد استفاده، مساحت ناحیه طاسی، وضعیت بانک مو و عوامل دیگر در هر فرد بستگی دارد و می تواند فرد به فرد متفاوت باشد. در نتیجه شما می توانید در جلسه ی مشاوره در خصوص تعداد جلسات و زمان جلسات در این کاشت اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید.

هزینه کاشت مو به روش SUT

معمولاً هزینه کاشت مو در افراد مختلف بستگی به وسعت طاسی، تعداد فولیکول های مورد نیاز برای کاشت و نیز کیفیت موها در منطقه اهدا دارد. هر چقدر تعداد فولیکول های مورد نیاز برای کاشت بیشتر باشد، هزینه کاشت مو نیز بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر، هزینه کاشت مو علاوه بر روش کاشت مو به ویژگی های فردی نیز بستگی دارد. در این روش از تجهیزات پیشرفته ای استفاده می شود. استفاده از این تجهیزات و امکانات سبب افزایش هزینه این نوع کاشت شده است. علاوه بر این با توجه به دقت این روش، تعداد اعضای تیم جراحی نسبت به روش های دیگر بیشتر است. معمولاً در جلسات مشاوره ای قبل از جراحی کاشت مو با روش SUT، مقدار تقریبی فولیکول های لازم برای درمان ریزش مو در افراد مشخص و هزینه تقریبی اعلام می شود.

معایب روش کاشت موی SUT

عوارض کاشت مو به روش SUT

عوارض در روش SUT به حداقل رسیده است؛ اما موارد زیر ممکن است برای برخی افراد رخ دهد که معمولاً خفیف بوده و طی چند روز تا چند هفته برطرف می‌شوند:

یکی از روشهای جوانسازی پوست که بدون نیاز به جراحی، برش و بخیه بوده؛ و با نتایج بسیار موثری همراه است؛ لیفت غیر جراحی پوست می‌باشد. شما با استفاده از متدهای متعددی می‌توانید پوست نواحی مختلف صورت و بدن از جمله گردن، فک و غبغب را لیفت نموده و جوانسازی کنید. لیفت صورت در کلینیک ارکیده شهرکرد توسط متخصص پوست انجام می‌شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی در چه مواردی انجام میشود؟تزریق چربی در چه مواردی انجام میشود؟

تزریق چربی نوعی درمان زیبایی برای پر کردن صورت یا از بین بردن چین و چروک صورت (جوانسازی پوست) است . در این روش ، چربی از بدن خود فرد و از قسمت هایی مانند ران ، پهلو یا سینه برداشته می شود ... ادامه مطلب

لیزر کربن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟لیزر کربن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

پیلینگ کربن یا لایه‌برداری هالیوودی روشی نوین برای ارتقای کیفیت پوست صورت می‌باشد. لازم نیست تنها در صورت بروز لک یا ناهمواری های پوستی از لایه‌برداری کربن استفاده کنید زیرا این روش بر بافت پوست حتی در صورت عدم وجود لک‌های پوستی تأثیرگذار است، منافذ را کوچک کرده و پوست را شفاف‌تر می‌سازد ... ادامه مطلب

هایفو برای جوانسازی و ترمیم پوستهایفو برای جوانسازی و ترمیم پوست

هایفو به واقع نوین‌ ترین سیستم جوانسازی با روشی مدرن برای افزایش محسوس اثرات درمان‌ های جوانسازی پوست (مانند تحریک تولید کلاژن، بازسازی لایه‌ های پوست) است که بدون نیاز به تزریق، برش و یا لیزر و همچنین بدون هیچ نیازی به دوره نقاهت اعمال اثر می‌ کند. ... ادامه مطلب

پس از بلفاروپلاستی پلک بالایی منتظر چه نتایجی باشیم؟پس از بلفاروپلاستی پلک بالایی منتظر چه نتایجی باشیم؟

بلفاروپلاستی پلک بالا یک عمل نه چندان سنگین برای جوان‌سازی و زیباتر کردن چشم‌ها است. با کمک این عمل می‌توانید افتادگی پلک‌های بالای خود را که چه در اثر افزایش سن چه سایر دلایل ایجاد شده است، از بین ببرید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465