کرایوتراپی زگیل تناسلی در شهرکرد | عوارض کرایو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریها و مشکلات پوست / کرایوتراپی چگونه زگیل ها را از بین می برد؟

کرایوتراپی چگونه زگیل ها را از بین می برد؟

زگیل تناسلی یا زگیل مقاربتی یکی از شایع ترین بیماری های پوستی و عفونی است که در گروه بیماری‌های آمیزشی (STD) قرار می‌گیرد. این بیماری در اثر تماس مستقیم پوست با پوست فرد آلوده و از طریق برقراری روابط جنسی بین افراد منتقل می‌شود. از آنجایی که این بیماری به شدت سرایتی است، معمولاً با اولین تماس جنسی سریعاً به بدن فرد منتقل می‌گردد و به دنبال آن زائده‌هایی در اطراف ناحیه ی تناسلی و مقعد به وجود می‌آید. آمار ابتلا به زگیل تناسلی روز به روز در حال افزایش است و مبتلایان به دنبال راه های درمان سریع این عارضه هستند.

کرایوتراپی روشی است که با سرما دادن با دمای نزدیک به منفی ۲۰۰ درجه سانتیگراد به ضایعات زگیل تناسلی، آنها را از بین می‌برد. در کرایوتراپی با استفاده از نیتروژن مایع و یک سواب پنبه‌ای یا دستگاه خاصی به نام «پروب کرایو»، به ضایعات زگیل تناسلی سرمای شدید منتقل می گردد، یا به اصطلاح فریز می‌ شوند. دوره بهبودی پس از کرایوتراپی بسته به تعداد و محل زگیل‌های درمان شده، بین 1 تا 3 هفته متغیر است؛ ولی معمولاً زگیل‌ها پس از 2 هفته بدون جای زخم قابل مشاهده یا جای زخم خیلی کوچک یا ناحیه رنگ پریده، از بین می‌روند.

کرایوتراپی یکی از روشهای موثر و مقرون به صرفه برای رفع ضایعات پوستی از جمله زگیل (به ویژه زگیل تناسلی) می باشد که در کلینیک ارکیده شهرکرد، این اقدام برای مراجعین محترم انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و تعیین نوبت این مرکز با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

مزایای کرایوتراپی زگیل تناسلی

کرایوتراپی

کرایوتراپی چگونه زگیل ها را از بین می برد؟

کرایو یا همان نیتروژن مایع سرد در سه مرحله زگیل های ایجاد شده را از بین می برد.

  1. مرحله اول: در واقع انتقال گرما موجب از بین رفتن زگیل ها می شود. نیتروژن مایع دمایی در حدود 196- درجه سانتی گراد دارد، یعنی هر چیزی می تواند موجب جوشیدن این نیتروژن شود. در طی کرایوتراپی زمانی که این مایع در تماس با زگیل قرار می گیرد، گرمای بدن بیمار به آن منتقل شده و موجب جوشیدن آن می شود. در نتیجه این امر جریان طویل موجب از بین رفتن زگیل می شود.
  2. مرحله دوم: پس از مرحله اول سلول ها زگیل در تماس با نیتروژن منجمد می شوند، در این حالت نیتروژن برای از بین بردن کامل بافت زگیل به عمق بافت های زگیل دسترسی پیدا کرده و سلول های آن را نابود می کند. به بیانی دیگر می توان گفت انجام کرایو موجب شکل گیری فرم کریستال شده و دیواره سلول ها را تخریب می کند. مرگ سلول ها در این مرحله انجام می شود.
  3. مرحله سوم: در آخرین مرحله بعد از مرگ سلولی، التهاب ایجاد می شود که به از بین رفتن بافت کمک می کند. پس از وقوع التهاب، بافت های زگیل شروع به ریزش کرده در نتیجه قسمت های ویروسی از بین می روند.

مراقبت بعد از کرایو زگیل تناسلی

موارد منع انجام کرایوتراپی

هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی

جهت اطلاع از هزینه دقیق باید زائده ها حتماً معاینه شوند و شرایط آنها سنجیده شود.

عوارض کرایو

بیماری که با زگیل تناسلی دچار چالش است در مسیر درمان دچار سر درد و تاول های شدید می شود که در صورت بروز این موارد باید به پزشک خود مراجعه کند. علاوه بر این عفونت، خونریزی و یا تیره شدن پوست هم به عنوان سایر عوارض استفاده از این روش درمانی در بیماران مختلف دیده شده است.

کانتورینگ صورت یکی از متدهای به روز زیبا سازی چهره می‌باشد که با استفاده از روشهایی مانند تزریق چربی، تزریق ژل استفاده از نخ های لیفت و ... قابل انجام است. شما می‌توانید برای کانتورینگ صورت در شهرکرد به کلینیک تخصصی ارکیده مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و تعیین نوبت این مرکز با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفو برای جوانسازی و ترمیم پوستهایفو برای جوانسازی و ترمیم پوست

هایفو به واقع نوین‌ ترین سیستم جوانسازی با روشی مدرن برای افزایش محسوس اثرات درمان‌ های جوانسازی پوست (مانند تحریک تولید کلاژن، بازسازی لایه‌ های پوست) است که بدون نیاز به تزریق، برش و یا لیزر و همچنین بدون هیچ نیازی به دوره نقاهت اعمال اثر می‌ کند. ... ادامه مطلب

خواص هیالورونیک اسید برای پوستخواص هیالورونیک اسید برای پوست

با افزایش سن، مقدار هیالورونیک اسید در پوست کم می شود و پوست به سمت پیر شدن می رود. خشکی پوست، شوره سر، خشکی چشم ها و خشکی لب و شل شدن پوست با پیری پوست همراه است؛ زیرا مولکولهای سالم در پوست ما برخی از توانایی خود را برای اتصال و حفظ آب را از دست می دهند. ... ادامه مطلب

اگزما چیست و علت ایجاد آن کدام است؟اگزما چیست و علت ایجاد آن کدام است؟

اگزما یکی از بیماری‌های رایج پوستی است که به دلیل علائم خاص خود می‌تواند شخص را به شدت درگیر و زندگی روزانه را دشوار کند.یافتن علت اگزما یک مشکل بزرگ است و پزشکان هنوز علت دقیق آن را نمی‌دانند. ... ادامه مطلب

پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟

(فیبرین غنی از پلاکت) یک فرم پیشرفته PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) است که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. این روش نیز ده‌ها سال است که در دندانپزشکی و ارتوپدی استفاده می‌شود. خون انسان حاوی گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و پلاسما است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465