هزینه و عوارض لیزر ماه گرفتگی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر پوست / لیزر ماه گرفتگی چگونه انجام میشود؟

لیزر ماه گرفتگی چگونه انجام میشود؟

لکه ی ماه گرفتگی نوعی لکه بر روی بدن است که در صورتی رخ می دهد که بافت طبیعی بدن در ناحیه ای از پوست نمی تواند تشکیل شود. این لکه ها در زمان تولد بر روی پوست ظاهر می شوند و ممکن است دقیقاً بعد از تولد و یا بعد از گذشتن مدت زمانی پس از تولد تشکیل شوند. بعضی از این لکه ها ممکن است با گذر زمان ناپدید و یا کوچک شوند؛ ولی بعضی دیگر باقی می مانند. در صورتی که لکه ی ماه گرفتگی بر روی پوست شما بزرگ بوده و بر روی اعتماد به نفس شما اثر منفی گذاشته باید به دنبال راه حل های درمان آن باشید.

لیزر درمانی، تنها روش درمانی موجود برای از بین بردن لکه های ماه گرفتگی یا شرابی است. لیزر درمانی می‌توان رنگ پوست را در ناحیه لکه شده، روشن‌تر کند. در این روش برای رفع لکه های ماه گرفتگی از طول موج نوری مخصوصی استفاده می‌شود که متناسب با رنگ لکه تنظیم شده است. بعد از یک دوره درمان با لیزر که شامل چندین جلسه لیزر درمانی می‌شود، لیزر باعث درهم شکسته شدن رنگ لکه می‌شود و بدین ترتیب، بدون باقی گذاشتن جای زخم، لکه به تدریج کم‌رنگ می‌شود و رنگ آن در رنگ پوست اطرافش محو می‌شود.

یکی از مراکز تخصصی لیزر پوست، کلینیک ارکیده می‌باشد که با کادری مجرب، زیر نظر متخصص پوست، بهترین و به روز ترین خدمات از جمله لیزر ماه گرفتگی را به مراجعین محترم ارائه می‌نماید. شما می‌توانید جهت هماهنگی و رزرو نوبت، همچنین کسب اطلاعات بیشتر از خدمات قابل ارائه در این مرکز، با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر ماه گرفتگی

انواع لیزر رفع ماه گرفتگی

1- ليزر آرگون

اين ليزر نور آبي سبز از خود متسع می‌کند كه 80% اين امواج طول موج 488-541nm دارند. اگرچه انرژي اين ليزر توسط اكسي هموگلولين جذب می‌شود؛ اما به درجاتي ملانين اپيدرم و درم را نيز درگير می‌کند و بنابراين با تغييرات رنگ‌دانه‌ای و فيبروز پس از درمان همراه است و براي افراد با پوست تيره مناسب نيست.

2- (Argon pumped tunable dye laser) APTDL

این لیزر، طول موجي بين 488-638nm دارد و بر هموگلوبين اثر می‌کند. ليزر نيز با عوارضي جانبي از جمله اسكار هيپرتروفيك و تغييرات رنگدانه اي همراه است؛ ولي به نسبت ليزر PDL، هيپرپيگمانتاسيون كمتري دارد و بعضي بيماران ممكن است اين نوع ليزر را ترجيح دهند.

3- ليزر (Potassium titanyl phosphate crystal laser)

اين ليزر از منبع Nd:YAG1064 از درون كريستال KTP خارج مي شود. طول موج آن 532nm است و حداكثر جذب آن توسط اكسي هموگلوبين انجام می‌شود كه اختصاصاً براي عروق جلدي مفيد است. اين نوع ليزر نيز مانند APTDL، ادم و درد كمتري دارد؛ ولي اثرات درماني ليزر PDL دوام بهتري دارد.

4- Copper Vaper and Copper bromide lasers

اين ليزرها نيز ملانين اپيدرم و درم را هدف قرار می‌دهند و باعث تغييرات رنگ‌دانه‌ای در آنها می‌شوند. بنابراين مصرف اين نوع ليزرها بايد در افراد با تيپ پوستي روشن محدود شود. ساير عوارض اين ليزرها ايجاد دلمه و تاول است كه طي 2 هفته از بين می‌رود.

5- Krypton laser

اين نوع ليزر نور سبز با طول موج 520-530nm و همچنين نور زرد با طول موج 568nm متسع می‌کند. اين نوع ليزر در درمان تلانژكتازي صورت استفاده شده است. عوارض جانبي آن شامل قرمزي، تورم، تاول و دلمه خفيف است.

لیزر ماه گرفتگی

6- لیزر PDL

لیزر PDL یا Pulsed Dye Laser با طول موج‌های 585 و 595 نانومتر در درمان ضایعات قرمزرنگ پوست که به‌طور عمده، ضایعات عروقی هستند و ماه گرفتگی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لیزر، هموگلوبین‌های حاوی اکسیژن در داخل رگ‌های خونی (اکسی هموگلوبین) می‌باشد و اشعه لیزر PDL بعد از عبور از لایه‌های پوست توسط اکسی هموگلوبین جذب شده و با حرارت ایجاد شده، مویرگ‌های پوست تخریب می‌گردند. معمولاً بعد از تخریب ضایعات، نواحی مورد هدف لیزر به‌صورت کبودی دیده می‌شوند و بعد از حدود 2 تا 4 هفته پوست به حالت طبیعی برمی‌گردد و بخشی از ضایعات محو می‌شوند و بسته به میزان و وسعت ضایعه، تعداد جلسات موردنیاز درمانی متفاوت خواهد بود.

لیزر ماه گرفتگی چگونه انجام میشود؟

در جلسه لیزر ابتدا کرم بیحسی بر روی پوست بیمار مالیده می شود. پس از گذشت زمانی حدود 15 دقیقه تا نیم ساعت که بیحسی مربوطه تأثیر کرد، بیمار بر روی تخت دراز کشیده و عینک محافظ روی چشمان او قرار می گیرد. مدت زمان انجام لیزر وابسته به نوع و وسعت ضایعه تحت درمان است. لازم به ذکر است که در این عمل، میزان درد، حداقل است. انرژی لیزر توسط عروق خونی زائد یا رنگدانه‌های پوست شما جذب می‌شود که نتیجه ی آن تخریب و جدا شدن رنگدانه‌ها است. با تحریک فرآیند التیام در بدن شما، رنگدانه‌ها به مرور زمان ناپدید می‌شوند.

اقدامات قبل از انجام لیزر ماه گرفتگی

اقدامات بعد از انجام لیزر ماه گرفتگی

بعد از لیزر باید سه کار انجام شود:

موارد منع استفاده از لیزر ماه گرفتگی

پزشک در مورد شرایط خاصی که شما را از درمان با لیزر عروقی منع می‌نماید یا مانع از کارایی بهینه ی آن می‌شود، راهنمایی‌هایی به شما ارائه خواهد داد. این موارد عبارتند از:

تعداد جلسات لیزر ماه گرفتگی

بین 3 تا 30 جلسه درمانی با فواصل 6 تا 8 هفته ممکن است نیاز باشد. میزان تأثیر درمان به میزان تیرگی ماه‌گرفتگی بستگی دارد. بهترین نتایج غالباً برای ماه‌گرفتگی‌هایی که کوچک‌تر و روشن‌تر هستند حاصل می‌شود.

هزینه لیزر ماه گرفتگی

مانند سایر عمل های زیبایی برای ماه گرفتگی هم نمیتوان هزینه ی مشخصی تعیین کرد و هزینه ها بر حسب وسعت ناحیه تحت درمان، شدت لکه های ماه گرفتگی، مهارت و تجربه پزشک معالج، دستمزد پزشک، ناحیه جغرافیایی، در میان افراد گوناگون که متقاضی این درمان هستند متفاوت می باشد.

عوارض لیزر ماه گرفتگی

روش لیزر درمانی نسبت به سایر روش های درمان ماه گرفتگی، عوارض کمتری به دنبال داشته که شامل موارد زیر می شود:

  1. تغییر رنگ پوست، به صورتی یا قرمز ملایم
  2. پوسته پوسته شدن و کبودی موقت
  3. این عوارض معمولاً طی پنج تا هفت روز از بین خواهند رفت.

کانتورینگ صورت یکی از متدهای به روز زیبا سازی چهره می‌باشد که با استفاده از روشهایی مانند تزریق چربی، تزریق ژل استفاده از نخ های لیفت و ... قابل انجام است. شما می‌توانید برای کانتورینگ صورت در شهرکرد به کلینیک تخصصی ارکیده مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و تعیین نوبت این مرکز با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر ماه گرفتگی چگونه انجام میشود؟لیزر ماه گرفتگی چگونه انجام میشود؟

لیزر درمانی، تنها روش درمانی موجود برای از بین بردن لکه های ماه گرفتگی یا شرابی است. لیزر درمانی می‌توان رنگ پوست را در ناحیه لکه شده، روشن‌تر کند. در این روش برای رفع لکه های ماه گرفتگی از طول موج نوری مخصوصی استفاده می‌شود که متناسب با رنگ لکه تنظیم شده است. ... ادامه مطلب

کهیر پوستی در بارداری نشانه چیست و آیا خطرناک است؟کهیر پوستی در بارداری نشانه چیست و آیا خطرناک است؟

کهیر بارداری به‌‌ شکل دانه‌های ریز قرمزرنگی است که با خارش و خشکی پوست همراه است. این دانه‌های ریز به شکل متقارن بر روی شکم گسترش پیدا می‌کنند و امکان دارد باسن، اندام‌های فوقانی و تحتانی، قفسه سینه و پشت را درگیر نمایند. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با تزریق ژل جالپروجوانسازی پوست با تزریق ژل جالپرو

جالپرو نوعی روش غیرتهاجمی و محلولی تزریقی است که برای ساخت آن، به طور اختصاصی از اسیدهای آمینه استفاده شده است و می‌توان از آن برای بهبود بافت پوست و همچنین کاهش چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز پدید آمده بر روی پوست بهره‌ گرفت و صورتی زیبا و شاداب را دوباره نمایان کرد. ... ادامه مطلب

مزوژل جالپرو چه کاربردهایی دارد؟مزوژل جالپرو چه کاربردهایی دارد؟

مزوژل متد جدیدی در زمینه ی جوانسازی پوست است. در مزوژل از ۱۴ نوع مواد ویتامینه و معدنی و آنتی اکسیدان جهت تقویت و ترمیم پوست بهره گرفته می شود. مزوژل دربرگیرنده ی موادی از انواع ویتامین ها و همچنین هیالورونیک اسید با تراکم و سفتی زیاد می باشد؛ اما همانند ژل ها حجم دهنده و پر کننده نیستند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465