خط غم یا ماریونت چیست؟ | تزریق ژل خط اندوه در شهرکرد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / روشهای رفع خطوط ماریونت یا اندوه

روشهای رفع خطوط ماریونت یا اندوه

خط اندوه، خطوطی هستند که اطراف لب ها ایجاد میشوند. این خطوط معمولاً به سمت چانه و فک ادامه پیدا میکنند. زمانی که سن بالا می رود، میزان کلاژن و الاستین های پوست کاهش پیدا میکند. همین موجب می شود تا خط اندوه خود را به نمایش بگذارد. ژنتیک و حرکت دادن زیاد صورت در هنگام صحبت کردن نیز از دیگر دلایل ایجاد این خط می باشد. همچنین در برخی مواقع، خشکی پوست، عدم مراقبت درست از پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی و تحلیل رفتن پوست صورت نیز میتوانند باعث ایجاد خط اندوه شوند. برای از بین بردن خط اندوه با استفاده از روش های پزشکی، میتوانید با مشورت پزشک به چند طریق اقدام نمایید که در ادامه بدان پرداخته میشود.

در کلینیک ارکیده شهرکرد از روشهای غیر جراحی متعددی برای رفع خطوط اندوه یا ماریونت استفاده میشود. برخی از آنها عبارتند از تزریق ژل، هایفوتراپی و رفع خط اندوه با نخ. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت از این مرکز با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

تزریق چربی

یکی از راه هایی که میتوان خطوط اندوه را از بین برد تزریق چربی به خطوط اندوه است. در این روش پزشک، چربی را از خود بدن خارج میکند و سپس برای خطوط دیگر استفاده میکند. مراحل تزریق چربی برای خطوط اندوه به این شکل است که پزشک در ابتدا پس از معاینات لازمه و آزمایشاتی که انجام میدهد از پهلوها، ران ها و شکم فرد چربی را برمیدارد و سپس از طریق سانتریفیوژ چربی را خالص سازی میکند و طی مراحلی مشخص پزشک چربی ها را به خطوط اندوه تزریق میکند.

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست و رفع مشکلات صورت است. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد. این ماده به پوست حجم می‌دهد و با جذب رطوبت از کم آبی پوست جلوگیری می‌کند. توسط پزشک نقاط تزریق مشخص می‌گردد. قبل از انجام این روش اگرچه بیهوشی لازم نیست، پزشک می‌تواند از بیحسی موضعی برای بیحس کردن محل درمان استفاده کند. سپس پزشک، ژل را زیر پوست تزریق میکند. پس از تزریق، ممکن است پزشک به آرامی مناطق تحت درمان را ماساژ دهد. این روش بسیار سریع و آسان است. تزریق معمولاً حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

اندولیفت

اندولیفت نوعی روش لیزر درمانی کم‌تهاجمی است که با هدف لیفتینگ یا بالا بردن اجزای صورت انجام می‌شود. در این روش برخلاف جراحی لیفت، نیازی به برش، بی‌هوشی، بخیه و بستری شدن نیست. با این حال اثر این روش درمانی شباهت زیادی به جراحی لیفت دارد و شاهد بهبود افتادگی‌های پوست و از بین رفتن چین و چروک‌هایی مانند خطوط اندوه و لبخند در صورت خواهیم بود.

لیزردرمانی

از لیزر‌های مختلفی می‌توان برای کاهش یا از بین بردن خط اندوه استفاده کرد. این لیزرها بدون آن که به طور ناگهانی یک لایه از پوست را کنار بزنند، موجب بهبودی بافت‌های زیرین پوست می‌شوند. در این روش‌ها معمولاً دوره‌ی درمان شامل چندین جلسه‌ی درمانی می‌شود و نتایج حاصل از درمان، به تدریج به دست می‌آیند.

لیفت صورت با نخ

در این روش، نخ‌های PDO در زیر پوست قرار می‌گیرند و موجب لیفت پوست صورت و کاهش خطوط اندوه می‌شوند. در تکنیکهای جدید لیفتینگ با نخ، نخهای PDO به صورت داربستی حمایتی برای بافت‌های زیرین پوست عمل می‌کنند و در نتیجه با بالاکشیده‌شدن این بافت‌ها، کیفیت کلی پوست ظرف ۶ تا ۸ ماه بعد از جلسه‌ی درمانی بهبود پیدا می‌کند.

لایه‌برداری مکانیکی و یا شیمیایی پوست

در هر دوی این روش‌ها، لایه‌ی بالایی پوست برداشته‌شده تا به لایه‌ی جدید اجازه‌ی رشد و جایگزینی داده شود. این روش‌ها برای از بین بردن خطوط دور دهان مناسب‌ هستند. با این‌حال، نباید انتظار داشت که نتایج حاصل از این عمل، طولانی‌مدت باشند؛ چراکه در طی این عمل، تنها لایه‌های بالایی پوست هدف قرار گرفته شده‌اند.

خط خنده

جراحی لیفت صورت

اگر با امتحان کردن روش‌های مختلف، به نتیجه‌ی دلخواه خود نرسیده‌اید، می‌توانید در نهایت این روش را امتحان کنید. اگرچه این روش تا حدی پرمخاطره بوده و همیشه جای زخم‌های آن باقی خواهند ماند. همچنین نتایج لیفت صورت کاملاً طبیعی به نظر نخواهند رسید.

تزریق بوتاکس

بوتاکس یک راه مناسب و کم‌هزینه برای فلج کردن عضلات دور دهان بوده و روشی مناسب برای از بین بردن خطوط نازک دور دهان می‌باشد. به دلیل این‌که بوتاکس عضلات را فلج می‌کند، ممکن است همیشه راه‌حل مناسبی نبوده و همچنین نتایج حاصل از آن، بین ۳ تا ۴ ماه باقی می‌مانند. همچنین بوتاکس با جلوگیری از گرفتن حالات شدید در صورت، از به وجود آمدن چین‌وچروک‌ها جلوگیری می‌کند.

هایفوتراپی

هایفو HIFU نیز یک روش برای رفع خط اندوه است و یکی از مؤثرترین و مدرن‌ترین تکنیک‌های لیفت صورت با روش غیر جراحی است که مکانیزم عملکرد آن با امواج صوتی اولتراسوند می‌باشد. از دستگاه هایفوتراپی دارای یک تنظیمات خاص برای کاهش خطوط سطحی در اطراف دهان است استفاده میگردد. هایفو در یک جلسه کوتاه (حدود ۴۵ دقیقه) و بدون درد انجام می‌شود. در هایفوتراپی خط اندوه، میزان کمی از گرمای متمرکز در زیر سطح پوست اعمال می‌شود که موجب تحریک رشد کلاژن جدید می‌گردد. کلاژن باعث افزایش رشد پوست جدید و در نتیجه جوان‌تر، شاداب‌تر و احیا شدن چهره می‌شود. این روش می‌تواند ناحیه پایین صورت را بالا کشیده و سفت کند به طوری که عمق خطوط ماریونت کاهش یابد و از برجستگی نواحی پایین فک کاسته شود.

عوارض جانبی درمان رفع خطوط ماریونت یا اندوه

کرایوتراپی یکی از روشهای موثر و مقرون به صرفه برای رفع ضایعات پوستی از جمله زگیل (به ویژه زگیل تناسلی) می باشد که در کلینیک ارکیده شهرکرد، این اقدام برای مراجعین محترم انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و تعیین نوبت این مرکز با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی روشی برای آب کردن غبغبمزوتراپی روشی برای آب کردن غبغب

یکی از روش های کم تهاجم و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی می باشد. انجام این روش در 90 درصد مواقع با توجه به نوع داروی تزریقی و تشخیص پزشک، کافی است و هرچند با یک بار تزریق تغییرات واضح و چشمگیر نمایان می شود اما برای نتیجه ی بهتر دو تا سه بار تزریق پیشنهاد می گردد. ... ادامه مطلب

روشهای برجسته سازی صورتروشهای برجسته سازی صورت

استخوان گونه و داشتن گونه هایی برجسته نمادی از زیبایی و جذابیت است. برجسته سازی گونه با روش های مختلفی انجام می‌شود که این روشهای غیرتهاجمی بطور نسبی باعث لیفت صورت و جوانسازی چهره می‌شود. ... ادامه مطلب

آیا مصرف ضد آفتاب ضرورت دارد؟آیا مصرف ضد آفتاب ضرورت دارد؟

یکی از عوامل مخرب پوست، تابش مستقیم نور خورشید روی پوست می‌باشد. در تمامی فصول سال نور خوشید می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست رسانده و باعث بیماری‌های پوستی شود. از جمله محصولات مراقبتی پوست، کرم ضد آفتاب می‌باشد. ... ادامه مطلب

انواع بیماری لوپوسانواع بیماری لوپوس

لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) که معمولاً به آن لوپوس گفته می‌ شود، یک بیماری خود ایمنی مزمن است که می‌ تواند باعث تورم (التهاب) و درد در سراسر بدن شود. هنگامی که شما به بیماری خود ایمنی مبتلا هستید، سیستم ایمنی بدن با خود مبارزه می‌ کند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465